Hoeveel ml gebruiken jullie nu, is het de eerste keer afkick, heb je er vaker langere periode aangezeten ? Let wel op dat je diazepam en baclofen niet gaat combineren of hou de dosis dia heel laag......maar liever niet. Is ook helemaal niet nodig.
Afhankelijk van de hoogte van de gebruik per dag bepaalt ook natuurlijk welke methode de voorkeur heeft. En ook een beetje of je 'ruggegraat' hebt bij wijze van. Als het je lukt om zelf naar onder de 1,5 2ml per 2 uur te te komen kan je ook in een paar dagen dia of baclofen ervan af zijn.
In principe kan je meteen stoppen en 3-4 uur na de laatste dosis ghb beginnen met 3 x 10mg baclofen dagelijks. Dus 10mg om de 8 uur. Als dit je stabiel houdt zou ik hier een aantal dagen op blijven en anders om de 2 dagen de dosis verhogen met 2.5 of 5mg per keer. Nooit hoger gaan dan 3 x 20mg of 25mg per dag want dat is echt helemaal nergens voor nodig.
Dus bijvoorbeeld dag 1-2 10 10 10, dag 3-4 15 15 15 dag 5-6, 20 20 20 dan kijken hoe het aanvoelt als je stabiel bent op die dosis hooguit zo snel mogelijk afbouwen naar 0 in stappen van 2.5 of 5mg per dag. Dus als je bijvoorbeeld op 60mg per dag zit ga je naar dag 1-2 20 17,5 20 , dag 2 17,5 17,5 20 dag 3 17,5 17,5 17,5 etc etc als je merkt dat slapen lastig is zou je de avond dosering als eerste kunnen afbouwen in plaats van de middag dosering.
Als je het op dia alleen wil doen is het ook max 30mg per dag. Als je merkt dat je daar overheen moet vanwege te hevige afkick zou ik de dia skippen en baclofen gebruiken.
Let wel goed op: GEEN alcohol tijdens de afbouw en gebruiken van baclofen.Nogmaals ik zou zelf nooit combineren. Dat is echt nergens voor nodig. Baclofen en dia zijn beiden ook verslavend dus gebruik ze beiden zo kort mogelijk.
Een search naar ghb baclofen geeft verder genoeg ervaringen van andere df'ers dus lees je vooral goed in.
Ik ben geen arts en vertel hoe ik het zelf heb gedaan maar als je er echt vanaf wilt en vanaf wilt blijven is het misschien toch het beste om in ieder geval te overleggen met de huisarts zodat deze op de hoogte is en met je mee kan denken.