Stelling: Is XTC iets *te*?

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
XTC heeft meer schadelijke gevolgen dan softdrugs, ikzelf heb nog nooit XTC gebruikt en ga dat ook niet doen, ik vind zelf de kans op verslaving te groot en het effect lijkt het me niet waard

jou mening hierover?

A

Anonymous

Gast
ik weet niet, wat zijn die schadelijke effecten precies?
en in hoeverre is het verslavend

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
http://www.jellinek.nl/ heeft een grote hoeveelheid informatie over drugs en de effecten, ik heb het persoonlijk nog nooit meegemaakt dus, en het verslavende/schadelijke effect zal natuurlijk ook per persoon anders uitpakken

]x[

Experimenterende gebruiker
n00b freakers de plezieren van xtc wegen zwaar op tegen de negatieve effecten ervan. En als je maar 1x in de 3maanden gebruikt is er nix aan de hand. Tenminste je moet dan ook niet handen vol nemem. Maar als je het beperkt houdt tot de 4 stuks ofzow per 3maanden dan is er nix aan de hand. Helaas zit ik allang over dat limiet heen

~ Get Retarded ~

]x[

Ligt eraan wat voor soort je hebt. Je hebt in hoofdlijnen 2 soorten

1. speedpillen
2. mdmapillen

Het effect van de speed pillen is dat je zeker erg hard gaat. Je hebt alle energie van de wereld. Je spieren moeten wel bewegen en dat die je dan wel op de muziek. Voor de rest licht effect in je hoofd. Beetje zweverig, wel een apart gevoel opzich niet echt te beschrijven.

Het effect van mdma pillen is dat je meer geestelijk uit je dak gaat. Je waarnemening worden vervormd. Je zelfvertrouwen neemt toe en je vertrouwens grens daalt ( sneller praten met mensen etc etc ) In je hoofd ga je echt helemaal van de kaart. Zeer lekker gevoel in je hoofd. Echt trip gevoel .

Hopelijk heb ik het beetje goed beschreven. Want echt gevoelens verklaren kan ik niet echt :) Maar het best is dat je een goed verdeelde pil hebt waarvan je lekker strak staat , niet te erg en lekker uit je dak bent :) of je kan doen zoals ik meestal doe van alle 2 de soorten wat meenemen zodat je zelf kan doseren :grin:

nielsdw

Newbie
he ik denk dat ]x[ zichzelf beetje naar de klote aan t helpen is btw, maar ook 4 pillen per 3 maanden is denk ik teveel, zeker als je ze alle 4 binnen 48 uur neemt, je kunt zelf denk ik wel meten wanneer je teveel hebt genomen, (heb t iig over mdma), als je de volgende dag down bent, gewoon depressief of anderszins naar de klote voelt, is dat een teken dat je serotonine (je 'geluksstof') (bij mdma) of je adrenaline (bij speed) tijdelijk uitgeput is, EN DAT is dus het schadelijke voor je hersenen, als 1 van die stoffen ff op is, je kunt het zien als zuurstof tekort, ik denk dat 1 pil in de 2 a 3 maanden echt het maximum is als je nog een beetje aan je hersenfunctie denkt

]x[

Hmmm NOPE SLIKKUH HOE MEER HOE BETER :grin: Wat maken die hersens nou uit :) Je zit de rest van je leven toch op dit saaie aardbolletje. En wat jij beschrijft daar heb ik nou nooit last van de dag na een feest of na afloop van slikken. Heb altijd zo verrot last van blaren onder me voeten :grin: Hehe ja en vermoeid maarja dat hoort erbij :grin: En als het echt zo schadelijk zou zijn als jij zou zeggen, hadden onder andere ik en een paar maten van mij zoals jij het beschrijft nu al hersendood moeten zijn :grin:, Maarja dan zou ik ook niet dit berichtje kunnen typen

Locke

Xtc is leuk maar doe het niet te vaak zoals iemand al zei eens in de 3 maanden is niet ernstig en zal geen merkbare schade leveren ik heb zelf weken achter elkaar geslikt en ook door de week/op school je word er depresief van korte termijn verheugen verslechterd en valt af ( ben zelf 12 kilo afgevallen en nog niet op oude gewicht ) dus geniet maar slik met mate :)

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
ik ken inderdaad wel redelijk wat mensen die gewoon alleen op grote feesten (impus etc) wel 1-2 pillen nemen maar verder gewoon niet, misschien (ik ben geen expert) iis dit iinderdaad niet eens slecht

A

Anonymous

Gast
Ik ben dus zo iemand die alleen op grote feesten 1 pilletje neemt. Afgelopen keer op Shockers ook weer. Was echt een zwaar relaxte pil, een Lovertje :xtc: . Ik ging echt compleet uit m'n plaat :grin: ! Wat een beetje jammer was, was dat ik moest kotsen :kots: . Naar mijn idee had ik iets teveel water op. Ook weleens ervaring mee?

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
graefie zei:
Ik ben dus zo iemand die alleen op grote feesten 1 pilletje neemt. Afgelopen keer op Shockers ook weer. Was echt een zwaar relaxte pil, een Hartje :xtc: . Ik ging echt compleet uit m'n plaat :grin: ! Wat een beetje jammer was, was dat ik moest kotsen :kots: . Naar mijn idee had ik iets teveel water op. Ook weleens ervaring mee?
naar mijn idee kwam het door iets anders :rolleyes:

-O. Dee-

Newbie
graefie zei:
Ik ben dus zo iemand die alleen op grote feesten 1 pilletje neemt. Afgelopen keer op Shockers ook weer. Was echt een zwaar relaxte pil, een Lovertje :xtc: . Ik ging echt compleet uit m'n plaat :grin: ! Wat een beetje jammer was, was dat ik moest kotsen :kots: . Naar mijn idee had ik iets teveel water op. Ook weleens ervaring mee?

Ja,

Als je pilletje begint in te kicken dan kan het wel eens zijn dat je moet overgeven. Dat alles ff te veel wordt, je ziet beelden vervaagd, gaat anders denken en dat alles wel op een positieve megavette manier. Als dat moment daar is moet ik altijd kotsen, bij mij en vrienden is dit meestal pas bij 2 á 3 pilletjes, maar als je weinig slikt kan ik me voorstellen dat je zoiets ook bij 1 of 2 pilletjes kunt krijgen.
Verder teveel water drink je met uitgaan en XTC nooit (ik verbeter: bijna nooit). Ik heb vroeger gevoetbald en na een wedstrijd heb ik een keer zoveel water gedronken dat ik echt al dat water weer uit kotste, dat kan het dus ook wel zijn. Genoeg water drinken is een glas water om de 3 kwartier,

jacqie

Newbie
Ik vind het dus zo'n raar id dat mensen verslaafd aan XTC kunnen raken, de manier zoals ik me voel na het gebruik van XTC zou ik dus echt NIET op een doordeweekse dag of weet ik veel wannner willen hebben, vind het een gevoel wat bij een feest hoort en wat dus absoluut niet in het dagelijkse leven hoort......ppffff zou er niet aan moeten denken om uit m'n plaat te gaan als ik achter m'n pjoeterje zit op kantoor hahahaha.....

Ik ben dus ook een feest gebruiker, en ja als ik ieder weekend een feest heb gebruik ik ieder weekend en zijn er een maand geen leuke feesten dan gebruik ik een maand niet....it's so simple...:grin:

LKM

Newbie
Als je xtc niet te vaak doet vind ik niet dat het veel kwaad kan, natuurlijk moet je niet zover gaan dat je het elke dag gaat gebruiken.
1x in de 3 maanden zou geen kwaad kunnen zegt men, maar zelf overschrijdt ik die grens nogal eens :flushed:

Uzi

Newbie
Verslaafd raken aan xtc is onmogelijk.. Het is een partydrug.. en iets heel anders dan bijv. coke... Wel kan het zo zijn dat je na veelvuldig gebruik het op een gegeven moment 'niet leuk' meer vind zonder 'E'.. Maar dat is iets wat iedereen in eigen handen heeft... Wat je doet, doe het met beleid... Het is uit onderzoeken bewezen dat het 'nog kan' wanneer je 1 pil gebruikt per kwartaal. Het effect blijft dan ook hetzelfde.. Je krijgt anders dat je lichaam eraan gaat wennen.. Begon je dus met 1... na een tijdje ben je met 2 pas tevreden...

looyke

Leef ik nou in zo'n andere wereld of hoe zit dat. Iedereen praat over 1 a 2 pilletjes in de zoveel maanden. Wanne gek! Pak gewoon wanneer je wilt. Als je ieder weekend uit je bol wilt gaan doe dat dan. Doe ik ook :mrgreen: Maar 1 pilletje?! Dat geeft toch geen effect man!
:wink:

Ik neem alleen XTC op bijzondere feesten, en dan ook maar 1 of anderhalf..en dan ga ik aardig uit mijn plaat, ik heb niet meer nodig, omdat ik het maar weinig doe..en dan gaat het bewustzijnsveranderende effect ook niet weg, als je niet vaak slikt. Je kan het echt het beste 1 keer in de 2 maanden doen ofzo.

tjah....pilluh...

nah....goeiuhmorguh allemaal :grin:
tjah... xtc is -te- relaxx....heeft er iemand weleens pilluh genomen met hallicunerende shit erin?? pffffff eheh tjah....das wel vaag..ik ging op een gegeven moment inplaats van me vrienden tekenfilmfiguurtjes zien... en vliegende bierflesjes en allemaal zonnebloemen hahah....jah das wel vahg jah....offuh naar feesten gaan bij tramhaltes terwijl er helemaal geen feesten zijn....bloempotten veranderen in kinderen haha...maaruh jah iemand ook zoiets?
tjah wat voor bekken je dan ook trekt he... :angry: zoiets offuh :confused: tjah...
maare ik feest te veel....bij mij issut een gewoonte geworden elke weekend....gewoon thuis bij vrienden ofzo...

Drazzic

Bewuste gebruiker
XTC is werkelijk waar een fantastische drugs, je moet er echter wel goed mee omgaan, 1,5 pil per 6 weken is te doen, maar je moet wel goed op letten dat het echt MDMA pillen zijn, MDMA is lang niet zo slecht voor je als Speed, ook als je goed voorbereid en daarna goed je reserves weer aanvult is het helemaal niet zo slecht voor je!

Je moet wel zorgen dat je goede pillen heb, het liefst zelf getest en je moet het op een avond beperken tot 1 - 1,5mg per kg lichaamsgewicht. Als je je daaraan houd en niet te vaak gebruikt eens in de 6 weken of het liefst eens in de 2-3 maanden kan je er alleen super tijden aan beleven en is echt een werelddrugs. Zorg iig dat je goed eet van te voren, dat je halvjes neemt, en als je dan lekker spaced past de 2de bijpakt na 3 uur werking van de andere, anders krijgen je hersenen een dubbele tik zeg maar.

Na het feest veel banaantjes eten en sinasappelsap is het beste voor je! Of warme melk dit ontgiftigt de zooi als het ware.

Drazzic

Bewuste gebruiker
Uzi zei:
Verslaafd raken aan xtc is onmogelijk.. Het is een partydrug.. en iets heel anders dan bijv. coke... Wel kan het zo zijn dat je na veelvuldig gebruik het op een gegeven moment 'niet leuk' meer vind zonder 'E'.. Maar dat is iets wat iedereen in eigen handen heeft... Wat je doet, doe het met beleid... Het is uit onderzoeken bewezen dat het 'nog kan' wanneer je 1 pil gebruikt per kwartaal. Het effect blijft dan ook hetzelfde.. Je krijgt anders dat je lichaam eraan gaat wennen.. Begon je dus met 1... na een tijdje ben je met 2 pas tevreden...

Nou het is meer gelegenheids verslavend, kijk buiten de feesten heb ik er ook niet echt zin in maar als je dan op zo'n feestje staat je ziet weer de lichten de relaxte muziek krijg je er toch wel weer zin in :P maar zonder kan ik mij net zo goed vermaken, het geeft alleen iets extra's.

looyke

in t begin vond ik XTC echt vet...
Maar nu, 5 jaar verder, vind ik er niet veel meer aan..
Ik gebruik t alleen als ik niet aan Keta en/of Coke ken komen...
Het effect is gewoon echt niet meer zoals eerst, verre van dat. En dat ligt er echt niet aan omdat ik een slechte pil ofzo heb, want ik test ze altijd en ik heb echt allerlei pillen gebruikt. Wil ik ect uit me bol gaan van pillen dan moet ik al gauw zo'n 8 pilletjes slikken of LSDpillen halen

En verslavend was t in mij geval wel, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders, is gewoon afhankelijk van hoe sterk je in je schoenen staat enzo, enja je financien spelen er ook wel een rol in...

Drazzic

Bewuste gebruiker
looyke zei:
in t begin vond ik XTC echt vet...
Maar nu, 5 jaar verder, vind ik er niet veel meer aan..
Ik gebruik t alleen als ik niet aan Keta en/of Coke ken komen...
Het effect is gewoon echt niet meer zoals eerst, verre van dat. En dat ligt er echt niet aan omdat ik een slechte pil ofzo heb, want ik test ze altijd en ik heb echt allerlei pillen gebruikt. Wil ik ect uit me bol gaan van pillen dan moet ik al gauw zo'n 8 pilletjes slikken of LSDpillen halen

En verslavend was t in mij geval wel, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders, is gewoon afhankelijk van hoe sterk je in je schoenen staat enzo, enja je financien spelen er ook wel een rol in...

Jah ik weet niet hoevele je gebruikte maar ik denk als ik ieder weekend zou gebruiken dat ik het ook neit meer veel aan zou vinden maar als je het beperkt, zodat ook het bewustzijnsveranderde werking goed is dat het erg leuk blijkt op feesten. Maar ik heb het nog niet zo vaak gebruikt dus kan ook niet weten maar dat merk ik wel, vind het op het moment de beste drugs die bestaat en paddo's zijn ook erg vet!

looyke

Weet je wat het is met XTC...
Als je t veel hebt gebruikt, dan ga je op een gegeven moment alleen nog maar hard, maar dat 'zweverige' zal ik maar zeggen dat is er gewoon niet meer...Dat is kut!!
Ik wil juist zweverig zijn hehe...

Ik gebruikte het eerst ieder weekend (jaar ofzo) daarna heb ik t iets meer dan een halfjaar elke dag gedaan, toen weer ff ieder weekend en nu dus heel af en toe...

Drazzic

Bewuste gebruiker
looyke zei:
Weet je wat het is met XTC...
Als je t veel hebt gebruikt, dan ga je op een gegeven moment alleen nog maar hard, maar dat 'zweverige' zal ik maar zeggen dat is er gewoon niet meer...Dat is kut!!
Ik wil juist zweverig zijn hehe...

Ik gebruikte het eerst ieder weekend (jaar ofzo) daarna heb ik t iets meer dan een halfjaar elke dag gedaan, toen weer ff ieder weekend en nu dus heel af en toe...

Klopt wat je zegt... je hebt dan veel meer nodig voor het bewustzijnsveranderde effect en ook de space feelinf. Alleen oppeppend werkt het dan nog maar. Daarom moet je het ook niet te vaak doen want dan blijven die effecten gewoon net als het hoort. Ik weet niet als je het iedere weekend doet of het dan weg gaat, maar als je het af en toe op een danceparty doet dan zal het wel blijven.

zyprexa

Newbie
X.T.C.!!!

Héééééél lekker hé! Het ergste aan die bollen voor mij is dat ik er steeds bij ga pakken! :P Als ik er nog 6 of zo heb, zijn die allemaal direct op. :) Tja, zo is het altijd al geweest en zo zal het hopelijk nog lang blijven duren! Feesten lijk de beesten!!!!!!!!!!!!! :grin: :openmouth: :grin:

:kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots:

Drazzic

Bewuste gebruiker
]x[ zei:
Ligt eraan wat voor soort je hebt. Je hebt in hoofdlijnen 2 soorten

1. speedpillen
2. mdmapillen

Klopt niet, XTC pillen zijn MDMA pillen, en geen speedpillen, zo worden ze soms wel verkocht maar dan mag je ze nog geen xtc pillen noemen. Anders kan je bij je lijstje ook wel pmapillen, mdapillen, mdeapillen, dxmpillen plaatsen want dat stoppen ze soms ook in pillen die ze ook xtc pillen noemen.

needlefreak

Bewuste gebruiker
Klopt niet, XTC pillen zijn MDMA pillen, en geen speedpillen, zo worden ze soms wel verkocht maar dan mag je ze nog geen xtc pillen noemen. Anders kan je bij je lijstje ook wel pmapillen, mdapillen, mdeapillen, dxmpillen plaatsen want dat stoppen ze soms ook in pillen die ze ook xtc pillen noemen.

ze hebben zelf al pillen gevonden die heroïne of cocaïne bevatten maar dat is wel een uitzondering. of nep pillen met enkel caffeine, aspirine of gewoon vitaminen.

DarkCore

Newbie
Wil je je niet zo klote voelen de volgende dag, ga dan naar een smartshop en koop afterXTC. Dat zijn pillen die de stoffen aanvullen die XTC afbreekt....

Live is hard, so I live it Hardcore.

needlefreak

Bewuste gebruiker
DarkCore zei:
Dat zijn pillen die de stoffen aanvullen die XTC afbreekt....
MDMA de stof in XTC zorgt ervoor dat er in je hersenen een grote hoeveelheid serotine en dopamine vrijkomt waardoor je je vredig en euforisch voelt. die afterxtc pillen die jij bedoelt helpen weer serotine aanmaken omdat je je met een tekort aan serotine down kunt voelen.

Drazzic

Bewuste gebruiker
needlefreak zei:
DarkCore zei:
Dat zijn pillen die de stoffen aanvullen die XTC afbreekt....
MDMA de stof in XTC zorgt ervoor dat er in je hersenen een grote hoeveelheid serotine en dopamine vrijkomt waardoor je je vredig en euforisch voelt. die afterxtc pillen die jij bedoelt helpen weer serotine aanmaken omdat je je met een tekort aan serotine down kunt voelen.

Klopt, en wat ik gehoord hebt werken die after dingen ook voor geen meter :)

flash

Newbie
hmm als je deprressief bent ofzo zeker geen xtc nemen..
je word er alleen nog depressiever van de dagen erna of je gaat slechte ervaringen beleven maar dat mss nog niet als je graag flasht van drugs ofzo..
maar als je xtc neemt zorg dat je in een bekende omgeving bent en zeker niet het verkeer ingaat.. dat kan voor bijna doods-ervaringen zorgen, geloof mij...
xtc kan wel leuk zijn ook als je niet op stap gaat ofzo gewoon om je op een higher level te begeve..en shit.. ya know..
ma xtc is gewoon bereeeeeeslecht voor je lichaam...
dus je moet weten wat je doet..hou gewoon mate..
doe het zeker niet teveel..
harddrugs blijve bad ma fuck it:)
peace

Mac...

Badass junkie
Moet zeggen dat ik in de tijd dat ik veel x gebruikte, echt wel een toffe tijd heb gehad.
Maar wanneer ik tegenwoordig een pil pak, wordt ik moe en slaperig.
Kan ook echt geen pillen meer pakken zonder dat ik ook speed gebruik, op die manier kan ik nog wel feesten.
Als ik nu op een groot feest alleen x gebruik is er voor mij niet meer veel aan.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem??
Zou dit er ook mee te maken kunnen hebben dat ik in het verleden gewoon te veel gebruikt heb? (wekelijks een pil of 10, alleen in 't weekend)

XTC078

Newbie
ik heb er ook last van.. ik slikte ook wekelijks 7 a 8 pillen.. tot ik een keer 15 pillen op een feest op had.. en sinds die tijd is mijn maag een beetje naar de neukerij gegaan.. als ik nog een pil slik word ik al misselijk voor ik hem in neem.. krijg kotsneigingen voor het wauze gevoel begint... word een beetje waus en als het uit gaat werken begint mijn maag alweer kut te voelen.. en de dag erna loop ik heel de dag met maagklachten rond en eten naar binne of kotsen heeft geen zin.. het blijft tot de dag daarna!! ik heb ook een hele leuke tijd gehad maar ik ben veelste hard van stapel gelopen.. het heeft geen zin meer.. DONT DO DRUGS!! met mate is ook onzin.. uiteindelijk kom je toch wel zover dat je naar de klote gaat.. zoals neophyte al zei.. ALLES NAAR DE KLOTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEe

Bal0n

Badass junkie
XTC078 zei:
ik heb er ook last van.. ik slikte ook wekelijks 7 a 8 pillen.. tot ik een keer 15 pillen op een feest op had.. en sinds die tijd is mijn maag een beetje naar de neukerij gegaan.. als ik nog een pil slik word ik al misselijk voor ik hem in neem.. krijg kotsneigingen voor het wauze gevoel begint... word een beetje waus en als het uit gaat werken begint mijn maag alweer kut te voelen.. en de dag erna loop ik heel de dag met maagklachten rond en eten naar binne of kotsen heeft geen zin.. het blijft tot de dag daarna!! ik heb ook een hele leuke tijd gehad maar ik ben veelste hard van stapel gelopen.. het heeft geen zin meer.. DONT DO DRUGS!! met mate is ook onzin.. uiteindelijk kom je toch wel zover dat je naar de klote gaat.. zoals neophyte al zei.. ALLES NAAR DE KLOTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEe

Wat bezielt je dan ook, om 8 pillen in een week te slikken. Met alle respect hoor, maar dan ben echt niet helemaal lekker.

Wanneer ben je verslaafd aan XTC?
hoevaak moet je het gebruiken voor je verslaafd bent?
en is het ook normaal dat iemand het doet zonder op een feestje te zijn?
Ik ken namelijk iemand die het wel doet, terwijl hij niet eens naar feestjes gaat.. Hij doet het gewoon voor de "lol".
K hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden..
-xxx- een bang meisje :flushed: :cry:

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Fl0ortjeee zei:
Ik ken namelijk iemand die het wel doet, terwijl hij niet eens naar feestjes gaat.. Hij doet het gewoon voor de "lol".
XTC is geestelijk verslavend. De vraag is dan meer of je het kunt laten of dat je het écht nodig hebt om een leuke avond te hebben. In het laatste geval is er te stellen dat je verslaafd bent. Er treedt gewenning op, waardoor de effecten zullen verminderen als er twee keer kort achter elkaar (zeg 2 dagen later) wordt gebruikt. Er is meer nodig om het gewenste effect te bereiken, je kunt dan dus beter minstens een week wachten alvorens het nog een keer te gebruiken.

De meeste mensen gebruiken XTC inderdaad alleen op feesten en/of tijdens uitgaan, uiteraard voor de "lol". Of het normaal is om het buiten feesten ook te gebruiken is moeilijk te zeggen, er is geen norm voor of iets dergelijks. Persoonlijk vind ik het in ieder geval niet normaal om op willekeurige momenten XTC te gebruiken, evenmin dat dat op regelmatige basis tijdens feesten gebeurt.

Bal0n

Badass junkie
Neman zei:
Fl0ortjeee zei:
XTC is geestelijk verslavend. De vraag is dan meer of je het kunt laten of dat je het écht nodig hebt om een leuke avond te hebben. In het laatste geval is er te stellen dat je verslaafd bent. Er treedt gewenning op, waardoor de effecten zullen verminderen als er twee keer kort achter elkaar (zeg 2 dagen later) wordt gebruikt. Er is meer nodig om het gewenste effect te bereiken, je kunt dan dus beter minstens een week wachten alvorens het nog een keer te gebruiken.

De meeste mensen gebruiken XTC inderdaad alleen op feesten en/of tijdens uitgaan, uiteraard voor de "lol". Of het normaal is om het buiten feesten ook te gebruiken is moeilijk te zeggen, er is geen norm voor of iets dergelijks. Persoonlijk vind ik het in ieder geval niet normaal om op willekeurige momenten XTC te gebruiken, evenmin dat dat op regelmatige basis tijdens feesten gebeurt.

Een week?! Het duurt 6 - 8 weken voordat je serotine gehalte weer normaal is.

BASE22

Newbie
HOI IK BEN 22 JAAR EN GEBRUIK AL 8 JAAR EENS IN DE 3 MAANDEN WELEENS EEN PILLETJE OF EEN LIJN. HARDDRUGS IS VOOR SOMMIGE MENSEN VERSLAVEND, HET IS NET HOE JE EROP REGEERD EN WAT DOE JE ERMEE? DOE JE HET ELKE WEEK DAN KAN JE VERSLAAFD RAKEN MAAR DOE JE HET NET ALS MIJ EN STA JE GOED IN JE SCHOENEN, DAN KAN JE GEWOON DOORGAAN. MAAR HOU JE HIERAAN::

HAAL ALTIJD BIJ DEZELFDE DEALER

TEST HET ALTIJD MET EEN TEST DIE JE IN DE SMARDRUGSWINKEL KAN KOPEN, DAT IS NIET 100% VEILIG, MAAR HET WERKT WEL.

DRINK ALTIJD VOLDOENDE. ( GEEN ALCOHOL)

EET ALTIJD IETS OOKAL KRIJG JE HET NIET DOOR JE KEEL,
NEEM DAN IETS ZOALS BAMI.

EN ZORG DAT JE HET NIET TE WARM KRIJGT, HAAL AF EN TOE EENS FRISSE LUCHT.

WAT JE OOK NOG KAN DOEN, ALS PILLEN UIT BEGINNEN TE WERKEN NEEM 1 OF 2 VITAMINE PILLEN EN GA SLAPEN

KAN JE EEN VAN DEZE REGELS NIET TOE PASSEN GEBRUIK DAN NIET.
IKZELF HEB NOG NOOIT HARTKLOPPINGEN GEHAD OF IETS ANDERS.

DUS MENSEN, GEBRUIK ZO VEILIG MOGELIJK

Bovenaan