Speekseltest

Hey hoi, ik ben echt totaal nieuw op forums en weet niet exact hoe dit werkt en als ik het in het juiste vakje heb gezet.. :confused: :confused:

Maar eitherway, ik had een vraag.

Ik moest vorige week vrijdag een speekseltest doen. Daaruit is gister gebleken dat ik positief sta op cannabis. Ikzelf heb niet in de laatste twee maanden gebruik gemaakt van cannabis of een of andere drugs omdat ik gestopt ben. Wel gebruikt mijn vriendje frequent wiet, maar voor dat hij naar mij komt omdat ik hem verbied drugs te gebruiken in mijn buurt omwille van dat ik stop. Een paar vrienden van mij zeiden dat het daardoor kon komen, via speeksel. Dus dat bij een kus al snel speeksel is 'uitgewisseld' en dat ik dus door dat positief sta op die test.

Kan dit kloppen, zo nee, hoe kan dit dan komen? Ik ben echt ten einde van raad. :(

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Het lijkt mij niet logisch dat je van het speeksel van je vriend weed aan kan tonen in jou speeksel.

Misschien een personlijke vraag maar hoe is je lichaamsbouw? Bij grote mensen blijft de stof langer aantoonbaar dan bij dunne mensen. Ook kan het mee spelen als je afvalt, de stoffen in het vet wat je verbrand gaat je lichaam in, als daar nog resten thc in zitten kan dat dus te zien zijn. Ondanks dat je al een tijd niet geblowt hebt. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of dit ook voor een speekseltest geld.

Zweibeiner zei:
Het lijkt mij niet logisch dat je van het speeksel van je vriend weed aan kan tonen in jou speeksel.

Misschien een personlijke vraag maar hoe is je lichaamsbouw? Bij grote mensen blijft de stof langer aantoonbaar dan bij dunne mensen. Ook kan het mee spelen als je afvalt, de stoffen in het vet wat je verbrand gaat je lichaam in, als daar nog resten thc in zitten kan dat dus te zien zijn. Ondanks dat je al een tijd niet geblowt hebt. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of dit ook voor een speekseltest geld.

Nou, dat lijkt me ook wel wat logischer. Maar ik ben wel ook degelijk bezig met sporten, ik denk dat het daar aan kan liggen. :openmouth: Maar ik heb dus straks een gesprek met een heel teleurgestelde vader dus, maar nu kan ik het hem wel wat meer uitleggen, bedankt!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Een speekseltest is niet 100% betrouwbaar. Het komt wel eens voor dat er een fout resultaat uit komt. Het kan niet uit het speeksel van jouw vriend komen, dat is simpelweg uitgesloten. Dat zijn zulke kleine hoeveelheden dat zo'n test er niet op aanslaat, of je moet direct voor de test uitgebreid gezoend hebben...

EDIT

Bij afvallen komt de THC niet in je speeksel dus dat is het ook niet. Waarschijnlijk heeft de test gewoon een verkeerd resultaat gegeven dus. Je kunt het nog eens proberen of een urinetest doen.

Bovenaan