Spijt?

in dit Speed-subforum lees ik altijd opvallend weinig over eventuele spijtgevoelens na gebruik.

ik heb nooit speed gebruikt maar met coke voel ik me de dag erna heel schuldig dat ik het uberhaupt heb gebruikt en heb ik er spijt van dat ik bijvoorbeeld sommige mensen heb genegeerd of niet eens heb zien staan de avond ervoor..

en met alcohol wil ik nog wel eens spijt hebben dat ik bepaalde dingen heb gezegd of gedaan terwijl ik onder invloed was..jullie zullen dat uiteraard zelf ook wel kennen

hoe zit dat met speed eigenlijk?

en word je er ook zo loslippig van dat je dingen gaat zeggen die je achteraf niet eens had willen zeggen?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vind die "spijt-topics" ook altijd maar zielig gedoe, je bent zelf verantwoordelijk voor je gebruik. Ik heb achteraf natuurlijk ook wel eens spijt gehad, maar dat is dan mijn probleem vind ik. Ga ik niet lopen "janken" hier op 't forum, kan het toch niet meer terugdraaien toch?

ik doel niet op 'spijt omdat je hebt gebruikt'..maar meer spijt om dingen die je hebt gezegd/gedaan terwijl je onder invloed was

ik heb namelijk zooo vaak spijt gehad na een avond excessief zuipen...lomp gedrag, dingen die ik niet had moeten zeggen etc.

maar hoe zit dat bij speed? heb je dan nog de volle controle over je gedrag?

Liber

Experimenterende gebruiker
Screwdriver zei:
ik doel niet op 'spijt omdat je hebt gebruikt'..maar meer spijt om dingen die je hebt gezegd/gedaan terwijl je onder invloed was

ik heb namelijk zooo vaak spijt gehad na een avond excessief zuipen...lomp gedrag, dingen die ik niet had moeten zeggen etc.

Volle controle niet, maar het is ook niet zoals bij alcohol dat je op een gegeven moment nauwelijks meer controle hebt over wat je doet. Je bent overal nog zelf bij, en geestelijk helder.

Wel is het soms zo dat je vrij veel met jezelf bezig bent. Het kan bijvoorbeeld in een discussie zo zijn dat je eigenlijk alleen maar geinteresseerd bent in wat je zelf te zeggen hebt, en dat je nauwelijks naar anderen luistert. Je bewustzijn kan wat nauwer worden, waardoor je minder rekening houdt met anderen. Als je in de brakke coming down periode zit, kan je ook erg kattig/chagrijnig zijn en mensen afblaffen, omdat je geen behoefte hebt aan 'gezeur'.

Aan de andere kant wil je vaak veel praten, waardoor je geweldig energieke gesprekken kunt hebben en veel mensen aanspreekt.

Je kan dus misschien wat gemener of egoistischer zijn, en chagrijniger achteraf, maar dat zijn dingen die inherent zijn aan gebruik. Het lijkt me niet nuttig om daar spijtig over te zijn, je weegt uiteindelijk toch zelf de voor- en nadelen af, en als de voordelen voor jou zwaarder wegen, moet je de nadelen maar op de koop toenemen (of proberen te minimaliseren). Achteraf spijt hebben van de nadelen heeft weinig zin, je kan er dan toch niets meer aan veranderen.

Gewoon genieten is mijn advies.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
echt duidelijk ben je niet !!

je zuipt je ziek en lam je beledigt iedereen omdat je een kwaaie dronk hebt en dan geef je de grammen onzuivere bagger pep die je dan verwerkt de schuld van ??
:kots:
OK dan is het duidelijk ..... want ik heb nooit spijt en ik beledig niemand en ik drink er geen druppel bij. (alleen non alcohol)
:wave:
Het probleem zit hem overduidelijk in jou zelf ?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ik vrees tegen u meneer Screwdriver ..... met uw toestemming ?

:wink:

ik word altijd knorrig als de gebruiker de drugs de schuld gaat geven van eventuele misstappen.

vergeef het me !!

:hearteyes:

lysergine25 zei:
ik vrees tegen u meneer Screwdriver ..... met uw toestemming ?

:wink:

ik word altijd knorrig als de gebruiker de drugs de schuld gaat geven van eventuele misstappen.

vergeef het me !!

lol, misschien is een Cursus Begrijpend Lezen iets voor je? :wink: of waren mijn posts écht zo onduidelijk? in dat geval mijn excuses

ik heb namelijk nooit een 'kwaaie dronk' waardoor ik iedereen 'beledig' en ook nog nooit speed gebruikt waar ik de 'schuld aan zou kunnen geven'..dus ik weet niet waar je dat vandaan tovert

in ieder geval heeft Liber inmiddels antwoord op mn vraag gegeven :)

_Kat_

Bewuste gebruiker
VidaLoCa zei:
Waarom spijt, als je wijs gebruikt.

Lol. Kon dat maar met amfetamine. :P Helaas is het nooit wijs om je lichaam te intoxiceren met iets dat zo giftig is als amfetamine, 100 mg lijntjes of niet.

Immo

Badass junkie
Screwdriver zei:

Ik zelf wel, met speed op ben ik nog steeds dezelfde persoon als ik nu ben. Mischien iets energikier en socialer. Dat heb ik eigenlijk wel met elke drug dat ik de controlle nog helemaal over mezelf heb. Wanneer ik dronken ben doe en laat ik gewoon dezelfde dingen als wanneer ik nuchter ben. Het niveau gesprekken dat je met me kan voeren daalt wel enorm maar ik ga geen mensen beledigen of andere domme dingen doen.

Wacky

Badass junkie
Spijt is een waardeloze emotie, als je iets hebt gedaan dat je denk beter niet gedaan te hebben moet je geen spijt hebben maar zorgen dat je het niet weer doet.

Maar, ja, ik heb het 2 keer gehad geloof ik, spijt van wat ik gedaan of gezegd heb terwijl ik dronken was. Moet wel een jaar of 10 geleden zijn inmiddels.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
ALs je een bewustzijnsveranderende drug neemt en dat is het geval bij elke drug, veranderd je bewustzijnstoestand, afhankelijk van het middel en de hoeveelheid, altijd wel iets.

Bewustzijn is ' Bewust zijn' als dit veranderd ben je je dus in mindere mate bewust van je 'zijn', van jezelf. Als je de dag erna, wanneer je dus je volle bewustzijn weer terug hebt, daar aan terug denkt. Heb je dingen anders gedaan dan je zou dan als je je wel bewust was en dat vind je dan vreemd, niet zoals je zelf bent en daarom kan je spijt er van krijgen.

Je kunt ook accepteren dat je zelf de keuze hebt gemaakt om het middel te nemen en dus te weten dat je anders zou gaan doen, dan je in normale toestand zou doen. In plaats van achteraf je hersens te pijnigen met je verleden kun je het dan of accepteren of bedenken dat als je er niet tevreden mee kunt zijn, je het misschien niet meer moet doen.

Flunitrazespeed

Belezen gebruiker
_Kat_ zei:
VidaLoCa zei:

Lol. Kon dat maar met amfetamine. :P Helaas is het nooit wijs om je lichaam te intoxiceren met iets dat zo giftig is als amfetamine, 100 mg lijntjes of niet.

in the end is geen enkele drug slim (nuchter bekeken dan.. :smilingimp: ) maar speed is zowat de meest integreerbare harddrug voor dagelijks gebruik.. na veel vallen en opstaan vind je je ochtelijke dosis en op de duur denk je er nog niet eens meer over na dat je dag in dag uit speed neemt..alles gaat goed, je kan slapen, eten en gewoon je job doen..je geraakt die levensstijl zo gewoon dat je niet eens meer weet waar je wel spijt van zou kunnen hebben in the first place

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Flunitrazespeed zei:
.. na veel vallen en opstaan vind je je ochtelijke dosis en op de duur denk je er nog niet eens meer over na dat je dag in dag uit speed neemt..alles gaat goed, je kan slapen, eten en gewoon je job doen..je geraakt die levensstijl zo gewoon dat je niet eens meer weet waar je wel spijt van zou kunnen hebben in the first place

En neem je iedere avond voor het slapie slapie doen een lekkere verse blauwe 10Mg ér La Roche ...

Screwdriver zei:

Volledige controle heb je nooit als je onder invloed bent. Maar je kan nog normaal functioneren en jezelf gedragen. Je denkt alleen soms dat je Rambo bent, maar daar moet je maar gewoon aan toegeven.

de_psychonaut

Experimenterende gebruiker
_Kat_ zei:
VidaLoCa zei:

Amfetamine is prima wijs te gebruiken, avondje los gaan en achteraf nog gewoon kunnen eten en toch binnen zeer korte tijd kunnen slapen noem ik wijs gebruik. Uiteraard de 'kater' die je krijgt aanvaarden.

Flunitrazespeed

Belezen gebruiker
slaap+eten na eenmalig speedgebruik en er is zelfs geen kater..zo heb ik toch ervaren
neem nu terug dagelijks en ik slaap 6u per nacht met hulp v :stoned:
dus zo moeilijk zal het wel niet zijn om ff door te bijten na 1x gebruik

Taat

Bewuste gebruiker
Nog nooit spijt gehad na speed gebruik

Met alcohol wel eens hele domme of lompe dingen gezegd waarvoor ik me de volgende dag voor schaam, maar nooit zo erg dat ik niet meer drink hoor..

Laat de spij..speed maar vloeien :rock:

JunkXL

Bewuste gebruiker
Screwdriver zei:
in dit Speed-subforum lees ik altijd opvallend weinig over eventuele spijtgevoelens na gebruik.

ik heb nooit speed gebruikt maar met coke voel ik me de dag erna heel schuldig dat ik het uberhaupt heb gebruikt en heb ik er spijt van dat ik bijvoorbeeld sommige mensen heb genegeerd of niet eens heb zien staan de avond ervoor..

en met alcohol wil ik nog wel eens spijt hebben dat ik bepaalde dingen heb gezegd of gedaan terwijl ik onder invloed was..jullie zullen dat uiteraard zelf ook wel kennen

hoe zit dat met speed eigenlijk?

en word je er ook zo loslippig van dat je dingen gaat zeggen die je achteraf niet eens had willen zeggen?

uuh of het nu coke speed of relaties of wat dan ook is.. That's life.. enne zulke dingen zul je nog vaak mee maken dat je dacht aw fuck had ik dat maar anders gedaan..

Later komt de spijt, wijsheid met de tijd..

psych-out

Bewuste gebruiker
als je spijt hebt dan moet je er mee stoppen.
ik denk ook wel eens aan wat drugs nu allemaal verandert heeft in mijn leven.
makom het is nu eenmaal zo, de tijd kan je niet trug draaien.
probeer je gebruik te late zakken tot wanneer jij je er goed bij voelt

Bovenaan