Swingen

Hoe sta jij tegenover swingen?

• 1. Heel spannend, doe er zelf (regelmatig) aan!

Stemmen: 38 25,7%
  • 2. Wel eens geprobeerd, maar is toch niks voor mij...

Stemmen: 4 2,7%
  • 3. Nooit gedaan, maar wel nieuwsgierig!

Stemmen: 55 37,2%
  • 4. Nooit gedaan, zal ook nooit gebeuren, want het lijkt me niks!

Stemmen: 42 28,4%
  • 5. Huh, swingen, wat is dat?

Stemmen: 9 6,1%

• Totaal aantal stemmers
    148

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Vigilante zei:
^Gelukkig maar :P

But still, als de ander er niet voor open staat of absoluut geen behoefte aan heeft is het wel een beetje lullig om te horen van je partner dat zij/hij graag 'anderen wil betrekken' in het gebeuren..

Dat is het zeker! Daarom vind ik dat je elkaar ook eerst door en door moet kennen en je fantasie subtiel zou moeten brengen.

W.F.L.

Badass junkie
Maar eh, what's the point als er niet echt geneukt wordt? Dat er enkel (neukende) mensen bij zouden zijn gaat er bij mij niet in. :confused: Dat is toch helemaal geen partnerruil? Of het woord "neuken" heeft een verengde betekenis in jouw boek. :mrgreen: Maar dat vind ik ook raar, gezien veel andere praktijken die bij de daad komen kijken :grin: vaak als intiemer worden beschouwd. Ik mis hier iets volgens mij. :tearsofjoy:

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Vaak zeggen sommige swingers: wel zoenen, aanraken, vingeren, beffen, pijpen, aftrekken, etc etc, maar neuken niet. Voor sommige mensen is dat omdat ze dat een grens vinden, en dat ook echt niet willen delen met een andere maar van de rest wel opgewonden geraken. Bij sommige koppels is dat niet zozeer omdat ze dat niet willen, maar toch wel nog enige exclusiviteit te behouden bij elkaar wat hun gemoedsrust geeft oid.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
vode zei:
Vaak zeggen sommige swingers: wel zoenen, aanraken, vingeren, beffen, pijpen, aftrekken, etc etc, maar neuken niet. Voor sommige mensen is dat omdat ze dat een grens vinden, en dat ook echt niet willen delen met een andere maar van de rest wel opgewonden geraken. Bij sommige koppels is dat niet zozeer omdat ze dat niet willen, maar toch wel nog enige exclusiviteit te behouden bij elkaar wat hun gemoedsrust geeft oid.

Precies zo idd! Ik had het niet beter kunnen verwoorden! :wink:

bimaf

Experimenterende gebruiker
Irie zei:
Maar hoe breng je dit over aan je partner. Ik heb al jaaaaaren een fantastische relatie, alles is echt TOP .... alleen, tja, ik zou graag eens gaan swingen, of gewoon al naar een partnerclub gaan (en daarom nog niets doen ofzo). Ik heb het al eens aangehaald in een gesprek, maar toen bekeek hij me zo van 'wat the hell zeg jij nou?????'
Hem kennende zit ie er ook niet meteen op te wachten, maar het blijft door mijn hoofd spelen, en het verlangen om onze sexuele relatie te verruimen wordt steeds groter en groter ...
dus iemand mss tips over hoe je dit moet voorstellen aan de man van je leven waarvan je eigenlijk wel weet dat ie niet zo happig is op dit soort 'uitstapjes'.
Echt jammer als je weet dat je echt zo lekker samen alles kan delen, behalve dit ene kleine (? nou) issuetje ...

Ik zou zeggen.. goed gesprek, of het lot accepteren en loslaten.
Misschien dat je middels een goed gesprek (en dat kun je hebben met drugs :wink:) jouw kant van je gevoel bloot kan leggen en onderbouwen. Hij kan zijn motieven van zijn bezwaar kenbaar maken, zodat je het beter begrijpt. Misschien is er een middenweg? Wellicht dat hij geen problemen met vrouwen heeft?
Als je een fantastische relatie hebt, is dat wel iets wat je beter kan koesteren vind ik. Sex hebben is heel makkelijk, maar een goede relatie vind je niet overal. Misschien is het een periode dat het meer in je hoofd rond spookt?
Succes met het wikken en wegen.. misschien komt er op een dag vanzelf een besluit :wink:

LekkerDing

Experimenterende gebruiker
Als de een graag een kijkje wil nemen in een parenclub en de ander niet....
Een 'nee' meteen op je request krijgen wil nog niet zeggen dat alle deuren
nu dicht zijn. Hou het luchtig, maar wel bespreekbaar. Degene die nl. 'nee'
zegt of het tegenhoudt denkt er nl heus wel overna, maar kan mss de reden
waarom niet plaatsen.
En zou je wel op den duur een parenclub bezoeken, ga dan naar eentje waar
ook alleen paren komen. Maak afspraken. Spreek bv af dat je bij elkaar blijft
en geniet van alle dingen die om je heen gebeuren.
Ook al zou je niet met je partner in een ruimte belanden waar sex bedreven
wordt. De avond is voor beiden al erotisch beladen. Je kunt ook kiezen om er
lekker te eten, een drankje, lekker bubbelen samen, dansen, of een praatje
maken met andere stellen. Ook in clubs geldt: niets moet, alles mag.
Er zijn nl niet zo als in een kroeg verveldende mensen die je perse willen
aanraken als je dat zelf niet wilt. Sterker nog; in een kroeg vind ik het veel
irritanter toegaan dan in een club. Clubbezoekers gaan met respect met andere
mensen om.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Zolang het veilig gebeurt vind ik het prima als mensen dat willen doen. Alhoewel het niet echt my cup of tea is.
Maar wat ik me afvraag: kun je je ook voorstellen dat je swingt als je enorm verliefd bent op je partner en dus helemaal blij (diep vervuld) wordt als je hem/haar ziet?

Drientje

DF-koning
Swingen lijkt mij ook niet iets wat je in het begin van een relatie doet. Er moet een vertrouwensband zijn en die bouw je op naar mate je langer bij elkaar bent.

Maar nu spreek ik voor mezelf, ik weet niet hoe anderen daarover denken.

Irie

Belezen gebruiker
Marla Singer zei:
Vigilante zei:
^Gelukkig maar :P

But still, als de ander er niet voor open staat of absoluut geen behoefte aan heeft is het wel een beetje lullig om te horen van je partner dat zij/hij graag 'anderen wil betrekken' in het gebeuren..

Dat is het zeker! Daarom vind ik dat je elkaar ook eerst door en door moet kennen en je fantasie subtiel zou moeten brengen.

Dat is het precies! We zijn al 13 jaar samen, kennen elkaar echt door en door. En ja, hij weet al wel van mijn 'wensen', maar hij heeft het er gewoon moeilijk mee, en staat er niet voor open (het voelt voor hem een beetje aan alsof 'hij' niet voldoende is voor me .... nou ja, eerlijk en kort door de bocht : Ja, sorry schatje ... ook al is mijn hart volledig voor jou, voor mij zijn sex en echte liefde niet met elkaar verbonden - je voelt toch ook 'echte liefde' voor je ouders (ik toch) - maar denkt in de verste verte toch niet over 'sex' met hen? :grin: )

Mja, ik vind het echt een moeilijke zaak, want ik wil hem niet krenken in zijn eerbaarheid / zelfvertrouwen ... maar ik wil zeker en vast niet 'stiekem' d'er een "neukvriendje" (ff sec gezegd uiteraard) op na houden.

Ik heb er pas nog eens over trachten te praten .. maar zodra hij de conversatie die bepaalde richting voelt uitgaan, blokt hij meteen af ("je weet wat ik er van denk hé!).
Is het dan zo dat ik me er maar moet bij neerleggen? Bestaat er hier dan geen gulden middenweg? Pff, ik wil niet slikken :wink: :tearsofjoy:

Bovenaan