Suiker?? :S

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Hey, ik had een vraagje..

Ik lees bij sommige mensen 'Suiker' in hun lijstje van drugs staan (die ze ooit hebben gebruikt).. Mag ik hier uitleg van? Ga je echt spacen ofzo als je fucking veel suiker eet, of zijn dit gewoon domme mensen die het stoer vinden een lange lijst te hebben en daarom Cafeine,Suiker en Nicotine enzo erin zetten :confused: ?

jcutter

Badass junkie
Whahahahaha

Dat hebben ze naast drugs staan, omdat suiker ongezond is. Zo proberen ze je te waarschuwen of het is gewoon om hun lijstje aan te vullen en zo respect proberen af te dwingen van de zwakzinnige.

033Amnesia

Bewuste gebruiker
jcutter123 zei:
Whahahahaha

Dat hebben ze naast drugs staan, omdat suiker ongezond is. Zo proberen ze je te waarschuwen of het is gewoon om hun lijstje aan te vullen en zo respect proberen af te dwingen van de zwakzinnige.

Dacht ik dus al..

Spor

Wijs gebruiker
ik zou t niet perse zien als drug, omdat het gewoon ontzettend veel gebruikt word maar hey let's face it: het is ongezond en je krijgt er energie van ! Alcohol en nicotine zijn officieel ook geen drugs, maar ze staan we hoger op de meeste lijsten van slechte drugs etc als wiet xtc en lsd... Denk dat als suiker van vroeger uit illegaal was geweest, en ze het nu verkochten in wat voor vorm dan ook dat het best als (smart?)drug gezien zou kunnen worden.

Zijn overigens ook genoeg mensen die er ontzettend druk van worden enzo

J0rrit

Badass junkie
eyebeekaii zei:
ik zou t niet perse zien als drug, omdat het gewoon ontzettend veel gebruikt word maar hey let's face it: het is ongezond en je krijgt er energie van ! Alcohol en nicotine zijn officieel ook geen drugs, maar ze staan we hoger op de meeste lijsten van slechte drugs etc als wiet xtc en lsd... Denk dat als suiker van vroeger uit illegaal was geweest, en ze het nu verkochten in wat voor vorm dan ook dat het best als (smart?)drug gezien zou kunnen worden.

Zijn overigens ook genoeg mensen die er ontzettend druk van worden enzo

Meen je dit, Glucose ( suikers ) zijn gewoon de energiebron voor je lichaam, that's it.

Spor

Wijs gebruiker
ben natuurlijk geen suiker expert :)

Ik gooi ook maar een balletje op hoor, als ik er zo over nadenk zou het best kunnen lijkt me...

Denk bijv ook als ze alcohol nu zouden uitvinden, dat het bovenaan op de lijst van illegale middelen zou staan.

Maar weet bijv ook weer wel dat er verschil is tussen druivensuikers en "echte" (?) suiker. En bovendien zijn dmt en ghb ook stoffen die natuurlijk in het lichaam voorkomen, die ook weldegelijk op de drugslijst staan.

Ik ga mn suggestie verder echt niet verdedigen, als jij het zegt geloof ik je op je woord :wink:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ik denk omdat suiker verslavend is, als je er meer van gaat gebruiken, heb de de volgende keer ook behoefte aan meer suiker.

en ineens geen suiker meer in de thee, is wel ff wennen, alsof ie zonder suiker niet lekker is.

---
druivensuiker is de omgezette vorm van kristalsuiker(geraffineerde suiker)

je lichaam zet gewone suiker om in druivensuiker, druivensuiker kan direct als energie worden gebreukt in je lichaam. vandaar die tabletjes met druivensuiker, word direct opgenomen. en geeft direct energie. alleen net als caffeine enzo, ernaa krijg je een dipje.

shokora

Wijs gebruiker
Wat nu precies drugs is, is niet echt geheel duidelijk. Suiker gaat misschien wat ver, maar het lijkt mij wel duidelijk dat alcohol, nicotine en cafeine wel gewoon drugs zijn.

vdk

Bewuste gebruiker
suiker werkt een beetje net als speed, als je het fijnmaalt, en 2 lijnen ervan legt, lekker snuiven,,

dan ben je de hele avond van de kaart,, probeer maar :)

Drientje

DF-koning
Suiker is wel degelijk een drug. Alleen net als nicotine geaccepteerd in de maatschappij. Mensen die zonder suiker door het leven gaan en dan ineens suiker gaan gebruiken kunnen net zo reageren als mensen die nooit speed gebruiken en dan ineens een lijn opsnuiven... Maar in weze is het geen drug als je vaak suiker gebruikt...

X

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
de eerste keer dat ik de doos suikerklontjes in de keuken ontdekte(was 5) en m half had leeggegeten, bleef ik rondjes lopen langs de tafel, een kwartier lang, om daarna sagerijnig te worden, en in slaap te vallen.

Vrije Geest

Belezen gebruiker
Man, suiker is de bom...ik space iedere avond op een bommetje suiker :hearteyes:

Maar even serieus, kan suiker dan echt beschouwd worden als drugs?
En als er (zoals hierboven besproken) gewenning aan suiker bestaat,
dan is het dus eigenlijk ook verslavend...of trek ik te snel conclusies?

Dus als het verslavend is, is eigenlijk bijna compleet de wereld (behalve de mensen die bijna niets eten of geen suiker eten) dan een suiker junk.... :rolleyes:

En best veel personen die zich slecht voelen en geen drugs (ik heb het dan over wiet/coke/speed/xtc/lsd etc...) gebruiken grijpen vaak naar zoete producten om zich dan maar gelukkig te eten...
Dus is het een stille verslaving, die suiker :P

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Na een kutdagje, pak ik best wel vaak een reep chocolade od een paar grote glazen cola,

suiker maakt je gelukkig voelen, en vergeet je de irritante dingen even.

henkie84

Bewuste gebruiker
Het is misschien volgens de definitie (die de overheid en de massa hanteren :)) geen drugs, maar zeker wel een psychoactieve stof.

Riel

Bewuste gebruiker
wanneer er suiker (simpele koolhydraten) in het menselijk lichaam komt stijgt de suikerspiegel tot een piek waarna het weer daalt onder de normale suikerspiegel wat dufheid en drang naar meer suiker (om die piek weer te krijgen = gelukkig gevoel) tot gevolg heeft.
suiker is zooooo slecht, maar het zit in zoveel dingen verwerkt dat het lastig is om suiker te vermijden. beter zijn de complexe koolhydraten die het lichaam voor een lange tijd voorziet van een langzame afgifte van energie. :)

wel bruin brood en melk :mrgreen:
geen wit brood en sportdrankjes :angry:

magicwasso

Belezen gebruiker
de suikers die ons lichaam nodig heeft die kregen we genoeg binnen met normaal en gezond eten, al die extra suiker die we in onze te, cofie, etc. doen is eigenlijk overbodig en dus alleeen voor de lekkerheid, dus tja , suiker is gewoon een durg (of ja ik weet niet precies wat de definitie van het woord "drug" is dus kan ook zijn dat ik het fout heb)

Joes

Experimenterende gebruiker
Een tijdje geleden was er een aflevering van de keurings dienst van waren die ging over suiker en suikerklontjes.
Een paar dingen die naar voren kwamen was dat kinderen van jongst af aan vol gestopt met suikers (het begint bij de baby voeding uit die potjes waar echt schrikbarend veel suiker in zit) en dat er bijna aan elk product dat we tegenwoordig in de supermakrt kopen suiker wordt toegevoegt. We krijgen veel meer binnen dan we nodig hebben. Zonder dat we het weten zijn we allemaal gewoon hooked aan suikers. Dus als je verslaving ziet als een kenmerk van drugs vind ik suiker er zeker bij horen.

de GT

Bewuste gebruiker
maar veel drugs zijn drugs omdat ze in bepaalde mate slecht (kunnen) zijn voor de volksgezondheid. Nu niet gelijk roepen dat LSD dat niet is, want een overdosis bij LSD is weer heel makkelijk, zou het gewoon een supermarktproduct zijn.

bij suiker is het gezondheidsrisico gewoon veel kleiner, en een overdosis is al helemaal moeilijk in te beelden. Ik denk dat die factor hier wordt vergeten. Sterker nog om veel en hoog te kunnen presteren heb je gewoon suiker nodig.

Nu kun je zeggen dat je om veel en hoog te presteren ook pep kan gebruiken, maar daarmee pleeg je roofbouw op je lichaam. Met suikers niet. Met pep hou je je lichaam als het ware voor de gek, je gaat als het ware energie verbranden die je niet hebt. Met suikers is dat niet zo, je gaat de suikers verbranden die je wel hebt :)

shokora

Wijs gebruiker
drugs heeft geen flikker te maken met gezondsheidsrisico te maken.

Vandale geeft de beste definitie imho:

drug (dem; drugs)
1 stimulerend, verdovend of hallucinerend middel

de GT

Bewuste gebruiker
quote van unitydrugs.nl over bijv. cocaine:

De wet
Cocaïne wordt in de Opiumwet beschouwd als een hardrug; een drug met onaanvaardbare gezondheidsrisico’s. Bezit, productie en handel zijn strafbaar. De politie zal bij een hoeveelheid die bestemd is voor eigen gebruik (tot een halve gram) waarschijnlijk niet optreden. Wel kan de politie de cocaïne in beslag nemen.

Hieruit kan ik opmaken dat een middel dat in lijst 1 of 2 van de opiumwet voorkomen (waar we naar refereren als zijnde 'drugs'), daar pas in voorkomen als ze volgens de overheid 'onaanvaardbare gezondheidsrisico's' met zich meebrengen.

Tostini

Belezen gebruiker
youperdepoep zei:

De wet
Cocaïne wordt in de Opiumwet beschouwd als een hardrug; een drug met onaanvaardbare gezondheidsrisico’s. Bezit, productie en handel zijn strafbaar. De politie zal bij een hoeveelheid die bestemd is voor eigen gebruik (tot een halve gram) waarschijnlijk niet optreden. Wel kan de politie de cocaïne in beslag nemen.

Hieruit kan ik opmaken dat een middel dat in lijst 1 of 2 van de opiumwet voorkomen (waar we naar refereren als zijnde 'drugs'), daar pas in voorkomen als ze volgens de overheid 'onaanvaardbare gezondheidsrisico's' met zich meebrengen.

persoonlijk vind ik de risico's die suiker met zich meebrengen ook een onaanvaardbaar gezondheidsrisico maar dat zorgt er niet voor dat het meteen een drug is. als je het op die manier moet bekijken leven we op water en brood.
ik denk dat ze naar meer dingen kijken, dingen als, gevaar voor de maatschappij en verslavingsrisico.
ik vind het dan alleen wel krom dat sigaretten nog steeds niet onder de categorie drugs vallen.

shokora

Wijs gebruiker
youperdepoep zei:

De wet

Iets komt in de opiumwet omdat het een gevaar voor de volksgezondheid is. Maar dat betekent nog niet dat middelen die daar niet in staan, geen drugs zijn. Het betekent alleen dat ze op zo'n kleine schaal gebruikt worden dat het geen bedreiging voor de volksgezondheid vormt.

Deze bedreiging is natuurlijk subjectief, want wat in de 1 'slecht' voor de volksgezondheid is, is bij de andere juist positief.

de GT

Bewuste gebruiker
shokora zei:
youperdepoep zei:

De wet

mee eens, want anders vormt alles een onaanvaardbaar gezondheidsrisico. zelfs water.
Iets komt in de opiumwet omdat het een gevaar voor de volksgezondheid is. Maar dat betekent nog niet dat middelen die daar niet in staan, geen drugs zijn. Het betekent alleen dat ze op zo'n kleine schaal gebruikt worden dat het geen bedreiging voor de volksgezondheid vormt.

Deze bedreiging is natuurlijk subjectief, want wat in de 1 'slecht' voor de volksgezondheid is, is bij de andere juist positief.

Bovenaan