Staken en meeting

jcutter

Badass junkie
Gezien ik geen zin heb om te werken en pas na de grote vakantie studiefinancering krijg; kan ik normaal gesproken niet reizen met het openbaar vervoer. Nu heb ik gehoord dat je volgende week of zo; gratis kan reizen :sunglasses: Nu ben ik van plan om me gewoon ziek te gaan melden op school en met 2cb pilletjes in mijn mik te gaan trippen ergens in Nederland. Als meerdere mensen dit zouden willen, dan zouden we volgende week toch een meeting kunnen houden??

Aking

Wijs gebruiker
Als er zondag nog geen akkoord is gaat het busvervoer vanaf 1 juni voor onbepaalde tijd PLAT

niks meer graties dus :wink:

honingolie

Bewuste gebruiker
Nee, alleen streekvervoer (arriva, connexxion, etc.) staakt al geruime tijd op dinsdag, woensdag en donderdag.
In de spits rijden ze nog wel en worden vervoerbewijzen niet gecontroleerd. Vanaf 1 juni zijn ze van plan het werk voor onbepaalde tijd neer te leggen.

Ik las vandaag dat de staking de vervoersbedrijven tot nu toe al ruim 8 miljoen euro heeft gekost, wat gelijk staat aan 10 keer de jaarwinst. :tearsofjoy:

Hans

Wijs gebruiker
honingolie zei:
Nee, alleen streekvervoer (arriva, connexxion, etc.) staakt al geruime tijd op dinsdag, woensdag en donderdag.
In de spits rijden ze nog wel en worden vervoerbewijzen niet gecontroleerd. Vanaf 1 juni zijn ze van plan het werk voor onbepaalde tijd neer te leggen.

Ik las vandaag dat de staking de vervoersbedrijven tot nu toe al ruim 8 miljoen euro heeft gekost, wat gelijk staat aan 10 keer de jaarwinst. :tearsofjoy:

Geniaal, dat is dus 10 jaar lang geen loon meer voor de top :tongueout:. Buschauffeurs leggen een dikke drol op de Amerikaanse (Nederlandse) droom. :rock:

Flameon

Badass junkie
Tijdje terug was het de politie die staakte, nu de buschauffeurs .... Politie hun zin gekregen, dus de chauffeurs zullen dat ook wel voor hun tak verwachten

OT: gratis of niet gratis, ik reis liever per auto :)

Spor

Wijs gebruiker
En op maandag...

Vettige hoeren zijn het, heeft me al een auto gekost !!!! :( en mn knie is officieel overbelast nu door het vele lopen

Geef die piellekes wat ze willen dan kunnen wij weer met de bus

Ennehhh wat heeft dit met een meeting te maken ? :P

Aking

Wijs gebruiker
wat ik gehoord heb is dat ze zondag aanvang dienst binnenblijven... dus zondag en maandag geen bussen... vrijdag en zaterdag normale dienstregeling met controle :wave:

de GT

Bewuste gebruiker
wat is dit toch voor anarchistisch kutgedrag van het volk.
We hebben een van de betere OV netwerken van de wereld, wordt het zo verneukt. Ik snap niet waarom er zo weinig geld vanuit de overheid naar het OV gaat. Maak het autorijden gewoon duurder, en daarmee direct het OV goedkoper, en breid het OV netwerk nog meer uit.

Dan kan ik tenminste gewoon op een lege weg rijden

Northawke

Wijs gebruiker
Vandaag staken ze nog met stakingen in de spits en daarbuiten gratis vervoer. Als er dan nog geen accoord is, dan worden het zondag permanente stakingen. En dan ben ik dus meteen m'n nieuwe baan kwijt. Ik hoop dat ze het er doordrukken. Ik geef die chauffeurs wel gelijk, maar ik zou het wel zuur vinden als dit me mijn baan kost. Ik kan hem goed gebruiken.

henkie84

Bewuste gebruiker
Ik vind eigenlijk het gezeik om wat procentjes loon de moeite niet waard om een groot deel van Nederland te kutten met het staken. Rijdt gewoon wel, maar controleer niet? Zoals ze het nu aanpakken (voor onbepaalde tijd vanaf 1 juni) groeit mijn sympathie voor buschauffeurs echt niet hoor.

Spor

Wijs gebruiker
^precieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees

ben het in die zin ook wel met ze eens hoor, maar net als WIJ er wat aan kunnen doen. Strax hebben ze helemaal geen vrienden meer, want vind niemand ze meer cool, wij niet omdat het ons al zo veel gekost heeft (in zijn geval zijn baan, in mijn geval mijn auto en ik heb een overbelaste knie) en omdat het gewoon kut is dat ze niet rijden want wij kunnen er niets aan doen. Maja ze hebben blijkbaar toch een soort monopoliepositie. Zoek maar es effe busschaufeurs voor heel nederland :P

Aking

Wijs gebruiker
ATTENTIE:

Vanaf einde dienst (01:30 ongeveer) gaat ALLES plat (op GVU, HTM, RET en GVB na)

hiep hiep:
KAAS! :rockband:

DreamWeaver

Badass junkie
Northawke zei:
En prompt ontslagen binnen m'n trainingsperiode. Lekker, zeg.

Klaag je lokale busmaatschappij aan. Maak aannemelijk dat je ontslagen bent omdat je er niet kon komen zonder openbaar vervoer --> overmacht. Kijk of je ex-werkgever hierbij wil helpen en eis een schadeloosstelling. De busstaking had voor jou derving van inkomsten tot gevolg, een civiele procedure tegen de chauffeurs zelf ga je nooit winnen vanwege hun stakingsrecht, maar je bent lang niet de enige die er nu over nadenkt om de maatschappijen voor de rechter te dagen. Neem contact op met de reizigersorganisatie Rover, die kunnen je wel op weg helpen :)

Veel succes Northawke, we duimen voor je!

KNIFTIGEKARELTJE

Bewuste gebruiker
IK kan er niks anders over zeggen dan dat ik het weer eens iets belachelijks vind. Die buschauffeurs moeten gewoon hun werk doen, wat nou 3,5 %. 3,5 % procent van niks is nog altijd niks als ik het goed begrepen heb vroeger op school.
Ik ga zelf bijna nooit met de bus omdat ik er gewoon een hekel aan heb.
Wat ik laatst dan wel weer heel erg mooi vond er reden dus geen treinen op het traject maastricht-sittard door werkzaamheden aan het spoor. (Dit was ook tijdens die achterlijke busstakingen)
En wat doet NS hun zetten bussen in die ook nog eens goed op tijd rijden en waar ik men kaartje niet eens hoefde te laten zien. Dit was voor mij wel weer een +1 voor NS .
Maar ik vind de busstakingen echt idioot de mensen die hun moeten vervoeren die naar hun werk moeten zitten ook genoeg mensen tussen die een hoger salaris zouden willen hebben en het niet krijgen.
Ik vind het gewoon een stomme actie en hoop dat ze de helft van de busschauffeurs die mee hebben gewerkt aan het ervoor zorgen dat mensen te laat op hun werk of op school komen wat voor deze mensen misschien hele nare gevolgen had. Gewoon keihard ontslaan ofzo (hadden ze hun werk maar moeten doen) .

henkie84

Bewuste gebruiker
Aaah! Nu mis ik morgen een belangrijk gesprek op m'n stage door die staking. En bedankt! Misschien als ze weer rijden als tegenreactie oponthoud veroorzaken als zij naar hun werk proberen te komen? Pfff

Flameon

Badass junkie
Sow, zijn die chauffeurs nog steeds aan het staken. Ik ga zelf nooit met de bus, maar vind het wel belachelijk dat ze al weken niet aan het werk zijn en dat hierdoor de reiziger de dupe van wordt. Zou niet mogen kunnen, maar hier in nederland kan het blijkbaar wel.

Shit voor je Henk dat je niet naar dat belangrijke gesprek op je stage kan gaan. Hopelijk heeft je stage er begrip voor, je kan immers weinig anders als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer.

Toen de politie heeft gestaakt had ik al voorspeld dat er ook wel een andere doelgroep zou beginnen met staken, en nu zijn het de chauffeurs. Ze willen blijkbaar ook hun zin krijgen, net zoals de politie heeft gekregen.

jasper

Wijs gebruiker
krijgen ze de dagen eigenlijk betaalt die ze staken?
in belgie zijn ze nu ook aan het staken ofzo denk ik?

Flameon

Badass junkie
Volgens mij krijgen ze inderdaad gewoon geld binnen. Of het het hele salaris is weet ik echter niet. In iedergeval kunnen ze slapend rijk worden gok ik

aliblabla

Experimenterende gebruiker
jasper zei:
krijgen ze de dagen eigenlijk betaalt die ze staken?
in belgie zijn ze nu ook aan het staken ofzo denk ik?

de vakbond heeft hier een speciaal potje met geld voor dacht ik, dus de buschauffeurs zitten iig niet zonder geld

aliblabla

Experimenterende gebruiker
ga er maar van uit dat ze nog wel even doorgaan.. heel leuk, onze klas is al gedurende de hele staking continue half leeg.. en volgende week beginnen de toetsen, word nog grappig :grin:

Bovenaan