Suboxone

ricky

Belezen gebruiker
Omdat het vorige onderwerp over Suboxone over allemaal verschillende middelen ging, wou ik een nieuw onderwerp maken en de vraag stellen ;

Zijn er misschien meer mensen die ervaring hebben met kort Suboxone gebruik?

Ik krijg dus nu 3 weken 4 mg. Suboxone, nadat ik een paar maanden heb gerookt en tussendoor een paar keer een afbouwschema methadon heb gedaan (van 30-5). Maar na daarmee gestopt te zijn en de arts vond dat ik geen zwaar geval meer ben, stelde hij deze optie voor en zei dat ik daar in een week weer vanaf kan zijn.

Gr Rick

Erick

Belezen gebruiker
Hoi Ricky,

Ja hoor als je problemen wilt kun je daar in een week vanaf zijn, maar mijn ervaring na een maand suboxone gebruik zijn toch heel anders.

Stuur anders maar een pm,

Erick

ricky

Belezen gebruiker
Vandaag bij de arts geweest. Omdat ik het niet helemaal eens was met het afbouwschema krijg ik een strip (7 st.) en mag zelf weten hoe ik het doe en dan kijken waar ik over een week op sta. En dan verder met Temgesic. Heb nu al zo vaak dingen zelf afgebouwd dat dat niet zo'n probleem zal worden.
Van 8 naar 4 heb ik wel last van gehad maar heb erger mee gemaakt. Dus dacht zelf,
2 dagen 3 mg
2 dagen 2 mg
2 dagen 1 mg
En daarna verder met de Temgesic en Naloxon.
In totaal 2 weken dus.
Veel meer te breken valt er ook niet met tabletjes van 2.

ricky

Belezen gebruiker
Hey,

Ja gaat prima. Zit op 2 mg. en wil dinsdag dan op 1 zitten en verder met de Temgesic. Heb een nieuw contract gekregen en ga weer meer werken en die gaat nog een week later in zodat ik als het goed is fris kan beginnen.

Gr

ricky

Belezen gebruiker
Vandaag naar de arts geweest en ben dus nu in een week van 4 naar 1 gegaan. Heb 2 strippen Temgesic mee gekregen en ga dus nu op dezelfde manier in 8 dagen afbouwen. Als dit net zo gaat als de afgelopen week ben ik er tevreden mee en kun je dus een nog niet al te zware heroine/methadon verslaving goed afbouwen met Suboxone.

ricky

Belezen gebruiker
De Suboxone is inderdaad sterker dan ik had gedacht. Ik ben sinds vandaag van de Temgesic op 0.1 gekomen en ben best wel ziek. En dan te bedenken dat het 0.2 mg tabletjes zijn waar je op eindigt.
Ik heb niet de sterke ontwenning die ik van heroine/methadon had maar ben er ook niet helemaal zonder klachten af nu. Zal nu af moeten wachten hoelang dit gaat duren maar is geen pretje.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
En je bent nog niet gestopt dus de klachten kunnen nog wat toenemen. Neem paracetamol en vraag aan je arts ondersteunende medicatie. Die medicijnen zijn er en als arts is dat het minste wat die kan doen of uitzoeken.

ricky

Belezen gebruiker
Ik zeg het net nog maar nu komt de bewegingsdrang terug... Zit alweer de hele nacht op en moest bij nemen.
Ziek kan ik uitzitten, maar die kriebels dat je geen seconde stil kan zitten maken je gek en zorgen ervoor dat je niet naar bed kunt. Het doet me denken aan mn tijd dat ik geen hero had en nachten onder de douche zat want dan voel je ze niet.
Dit was o.a de klacht waarom ik hieraan begonnen ben. Alleen toen hielp 4 mg pas. Het lijkt er nu op dat ik de verslaving gewoon heb opgeschoven.
Ik weet het nu niet meer. Er is bijna niks over dit spul bekend en lager als 0.2 is er niet.. Hoe kom ik hier ooit vanaf???

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nu wil ik je niets aanpraten maar soms is het beter om gewoon te accepteren dat je een middel als suboxone of methadon nodig hebt om te functioneren. Alle ellende die je op je afroept door iedere keer te stoppen. De ontwenning komt toch wel als je stopt dus misschien is het slimmer als je een half jaar pauze neemt en onderhoudsmedicatie neemt. Dan heb je de tijd om bij te komen en uit te zoeken hoe je het stoppen kan doorzetten. Wat je nu doet werkt in mijn ogen niet echt want je hebt zelf amper duidelijkheid hoe of wat.

Denk er maar eens over na want iedereen verdient rust, stabiliteit een goede gezondheid. Daarbij kan onderhoudsmedicatie helpen en dan kun je na een tijd altijd nog beslissen of je afbouwt of stopt.

Grtzzz

ricky

Belezen gebruiker
Ja heb nu bijgenomen tot 0.4. maar voel me nog steeds zwaar k#t. En dat zeg ik, die bewegingsdrang is niet uit te zitten daar word je knetter gek van. Heb juist nu nog 4 weken de tijd maar hoe moet ik dat doen als het niet verder dan 0.2 gaat. Mn arts is op vakantie. De volgende keer weet ie waarschijnlijk ook de verhouding van de Suboxone tegenover de methadon zodat ik een beetje het idee heb waar ik sta.

Ninanina

Belezen gebruiker
hoi,

ik heb ooit (na het middel een jaar twintig te hebben gebruikt) methadon afgebouwd tot o.
De laatste o,5 mg waren een HEL.
Docs vonden dat "belachelijk" want dat kon niet dat zo een lage dosis zoveel problemen zouden geven.

Maaaaaanden na het stop zeten nog last gehad van "wiebelbenen" etc......

Sub, eigenlijk zelfde verhaal.

Dus ik sluit me aan bij wat Willem zei.
Laagst, leefbare dosis zoeken en dan zelfs ,(ja zelfs) levenslang blijven nemen.

En sub met Meet (kwa vgl bare dose) is niet te vergelijken.
Toch wel "ander" product.

Veel sterkte iag.

Groet.

ricky

Belezen gebruiker
Ok..

Ja vind het vervelend dat het zo ver heeft moeten komen. Ben soms ook jaren gestopt. Maar heb nu tot 0.6 genomen en voel me ineens weer prima. Maar moet dr echt niet onder komen.
Maar misschien moet ik me dr maar bij neerleggen dan. Het is ook maar een lichte dosis maartoch..
De afgelopen 6 jaar is het toch weer te ver gekomen heb ik in de gaten.
Heb de arts gebeld en zit niks anders op

ricky

Belezen gebruiker
Ik wou afsluiten met te zeggen dat er inderdaad veel te makkelijk word gedaan over Suboxone en Temgesic. Het is net zo erg als methadon. Ik had naar mijn idee geen keus omdat ik al zo vaak tussendoor een afbouwschema meet had gedaan en er werd verteld dat je hier makkelijk en snel mee af kon bouwen. Maar de verslaving is opgeschoven en blijf nu steken bij 0.4 en daaronder is ondragelijk. De Temgesic gaat tot 0.2 dus verder afbouwen kan niet. Dus heb de keuze nu gemaakt om op die 0.4 te blijven.
Er is nog niet veel bekend over dit spul maar is niks beter en minder sterk dan methadon en zou het ook niet echt iemand aanraden

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nope het is slechts een alternatief voor methadon niet meer en al helemaal niet minder. Alleen de zorg wil ons foute informatie geven over hun producten.

Erick

Belezen gebruiker
Hier wil ik ook nog wel iets over zeggen, ik vond suboxone in ieder geval een beter middel als Methadon, ik spreek mezelf weleens tegen, ik heb de subs ook vervloekt. Maar in mijn geval zou ik subs kiezen ipv Methadon. Ik was vele malen helderder op de subs, geen zweten meer na elke inspanning ( wat ik met Meet wel had) en de dramatische gewichtstoename, plus dat ik elke 6 weken naar de voetpedicure moest, omdat mijn voeten er niet uitzagen. Dat alles had ik op de subs niet.

Ook sluit ik me helemaal aan bij Ninanin. Het klopt helemaal ook al neem je nog maar 0,5 mgr. Het spul doet dan nog gewoon iets, het houdt de echte ontwenning tegen. Pas als je echt op nul komt begint het feest na enkele uren. Ik ben ook vier keer naar 0 toe gegaan op Methadon, de eerste dag denk je is het dit nu?Maar niets is minder waar. Precies hetzelfde als je er al een week vanaf bent en het gaat een avond goed, en je denkt ah nu zal ik het wel gehad hebben. Ga je slapen wordt je weer strontziek wakker.

Over die voeten, eelt, schimmels en dergelijke staan echt wel in verband met opiaten , mijn zus is van de 160 mgr. oxycotin afgebouwd en zit nu op 0, en zegt hetzelfde over haar voeten, bij haar zijn ze nu ook weer helemaal schoon. Ik noem maar een paar dingen. Toen ik subs ging nemen kwam ik ook van mijn suiker af. want ik viel 16 kilo af.

Maar goed ieder mens is verschillend, en dat is maar goed ook.

Groet Erick

Bovenaan