Stoppen met blowen...erg lastig!

Hallo ik ben daniel van beets ! ik heb een groot probleem kwa wiet gebruik en voor al het liegen erover !

daardoor ben mijn vriendin kwijt geraakt wat ik echt zeer klote vind maar ik hield echt van haar maar wiet had me echt in de macht, en als ze er dan wat over vroeg of wat dan oook, ontkende het altijd voordat ik er us rustig over na dacht,

nu ben inmiddels 25 dagen gestopt dit echt een serieuze poging maja ik ben het belangrijkste in me leven kwijt en krijg haar niet uit men hoofd ook al wil zij dat wel graag maar kan me gevoel voor haar niet weg drukken zeg maar! ik had bijna 2 jaar met haar en ze denk dat alles een flop van mijn kant was,zo voelt het niet voor mij!

maar nu dus uit, maar an daar niet mee leven ,moet toch proberen haar laten gaan uit men leven?
of tijdelijk en zodat er helemaal af ben miss weer contact kan zoeken? wat is het beste

weet wel dat wiet en liegen je leven verkloot ! liegen gaat me heel gemakkelijk af ! dat is echt klote!

maar ik wil echt door zetten nu met stoppen! maar deze 3 weken voel me zo k u t nog maar klein uit gedrukt!

wat moet ik doen wat kan ik doen?! tips adviezen zijn welkom! ps dit voor eerst dat zoiets doe benieuwd wat z'n forum me brengt

maar blow ondertussen wel vrolijk door (nouja vrolijk). Ik merk vooral dat ik steeds meer teleurgesteld raak in mezelf. Naast dat ik de afgelopen 5jaar als semi-zombie door het leven ben gegaan heb ik ook niet veel bereikt in die jaren. Ik word zelfs een beetje moe van mezelf nu ik dit zo type, ik heb dit verhaaltje al 100x aal mezelf verteld. Maar van je af schrijven helpt wel.

dit gevoel herken ik ook, maar nu ben inmiddels wel echt gestopt maar daar voor stiekem door roken terwijl het eigenlijks niet meer zo lekker was als eerst ma de drang was er wel na en maar ontkennen! en in de tijd dat ik veel blowde heb ook niet veel bereikt! alleen in de tijd dat goed ging nog met men blow gedrag en met men vriendin rond mei juni juli blowde ik eigenlijks niet want heel vaak bij de vriendin maar soms keek uit dat alleen was en weer kon blowen, maar door men vriendin heb men rijbewijs gehaald en men koks diploma die heeft me gepushd dat men best moet doen! aldacht ze dat gestopt was maar rookte nog soms! en nu echt uit is besef ik pas wat kwijt ben! men liefde ben er verdrietig om! heel erg! wil haar trg maar zij mij niet wat kan doen! wou dat alles trg kon draaien maar helaas sorry dat veel door elkaar praat maja heb wel veel te vertellen opzich!

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Verslaafd is een groot woord, algemeen kunnen we besluiten dat je verslaafd bent als je basisbehoeften (Wassen, eten, sociale contacten, ...) eronder lijden, daarom zeggen veel mensen ook dat je niet kunt verslaafd worden aan wiet.
Daarin hebben ze wel gelijk, maar het is wel zo dat wij verslaving beschouwen als je het elke dag ( meermaals ) gebruikt en je er niet mee kan stoppen.
Met wiet kun je wel stoppen, maar je moet gewoon de klik maken in je hooft van: Het is slecht en ik stop er echt mee.
Maar veel mensen waaronder mezelf weten wel dat het slecht is maar gaan niet stoppen omdat het een gewoonte is geworden.
Daarom is het aangeraden als je echt wel stoppen en je kunt het niet van de ene dag op de andere dat je gewoon langzaam gaat verminderen, rook eventueel ook op moeilijke momenten een sigaret want sommige mensen hebben gewoon de drang naar nicotine die in een joint zit.
Ga je ook uitleven in je kinderen, in je job, in een hobby, ... want het is zo dat je op momenten dat je fanatiek bezig bent met iets je niet echt denkt om te blowen.

Veel succes!
Herbalisme

universal*flow

Belezen gebruiker
Heb niet alles helemaal doorgelezen, maar ben het iig heel erg met Tufnut eens.

Je bent bang voor de dingen waarmee je moet dealen als je stopt met blowen. Waarom die angst? Nu deal je met alle problemen die het blowen veroorzaakt. Je gaat er dus niet op achteruit, je "verruilt" alleen je problemen. Oook is het beter om de waarheid recht in de ogen te kijken, dat zo vroeg mogelijk, het punt gaat hoe dan ook toch wel komen in je leven.

Nu ben ik zelf ongeveer 5 weken geleden gestopt met dagelijks roken. Ook zoals Tufnut zei, ik ben geen stopper, maar wil niet verslaafd zijn. Ik moet er dan wel bij zeggen dat ik alleen maar savonds en in het weekend blow. Tijdens werk nooit. Maar toch elke dag mijn jointje.
Het stoppen ging de eerste week heel makkelijk voor mij. DAarna werd het iets moeilijker. Maar ik stond mezelf ook toe om af en toe een paar hijsen te nemen.
Als je te streng bent, en je blowt 1x, dan geef je het gelijk helemaal op. Als je af en toe 1 oog dicht knijpt, ben je niet gelijk zo teleurgesteld met jezelf, maar accepteer je het, en doe je de week erna nog beter je best.

Ik wens je heeeeeeel veel succes!!!

Bovenaan