Spelen met je leven

Deranged

Badass junkie
Mensen die testen buiten beschouwing gelaten, zelf heb ik dit nooit gedaan. Bij tikkels heb ik altijd een soort van achterliggende gedachte gehad dat het zomaar ineens fataal zou kunnen worden. Je hoorde soms dat mensen kapot gingen van 3 pillen terwijl je er zelf een stuk of 10 nam, meerendeel werkte natuurlijk niet praat me er niet van. Ik heb het zelf uiteindelijk van dichtbij meegemaakt op hele onverwachte manier. Iemand die dezelfde pillen nam als ons maar omdat hij een beginner was lang niet zoveel was bijna dood geweest. Hij was op Zaterdagavond naar een feest gegaan had daar een aantal pillen(stuk of 3 ) genomen en ook nog wel wat geblowd en wat bier. Vervolgens helemaal niet meer geslapen. Hij zit op maandag bij zn ma in de auto en ff later word hij wakker in het ziekenhuis, hij was zomaar ineens weg. er kwam net een ambulance voorbij rijden dus het geluk is onvoorstelbaar. Eng detail is dat hij dezelfde pillen nam als ons maar dan stukken minder, de dokter zei dat het kwam door de combinatie van de wiet het bier en het niet slapen. Zelf vond ik het ook een kutidee dat het gewoon een paar dagen later alsnog dodelijk kan worden. Testen is altijd teveel gedoe voor mij (lamstraal) geweest dus tikkels zijn in principe altijd bijna russische roulette geweest we wisten nooit precies wat er inzat en het was telkens weer een gokje, kijk zeker uit met combinaties. Zelf vind ik alcohol echt te gevaarlijk, heb zelf gezien hoe het kan lopen. Alcohol en tikkels is wat mij betreft een onacceptabel risico, ik heb zelf gezien hoe het zomaar ineens kan lopen. Zelfs een paar dagen later, zomaar vanuit het niets komt de dood je halen. Op een gegeven moment namem we echt belachelijke aantallen pillen (geen details) en we mogen eigenlijk allemaal wel van geluk spreken dat we nog leven.Tikkels hebben dus altijd wel iets engs gehad, je nam er 1 en dan was het afwachten wat ie deed. Bij andere drugs had ik dit verder nooit. Waarschijnlijk is het net zo goed mogelijk dat je speed koopt waar je 1 lijntje van snuift waarna je dood neervalt, toch hoor je hier nooit iets van en denk je daar niet zo snel aan. Pillen zijn onvoorspelbaar en eigenlijk kun je ze maar beter laten testen, als je het kan opbrengen het hele proces te doorstaan. :P

Wortel

Bewuste gebruiker
Sorry maar ik vind het een beetje bullshit. Lijkt me puur toeval dat ie een paar dagen later nok gaat alle xtc was dan allang uit zijn lichaam :confused:

Deranged

Badass junkie
Is echt gebeurt hoor, denk je dat ik zoiets ga verzinnen ofzo. Was er zelf ook verbaast van ja, maar het was op een maandag vij zn ma in de auto. Hij voelde zijn gezichtspieren samentrekken en toen werd hij wakker in het ziekenhuis waar ze wisten dat hij xtc ophad, dus het was er niet uit.

dallandra

Wijs gebruiker
ik heb t ook gehad laatst.
was naar awakenings geweest op vrijdag,stuk of 2,5 pil op.
de volgende dag,zaterdag slipe ik pas om 3 uur smiddags,ik kon idd ook niet slapen.
na 3 uurtjes was ik alweer wakker.
die dag niet gegeten,geen honger uiteraard.
ik ging om half 3 snachts weer slapen,tot de volgende middag,hoelaat weet niet meer.
toen maet moeite 2 broodjes gegeten.
die avond 2 uur in bad gezeten,toen onder de douchen en toen viel ik dus flauw.
bij mij kwam t denk door de combi teweinig slapen en teweinig eten.
en ja,dat kwam natuurlijk door die pillen..

A

Anonymous

Gast
Als je jezelf goed onderhoud kan er weinig mis gaan. Zoek gewoon een betrouwbare dealer. Ze zijn er wel, goed zoeken.

Wortel

Bewuste gebruiker
Hij zal wel door de x niet hebben kunnen eten en daardoor nok zijn gegaan. Maar waar basseer je dat bijna dood op? Omdat ie nok ging?

Jetjepretje

Experimenterende gebruiker
Is ook echt een voorbeeld van uitersten
Logisch als je doorgaat met troep in je lijf, geen slaap en geen eten dat je 't niet trekt.

En waarom moet je de volgende dag perse brood eten? Ik krijg ook niks door m'n strot maar neem verse jus, yoghurt, enz.. En ipv slapen moet je rustig aan doen, bankhangen, enz..

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Zoals ik het lees is het gewoon een combinatie van drugs combineren en je lichaam geen rust geven.
Als je zulk soort dingen doet dan kan je dat gewoon verwachten.

HDA

Bewuste gebruiker
Alle drugs houden risico's in.
Ben je zeker dat die persoon enkel maar XTC deed en geblowd en gedronken had ?

Misschien zijn er zaken die hij (eventueel de dag erna) heeft genomen ? (speed/coke ?)

WizKid

Newbie
Pillen zijn heel leuk, maar erg vreemd....de ene keer voel je je super...de andere keer kut...
Ik heb er nooit problemen mee gehad...
Behalve dan vorige week...
Toen had ik ongeveer 2 pillen geslikt en alles was leuk en aardig...maar rond 8 uur smorgens moesten we 112 bellen...en werd ik opgehaald omdat ik amper nog lucht kreeg...en dus echt dacht dat ik doodging...
Nu zijn 2 pillen niet veel...maar volgens het zieknhuis had ik een xtc overdosering...erg raar want van die pillen zelf vernam ik niet eens zo heel veel...en naar mijn idee waren ze tegen die tijd allang uitgewerkt...de laatste nam ik nl om half elf savonds...
Dus je weet maar nooit...

A

Anonymous

Gast
Je moet niet denken dat xtc stopt met schade aanrichten op het moment dat jij nuchter wordt. Volgens mij blijft het een dag of 2 schade aanrichten, maar ik weet het niet cker.

Ik vind pillen helemaal niet eng om te gebruiken, ik vind speed wat gevaarlijker, omdat er makkelijker mee geknoeit kan worden(versnijden).

J0rrit

Badass junkie
WizKid zei:
Pillen zijn heel leuk, maar erg vreemd....de ene keer voel je je super...de andere keer kut...
Ik heb er nooit problemen mee gehad...
Behalve dan vorige week...
Toen had ik ongeveer 2 pillen geslikt en alles was leuk en aardig...maar rond 8 uur smorgens moesten we 112 bellen...en werd ik opgehaald omdat ik amper nog lucht kreeg...en dus echt dacht dat ik doodging...
Nu zijn 2 pillen niet veel...maar volgens het zieknhuis had ik een xtc overdosering...erg raar want van die pillen zelf vernam ik niet eens zo heel veel...en naar mijn idee waren ze tegen die tijd allang uitgewerkt...de laatste nam ik nl om half elf savonds...
Dus je weet maar nooit...

wat heb je in de tussentijd gedaan dan? veel gefeest en weinig gedronken?

A

Anonymous

Gast
XTC + Drank is nooit misgelopen bij mij (behalve kotsen dan maar dat zie ik niet als 'bad' gaan)

Zolang je jezelf goed onderhoud kan er nix misgaan. Je kan beter bier in je mik gooien dan helemaal geen vocht(mening, geen feit uiteraard).

Elektronik_dynamite

Badass junkie
BobG zei:
XTC + Drank is nooit misgelopen bij mij (behalve kotsen dan maar dat zie ik niet als 'bad' gaan)

Zolang je jezelf goed onderhoud kan er nix misgaan. Je kan beter bier in je mik gooien dan helemaal geen vocht(mening, geen feit uiteraard).
drank ontrekt vocht aan je lichaam dus je kan beter niks drinken dan alleen bier drinken

WizKid

Newbie
In de tussentijd ben ik heel eventjes in de kroeg geweest...geen alcohol gedronken...juist veel water en zoete drankjes....daarna gewoon thuis gezeten beetje ouwehoeren enzo...
Niets bijzonders dus....
Ben er wel van geschrokken

Psykaholik

Wijs gebruiker
Ik vind pillen helemaal niet eng om te gebruiken, ik vind speed wat gevaarlijker, omdat er makkelijker mee geknoeit kan worden(versnijden).[/quote]

met pillen minder mee geknoeit :rolleyes: :rolleyes:
zit tegenwoordig toch meer prul als mdma in :cry: :cry:
goeie drugs is nog zeer zeldzaam :angry:

A

Anonymous

Gast
Elektronik_dynamite zei:
BobG zei:

drank ontrekt vocht aan je lichaam dus je kan beter niks drinken dan alleen bier drinken

Dus je wilt zeggen dat een glas alcohol meer vocht onttrekt dan dat je erin gooit?

Dr. Tommy

Badass junkie
BobG zei:
Elektronik_dynamite zei:
BobG zei:

Dus je wilt zeggen dat een glas alcohol meer vocht onttrekt dan dat je erin gooit?

ja

A

Anonymous

Gast
lijkt me stug bij een harddrink kan ik me dat voorstellen (strohrum of whiskey), maar een biertje...

Flashing Moments

Belezen gebruiker
alcohol stimuleert een vocht-afdrijvend hormoon en voor het afbreken van alcohol hebben je organen meer vocht nodig.. daarom heb je de dag erna vaak hoofdpijn.. ookal drink je bier..
maar zeelieden dronken vroeger soms alleen bier omdat hun water bedorven was.. waarom droogden die niet uit eigenlijk

Mac...

Badass junkie
Denk dat de oorzaak niet te maken heeft gehad met de soort pillen die hij heeft genomen of wat erin zit, maar eerder hoe hij zijn lijf heeft belast door het niet slapen en eten. Al laat je je pillen testen of heb je pure mdma, dan kan je dit nog gebeuren.

Deranged

Badass junkie
Het was idd de samenloop van omstandigheden, de pilen was niks mis mee want daar hadden we verder genoeg ervaring mee. Ik mag toch aannemen dat als èèn bepaalde dealer een bepaald soort pillen verkoopt deze wel allemaal hetzelfde zijn?

Bal0n

Badass junkie
Mwah, tuurlijk is de kans groter dat ze hetzelfde zijn. Als die dealer echter een 2e batch koopt, met dezelfde opdruk en kleur e.d. dan weet je natuurlijk niks zeker :).

Mac...

Badass junkie
nee ok, mja hoe groot acht je de kans dat hij van zijn vaste dealer, of drukker ineens andere pillen krijgt die er precies zo uitzien als die andere.

Mac...

Badass junkie
Ja maar die mensen hebben ook een reputatie hoog te houden. Als je shit gaat verkopen ben je ook zo weer je klanten kwijt

Jeller

Badass junkie
BobG zei:
lijkt me stug bij een harddrink kan ik me dat voorstellen (strohrum of whiskey), maar een biertje...
idd geloof ik ook niet.. er wordt trouwens eerst vocht opgenomen dus neemt je lichaam wle vocht op en wat later pis je weer een deel uit.. en de akter komt oo kdoor een soort vergif dat vrijkmt de dag er na

Mac...

Badass junkie
Nja niet helemaal juist, het komt omdat je lever de bepaalde stoffen in een bepaalde volgorde afbreekt en het is idd juist door de afbraak van het 2e dat je daar ook katerig van word. Daarom helpt het ook om een pilsje te drinken als je een kater hebt, want dan begint je lever weer de eerste stof af te breken.

Ik geloof dat het ging om ethanol en methanol en dat eerst de methanol werd afgebroken en dan de ethanol, maar dat zou ik eens precies kunnen uitzoeken als ik iets meer tijd ter beschikking heb.

Wortel

Bewuste gebruiker
Mac... zei:
Nja niet helemaal juist, het komt omdat je lever de bepaalde stoffen in een bepaalde volgorde afbreekt en het is idd juist door de afbraak van het 2e dat je daar ook katerig van word. Daarom helpt het ook om een pilsje te drinken als je een kater hebt, want dan begint je lever weer de eerste stof af te breken.

Ik geloof dat het ging om ethanol en methanol en dat eerst de methanol werd afgebroken en dan de ethanol, maar dat zou ik eens precies kunnen uitzoeken als ik iets meer tijd ter beschikking heb.
Als je een biertje drinkt werkt je lichaam er meer vocht uit dan dat er inkomt daarom voldoende water drinken tijdens het zuipen of voor je naar bed gaat en je hebt geen kater.

Mac...

Badass junkie
Nja de meeste mensen die ik ken voelen zich tijdens een kater anders compleet naar de kl*te. Ikzelf ook. Maar de hoofdpijn ontstaat idd door het vochttekort..

lot

Badass junkie
Mac... zei:
Nja de meeste mensen die ik ken voelen zich tijdens een kater anders compleet naar de kl*te. Ikzelf ook. Maar de hoofdpijn ontstaat idd door het vochttekort..

weetje dat het me helemaal niet uitmaakt dat k een kater krijg of willen jullie zeggen dat nu jullie dit gelezen hebben opeens minder gaan zuipe?.. ik dus niet :P

lot

Badass junkie
Jeller zei:
Ik heb nooit hoofdpijn of toch noit erge en ik heb wel een kater soms..

hoofdpijn heb ik ook nietzo last van nee.. maar k blijf erbij minder zal ik niet gaan drinken nu ik dit gelezen heb hoor :)

Bovenaan