Steeds meer coke

CaRRita

Belezen gebruiker
Gister avond de psychiater gesproken. Dit is wel de tweede keer dat ik iemand van hun spreek die een beetje een voor oordeel hebben over BPD. Dat vind ik wel heel erg lastig. Ik weet dat er een stigma op zit en dat veel dat ook mee maken met psychologen en psychiaters zelfs. Ik heb dit alleen nooit eerder gehad. En nu dus voor het eerst. Het viel wel mee. Maar wat hij vroeg kwam er eigenlijk op neer of ik niet in 1x omsla in emotie en helemaal gek daarvan ga doen. Dus dat gaf me wel een beetje een vervelende nasmaak.
maar goed. Ik ben altijd tegen iedereen open over mijn borderline. Juist omdat ik dat stigma verschrikkelijk vind. En ik krijg altijd: “je komt niet over als iemand met BPD” of iets in die richting. Wat maar weer bewijst wat voor stigma er op zit. Zelfs me eerste gesprek aan de telefoon die zondag avond zei die psycholoog dat.
Ik las dit en toen moest ik direct denken aan een vriendin van vroeger. Zij studeerde psychologie en deed een praktijkopdracht die over diagnoses stellen ging. Zij vertelde mij toen dat de diagnose 'borderline' een vergaarbak is. Ze zei letterlijk: "als het niet duidelijk is, dan krijgt iemand het label Borderline." Ik zou daarom die diagnose niet al te serieus nemen. Vooral als mensen je niet als dusdanig herkennen. Sterker nog, ik zou mezelf niet meer presenteren als een borderliner. Als je de kenmerken leest, is het ook een bijeengeraapt zooitje. Stel je voor dat een medische dokter zulke diagnoses zou stellen. U kunt pijn in uw arm hebben, maar het kan ook in uw been zijn. Of u kunt ook geen pijn hebben. Of overal pijn hebben. Niet voor te stellen toch?

Ik hoop dat het concert übertof was. The Boss was op het podium gevallen, las ik. Dat zal wel een schok voor iedereen zijn geweest!

En inderdaad, het is een pauzetijd. Jeetje, vrouw, straks zit je in Zuid-Afrika! Ga je echt een nieuwe start maken. Ga je leren hoe je met al die shitzooi om kan gaan om het verder niet meer shitterig te hebben. Kijk eens naar al het werk dat je daarvoor hebt verzet. Dat is iets om trots op te zijn. Je had ook jankend helemaal niets kunnen doen. Maar dat deed je niet. Je gaat ervoor. Af en toe struikel je, val je, maar je pakt jezelf elke keer weer bij je lurven en je gaat dóór. Echt. heel. goed.

Shitzooi

Belezen gebruiker
Nou doordat me huisarts verschrikkelijk kut doet met nu ook me behandelgeschiedenis opvragen duurt het allemaal langer dan ik wil. Dit hebben ze ook eerst nodig voor ze het naar de zorgverzekering kunnen sturen. En die hebben dan nog 10 werkdagen voor een beslissingen die ze eigenlijk altijd wel gebruiken..en ondertussen ben ik maar elke dag aan het strijden om meer dan 24 u clean te blijven. Wat 9/10 keer na 24 uur weer mis gaat. Raak helemaal gefrustreerd van dit alles. Ik wil gewoon gaan. En man nu het wat ‘echter’ wordt begin ik het ook wel heel spannend te vinden hoor. En soms komt ook weer in me koppie het idee dat ik het zelf wel kan en het echt niet nodig is zo intensief. Zo erg ben ik er niet aan toe toch? Er zijn andere die het harder nodig hebben ipv ik. Zo erg ben ik niet. Ik verdien zulke intensieve hulp daarom niet.
dit zijn gedachtes en ik weet dat dit niet waar is hoor. Ik ga 100%. En ik wil ook echt. Kijk er op een gekke manier naar uit hoe spannend ik het ook vind. En dan heb ik het gewoon over het feit dat ik niet weet wat me te wachten staat. Niet het afscheid nemen van drugs.
trouwens het ‘niet ziek genoeg’ zijn had ik ook heel erg met me anorexia toen ik 15 was. Weet nog dat ik bij me intake zat en me schaamde toen ik zei wat ik at op een dag. Want ik dacht dat dat veel was voor iemand met een eetstoornis. En dat ik te dik was voor anorexia. Nou tijdens me intake en het gesprek met de jeugdarts na een hartfilmpje en bloedprikken werd me even verteld dat ik gelijk opgenomen werd met een hartslag van 27 en niet meer mocht lopen / bewegen. Gek toch dat je brein je zo overtuigd dat jij het niet verdiend, intensieve hulp. En dat je eigenlijk nooit ziek genoeg bent.

Shitzooi

Belezen gebruiker
Tijdje geleden dit. Ik heb echt in chaos geleefd. Elke keer 2 nachten doorhalen omdat ik gewoon niet meer kan slapen en de angst om nuchter te zijn steeds groter werd. Ik wist niet eens meer welke dag het was 9/10 keer. Ook nu al 2 nachten wakker. Veel alcohol en coke gebruik.
maar ik heb gister te horen gekregen dat me verzekering het gaat vergoeden. En ik heb net een telefoontje gehad. Mij werd gevraagd wanneer ik wil gaan. Hier op antwoordde ik zsm. Toen werd er gezegd je kan woensdag gaan. Maar ik ga dus 95% zeker zondag al als ik me paspoort optijd heb. Ineens heel snel dit. Ik hing op en barstte in tranen uit. Ben nog steeds in tranen. Want hoe graag ik dit ook wel ik ben zo bang ook.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Tijdje geleden dit. Ik heb echt in chaos geleefd. Elke keer 2 nachten doorhalen omdat ik gewoon niet meer kan slapen en de angst om nuchter te zijn steeds groter werd. Ik wist niet eens meer welke dag het was 9/10 keer. Ook nu al 2 nachten wakker. Veel alcohol en coke gebruik.
maar ik heb gister te horen gekregen dat me verzekering het gaat vergoeden. En ik heb net een telefoontje gehad. Mij werd gevraagd wanneer ik wil gaan. Hier op antwoordde ik zsm. Toen werd er gezegd je kan zondag al gaan. Dat is wel heel snel het kan ook volgende week. Maar ik ga dus 95% zeker zondag al. Ineens heel snel dit. Ik hing op en barstte in tranen uit. Ben nog steeds in tranen. Want hoe graag ik dit ook wel ik ben zo bang ook.
Probeer er maar 100% van te maken. Met uitstel bereik je niets. Zoek de veiligheid maar op. Zondag is meestal rustig, dan kun je even een dag wennen op je gemak.

Een toepasselijke boodschap in de JFT van vandaag: https://ljvo.nl/alleen-voor-vandaag/alleen-voor-vandaag-15-juni/

You can do it!

PinkFluffyUnicorn

Badass junkie
maar ik heb gister te horen gekregen dat me verzekering het gaat vergoeden. En ik heb net een telefoontje gehad. Mij werd gevraagd wanneer ik wil gaan. Hier op antwoordde ik zsm. Toen werd er gezegd je kan woensdag gaan. Maar ik ga dus 95% zeker zondag al als ik me paspoort optijd heb. Ineens heel snel dit. Ik hing op en barstte in tranen uit. Ben nog steeds in tranen. Want hoe graag ik dit ook wel ik ben zo bang ook.
Amazing!!!! Ben blij voor je! Pak die kans met beide handen beet, de toekomst lacht je toe mop!

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Logisch dat je het eng vind. Enerzijds afscheid nemen van je huidige leven en anderzijds het enge van de kliniek.

Ik liep ook jankend naar binnen, vond het ook zo eng.

Uiteindelijk valt het echt heel erg mee en is het op veel momenten zelfs gezellig.

Succes!! 💪💪

Torchic

Badass junkie
Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen!🥰

CaRRita

Belezen gebruiker
Het wordt woensdag. Met spoed paspoort aangevraagd. Die krijg ik maandag. Nog een paar dagen in chaos en dan eindelijk op naar een beter leven 💪🏻
Spannend!!! Geweldig!!! Dit wordt de 3e en beste versie van jezelf. Je was eerst als kind jezelf zonder drugs, maar ook zonder alle bijzondere ervaringen daarbij. Toen was/ben je jezelf als verslaafde. Maar nu *tromgeroffel* 🥁komt dus die 3e versie van jou tevoorschijn.

Hoe voel je je? Ben je al zo gemotiveerd dat je je in gaat houden dit weekend? Ik hoop het heel erg.

Shitzooi

Belezen gebruiker
Update tijd!
nou iets eerder terug dan de bedoeling was. Zou zondag avond 6 augustus vliegen maar dat werd dus maandag omdat ik weg gestuurd ben uit de kliniek vanwege het verbreken van contact boundary rules. Ja heel dom van me. Ik ben het ook eens met hun besluit want heb er complete schijt aan gehad omdat ik het er niet mee eens was en degene waarmee ik hem had ook. Dus inplaats van afstand houden bleven we gewoon gezellig met elkaar praten en hangen.
hiermee heb ik dus ook me kans op een safe house weg gegooid en me nazorg traject.
maar goed, hoe het nu met me gaat. Ik ben 39 dagen clean vandaag! En het gaat goed. Nog geen cravings gehad sinds ik terug ben. Ook al had ik blijkbaar nog wat restjes en pammetjes liggen waar ik in de chaos voor vertrek niet aan had gedacht. Gelijk aan me vader gegeven en een grote schoonmaak gedaan.
ik ben 2 meetings geweest sinds ik terug ben. Vanavond, zaterdag en zondag ga ik ook naar NA of CA toe. Ik heb plannen voor me toekomst waar ik aan werk en sta elke ochtend om 6 uur op en om 7 in de gym. Ik voel me op dit moment echt blij en opgelucht dat ik uit die chaos ben. Ik heb nieuwe vrienden gemaakt uit de kliniek die ik elke dag even spreek op facetime.
ik heb nog weinig structuur helaas. Dat is iets waar ik mee bezig ben. Ik moet kijken wanneer de barberschool weer start, helaas is ze nu op vakantie tot einde van de maand.
maar genoeg dingen om naar uit te kijken voor me. Ondanks me domme gedrag op dat punt in de kliniek heb ik het verder wel goed gedaan en hard aan mezelf gewerkt. Zonde dat ik het afgelopen weekend zo moest verkloten voor mezelf. Maar nu is het belangrijk dat ik doorpak en in herstel blijf, want dat is wat ik absoluut wil!

_shikantaza

Badass junkie
Update tijd!
nou iets eerder terug dan de bedoeling was. Zou zondag avond 6 augustus vliegen maar dat werd dus maandag omdat ik weg gestuurd ben uit de kliniek vanwege het verbreken van contact boundary rules. Ja heel dom van me. Ik ben het ook eens met hun besluit want heb er complete schijt aan gehad omdat ik het er niet mee eens was en degene waarmee ik hem had ook. Dus inplaats van afstand houden bleven we gewoon gezellig met elkaar praten en hangen.
hiermee heb ik dus ook me kans op een safe house weg gegooid en me nazorg traject.
maar goed, hoe het nu met me gaat. Ik ben 39 dagen clean vandaag! En het gaat goed. Nog geen cravings gehad sinds ik terug ben. Ook al had ik blijkbaar nog wat restjes en pammetjes liggen waar ik in de chaos voor vertrek niet aan had gedacht. Gelijk aan me vader gegeven en een grote schoonmaak gedaan.
ik ben 2 meetings geweest sinds ik terug ben. Vanavond, zaterdag en zondag ga ik ook naar NA of CA toe. Ik heb plannen voor me toekomst waar ik aan werk en sta elke ochtend om 6 uur op en om 7 in de gym. Ik voel me op dit moment echt blij en opgelucht dat ik uit die chaos ben. Ik heb nieuwe vrienden gemaakt uit de kliniek die ik elke dag even spreek op facetime.
ik heb nog weinig structuur helaas. Dat is iets waar ik mee bezig ben. Ik moet kijken wanneer de barberschool weer start, helaas is ze nu op vakantie tot einde van de maand.
maar genoeg dingen om naar uit te kijken voor me. Ondanks me domme gedrag op dat punt in de kliniek heb ik het verder wel goed gedaan en hard aan mezelf gewerkt. Zonde dat ik het afgelopen weekend zo moest verkloten voor mezelf. Maar nu is het belangrijk dat ik doorpak en in herstel blijf, want dat is wat ik absoluut wil!
Mooie update. Regel nazorg. 😘

Shitzooi

Belezen gebruiker
Het is een tijdje geleden dat ik een update heb gegeven, dat komt omdat ik altijd op dit forum zat als ik gebruikte dus het heb vermeden.
Ik ben 3 maanden en 25 dagen clean geweest. Ik ga veel naar meetings, ben me cursus weer gestart en heb nieuwe fijne mensen om me heen die ook clean zijn.
mijn ouders zijn gister op vakantie gegaan. En helaas, ondanks dat ik me uitsprak op meetings en meerdere mensen hulp hebben aangeboden, ben ik teruggevallen. Ik was al een hele week het gebruik aan het romantiseren, het ‘vrij’ kunnen zijn er in want ik ben alleen thuis.
de comedown moet nog komen, dat gaat heel hard aankomen ben ik bang. Heb wel al met meerdere fellows uit het programma gebeld. En nu nog in gesprek op whatsapp met een fellow die ik veel zie en spreek op meetings, hij slaapt slecht en is wakker gebleven voor me. Ik ga niet terug naar actieve verslaving, ik ga niet bijhalen en ik ga een meeting pakken vandaag. Het is het niet waard. Ik had het zo geromantiseerd in me hoofd maar uiteindelijk gaat die comedown komen. Ook al heb ik nu een soort ‘rust’ in me hoofd. Ik weet waar dit naartoe gaat en dat wil ik niet meer. Ik schaam me wel voor me terugval. Maar toch heb ik om hulp gevraagd. Me ouders weten het nog niet en dat wordt wel spannend. Want ze hebben gezegd dat als ik terugval ik op straat sta.

Indi(ca)

Experimenterende gebruiker
Het is een tijdje geleden dat ik een update heb gegeven, dat komt omdat ik altijd op dit forum zat als ik gebruikte dus het heb vermeden.
Ik ben 3 maanden en 25 dagen clean geweest. Ik ga veel naar meetings, ben me cursus weer gestart en heb nieuwe fijne mensen om me heen die ook clean zijn.
mijn ouders zijn gister op vakantie gegaan. En helaas, ondanks dat ik me uitsprak op meetings en meerdere mensen hulp hebben aangeboden, ben ik teruggevallen. Ik was al een hele week het gebruik aan het romantiseren, het ‘vrij’ kunnen zijn er in want ik ben alleen thuis.
de comedown moet nog komen, dat gaat heel hard aankomen ben ik bang. Heb wel al met meerdere fellows uit het programma gebeld. En nu nog in gesprek op whatsapp met een fellow die ik veel zie en spreek op meetings, hij slaapt slecht en is wakker gebleven voor me. Ik ga niet terug naar actieve verslaving, ik ga niet bijhalen en ik ga een meeting pakken vandaag. Het is het niet waard. Ik had het zo geromantiseerd in me hoofd maar uiteindelijk gaat die comedown komen. Ook al heb ik nu een soort ‘rust’ in me hoofd. Ik weet waar dit naartoe gaat en dat wil ik niet meer. Ik schaam me wel voor me terugval. Maar toch heb ik om hulp gevraagd. Me ouders weten het nog niet en dat wordt wel spannend. Want ze hebben gezegd dat als ik terugval ik op straat sta.
Je mag mega trots op jezelf zijn! Je noemt zoveel dingen op die je anders hebt gedaan. Je hebt om hulp gevraagd, contact met fellows, je hebt besloten niet meer bij te halen en vandaag nog naar een meeting te gaan. Dat zijn allemaal al positieve veranderingen. Je begint je eigen patronen zo ook steeds meer kennen. Terugvallen hoort erbij het is zonde maar je gaat er super goed mee om en het beste wat je kunt doen is herpakken en dat doe je. Mijn moeder zei ook altijd als ik terug zou vallen dat ik met mijn spullen op straat kwam te staan en ik was hier ook echt 10000% van overtuigd. Uiteindelijk was ze blijer dat ik zelf al hulp had gezocht. Denk dat je ouders het ook veel erger vinden om je bijvoorbeeld te betrappen dan zit er meer woede achter. Hopelijk zien je ouders ook de positieve kanten in. Stay strong!

Shitzooi

Belezen gebruiker
Je mag mega trots op jezelf zijn! Je noemt zoveel dingen op die je anders hebt gedaan. Je hebt om hulp gevraagd, contact met fellows, je hebt besloten niet meer bij te halen en vandaag nog naar een meeting te gaan. Dat zijn allemaal al positieve veranderingen. Je begint je eigen patronen zo ook steeds meer kennen. Terugvallen hoort erbij het is zonde maar je gaat er super goed mee om en het beste wat je kunt doen is herpakken en dat doe je. Mijn moeder zei ook altijd als ik terug zou vallen dat ik met mijn spullen op straat kwam te staan en ik was hier ook echt 10000% van overtuigd. Uiteindelijk was ze blijer dat ik zelf al hulp had gezocht. Denk dat je ouders het ook veel erger vinden om je bijvoorbeeld te betrappen dan zit er meer woede achter. Hopelijk zien je ouders ook de positieve kanten in. Stay strong!
Dankjewel voor je reactie. Echt dit doet me goed. Want ik voel me gefaald en boos op mezelf. Maar door deze reactie kan ik toch een beetje ook de positieve dingen zien die ik wel heb bereikt.
de comedown gaat heel zwaar worden. Maar door blijven gaan heeft geen zin en lost niks op. Me leven was zo veel beter in herstel.

Indi(ca)

Dankjewel voor je reactie. Echt dit doet me goed. Want ik voel me gefaald en boos op mezelf. Maar door deze reactie kan ik toch een beetje ook de positieve dingen zien die ik wel heb bereikt.
de comedown gaat heel zwaar worden. Maar door blijven gaan heeft geen zin en lost niks op. Me leven was zo veel beter in herstel.
Jaa de comedown gaat hoe dan ook komen maar je kunt dit sowieso! En het leven is een stuk beter in herstel maar het is ook gewoon fucking moeilijk om verslaafd te zijn en in herstel te zitten en te weten wat de "oplossing" voor al je problemen is of waardoor je het in ieder geval kan ontsnappen. Strijden moet de rest van je leven als je eenmaal verslaafd bent geweest maar ik geloof dat bij iedereen die strijd het uiteindelijk waard is.

PinkFluffyUnicorn

Badass junkie
Jij kan dit! Blijf in jezelf geloven!! Ook al hoor ik je niet, ik blijf zo hard in je geloven! Je had een herval, come down komt zowiezo, herpak je…
Je zegt het zelf, je leven was zoveel beter clean, denk daaraan!

Shitzooi

Belezen gebruiker
Ik ga het gewoon van me aftypen hier.
weer teruggevallen. Jezus wat voel ik me dom. Ik heb zo veel mensen om me heen die hulp aanbieden, bij me incheckte (voor tijdens en na me terugval). Ik ben zondag ochtend opgehaald voor een NA meeting. Wilde ook gaan want wilde dit niet meer. Heb daar zonder slaap gezeten. Zo veel lieve mensen en hulp om me heen..en toch ipv eerst te bellen voor hulp heb ik de dealer gebeld..

CuriousExplorer

DF-koning
Ik ga het gewoon van me aftypen hier.
weer teruggevallen. Jezus wat voel ik me dom. Ik heb zo veel mensen om me heen die hulp aanbieden, bij me incheckte (voor tijdens en na me terugval). Ik ben zondag ochtend opgehaald voor een NA meeting. Wilde ook gaan want wilde dit niet meer. Heb daar zonder slaap gezeten. Zo veel lieve mensen en hulp om me heen..en toch ipv eerst te bellen voor hulp heb ik de dealer gebeld..
Heb je geen verplichtingen zoals werk?

*Heb niet alles gelezen.

Indi(ca)

Wat jammer dat je bent terug gevallen. Inderdaad is het nummer verwijderen al een goede stap en de mensen van wie je een nummer zou kunnen krijgen misschien vertellen dat ze dat niet moeten geven?

Heb je voor je zelf een beetje duidelijk wat situaties, gebeurtenissen, gevoelens, personen, plekken etc. zijn die je (kunnen) triggeren?

Shitzooi

Belezen gebruiker
Wat jammer dat je bent terug gevallen. Inderdaad is het nummer verwijderen al een goede stap en de mensen van wie je een nummer zou kunnen krijgen misschien vertellen dat ze dat niet moeten geven?

Heb je voor je zelf een beetje duidelijk wat situaties, gebeurtenissen, gevoelens, personen, plekken etc. zijn die je (kunnen) triggeren?
Ik heb al maanden geen nummers meer. Ook geen mensen die ik erom kan vragen. Maar heb Telegram ontdekt..
Ik ga morgen wel weer naar een meeting. Ik wil dit niet meer

Indi(ca)

Ik heb al maanden geen nummers meer. Ook geen mensen die ik erom kan vragen. Maar heb Telegram ontdekt..
Ik ga morgen wel weer naar een meeting. Ik wil dit niet meer
Ohh zo ja daar heb ik geen verstand van maar dat is wel makkelijker om dan weer te installeren en daarin te gaan. Goed dat je naar een meeting gaat, blijf inderdaad mensen op zoeken die je steunen.
Verslaving is lastig, je blijft drugs (of een andere verslaving) altijd zien als de snelste en makkelijkste optie om iets "op te lossen" zoals het dan voelt. Ik hoop dat je de kracht weer terug vind.

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Ik ben 8 weken geleden ook teruggevallen, na 22 weken clean geweest te zijn.

Ik weet hoe klote je je voelt. Het schuldgevoel tegenover jezelf en je omgeving is enorm. Maar weet dat je jezelf en je omgeving niet helpt met schuldgevoelens. Het enige dat je kunt doen, is jezelf herpakken. Niet verdrinken in zelfmedelijden, maar jezelf een (positieve) schop onder je kont geven en gewoon weer verder gaan.

Succes, je kunt dit!

Bovenaan