Straf in België

fons

Newbie
Hallo iedereen..

Ik heb een vraagske. De politie is daarstraks binnengevallen bij een vriend van mij en ze hebben daar ong 40gram wiet gevonden (we wonen in belgie). Hij is meerderjarig (1:sunglasses: en der was een minderjarige bij.

Nu was mijn vraag, aan welke straf kan die zich verwachten? :confused:

Fonske

cronos

Wijs gebruiker
levenslang!!!neen grapje :wink: ,als het de eerste keer is,komt hij er misschien vanaf met een werkstraf :wave:

Milos

Belezen gebruiker
pv wordt opgesteld en misschien een boete of hoogstwaarschijnlijk een werkstraf van x aantal uren

Martijn.

Belezen gebruiker
Naar mijn idee blijft het wel bij een boete. 40 gram is niet zo heel erg veel lijkt me. Als je nou een kilo had liggen. Maar je kunt best volhouden dat die 40 gram voor eigen gebruik is. Dat gaat met een kilo wat lastiger.
Maar ja, wees blij dat je in België woont. In Singapore werd je nu waarschijnlijk ter dood veroordeeld... 't blijft me verbazen. Dat die verschillen in straf zó veel verschillen per land.

fons

Newbie
En in het ergste geval?
Of als ze kunnen aantonen dat hij dealde, ze hebben zn gsm meegenomen..

In ieder geval al erg bedankt allemaal:)

Fonske

Martijn.

Belezen gebruiker
fons zei:
En in het ergste geval?
Of als ze kunnen aantonen dat hij dealde, ze hebben zn gsm meegenomen..

In ieder geval al erg bedankt allemaal:)

Fonske
Nou.... als ze juridisch geldig bewijs kunnen vinden dat hij dealt, dan komt 'ie sowieso niet weg zonder strafblad vrees ik. Dan is 'ie dus flink genaaid...

Sarori

Bewuste gebruiker
Op basis van de summuriere feiten die je aandraagt denk ik dat het er niet best voor hem uitziet. Maar je moet eigenlijk wel alle feiten kennen om je vraag te kunnen beantwoorden.

- Waarom valt de politie zomaar die woning van die vriend van je binnen? Dan zullen ze toch op zijn minst wel vermoedens hebben gehad? Als dat zo is, dan was hij dus al verdachte..
of doen ze dat bij jullie in Belgié zomaar, een beetje her en der binnenvallen als tijdverdrijf? :confused:

- ze nemen zijn gsm mee? Duidt ook op een vermoeden van dealen

- 40 gram is (ook in Nederland) een hoeveelheid die je een dealerindicatie geeft...met andere woorden: ze gaan er vooralsnog bij een dergelijke hoeveelheid van uit dat die niet meer voor eigen gebruik is. Als in zijn gsm dan verdachte nummers staan opgeslagen...

Maar gelukkig is het België :wink:
Veel politieonderzoek strandt daar vanwege knulligheid (sorry dat ik het moet zeggen)

Dan loopt het zomaar ineens zonder aanwijsbare redenen met een sisser af :grin:

3970

Wijs gebruiker
Kan me nog wel een voorbeeld hier op DF herinneren, dat liep ook met een lachertje af...maar hoe dan ook, if you can't do the time, don't do the crime :wave:

Bovenaan