Starten met paddo's

Hey.
Ik zou willen starten van het kweken van paddo's met hulp van een starterspakket..
iemand ervaring met http://www.deheksenketel.com/qc/700,paddo-growbox-mexican-(groot).html is 1 van de duurdere dat ik zie maar meschien beter dan het bestellen via internet (ivm ouders enz) en in shop kan ik nog extra info vragen.
Als ik rondlees klinkt het poepsimpel maar wil het tog niet onderschatten dus zit met enkele vraagjes

Op zolder waar er geen licht is, is waarschijnlijk niet echt een goeie plaats? ook voor stof enz nee ? meschien best vragen bij kennis of ik deze in een ruimte van hem mag zetten waar het properder is en waar er een raam is ??

Lees overall dat alles zo best mogelijk steriel moet blijven wil zeggen dat je ze niet mag aanraken met blote handen ?? meschien beter voor zulk speciale handschoentjes ?? Of als dat in zooon zak zit filtert het vanzelf ???

Las ergens dat je dat elke dag water moet geven ??

Kan er mij nog mensen beetje meer info geven over hoe het best te werk gaan met zulk pakket en is het zo makelijk zoals ik het lees op die handleidingen ???

Verder nog tips advies alles is welkom

merci

Gabber39

Experimenterende gebruiker
He

Als het niet mag van je ouders, zou ik de mushroombak ergens achter verstoppen. Er moet wel wat licht bij komen, maar niet echt veel! Voorderest is het een eitje, je laat de bak 12 uur onder water staan, giet het water af, gooi de plastic zak eromheen, en wacht 2 weekjes! En je heb ze.

Wat wel een probleem kan gaan worden is het drogen, misschien dat je het bij wat vrienden kan leggen?

Naja su6 in ieder geval

Ok zal eens informeren of het mogelijk is om ze bij een vriend te zetten dan kan ik ook makelijk tewerk gaan en moet alles niet verstopt worden, + dat daar een ruit is kan er dan iets voor de mushroombak zetten dat het nie teveel zonlicht heeft maar tog genoeg(wat gebeurd er moest er tog teveel indirekte zonlicht zijn)

merci voor het spoedig antwoord

----
en stel ik het thuis wil doen:
er was nog een plaats in huis dat ik denk dat me ouders nooit zullen kijken ,, in een vuilnisbak naast me bed stop er iets tussen dat er licht doorkan maar niet dat de klep volledig open staat.
Is vierkantig vuilnisbake met ong 15cm denk dat het te weinig is nee ?

paddobenne

hallo.

zie gewoon dat ze niet verzuipen. echt vochtig mag maar niet nat, condens op de zijkant van de zak is goed, water onderin niet.

temp tussen 20-25 is goed, geen direct zonlicht maar ook niet donker. (ik gebruik zelf daglicht tl voor men curver boxen, gaat echt beter met het juiste licht)

veel verse lucht geven, zeker in het begin wanneer je nog niet ziet groeien, is belangrijk voor de pinset. (zak open doen en beetje wapperen met proper plastiekje ofzo, dan klein beetje water sproeien enkel voor de luchtvochtigheid want door de verse lucht zal te droog zijn, nooit direct op de paddos sproeien)

en net en proper werken maar het hoeft geen operatiezaal te zijn he, alchoholgel bij de apotheker voor je handen te ontsmetten is goed ze, en niet in je kweekbak kwijlen enzo maar dat spreekt voor zichzelf)

veel plezier, je zal grote ogen trekken als je ziet hoe rap die dingen groeien :)

en lees je eens in in de pf-tek, of op youtube; how to grow mushrooms ofzoiets, veel goedkoper en toffer dan zo'n bakje.
en dan ga je verder met rogge, mais en honingculturen en klonen, je eigen sporen... het stopt niet :)

anders pd je maar

Ok zit nu in de zak had 1 klein kopje onderin de zak al gedaan staan bij een vriend kzal vragen of hij om de 2 dagen eens de zak open doet voor beetje verse lucht, maar had overal gelezen dat het best is die zak zo min mogelijk open te doen,

Ze staan in een kamer gewoon tussen 2 ruiten zodat het licht binnenkomt maar tog niet direkt is en vanaf 10h is de zon gedraaid naar achterkant van het huis toe .

Hopelijk verloopt alles goed kan al niet wachten om te oogsten :grin:

En van kweken van het begin zou ik wel nog willen doen of klonen enzo maar informeer me er beetje per beetje achter voor de fun :)

Eenmaal de eerste flush geoogst is alles in 1 keer ,, maar hoelang moet je dan terug soap had ergens gehoord telkens 2uur minder ,,, 22uur dan en dan de 3de maal 20 uur ???

paddobenne

stilstaand water in je zak is niet goed, enkel de zijkanten mogen aanslaan.

soaken tussen de 10 en 12u(heb er al 2dagen onder water laten staan en die leefden nog maar is denk ik niet aan te raden)

koop 2 growkits;
bij de ene volg je de handleiding die erbij zit.

de andere geef je heel de dag tl-licht(snachts uit), 8x per dag verse lucht, niet om de 2dagen (dan wel sproeien om de luchtvochtigheid hoog te houden), hou je de temp in de gaten 20-25 graden, geen ongeveer 17graden.

je zal wel zien wat beter gaat... maarja is wat meer werk dan vul het bakje met water, giet het af, zet het in een hoekje, en tadaaaa hele bak vol met paddos :confused:

achter 5dagen kwamen er al pihead uit nu groeien ze per dag 1 centimeter :grin: :grin: we hebben 1maal in die tijd in de zak beetje water gespoten maar nu laten we het azo;;

voor de eerste oogst zouden we alleen de grote plukken ( met een handscheon in de zak) en de kleine dan laten groeien... kan geen kwaad zeker..

Voor het plukken gewoon vastnemen en lichtjes draaien zeker :grin:

Kan nie wachten binnen paar dagen :hearteyes:

ZE groeien prachtig :grin: maar zit nog met een vraagje

Stel dat we van de eerste Flush 1 paddo laten doorgroeien tot hij open gaat en dan plukken om er sporen van te houden .. is mijn kweeksetje er dan aan ?? of kan ik dan nog steeds soaken en 2de flush doen...

Net eerste oogst gedaan , is het normaal dat er tussen zeer raare gevallen zit ,,

1waar de hoed helemaal zwart is en hangd
1 waardoor je door de stam het binnenste lik ziet
sommige waar de hoed piepklein is en de stam groot

hopelijk snelle reactie want ze staan te drogen

kan maar binnen dag of 2 foto's uploaden ,, nu liggen ze te drogen op keukenpapier

Hallo heb sinds kort mijn eerste paddo' kweekje gekocht om eens te proberen nu zit ik met paar vraagjes

(nou heb ik het wel niet bij azarius gekocht maar bij de lokale smartshop het is pakket waar ik zou 500 tot 1kg moeten uithalen

NU eerste oogst gedaan maar zit met paar vraagjes

zijn deze ROT/ Verdorven?? Ik weet dat het blauwe kleur van de stof is maar als de hoed zwart is sommige(vele) zien er tog zeer lelijk uit

Precies het binnenweefsel

Ook zitten er tussen waar het hoofd veel kleiner is of de stam of is het omdat deze niet volgroeit waren

Alle foto's http://img199.imageshack.us/gal.php?g=spa0208y.jpg

Snel effen afgewogen denk dat het rond de 100/120gr wast 1ste oogst is da normaal voor pakket van 500gr/1kg

Graag advies/ mening

paddobenne

Onder de ideale omstandigheden waren ze vast nog mooier geworden, maar bij sommige strains zitten er gewoon veel rare paddestoelen bij, zijn even goed hoor :)

doe je 2de flush maar eens zoals ik hierboven heb beschreven, meer verse lucht en luchtvochtigheid in oog houden enzo.

Petard

Denk dat de omschrijving van 500-1000gram voor het totaalgewicht is eerlijk gezegd. Voor de eerste keer ziet het er prima uit, ik kijk uit naar je 2e flush :wink:

Ok bedankt voor reactie's,,

nu heeft het een uur of 14 staan SOaken en staat nu klaar voor de 2de flush,,
deze maal heb ik de helft van het kopje water ingedaan dat ik de eerste maal deed. En zal vanaf er pinheads zijn 1 tot 2 x per dag verse lucht inlaten

1ste flush staat nu te drogen ,, , en nu afwachten

Hoelang duurd het ongeveer voor de 2de flush ? pinheads en volgroeit ??

Bovenaan