Stadion Toeter vraag

fenjen

Newbie
Ok, er zit dus duidelijk Lachgas in de stadium toeters, maar achterop staat ook "13% ontvlambare delen". Heeft iemand enig idee wat deze stoffen kunnen zijn en hoe schadelijk deze zijn?

KoxBox

Badass junkie
Re: Stadium Toeter vraag

fenjen zei:
Tripper zei:
Koop gewoon lachgas.

Dat was geen antwoord op mijn vraag.. Maar waar kan je die krijgen dan en hoe duur is dat?
Je moet eerst een slagroomspuit kopen en dan patronen daarvoor. In die patronen zit er lachgas.

Bijlagen

• Slagroomspuit Kayzer 0,5 ltr.jpg
    Slagroomspuit Kayzer 0,5 ltr.jpg
    6,3 KB · Weergaven: 1.241
  • DSC00007.JPG
    DSC00007.JPG
    61,5 KB · Weergaven: 1.241

Arizona

Bewuste gebruiker

nee daar valt zo niks over te zeggen, ook niet hoe schadelijk het is, of meer info
geven of google zelf als soort stof op de verpakking staat :wink: er zijn ongeloofljk veel soorten ontvlambare stoffen.

KoxBox

Badass junkie

Weer zoiets als dat aanstekergas zuigen... Maar het lijkt me toch ook "gezonder" om lachgas te gruiken ipv dat toetergas.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Tripper zei:
Wat een mafketels heb je hè! DUS GEEN STADION TOETERS!!
Blijkbaar ben jij de mafketel want dat gas in die toeter werkt dus wel en nog hard ook. :)

Drientje zei:
Tripper zei:
Koop gewoon lachgas.
Toevallig is dat toetergas van een andere orde dan lachgas. Mag ik u kwijlgas presenteren?
Reclame spotje opnemen? :beer:

Drientje

DF-koning

Petrovic zei:
Tripper zei:
Blijkbaar ben jij de mafketel want dat gas in die toeter werkt dus wel en nog hard ook. :)

Drientje zei:
Tripper zei:
Koop gewoon lachgas.
Toevallig is dat toetergas van een andere orde dan lachgas. Mag ik u kwijlgas presenteren?
Reclame spotje opnemen? :beer:
JaaaaH! Tjonge, wat een weekend was dat.

En ja, ik moet eerlijk zeggen dat Tripper nogal voorbarige conclusies trekt hier.

Tripper

Wijs gebruiker

Petrovic zei:
Tripper zei:

Hahaha nee, jij bent zo'n mafketel die dat gaat proberen. Waarom zou je als de lachgas capsules goedkoper zijn? Dat je uberhaupt zo tering toeter aan gaat schaffen. Wat heb ik een hekel aan die tering herrie toeters. :angry: Die maken me altijd doof. Ze denken nog dat ze leuk zijn ook om in je oren te gaan toeteren.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Hahaha nee, jij bent zo'n mafketel die dat gaat proberen. Waarom zou je als de lachgas capsules goedkoper zijn?
In die toeter zit geen lachgas hè, er zit tetrafluoroethane in, een vergelijkbaar effect als lachgas maar dan gewoon een stuk harder. En duurder is het zeker niet, voor 5 euro los een fles waar je makkelijk 25 dosissen kan halen, vergelijkbaar als een doos capsulles dus.

Doe eens niet zo snel conclusies trekken. :)

Drientje

DF-koning

Tripper zei:
Petrovic zei:
Tripper zei:

Hahaha nee, jij bent zo'n mafketel die dat gaat proberen. Waarom zou je als de lachgas capsules goedkoper zijn? Dat je uberhaupt zo tering toeter aan gaat schaffen. Wat heb ik een hekel aan die tering herrie toeters. :angry: Die maken me altijd doof. Ze denken nog dat ze leuk zijn ook om in je oren te gaan toeteren.
:tearsofjoy:

Totaal niet relevant dus.

Dr Gonzo

Wijs gebruiker

http://en.wikipedia.org/wiki/1,1,1,2-Tetrafluoroethane
hier staat dat het voornamelijk als koelmiddel gebruikt wordt en dat het relatief niet-toxisch is.
het wordt ook gebruikt als drijfmiddel in farmaceutische producten (bv. luchtwegverwijders),dus ik denk dat je het het qua "gevaar" wel een beetje met lachgas kunt vergelijken..correct me I'm wrong..

a1b2c3d4

Wijs gebruiker

Ik zie het als ik terug kom van vakantie al in de kranten staan:

"Nieuwe drug onder jongeren, toetergas."
"Twee tieners geschorst vanwege misbruik stadiontoeters op school."
"Jongen (14) dood door inhalatie toetergas."
"Tweede kamer heftig in debat over toetergas-hype."
"Toetergas opgenomen in de opiumlijst, verkoop aan banden gelegd."

Helemaal met het WK xD

Maar ff serieus, ik ga het wss ook wel proberen, ooit, op een dag. Als de tijd rijp is :wink:

EDIT: Toch wel grappig woord; toetergas.

W.F.L.

Badass junkie

:grin:

Het is er aan te zien dat het psycho-actief is, dacht ik toch, maar volgens Wikipedia is het een inert gas (al betekent dat waarschijnlijk niet per se dat het niet psycho-actief is?) maar ik zie nergens wat staan over gebruik als recreatieve drug/dissociatieve effecten. Wil iemand hier eens zijn licht op laten schijnen?

OnderDeEik

Wijs gebruiker

Petrovic zei:
Hahaha nee, jij bent zo'n mafketel die dat gaat proberen. Waarom zou je als de lachgas capsules goedkoper zijn?
In die toeter zit geen lachgas hè, er zit tetrafluoroethane in, een vergelijkbaar effect als lachgas maar dan gewoon een stuk harder. En duurder is het zeker niet, voor 5 euro los een fles waar je makkelijk 25 dosissen kan halen, vergelijkbaar als een doos capsulles dus.

Doe eens niet zo snel conclusies trekken. :)

Plus je stem wordt nog zwaarder dan bij lachgas :tearsofjoy:
Serieus, het inhaleren ervan was inderdaad moeilijker dan lachgas... Dat drukte de pret echter niet. Voor degenen die het gaan doen:
Blaas voor het inhaleren een flinke hap lucht erbij, maakt het wat makkelijker om te inhaleren.

W.F.L.

Badass junkie

Nogmaals: Van waar halen jullie het dat tetrafluoroethane een dissociatieve werking heeft bij inhalatie?? Kan daar nergens wat over vinden namelijk. Bronnen?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Bij bluelight zijn er wel wat topics over de vinden, en probeer het maar eens, dan zul die die dissociatieFe werking wel merken. :P

Hebben toeters verschillende stadiums? :rolleyes:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Overigens denk ik dat je een stadion toeter bedoelt, dus ik zal het ff aanpassen... :wink:

Drientje

DF-koning

Petrovic zei:
Bij bluelight zijn er wel wat topics over de vinden, en probeer het maar eens, dan zul die die dissociatieFe werking wel merken. :P

Hebben toeters verschillende stadiums? :rolleyes:
Jou suck.

Dissociatieve werking.

Bovenaan