straffen op bezit van durgs

hallo ik ben afkomstig van belgie
en was met een paar vrienden naar Maastricht gegaan
ik had 4 gram bij
toen wij trg in belgie waren werden we gecontrolleerd door de politie
mijn vraag is wat is de mogelijke straf als je weet dat ik voor de eerste keer in aanraking kom met drugs( politie) ?

KoxBox

Badass junkie
italianstallion zei:
hallo ik ben afkomstig van belgie
en was met een paar vrienden naar Maastricht gegaan
ik had 4 gram bij
toen wij trg in belgie waren werden we gecontrolleerd door de politie
mijn vraag is wat is de mogelijke straf als je weet dat ik voor de eerste keer in aanraking kom met drugs( politie) ?

Niet veel, hooguit een kleine boete denk ik.

Raar dat jullie in België gecontroleerd werden normaal gezien is dat toch in Nederland zelf of juist aan de grens..

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
ik had ook eens 5 gram durgs bij me, maar er was niets aan de hand...ik mocht zo doorlopen... :grin:

KoxBox

Badass junkie
Dr Gonzo zei:
ik had ook eens 5 gram durgs bij me, maar er was niets aan de hand...ik mocht zo doorlopen... :grin:
Maar jij woont dan ook in magical happyland waar wiet aan de bomen groeit en ketamine uit de paarden stroomt.

Pammer

Bewuste gebruiker
Als je ouder bent dan 18 jaar kan het zelfs dat ze het gewoon afnemen en je hoort er niets meer over. Ze nemen het sowieso af. Misschien krijg je een boete maar het kan ook zijn dat je gewoon een waarschuwing kreeg.

aaha dat lucht me toch een beetje op
& nog eens een vraagje
komt het op je strafblad ?
want ik ga binnenkort legertesten doen en ja wanneer er op je papier van goedgedrag en zeden staat mag ik het wel vergeten hoor :d

KoxBox

Badass junkie
italianstallion zei:
aaha dat lucht me toch een beetje op
& nog eens een vraagje
komt het op je strafblad ?
want ik ga binnenkort legertesten doen en ja wanneer er op je papier van goedgedrag en zeden staat mag ik het wel vergeten hoor :d
Als het de eerste keer was denk ik van niet. Ik wil je nu geen valse hoop geven want ik ben het niet zeker, maar ik ben het vrij zeker. :grin:

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
KoxBox zei:
Dr Gonzo zei:
Maar jij woont dan ook in magical happyland waar wiet aan de bomen groeit en ketamine uit de paarden stroomt.

dat van die ketamine weet ik niet,heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. :P
maar heroïne geven ze geloof ik wel weg hier,of dat was een experiment ofzo...

maar wtf zijn durgs?? :rolleyes:

Arizona

Bewuste gebruiker
Hangt ook een beetje af van wat die 4 gram is. Ook in Belgie maken ze onderscheidt in hard- en softdrugs :wink:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Vier gram van wat? Kun je je vraag iets duidelijker formuleren, anders gaat dit topic op slot...

KoxBox

Badass junkie
Marla Singer zei:
Vier gram van wat? Kun je je vraag iets duidelijker formuleren, anders gaat dit topic op slot...
Waarschijnlijk wiet. :wave: Ik antwoord maar in zijn plaats om dat ik dit 100% zeker ben.
*Ik hoop het maar anders sta ik wel serieus voor lul*

Flameon

Badass junkie
Taakstrafje met een beetje pech, maar ga daar maar niet vanuit hoor. Je ouders worden wel op de hoogte gebracht en denk dat die dan mogen uitvogelen wat ze met je doen. Aantekening bij justitie zul je wel krijgen, zeker in belgie.

dain

Bewuste gebruiker
Dit is een antwoord in de veronderstelling dat het over wiet gaat!

@ Flameon, een taakstrafje zal er niet inzitten in België hoor, ze pakken enorm veel mensen met wiet over de grens aan, dit geeft veel te veel papierwerk. Bij gebruikshoeveelheden heb je al pech als het niet gewoon word geseponeerd.

Minder als 18 jaar:: ouders inlichten, mogelijke boete
Ouder als 18 jaar: mogelijke boete

Je hangt nog altijd een beetje af van de moedwil van de agenten, maar tot nu toe heb ik van de mensen die ik persoonlijk ken en al zijn tegengehouden gewoon gehoord dat het afgeven was en er niks meer van horen. Dit zijn wel meerderjarige personen.

Een agent kan het je wel heel moeilijk maken als je er lastig tegen hebt gedaan (lees, je word opgeschreven als overlast bij minderjarigen enz...) en dan moet je zeer misschien voorkomen.

Hoogstwaarschijnlijk hoor je er niets meer van. Een strafblad volgt ook alleen bij een uitspraak van de rechter dus hier moet je al helemaal geen zorgen om maken.

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Een strafblad is een registratie van de wetsovertredingen waar iemand voor veroordeeld is. 'Veroordeeld zijn' wil zeggen dat een rechter een uitspraak heeft gedaan in een strafzaak. Pas als iemand voor een strafbaar feit heeft moeten voorkomen en door een rechter veroordeeld is, wordt er gezegd dat hij of zij "een strafblad heeft".

Wackie

Belezen gebruiker
dain zei:
Dit is een antwoord in de veronderstelling dat het over wiet gaat!

@ Flameon, een taakstrafje zal er niet inzitten in België hoor, ze pakken enorm veel mensen met wiet over de grens aan, dit geeft veel te veel papierwerk. Bij gebruikshoeveelheden heb je al pech als het niet gewoon word geseponeerd.

Minder als 18 jaar:: ouders inlichten, mogelijke boete
Ouder als 18 jaar: mogelijke boete

Je hangt nog altijd een beetje af van de moedwil van de agenten, maar tot nu toe heb ik van de mensen die ik persoonlijk ken en al zijn tegengehouden gewoon gehoord dat het afgeven was en er niks meer van horen. Dit zijn wel meerderjarige personen.

Een agent kan het je wel heel moeilijk maken als je er lastig tegen hebt gedaan (lees, je word opgeschreven als overlast bij minderjarigen enz...) en dan moet je zeer misschien voorkomen.

Hoogstwaarschijnlijk hoor je er niets meer van. Een strafblad volgt ook alleen bij een uitspraak van de rechter dus hier moet je al helemaal geen zorgen om maken.

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Een strafblad is een registratie van de wetsovertredingen waar iemand voor veroordeeld is. 'Veroordeeld zijn' wil zeggen dat een rechter een uitspraak heeft gedaan in een strafzaak. Pas als iemand voor een strafbaar feit heeft moeten voorkomen en door een rechter veroordeeld is, wordt er gezegd dat hij of zij "een strafblad heeft".

Ik heb wel het idee dat de term strafblad misschien een beetje achterhaald is. Want er worden weldegelijk zaken vastgelegd in archieven waar geen veroordeling aan te pas is gekomen. En wanneer je een Verklaring Omtrent Gedrag aanvraagt, dan is dat niet simpelweg de vraag "of je een strafblad hebt" maar word er gekeken waarvoor je die verklaring nodig hebt en dan kunnen daarin volgens mij ook zaken waarvoor geen veroordeling is geweest mee tellen. (En tegelijk zullen andere zaken waarvoor je wel veroordeeld bent maar die niet van toepassing zijn bij hetgeen waarvoor je de VOG aanvraagt weer niet mee tellen)

sorry voor de late reactie
wat ik had gekocht was de lichtste weed die er was namelijk white mix
en tot op de dag van vandaag heb ik nog geen brief of dergelijke ontvangen
en in Belgie is het zo dat wanneer je 18 bent je ouders niet meer bertrokken worden bij je feiten ( denk ik ) het was vroeger bij mijn broer toch zo
maar ik ben me gaan bevragen en ze zeiden me dat het wss niet erg ver komt omdat het mijn eerse feit pas is

Hotseflots

Experimenterende gebruiker
Als er een PV is opgemaakt, krijg je hier normaal een kopie van thuis.
Zolang je geen grote hoeveelheid bij jehebt (>5gr) zul je geen gezeik krijgen. of je moet bv 10 zakjes van 0.5gr bij hebben dan kun je erop rekenen dat ze over dealer hoeveelheden beginnen ..

Dus, geen zorgen maken :stoned:

Bovenaan