stoppen en slapen?

ilyas

Bewuste gebruiker
eergisteren kreeg ik plots de klik, ik moet stoppen met het roken van wiet. Ik rookte per dag een een 4 gram weg, ik kwam mijn verantwoordelijkheden niet meer na, ik was lui,...
Het stoppen op zich lijkt geen probleem, het gaat zelfs heel simpel. Gisteren heb ik voor het eerst in 3 jaar nee kunnen zeggen wanneer mij een joint werd aangeboden. Dit maakte me enorm trots en mijn wil om te stoppen word groter.
Maar, het slapen wilt niet lukken. Ik moet elke dag om kwart voor 6 eruit om te werken en dit is nu een ware hel. Ik kruip nu gewoon in mijn bed omdat het moet, ik ben helemaal niet moe. Wanneer ik dan in bed lig, lig ik nog uren wakker met onophoudelijke gedachtenstromen waar ik letterlijk gek van word. (op dat moment dan toch)
Ik weet dat dit na enkele dagen/weken gaat ophouden, maar wat zijn goede inslaap methodes? Gisteren heb ik ademhalingsoefeningen geprobeerd, die vroeger wel eens hielpen om me volledig te ontspannen, maar deze brengen de gedachten nog meer naar boven.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Probeer eens intensief te sporten voor het slapen of ga een stukje hardlopen voor je in bed duikt. Je kan ook leren / lezen voor het slapen gaan. Sommige mensen kunnen dan juist nog slechter slapen, maar ik slaap er altijd beter van als ik niet heb geblowd.

Verder helpt drank voor het slapen, maar het is niet zo verstandig om de ene met de andere drugs om te ruilen.

Verder is het gewoon even een paar dagen doorbijten en na verloop van tijd komt de slaap wel weer terug. Iedereen die stopt met blowen heeft er in het begin last van.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Even volhouden, het is vervelend, maar het gaat voorbij. Echt bruikbare tips heb ik niet en ik ken het probleem. Het was voor mij gewoon een poosje slecht/niet slapen. Het wordt beter, blijf daar aan denken (:

ImmortalTech zei:
Probeer eens intensief te sporten voor het slapen of ga een stukje hardlopen voor je in bed duikt.
Daar ben ik het niet mee eens, dan houden de endorfinen me wakker (:

TrippyShit

Badass junkie
Vond ik denk ik ook wel 1 van de lastigste.. het lichamelijk en geestelijk onrustig zijn en niet kunnen slapen.. Na een tijdje gaat het over echt tips zijn er niet. Ja sporten misschien. Maar niet voordat je gaat slapen, dat schiet ook niet echt op. Beter wat vroeger dan. En anders gewoon ff doorzetten. Na regen komt zonnenschijn :rockband:

Puk

Experimenterende gebruiker
Haal een potje melatonine bij de apotheker of drogist. Aldus mijn psychiater: er moet iets tegenoverstaan, anders verergert je slaapprobleem. Het zijn niet zulke sterke als die je op recept krijgt (die ik heb zijn 10 mg, daar 2 van en je ligt gegarandeerd binnen een half uurtje te slapen).
Het is in feite gewoon een stofje wat je slaap opwekt. Het forceert niks, zorgt er alleen voor dat je slaap wat sneller opkomt en dat je je nachtrust lekker rustig ingaat.

njirem

Belezen gebruiker
Zoeizo niet doen: een biertje of wijntje drinken.

Melatonine werkt voor mij niet, valeriaan echter wel. Zorg er wel voor dat je goede valeriaan koopt in hoge doseringen. Zo'n 700 mg moet erg goed werken. In de supermarkt bevat dat spul meestal maar 300 mg. Ohja, kopje groene thee en een boek lezen in bed en je bent zo weg.

TrippyShit

Badass junkie
Puk zei:
Haal een potje melatonine bij de apotheker of drogist. Aldus mijn psychiater: er moet iets tegenoverstaan, anders verergert je slaapprobleem. Het zijn niet zulke sterke als die je op recept krijgt (die ik heb zijn 10 mg, daar 2 van en je ligt gegarandeerd binnen een half uurtje te slapen).
Het is in feite gewoon een stofje wat je slaap opwekt. Het forceert niks, zorgt er alleen voor dat je slaap wat sneller opkomt en dat je je nachtrust lekker rustig ingaat.
Melatonine wekt helemaal geen slaap op, das onzin. Melatonine is een stofje dat zorgt voor je dag/nacht ritme. Als jij melatonine neemt maar alsnog niet op tijd in slaap valt, heb je niks aan melatonine. Het is een hulpmiddeltje, geen slaapmiddel. Het maakt je niet moe.. Als jij gewend bent om om 3uur in de nacht pas te gaan slapen, maken jouw hersens automatisch rond 3uur melatonine aan. Met melatonine tabletten kan je deze om een gewenst tijdstip laten vrijkomen, maar als je dan niet op een afgesproken tijd in slaap valt heb je er nog steeds niks aan. Het is vooral handig voor mensen die, net zoals ik, problemen hebben met hun dag&nacht ritme.. Je kan er wel iets moeier van worden, maar das ook hooguit de 1e 3x. Net zoals dat je van sommige medicijnen de 1e week duf kan worden en dergelijke shit..

Melatonine heeft dus niet zoveel zin als je niet zomaar in slaap kan komen eigenlijk..
Je moet gewoon even doorzetten, misschien gaan sporten op een vroeg avonduurtje zodat je rond een bepaalde tijd wat moeier bent? Meer tips zijn er eigenlijk niet. iig geen vervanger als zijnde drugs gebruiken ..

Wietje

Belezen gebruiker
4 gram per dag? dat zijn wel wat jointjes..
Probeer anders net voor het slapen gaan nog een jointje te roke?
Dat doe ik als ik niet kan slapen..
Ik wil mezelf niet met pilletjes beladen, en smoor dus af en toe.. dat is mijn excuus ^^
heb al van jongsaf slaapprobleme en weed heeft me toch wel relaxter gemaakt.. soms té relaxt maarja :wink: who cares

heh ^^Peace!

(sorry als men post wazig is.. is al laat en schoolwerk is vermoeiend >.<)

cropp

Badass junkie
probeer eens gewoon een kop warme melk met honing en een goed boek?

bouw ook slaapritme op, als je dat doet, is het in het begin moeilijk, alleen past je lichaam zich binnen no time aan aan je nieuwe ritme

iraqio

Belezen gebruiker
Wietje zei:
4 gram per dag? dat zijn wel wat jointjes..
Probeer anders net voor het slapen gaan nog een jointje te roke?
Dat doe ik als ik niet kan slapen..
Ik wil mezelf niet met pilletjes beladen, en smoor dus af en toe.. dat is mijn excuus ^^
heb al van jongsaf slaapprobleme en weed heeft me toch wel relaxter gemaakt.. soms té relaxt maarja :wink: who cares

heh ^^Peace!

(sorry als men post wazig is.. is al laat en schoolwerk is vermoeiend >.<)
goeie tip man! iemand die probeert te stoppen ovr te halen om toch weer te beginnen... :wave:
anyway ontopic. haal gwoon iets wat slaap opwekt bij drogist of apotheek of ga bij de huisarts langs als dat ken.

Bovenaan