sterke speed geur

chr776

Experimenterende gebruiker
Op mijn werk (plastiek, kunststoffen) maken wij vanalles en ook medische producten. Nu loopt er weer zo één, waarvan de pas gespoten producten sterk naar speed ruiken. Weet niet of het ernaar blijft ruiken want deze worden ieder half uur van de band ingepakt.
Speed is nooit mijn drugs geweest maar ik ken het wel en ook de geur. Dit is echt straf ruikend ernaar!!
Ook bij een bepaald product neem ik een geur waar die ik ken van sommige coke.

Raar toch, niet !? Zou dit komen door opgewarmde grondstoffen, omdat dit ook synthetische materialen zijn ? Kan het maar moeilijk eens aan de patron gaan vragen.

Lana

Wijs gebruiker
Is maar goed dat het niet je ding is, anders krijg je er iedere keer zin in :grin:
Je kunt toch aan zo´n voorman vragen waar die scherpe geur vandaan komt, wat je ruikt.
Lijkt net of je heel leergierig bent :P

domzel

Belezen gebruiker
ik vind de geur van tapijtlijm vaak een gelijkenis hebben met (sommige) coke. een speed-geur ruik ik wel eens in een pot aceton

meth666

Belezen gebruiker
geloof over het algemeen dat de geur vandaan kan komen van onder andere: aceton, ether, diesel en nog wat andere chemische producten. T zijn vooral de stoffen waarmee de pep aan het einde gewassen en/of gedroogd wordt

chr776

Lana zei:
Is maar goed dat het niet je ding is, anders krijg je er iedere keer zin in :grin:
Je kunt toch aan zo´n voorman vragen waar die scherpe geur vandaan komt, wat je ruikt.
Lijkt net of je heel leergierig bent :P

Daar heb je misschien wel gelijk in maar ik had nooit het nut van speed gezien enkel als je eens lang wakker moest zijn. Maar voor de rest, echt actief werd ik er niet van. Kreeg eerder snel stress ervan. En als het geen goed was dat rechtstreeks van de bron kwam ging er ik regelrecht slecht van met al die rommel die ermee vermengd word!
Maar het is maar een klein fabriekje werken in de matrijzen bouw en productie maar met een 12 man. De enige die me een antwoord zou kunnen geven is de baas maar daar kan ik maar moeilijk aan gaan vragen. :P Ik denk dat die geur gewoon veroorzaakt word door de ophitting van de grondstof want gewoon ruikt deze grondstof er helemaal niet naar. Buiten mij is er maar ene andere die heeft gebruikt en de geur ook direct herkende.

XpRnz

Misschien zit er wel coke en speed verstopt in de producten die gemaakt worden op je werk.. en ben je - onwetend - onderdeel van een enorm drugsbolwerk wat een deel van Europa voorziet van spul.... of klinkt dat te paranoid?

chr776

Misschien wel zeker niet :P
Nee, dan zouden ze de slechte producten niet gaan weggooien :wink:
En als het zo makkelijk aangemaakt zou worden.. Denk niet dat ik nog zou werken dan maar dan had ik me ook wel al een spuitgietmachine aangekocht en aan mijn baas eens gevraagd waar ik die bepaalde grondstof haal.
Het is zo die straffe speedgeur die iedereen er direct in zou herkennen maar niet de geur van echte verse speed want dan riekt die sterk chemisch niet naar die bepaalde welbekende speedgeur.

domzel

Belezen gebruiker
Schnell S Power - schonere verbranding, beter voor het milieu

disaster

Bewuste gebruiker
Ik heb hetzelde probleem, alleen bijna overal waar ik kom :( . Miss zit er nog 'n brok in m'n neus ofso :P .

Frisko

Badass junkie
hmmmz,toen ik overtijd mn hoofd in een nieuwe douche stak die ergens op een werf stond waar ik aant werken was,was ik er ook van overtugd dat ik speed rook...weet nie hoe het kwam maar er lag iig geen hoop spd ergens verborgen :wave:

Bovenaan