Hoi Ricky!
Ik ben pas van 80 mg methadon naar 0 afgebouwd in een week tijd. Helaas weer terug gevallen op de smack een week later. Nu weer 3 weken later ben ik bezig ingesteld te worden op suboxone.. Zit nu op dag 4 en 8 mg. en voel me best wel goed vergeleken met wat dagen terug. Wil dit ook het komende half jaar weer gaan afbouwen. Maar waarom ik eigenlijk reageer is om mijn clonidine ervaring met je te delen!
Ik kreeg tijdens die methadon afkick dus ook verschrikkelijk veel last van krampen stuipen en rusteloze armen en benen...
In het begin werkte de clonidine erg goed. Ik werd in een paar dagen opgebouwd naar 8 tabletten van 0,150 clonidine! (wel belangrijk om elke keer voordat je het inneemt bloeddruk te meten, want die kan gevaarlijk laag worden, en als dat het geval is dien je een dosis over te slaan) ik moet zeggen, het middel werkte goed tegen de ergste ontwenningsverschijnselen. Ik werd er zo suf van dat ik gewoon wegviel (slaap) terwijl ik bezig was met dingen. Ook is een bijwerking dat je een kurkdroge mond krijgt en als je opstaat dat het naar je hoofd stijgt door de lage bloeddruk. Helaas kreeg ik in de nacht ondanks de clonidine wel nog steeds krampen, en had ik ondanks de nodige voorgeschreven benzo's een week lang last van insomnia... Deed alleen maar hazeslaapjes vlak nadat de clonidine insloeg. Al met al, ik was blij dat ik het kreeg, omdat het ontwenningsverschijnselen bij mij aanzienlijk verlichtte, al waren de side effects niet fijn.. Zat zowieso natuurlijk in een heftige detox periode dus ik was gewoon opgebrand. Ik zou zeggen, vraag om een goeie dosis, want het middel werkt vrij kort als je echt flink ziek bent van de ontwenning. Ziek zal je je waarschijnlijk hoe dan ook wel een tijdje voelen, maar ey, tis niet anders, ff door de zure appel heen bijten en in je hoofd houden dat er een moment komt waarop het beter gaat worden! Ik ben zelf gedetoxed in de Lievegoed in bilthoven, want thuis lukt zoiets gewoon niet bij mij... Helaas ben ik weer de mist in gegaan, maar ik ben nu weer aant werken aan mezelf en mijn problemen. Ik wens je heel veel succes en sterkte met de laatste zware loodjes! En hoop dat je daarna volhoudt waar je nu mee bezig bent!