Steeds meer coke

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik ga het gewoon van me aftypen hier.
weer teruggevallen. Jezus wat voel ik me dom. Ik heb zo veel mensen om me heen die hulp aanbieden, bij me incheckte (voor tijdens en na me terugval). Ik ben zondag ochtend opgehaald voor een NA meeting. Wilde ook gaan want wilde dit niet meer. Heb daar zonder slaap gezeten. Zo veel lieve mensen en hulp om me heen..en toch ipv eerst te bellen voor hulp heb ik de dealer gebeld..

Oei dit gevoel ken ik maar al te goed :sweatsmile:
Die tweestrijd om voor herstel te kiezen en een fellow te bellen of toch de dealer....

En wat is het ook bij mij vaak de dealer geweest. Heel frustrerend....
Het wordt makkelijker! Zie het maar zo; het bellen van de dealer op moeilijke momenten is er ingesleten. Die paden in je brein zijn aangelegd en is dus de bekende weg. De nieuwe manieren in lastige situaties zijn dus nog moeilijker om te doen dan die oude bekende manieren. Geef jezelf dus ook niet teveel op je kop. Maar ik snap het wel...

Blijven oefenen! En wat Dupont ook al zei:

Werk je aan de stappen?

Ik bleef pas clean toen ik actief aan de stappen ging werken.

Ik heb al maanden geen nummers meer. Ook geen mensen die ik erom kan vragen. Maar heb Telegram ontdekt..
Dit was ook mijn manier om terug te vallen als ik niemand een nummer wilde vragen (want dan komt iemand erachter) en niet die 24h wachttijd kon overbruggen voor PostNL m'n shit door de bus schoof.

is het geen idee om telegram weer te verwijderen
Uiteindelijk werken barricades ook niet. De verandering moet in jezelf plaatsvinden.

De verandering moet inderdaad in jezelf plaats vinden. Tegelijkertijd zou ik ook telegram verwijderen. Het is een extra mentale drempel om die app weer te installeren (zo werkt het echt voor mij). En die extra tijd, mocht je toch installeren, kan je de ingeving krijgen om toch een fellow te bellen. Daarnaast kan het zien van het logo van telegram al triggerend werken. In dit geval: alle kleine beetjes helpen imo.

MR_CHIP

Badass junkie
Spannend!!! Geweldig!!! Dit wordt de 3e en beste versie van jezelf. Je was eerst als kind jezelf zonder drugs, maar ook zonder alle bijzondere ervaringen daarbij. Toen was/ben je jezelf als verslaafde. Maar nu *tromgeroffel* 🥁komt dus die 3e versie van jou tevoorschijn.

Hoe voel je je? Ben je al zo gemotiveerd dat je je in gaat houden dit weekend? Ik hoop het heel erg.
what happend met je? tijd al niet online geweest

Shitzooi

Belezen gebruiker
Wow dit is lang geleden. Ik moest ineens weer aan dit forum denken en dacht ik laat maar eens van me horen.
Ik ben over 10 dagen precies 1 jaar clean!!!
wauw wat is me leven veranderd zeg, ik kan oprecht zeggen dat ik echt gelukkig ben. Dit betekend niet dat ik altijd maar vrolijk en blij ben natuurlijk. Maar ik heb echt een fijn leven in herstel gevonden.
mocht iemand langs dit forum komen die midden in de hel van verslaving zit, je kan er écht uit komen. Zoals je aan het begin van mijn topic leest wilde ik het graag zelf doen, zonder kliniek, en ging ik elke keer weer op me bek. Hulp zoeken is de beste keuze die ik heb kunnen maken. Zonder de kliniek, het NA programma en me leven omgooien had ik nooit zo ver kunnen komen.
Ik ben echt dankbaar dat ik clean ben, dat ik kan genieten van het leven en de mensen om me heen. 🙏

_shikantaza

Badass junkie
Wow dit is lang geleden. Ik moest ineens weer aan dit forum denken en dacht ik laat maar eens van me horen.
wauw wat is me leven veranderd zeg, ik kan oprecht zeggen dat ik echt gelukkig ben. Dit betekend niet dat ik altijd maar vrolijk en blij ben natuurlijk. Maar ik heb echt een fijn leven in herstel gevonden.
mocht iemand langs dit forum komen die midden in de hel van verslaving zit, je kan er écht uit komen. Zoals je aan het begin van mijn topic leest wilde ik het graag zelf doen, zonder kliniek, en ging ik elke keer weer op me bek. Hulp zoeken is de beste keuze die ik heb kunnen maken. Zonder de kliniek, het NA programma en me leven omgooien had ik nooit zo ver kunnen komen.
Ik ben echt dankbaar dat ik clean ben, dat ik kan genieten van het leven en de mensen om me heen. 🙏
Lekker! Wat eerst onmogelijk lijkt, kan echt 😘

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Respect!

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Heel gaaf om te horen!

Zo bizar wat er allemaal kan veranderen als herstel omarmd wordt. Ik kan het soms zelf nog steeds niet geloven hihi

Shitzooi

Belezen gebruiker
Alweer lang geleden. Ik wilde van me aftypen.
ik ben 13 maanden clean gebleven. Heb een leuke vriend sinds een jaar en we wonen sinds 1,5 maand samen.
paar maanden geleden was ik terug gevallen. sinds ik clean ben struggle ik enorm met eetbuien. Dit is me niet onbekend want ik heb een eetstoornis sinds mijn 15e. Deze was naar de achtergrond verdwenen in actieve verslaving. Dit is eigenlijk hetzelfde als actieve verslaving aan de coke voor mij. En uiteindelijk werd het me zo veel dat ik besloot op te pakken omdat ik niet kan stoppen met eten. Ergens in mijn hoofd denk ik dat ik meer waard ben als ik slanker ben en voelde het als kiezen tussen twee kwaden.
Ik ben na 5 terugvallen over 2 maanden tijd terug gegaan naar de NA meetings en was 88 dagen clean. Maar de eetbuien waren er weer. In mijn ‘korte’ terugval was ik afgevallen en sinds ik weer clean ben waren de eetbuien direct terug. De eetbuien werden me weer te veel en ik heb weer opgepakt. Ik was aangekomen, voel me walgelijk en de eetbuien stoppen niet hoe hard ik ook mijn best doe (AO meetings, meetings, sponsor etc). Dus nu zit ik weer aan de coke.
ik voel me moedeloos. Weet niet waar ik nog hulp kan of moet vragen. Ik heb al 3 eetstoornis behandelingen gehad in me leven. En nog een hoop andere therapien.

_shikantaza

Badass junkie
Alweer lang geleden. Ik wilde van me aftypen.
ik ben 13 maanden clean gebleven. Heb een leuke vriend sinds een jaar en we wonen sinds 1,5 maand samen.
paar maanden geleden was ik terug gevallen. sinds ik clean ben struggle ik enorm met eetbuien. Dit is me niet onbekend want ik heb een eetstoornis sinds mijn 15e. Deze was naar de achtergrond verdwenen in actieve verslaving. Dit is eigenlijk hetzelfde als actieve verslaving aan de coke voor mij. En uiteindelijk werd het me zo veel dat ik besloot op te pakken omdat ik niet kan stoppen met eten. Ergens in mijn hoofd denk ik dat ik meer waard ben als ik slanker ben en voelde het als kiezen tussen twee kwaden.
Ik ben na 5 terugvallen over 2 maanden tijd terug gegaan naar de NA meetings en was 88 dagen clean. Maar de eetbuien waren er weer. In mijn ‘korte’ terugval was ik afgevallen en sinds ik weer clean ben waren de eetbuien direct terug. De eetbuien werden me weer te veel en ik heb weer opgepakt. Ik was aangekomen, voel me walgelijk en de eetbuien stoppen niet hoe hard ik ook mijn best doe (AO meetings, meetings, sponsor etc). Dus nu zit ik weer aan de coke.
ik voel me moedeloos. Weet niet waar ik nog hulp kan of moet vragen. Ik heb al 3 eetstoornis behandelingen gehad in me leven. En nog een hoop andere therapien.
Ja joh... een verslaafd hoofd zoekt altijd iets. Ik zit de laatste tijd ook met snaaierij. Zag ik eerst niet als een probleem maar de essentie is precies hetzelfde als bij drugsgebruik. Het beging mij ook de neus uit te komen dat er nog iets zit wat ik maar niet te pakken lijk te kunnen krijgen... Maar ooit zal het me lukken :) Mijn herstelonderhoud blijf ik volhouden. Maandag maar eens een OA meeting pakken. Er is een online mannenmeeting. Een fellow van NA is met behulp daarvan 35 kg afgevallen. Respect en ergens ook wel jaloers op :wink:

Ik zou zeggen: blijf bezig en geef niet op.

Shitzooi

Belezen gebruiker
Ja joh... een verslaafd hoofd zoekt altijd iets. Ik zit de laatste tijd ook met snaaierij. Zag ik eerst niet als een probleem maar de essentie is precies hetzelfde als bij drugsgebruik. Het beging mij ook de neus uit te komen dat er nog iets zit wat ik maar niet te pakken lijk te kunnen krijgen... Maar ooit zal het me lukken :) Mijn herstelonderhoud blijf ik volhouden. Maandag maar eens een OA meeting pakken. Er is een online mannenmeeting. Een fellow van NA is met behulp daarvan 35 kg afgevallen. Respect en ergens ook wel jaloers op :wink:

Ik zou zeggen: blijf bezig en geef niet op.
Goedzo! Ik vond de stap naar een OA meeting heel moeilijk. Ik train 5-6x per week krachttraining, werk in een gym en eet (buiten de eetbuien) hartstikke gezond. Ik kon vrij snel stap 1 zetten met me middelen verslaving en toegeven dat ik geen controle heb als ik begin. Maar met eten blijf ik het idee houden dat ik er controle over heb en dat ik gewoon discipline hoor te hebben. Want dat heb ik ook met trainen. En ik heb anorexia gehad dus waarom zou ik het nu niet kunnen en toen wel? Dat idee.
de AO meeting waar ik was was fijn, maar ook moeilijk voor mij. In mijn eetstoornis behandelingen (voor anorexia en boulimia) heb ik geleerd dat ik mezelf geen ristricties op moet leggen maar daar doen ze dat juist wel. Bijvoorbeeld geen chocolade meer of suiker. Maar toen ik dat deed na mijn anorexia begonnen de eetbuien juist, doordat ik zo streng was voor mezelf en niks ‘ongezonds’ mocht. Het blijft een strijd en heel lastig wat nou het juiste is voor mij..

Proxima

Badass junkie
Dat heb ik dus ook. Ik ben niet dik, train veel, werk zelfs in een gym! Maar ben niet zo droog als dat ik wil. Heb vrij veel spiermassa, zeker voor een vrouw. Maar blijf vinden dat het beter moet, dat ik droger moet zijn etc.
Ten eerste: ik heb zelf nooit een eetstoornis gehad dus ik weet dat ik dit alleen van buitenaf kan bekijken. Wat ik zeg is goedbedoeld, maar het kan dus zijn dat het niet helemaal aansluit bij wat jij ervaart.

Dat gezegd hebbende wil ik graag delen dat ik het bewonderenswaardig vind hoe sterk en toegewijd je bent, zeker als je al veel spiermassa hebt en in een gym werkt, dat is niet niks!

Ik kan me daarnaast voorstellen dat het moeilijk is om tevreden te zijn over je lichaam als dat stemmetje steeds zegt dat het 'beter' moet. Misschien kan het helpen om daar niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal iets meer mee te doen?

Zelf merk ik dat ik door wielrennen mijn hoofd leegmaak, en dat ik tegelijk ook fysiek bezig ben op een manier die mij goed doet. Niet om er ‘droger’ uit te zien, maar omdat ik me er mentaal fijner door voel.

Natuurlijk weet ik niet of zoiets als dit voor jou ook zou werken, maar ik deel het graag als een ander perspectief.

Misschien helpt of inspireert het je een beetje. 💛

Shitzooi

Belezen gebruiker
Ik heb heel erg gemerkt dat NA niet helpend voor mij is.
Voor al omdat ik ook borderline heb en alles heel erg vanuit verslaving is natuurlijk. Hierdoor voelde ik me toch vaak niet gehoord of er toch niet helemaal ‘bijhoren’.
ik vroeg me af of iemand iets anders weet dan NA/CA/AA etc.

_shikantaza

Badass junkie
Ik heb heel erg gemerkt dat NA niet helpend voor mij is.
Voor al omdat ik ook borderline heb en alles heel erg vanuit verslaving is natuurlijk. Hierdoor voelde ik me toch vaak niet gehoord of er toch niet helemaal ‘bijhoren’.
ik vroeg me af of iemand iets anders weet dan NA/CA/AA etc.
Je hoort er zeker wel bij als je dat wil hoor. Maar het kan alsnog niet bij je passen.
Vraag eens hulp bij Iriszorg, die hanteren een hele andere aanpak.

En volgens mij heeft CA "Double Trouble" meetings. Daar zou je eens kunnen gaan kijken.

Shitzooi

Belezen gebruiker
Je hoort er zeker wel bij als je dat wil hoor. Maar het kan alsnog niet bij je passen.
Vraag eens hulp bij Iriszorg, die hanteren een hele andere aanpak.
Daar ga ik zeker even naar kijken.
Ik merkte gewoon veel onbegrip hier bij de NA. Meer het gevoel dat wat ik heb niet echt is maar dat ik het mezelf aanpraat ofzo. En als ik steun zoekte ik moeilijkere tijden met sharen kreeg ik af en toe ook commentaar op me share achteraf.
ik vind de NA echt een heel mooi iets en zou het zeker aanraden aan mensen die clean willen worden, maar ik had er zelf niet de beste ervaring mee helaas.

_shikantaza

Badass junkie
Daar ga ik zeker even naar kijken.
Ik merkte gewoon veel onbegrip hier bij de NA. Meer het gevoel dat wat ik heb niet echt is maar dat ik het mezelf aanpraat ofzo. En als ik steun zoekte ik moeilijkere tijden met sharen kreeg ik af en toe ook commentaar op me share achteraf.
ik vind de NA echt een heel mooi iets en zou het zeker aanraden aan mensen die clean willen worden, maar ik had er zelf niet de beste ervaring mee helaas.
Het is volgens mij NA die double trouble meetings heeft. Wellicht vind je daar meer herkenning.

_shikantaza

Badass junkie
Oh daar heb ik nooit eerder van gehoord! Ga ik gelijk opzoeken. Dankjewel!
Hmm.. ik zie er 1 in Nijmegen op vrijdag om 10:00 's ochtends. Misschien toch de moeite om een keer te kijken om te zien of het uitmaakt voor je. En er zijn best verslavingsbehandelingen te vinden voor dubbele diagnoses.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
afgelopen vrijdag eerlijk geweest op werk. Naar me vriend, me schoonouders, me vrienden en me tante.
ik kom zelf niet uit deze terugval. Vrijdag me eerste intake gesprek

Goed te lezen dat je niet opgeeft @Shitzooi

Daarnaast is die eerlijkheid waar je het verst mee komt, supergoed dat je iedereen de waarheid hebt verteld!

Ik neem aan dat het een intake is voor een klinische opname?

Veel beterschap en vooral veel wijsheid toegewenst!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Het is volgens mij NA die double trouble meetings heeft. Wellicht vind je daar meer herkenning.
He ik hoor ook wat nieuws. Nou zijn de na meetings niet perse mijn ding maar ben wel nieuwsgierig.

Nou zou ikzelf kunnen opzoeken wat dit precies is maar misschien kan jij hier wat over delen? Niet alleen voor mij maar ook voor andere... Heb je ervaringen met deze double trouble meetings?

_shikantaza

Badass junkie
He ik hoor ook wat nieuws. Nou zijn de na meetings niet perse mijn ding maar ben wel nieuwsgierig.

Nou zou ikzelf kunnen opzoeken wat dit precies is maar misschien kan jij hier wat over delen? Niet alleen voor mij maar ook voor andere... Heb je ervaringen met deze double trouble meetings?
Ik heb er geen ervaring mee. Ik weet alleen dat het bedoeld is voor verslaafden die willen herstellen die daarnaast ook nog extra belast zijn met zaken zoals ADHD, Borderline, en andere (persoonlijkheids?) problematiek (die herstel extra lastig zou kunnen maken).

Op de website staan contactgegevens, daar kun je waarschijnlijk inhoudelijk meer te weten komen: https://www.nanederland.nl/meetings/na-double-trouble/?tsml-day=any&tsml-query=double

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb er geen ervaring mee. Ik weet alleen dat het bedoeld is voor verslaafden die willen herstellen die daarnaast ook nog extra belast zijn met zaken zoals ADHD, Borderline, en andere (persoonlijkheids?) problematiek (die herstel extra lastig zou kunnen maken).

Op de website staan contactgegevens, daar kun je waarschijnlijk inhoudelijk meer te weten komen: https://www.nanederland.nl/meetings/na-double-trouble/?tsml-day=any&tsml-query=double
Thanks !... ben nu twee keer in Detox geweest waar veel over deze meetings wordt gesproken maar had van deze nog nooit gehoord !

hansie24

Belezen gebruiker
Jazeker 5 jaar geleden deed ik 1 gram per avond en nacht.... Nu al 3 gram van half 7 savonds tot 11-12 uur savonds en g gebruik is al helemaal problematisch...😌

_shikantaza

Badass junkie
ik her ken wat je zecht ik ben nieuw.

ik heb net een uur geleden weer 5 gram gehaald. maar ben ook verslaafd geweest aan ghb naast drank en een tijd coke roken.

ik heb nu via een kennis gehaald inplaats van waar ik altijd haal en het is minder goed maar tog die verslaving die zegt haal coke.

even een andere foto want er lag een brief met mijn naam en adres van mij.
Pas een beetje op met dat soort triggerende foto's hier in het verslavingssubforum.

Bovenaan