Spoed ADVIES nodig!

AntiBenzo1312

Badass junkie
Je kan zelfs na eenmalig gebruik al meer last krijgen van slaapproblemen, onrustige gevoelens, impulsief gedrag, moeite met concentreren, geheugenverlies, sterk schommelende emoties, hoofdpijn, spierpijn (..).

Ik weet niet vanaf wanneer jij het afkicken noemt. Maar of je dat soort na-effecten 'een kater', 'afkicken, of 'ontwennen' wil noemen lijkt me een beetje een semantische discussie.
Heb totaal geen last van de oxycodon

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heb totaal geen last van de oxycodon
Angst en rusteloosheid zijn kenmerken van ontwenning van oxycodon en volgens mij startte je deze post omdat je daar veel last van had.

Er zal ook een andere aanleiding, vast een hoop aanleidingen zelfs, zijn voor je stress. Maar soms helpt het ook om je even te bedenken 'oh wacht misschien reageer ik hier extra gespannen op omdat ik de na-effecten ervaar'. Ik kan me daar in ieder geval wel mee geruststellen, want dan weet ik ook dat het binnenkort weer minder wordt.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Je kan zelfs na eenmalig gebruik al meer last krijgen van slaapproblemen, onrustige gevoelens, impulsief gedrag, moeite met concentreren, geheugenverlies, sterk schommelende emoties, hoofdpijn, spierpijn (..).

Ik weet niet vanaf wanneer jij het afkicken noemt. Maar of je dat soort na-effecten 'een kater', 'afkicken, of 'ontwennen' wil noemen lijkt me een beetje een semantische discussie.

Vind precies dit ook zo enorm tricky aan benzo’s.

Ik struggle in vlagen/periodes met restanten of oplevingen van (een eerdere) burn-out/depressie-combinatie. Die vlagen kenmerken zich vooral door weer toenemende stress/angstklachten, met momenten behoorlijk serieus zoals continue onrust en paniekaanvallen. Daarbij ben ik een ingewikkelde slaper. Het is zó moeilijk om in een actieve paniekaanval, zeker als je in bed met hitte-opvliegers van de stress en een stroom aan niet te stoppen negatieve gedachten ligt te woelen en zweten, NIET toe te geven aan die benzo. Dat lukt me dan ook regelmatig niet, maar ik weet dan wel in mijn achterhoofd - als ik deze paniekaanval nú demp met een benzo, betekent dat ik de komende dagen méér kans heb op nieuwe paniekaanvallen. Want dan komt dus de onrust van benzo-afkick (hoe je het dan wil noemen) nog bovenop de onrust die er sowieso al was…

Het wordt echt voor je het weet een vicieuze cirkel. Je verplaatst in feite het probleem. Dat weet je dan ook wel. Maar ja, het is toch een flinke opgave om ‘nu’ niet toe te geven en het probleem uit te stellen naar de toekomst als je in een totale stress/paniekaanval zit want dit gevoel is vreselijk, soms simpelweg niet uit te houden. En áls je dan niets neemt, ben je er onbewust toch de hele tijd mee bezig (geweest); ‘of je niet misschien toch…’

Op een bepaald moment - dan heb ik het over enkele dagen op rij benzogebruik, nog niet eens weken of maanden - begin je te twijfelen of een paniekvlaag of plotse moodswing die je overvalt nog wel te maken heeft met je primaire probleem, of met de uitwerkende-benzo-rebound. Alleen al die onzekerheid die dan daarover op kan komen vind ik enorm vervelend en maakt mij nerveus (nog nerveuzer). Je wil gewoon niet per ongeluk over het toch al dunne randje kukelen en terecht komen in fullblown afhankelijkheid.

Zucht. Heb met veel drugs/medicatie geëxperimenteerd en over het algemeen ben ik relatief prima in control (al zeg ik het zelf 😄), maar benzo’s… het is een aparte categorie, haat-liefde, ze kunnen zo helpend zijn tijdelijk maar voor je het weet zit je weer met halfjes en kwartjes te kutten om zo ‘gedoeloos’ mogelijk snel af te bouwen.

Zelf nooit langdurig tot hoge doseringen gegaan, dus in mijn geval viel en valt (want heb nog steeds m’n periodes) dit altijd nog wel mee, maar de valkuil is bizar groot.

Wolven in schaapskleren die benzo’s. Sorry voor deze #rant, maar ik denk dat - hoe herhalend ook - we elkaar hiervoor moeten blijven waarschuwen.

AntiBenzo1312

Badass junkie
UPDATE!!

Heb vannacht zonder een middel goed geslapen😃. Nu een afspraak gemaakt voor maandag ochtend bij de huisarts voor een gesprek. Mocht ik echt weer last hebben van stress en mocht ik echt niet kunnen slapen dan doe ik een kwartje van die bramozolam ipv zo hoog doseren. (Alleen als het mezelf echt niet lukt)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Vind precies dit ook zo enorm tricky aan benzo’s.

Ik struggle in vlagen/periodes met restanten of oplevingen van (een eerdere) burn-out/depressie-combinatie. Die vlagen kenmerken zich vooral door weer toenemende stress/angstklachten, met momenten behoorlijk serieus zoals continue onrust en paniekaanvallen. Daarbij ben ik een ingewikkelde slaper. Het is zó moeilijk om in een actieve paniekaanval, zeker als je in bed met hitte-opvliegers van de stress en een stroom aan niet te stoppen negatieve gedachten ligt te woelen en zweten, NIET toe te geven aan die benzo. Dat lukt me dan ook regelmatig niet, maar ik weet dan wel in mijn achterhoofd - als ik deze paniekaanval nú demp met een benzo, betekent dat ik de komende dagen méér kans heb op nieuwe paniekaanvallen. Want dan komt dus de onrust van benzo-afkick (hoe je het dan wil noemen) nog bovenop de onrust die er sowieso al was…

Het wordt echt voor je het weet een vicieuze cirkel. Je verplaatst in feite het probleem. Dat weet je dan ook wel. Maar ja, het is toch een flinke opgave om ‘nu’ niet toe te geven en het probleem uit te stellen naar de toekomst als je in een totale stress/paniekaanval zit want dit gevoel is vreselijk, soms simpelweg niet uit te houden. En áls je dan niets neemt, ben je er onbewust toch de hele tijd mee bezig (geweest); ‘of je niet misschien toch…’

Op een bepaald moment - dan heb ik het over enkele dagen op rij benzogebruik, nog niet eens weken of maanden - begin je te twijfelen of een paniekvlaag of plotse moodswing die je overvalt nog wel te maken heeft met je primaire probleem, of met de uitwerkende-benzo-rebound. Alleen al die onzekerheid die dan daarover op kan komen vind ik enorm vervelend en maakt mij nerveus (nog nerveuzer). Je wil gewoon niet per ongeluk over het toch al dunne randje kukelen en terecht komen in fullblown afhankelijkheid.

Zucht. Heb met veel drugs/medicatie geëxperimenteerd en over het algemeen ben ik relatief prima in control (al zeg ik het zelf 😄), maar benzo’s… het is een aparte categorie, haat-liefde, ze kunnen zo helpend zijn tijdelijk maar voor je het weet zit je weer met halfjes en kwartjes te kutten om zo ‘gedoeloos’ mogelijk snel af te bouwen.

Zelf nooit langdurig tot hoge doseringen gegaan, dus in mijn geval viel en valt (want heb nog steeds m’n periodes) dit altijd nog wel mee, maar de valkuil is bizar groot.

Wolven in schaapskleren die benzo’s. Sorry voor deze #rant, maar ik denk dat - hoe herhalend ook - we elkaar hiervoor moeten blijven waarschuwen.
Ja benzo's zijn typisch van die medicijnen die ontwikkeld zijn om óf wel, óf niet, te nemen. Zeker sporadisch gebruik waarbij je één keer voor de bijl valt gaat gepaard met flink wat bijwerkingen. Afbouwen moet eigenlijk echt langzaam gebeuren, maar gaat ook weer gepaard met veel bijwerkingen. Zeker als je dan al last had van slaapproblemen of angstklachten dan zijn die extra bijwerkingen haast bijna niet te doen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Is het niet een beetje de trend van de afgelopen jaren dat we liever aan symptoom bestrijding doen ipv de core issues aan te durven pakken?

Tegen wie heb je het nu? TS of…?
Ik zie ook niet helemaal over welke trend je precies spreekt; in de generatie(s) voor ons was er amper psychische hulp beschikbaar en deden mensen juist extreem aan symptoombestrijding. Mijn opa heeft zichzelf doodgezopen omdat er geen psychische hulp, rouw- of traumabegeleiding beschikbaar was toen zijn 7-jarige dochter overreden werd door een vrachtwagen. Psychologische hulp en therapie zijn tegenwoordig juist veel meer genormaliseerd en naar mijn idee wordt dit alleen maar meer met de jaren. Betekent natuurlijk niet dat er altijd mensen zijn die liever enkel of naast therapie ook naar middelen of medicatie grijpen (met dat laatste hoeft trouwens helemaal niks mis te zijn mits gecontroleerd). Dus snap niet zo goed op welke trend je nu doelt.

AudioAddict

Bewuste gebruiker
Tegen wie heb je het nu? TS of…?
Ik zie ook niet helemaal over welke trend je precies spreekt; in de generatie(s) voor ons was er amper psychische hulp beschikbaar en deden mensen juist extreem aan symptoombestrijding. Mijn opa heeft zichzelf doodgezopen omdat er geen psychische hulp, rouw- of traumabegeleiding beschikbaar was toen zijn 7-jarige dochter overreden werd door een vrachtwagen. Psychologische hulp en therapie zijn tegenwoordig juist veel meer genormaliseerd en naar mijn idee wordt dit alleen maar meer met de jaren. Betekent natuurlijk niet dat er altijd mensen zijn die liever enkel of naast therapie ook naar middelen of medicatie grijpen (met dat laatste hoeft trouwens helemaal niks mis te zijn mits gecontroleerd). Dus snap niet zo goed op welke trend je nu doelt.
Het was een opmerking in het algemeen. Ik ben absoluut niet bekend met medicatie en als ik hier op het forum rondzwerf dan zie ik drugs voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik zal daarin waarschijnlijk zwaar achterlopen..
Ik kijk mijn ogen uit. En wat betreft de tijd waarover ik spreek, ik ben 37 dus weet niet veel van hoe het er vroeger aan toe ging, maar 1 ding weet ik wel inmiddels en dat is dat er echt bizar veel middelen in omloop zijn en (in combinatie) gebruikt worden nu ik hier een korte tijd rond lees.

Cath-R-Ella

Bewuste gebruiker
Het was een opmerking in het algemeen. Ik ben absoluut niet bekend met medicatie en als ik hier op het forum rondzwerf dan zie ik drugs voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik zal daarin waarschijnlijk zwaar achterlopen..
Ik kijk mijn ogen uit. En wat betreft de tijd waarover ik spreek, ik ben 37 dus weet niet veel van hoe het er vroeger aan toe ging, maar 1 ding weet ik wel inmiddels en dat is dat er echt bizar veel middelen in omloop zijn en (in combinatie) gebruikt worden nu ik hier een korte tijd rond lees.
Wij twee leven echt onder een steen! Er zijn zoveel middelen waar ik ook nog nooit van heb gehoord, laat staan dat ik de naam correct kan uitspreken😂

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wij twee leven echt onder een steen! Er zijn zoveel middelen waar ik ook nog nooit van heb gehoord, laat staan dat ik de naam correct kan uitspreken😂

Ik vind het altijd heel grappig als mensen zeggen 'ja ik heb eigenlijk alle drugs die er zijn wel gebruikt.'

Meestal bedoelen ze dan dat ze de standaardmiddelen op het vaste lijstje van hun dealer hebben afgevinkt.

Dus dan vraag ik altijd:
'echt waar? Oh hoe was 2C-T-2 dan? Daar ben ik wel erg benieuwd naar!'

En dan genieten van de verwarring in hun gezicht 😁

Cath-R-Ella

Bewuste gebruiker
Ik vind het altijd heel grappig als mensen zeggen 'ja ik heb eigenlijk alle drugs die er zijn wel gebruikt.'

Meestal bedoelen ze dan dat ze de standaardmiddelen op het vaste lijstje van hun dealer hebben afgevinkt.

Dus dan vraag ik altijd:

Ik kan me voorstellen dat dat erg mooi is om te zien hahaha! Elke dag kom ik nieuwe drugs tegen op dit forum, het verbaast mij enorm wat er allemaal al niet bestaat!
Je gaat mij dus nooit horen zeggen dat ik zo wat alle drugs op heb😂

AudioAddict

Bewuste gebruiker

Dus dan vraag ik altijd:

Ik ben wat dat betreft gewoon een ouderwetse knoeppert.

Hasj coke en pillen, dat is wat we wil(d)en 😄

al die hippe druksies breek me de bek niet open, het lijkt wel een lastige Sudoku puzzel vandaag de dag. En daar ben ik ook niet goed in btw.

4-fm O -@#$ wtf 😄

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ben wat dat betreft gewoon een ouderwetse knoeppert.

Hasj coke en pillen, dat is wat we wil(d)en 😄

al die hippe druksies breek me de bek niet open, het lijkt wel een lastige Sudoku puzzel vandaag de dag. En daar ben ik ook niet goed in btw.

4-fm O -@#$ wtf 😄

Ook vroegah waren er dingen als PCP, STP (tegenwoordig DOM), mescaline, DMT, αMT en ether.

Maar de research chemical industrie heeft het aantal verkrijgbare psychoactieve stoffen wel flink opgekrikt ja.

Manu76

Badass junkie
Alleen ik lijk nergens geen energie meer in te hebben. Continu nadenken en dan maak je jezelf gek
Niet dat je hoeft te antwoorden, maar wanneer begon dat en je weet misschien wat de reden was? Dan moet je erover praten met iemand en kijken wat je kunt veranderen.. Misschien begon het doordat je plots te relax was na een drugs, of misschien ben je iemand kwijt geraakt, werk, school problemen.. kan alles zijn, maar als je tot rust komt door gebruik van drugs, is kans erg groot dat je dubbel in de problemen komt, als drugs uitgewerkt zijn. En echt, een drugs als Oxicodon kan alles in je voor heel lang in de war schoppen.

De Apotheker

Badass junkie
Hey drugsforum,
Ik had een vraag ik ga door een periode met flink veel stress waardoor ik niet kan slapen en continu nadenk. Ik wil via recept een diazepam of lorazepam krijgen om overdag en snachts meer rust te krijgen. Heb de afgelopen dagen veel oxycodon gebruikt. Wat is jullie advies en voor welk medicijn moet ik gaan en hoe heb ik de beste kans op het recept te krijgen?

ZOU IEMAND HIER GRAAG EEN GOED ADVIES WILLEN GEVEN?
ik zou nu stoppen met zelf medicatie met opioids en benzodiazepine´s als het nog kan. ik slik al bijna 3 jaar dagelijks benzos met 2 gesloten detoxen en na behandelingen van dien en still die benzos maken het bijna onmogelijk als je eenmaal te diep bent gegaan. ik zou nog eerder pyrovalones aanraden.

therapie, hulp en psychedelica onder begeleiding.

De Zandman

DF-koning
Alleen ik lijk nergens geen energie meer in te hebben. Continu nadenken en dan maak je jezelf gek

Noot:. Benzo's nemen of oxcycodon is beslist niet de oplossing!
Je komt op een hellend vlak met alleen maar meer ellende terecht.....niet doen, die benzo's!
Advies genoeg hier.

Precies zeggen wat je nu zegt en probeer er een beetje emotioneel van te worden. Je kunt een joint proberen voor jezelf en bij de huisarts zal je denk ik iets anders krijgen dan pammetjes als je zegt het voor het slapen te willen.. je kunt beter zeggen dat je telkens paniekaanvallen hebt.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Precies zeggen wat je nu zegt en probeer er een beetje emotioneel van te worden. Je kunt een joint proberen voor jezelf en bij de huisarts zal je denk ik iets anders krijgen dan pammetjes als je zegt het voor het slapen te willen.. je kunt beter zeggen dat je telkens paniekaanvallen hebt.
Niet echt een helpend bericht dit.

Dirkdirk

DF-koning
Er zou een nieuwe forum regel moeten komen: pakkende topic titels.

hulp gevraagd
Spoed advies nodig
Help ik heb advies nodig

Dat is toch niks! Zet nou verdomme in je titel wat het topic inhoudt.

“Ervaring veel stress hulp tot kalmeren advies gevraagd”

En daar vat je het gewoon in een keer mee samen. Dat het een totaal bullshit topic is even achterwegen laten

_shikantaza

Badass junkie
Er zou een nieuwe forum regel moeten komen: pakkende topic titels.

hulp gevraagd
Spoed advies nodig
Help ik heb advies nodig

Dat is toch niks! Zet nou verdomme in je titel wat het topic inhoudt.

“Ervaring veel stress hulp tot kalmeren advies gevraagd”

En daar vat je het gewoon in een keer mee samen. Dat het een totaal bullshit topic is even achterwegen laten
Zit je al in de stress, krijg je ook nog eens commentaar op je titels 😄

Ach ja, was bij mij ook vaak een irritatiepuntje met emails, vooral op ‘t werk. Met pakkende subjects als “vraagje” of erger nog “vraagje; bla bla bla?”. Ja beste collega, ik weet hoe vraagtekens werken :wink:

‘t Is allemaal goed bedoeld. In 99% van de gevallen.

AudioAddict

Bewuste gebruiker
Mijn persoonlijke ervaring na 37 jaar sceptisch te zijn geweest over psychologische hulp..

8 maanden overspannen thuis gezeten. Ik viel uit met lichamelijke klachten door overmatige stress die ik al jaren mee sleepte en alleen maar erger werden. Ik ging in mijn hoofd zitten, doom scenario's bedenken was dagelijkse kost.

Een bedrijfspsycholoog heeft mij weer arbeids geschikt gekregen en nu loop ik privé bij een psycholoog via de huisarts, die toch wel wat trauma's aan het licht brengt.

Het had niet zo ver hoeven komen al had ik eerder hulp gezocht..

Succes man!

Dirkdirk

DF-koning
Zit je al in de stress, krijg je ook nog eens commentaar op je titels 😄

Ach ja, was bij mij ook vaak een irritatiepuntje met emails, vooral op ‘t werk. Met pakkende subjects als “vraagje” of erger nog “vraagje; bla bla bla?”. Ja beste collega, ik weet hoe vraagtekens werken :wink:

‘t Is allemaal goed bedoeld. In 99% van de gevallen.
Als je niet in staat bent een betere titel te verzinnen als deze neem je je eigen probleem NIET serieus. En natuurlijk wens ik TS het beste, maar ik irriteer me mateloos aan de titels. Wat zou je doen als er in de krant staat op de voorpagina: Er is een nieuwe president kijk gauw op pagina 7?

Dansmeisje

Newbie
De meeste kans dat je huisarts je op de juiste manier helpt is door eerlijk te zijn over wat er aan de hand is. En als daarbij iets kalmerends nodig is schrijft hij dat vast voor :)

Zo heb ik ooit na een plotselinge relatiebreuk en 4 nachten helemaal niet slapen, niet kunnen eten etc, een paar pammetjes meegehad om even de angst wat te verminderen. Ik voelde me zó lullig dat ik met liefdesverdriet bij de huisarts kwam, maar werd gewoon serieus genomen
Idd vertrouw je huisarts! Precies het bovenstaande heb ik ook gehad: na relatiebreuk 5 nachten niet geslapen/gegeten (dus geen drugs in het spel, gewoon angst en verdriet). Uiteindelijk vol schaamte de huisarts gebeld en iets voorgeschreven gekregen.

jouw verhaal is anders, maar wat je ook gebruikt hebt het is belangrijk om daar eerlijk over te zijn en hulp voor te vragen. Ik weet vanuit mijn professie dat hier zorgvuldig mee om wordt gegaan. En i hate to break it to you: maar je bent echt niet de enige die hiermee komt.

ben benieuwd hoe het nu met je is!

AntiBenzo1312

Badass junkie
Mijn persoonlijke ervaring na 37 jaar sceptisch te zijn geweest over psychologische hulp..

8 maanden overspannen thuis gezeten. Ik viel uit met lichamelijke klachten door overmatige stress die ik al jaren mee sleepte en alleen maar erger werden. Ik ging in mijn hoofd zitten, doom scenario's bedenken was dagelijkse kost.

Een bedrijfspsycholoog heeft mij weer arbeids geschikt gekregen en nu loop ik privé bij een psycholoog via de huisarts, die toch wel wat trauma's aan het licht brengt.

Het had niet zo ver hoeven komen al had ik eerder hulp gezocht..

Succes man!
Thanks voor je bericht! Het is bij mij ook problemen in mijn relationele sfeer heb iets gedaan een fout begaan waar ik enorm veel spijt van heb en last van heb. Mijn vriendin heeft mij vergeven maar heb er alsnog last van. En qua opleiding gebied is mijn stage tijdelijk stop gezet omdat ze lucht hadden gekregen van het feit dat ik oxycodon had genomen.
Heb nu toch een 1.5 mg bramozolam genomen,( merk nu al dat me hoofd veel rustiger is.) heb morgen een gesprek met mijn arts waar ik alles ga vertellen. Ik hoop dat hij iets voorschrijft zodat mijn hoofd rust heeft zodat ik weer de dingen kan gaan doen die leuk vind. En in die tussentijd in behandeling bij een professional. Ik heb mijn leven lang al last van overdenken en tot zo erg dat ik lichamelijke klachten krijgt zoals, paniek, stress, zweten, kotsen, hele hoge hartslag. Ben in 7dagen tijd van 76.0 kg naar 72.5kg. Eet nauwelijks nog wat, en ben een topsporter en dat doe ik ook niet meer vandaag voor het eerst weer gegaan om toch mijn zinnen te verzetten.

Manu76

Badass junkie
Een topsporter die stopt met sporten krijgt volgens mij ook direct te maken met ontwenningsverschijnselen in bepaalde zin. En bramozolam pakken is dan hetzelfde als intensief sporten bij wijze van. Maar ok, je bent genoeg gewaarschuwd en sterkte met je gedachtegangen!

AntiBenzo1312

Badass junkie
Een topsporter die stopt met sporten krijgt volgens mij ook direct te maken met ontwenningsverschijnselen in bepaalde zin. En bramozolam pakken is dan hetzelfde als intensief sporten bij wijze van. Maar ok, je bent genoeg gewaarschuwd en sterkte met je gedachtegangen!
Nou ik ben wel ff blij met die rust in me kop. Kan eindelijk nu weer eens eten, en fatsoenlijk praten met mensen zondercdat ik continu in me eigen hoofd zit. Maarja ik geef dit morgen ook gewoon aan bij me huisarts dat ik dit neem en dat het werkt. Zo heb ik ook gwn weer zin in sporten en eten zondercdat ik teveel nadenk. En dan kan ik tijdens de medicatie in therapie en met professionele mensen in gesprek gaan.

• Like
Waarderingen: ljuv

Torchic

Badass junkie
Nou ik ben wel ff blij met die rust in me kop. Kan eindelijk nu weer eens eten, en fatsoenlijk praten met mensen zondercdat ik continu in me eigen hoofd zit. Maarja ik geef dit morgen ook gewoon aan bij me huisarts dat ik dit neem en dat het werkt. Zo heb ik ook gwn weer zin in sporten en eten zondercdat ik teveel nadenk. En dan kan ik tijdens de medicatie in therapie en met professionele mensen in gesprek gaan.
Maar als je bijvoorbeeld pammetjes slikt is therapie veel minder effectief en ze zullen het niet snel zomaar voorschrijven voor overdag.

MR_CHIP

Badass junkie
Dat geld denk ik grotendeels voor deze site.
ik ben het hier totaal mee oneens
oke dit forum is ook een trigger van mij, maar vaak haal ik ook kracht/motivatie uit de berichten die ik lees/ richting mij worden geplaatst dat ik dan als een of andere sellfisch persoon mij er niets van aantrek als mensen mij proberen te helpen wil niet zeggen dat er diep van binnen iets blijft hangen

Bovenaan