• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Synesthesie met lachgas

Skazi

Newbie
Ik dacht dat je alleen synesthesie (=zintuiglijke waarnemingen door elkaar halen dus muziek zien en kleuren proeven etc.) kon krijgen bij een heftige paddo-trip. Blijkbaar dus niet.

Ik was uit geweest in Deventer, een optreden bijgewoond in het Burgerweeshuis, en was daarna van plan geweest te gaan kamperen op de kleine camping naast de Ijssel. Met een aantal mensen waren we op weg gegaan naar de andere kant van de Ijssel. Ik was niet aangeschoten eigenlijk, alleen onder invloed van alle gezelligheid, muziek en nieuwe indrukken. We besloten op het strandje aan de Ijssel een vuurtje te maken en daar gezellig met z'n allen te gaan zitten totdat we er genoeg van hadden. Mijn voeten waren nat van het hoge gras en mijn niet-waterdichte Etnies. Ik had het een tikje koud, begon moe te worden, maar het was heel erg gezellig dus ik kon nog wel even.

Iemand had een horeca-slagroombus meegenomen en een doosje met pak-em-beet 50 lachgascapsules. Ik vond het eerst een beetje vreemd, die bus. Er lag ook nog wat drank dus ik heb eerst maar een paar slokjes bier genomen. Diezelfde persoon had een draagbare speaker meegenomen en draaide relaxte psy-trance. Ik kende de muziek toen nog niet zo goed maar vond het wel leuk.

We keken naar de skyline van Deventer, gloeiend in alle verlichting, afstekend tegen de pikzwarte lucht. Omstebeurten nam iedereen een lachgascapsule. Ik keek eerst toe. Ik zag vrienden met hun ogen dicht en een big smile heen en weer wiegen, en na een kleine 5 minuten hun ogen opendoen met een heldere verwonderde blik. Toen wilde ik het ook proberen. Het was echt raak na misschien twee keer proberen. De lucht schoot de eerste paar keren te snel weg, en ik vergat mijn adem in te houden etc. Toen was het raak. Ik ademde eerst diep uit, zette mijn mond aan het gat, drukte beheerst de knop in, en ademde in één lange teug het lachgas in. Ik hoorde mensen om me heen goedkeurende geluiden maken en me instructies geven. Ik hield mijn adem in terwijl ik naar de al lichter geworden lucht keek. Toen begon het. Het beangstigde me eerst. Wat gebeurde er? Ging het wel goed? Wat als het verkeerd ging? Maar toen bedacht ik dat ik het maar gewoon moest laten gebeuren. Er verscheen een grijns op mijn gezicht die niet meer weg kon. Ik deed mijn ogen dicht. Stemmen vervaagden, tot honderden meters weg, mijn armen waren van rubber en lagen ergens ver weg in de Ijssel, mijn benen waren verdwenen. Alleen mijn hoofd was nog dichtbij. En toen hoorde ik de muziek. Haarscherp, zuiver en perfect. Ik begon het te zien. De muziek wás wat ik zag. En ik had mijn ogen dicht. Ik zag groene lijntjes, gele lijntjes, rode lijntjes, dansend op een zwarte achtergrond. Ze golfden, werden sterretjes, trappetjes, driehoekjes. En het klopte! Het klopte met de muziek die ik hoorde. Ik begon me af te vragen of ik de muziek wel hoorde of dat het in mijn hoofd zat, net als de dingen die ik zag. Maar ik was eigenlijk niet nieuwsgierig. Het beviel me wel. Ik hield van de lijntjes en de muziek. Na een paar minuten deed ik mijn ogen open en keek iedereen stuk voor stuk indringend aan met een nieuwe kijk op alles, met een heldere blik.

Ik heb daarna geen lachgas meer gedaan, simpelweg omdat ik er niet meer mee in aanraking ben gekomen. Maar dit is echt één van mijn meest heftige ervaringen ooit geweest. Hierna begreep ik pas écht wat trippen was. En die ultieme tevredenheid, die liefde die ik toen voelde voor alles, ik denk dat als er een hemel bestaat, dat het dat dan moet zijn. En ik ben niet eens christelijk.

Nivram

Newbie
Goed geschreven, hoog Dora gehalte met "Het klopte! HET KLOPTE!"
Moeten we ook nog een keer gaan doen :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Rammelslakje zei:
Kan het nou geen kwaad als je direct uit de bus inhaleert? Met de temperatuur enzo..
Nee.

Cool beschreven inderdaad, volgende keer moet je een ballon gebruiken, dat is een stuk relaxter dan uit zo'n spuit.

Kees Klapkaak

Bewuste gebruiker
Rammelslakje zei:
Kan het nou geen kwaad als je direct uit de bus inhaleert? Met de temperatuur enzo..

Jawel , dit volgens mij niet erg verstandig omdat het gas vriezend koud is, iets wat je niet in je longen wil dacht ik :)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
idd, ik dacht ook zoiets...
Mja, Binnekort heb ik mijn eigen *hum*... Ik bedoel, de kado voor mijn vader gebruiken om het nog eens te doen ^^
Kan je trouwens niet meer dan 1 capsule in de bus doen ? en zo in de ballon ?

Aan de topic starter: Je beschrijft het zo heftig... Heb je al eens een goeie trip gehad op paddo's, LSD, of dergelijke? Ik kan me moeilijk inbeelden dat lachgas harder kan gaan dan deze middelen...
Allezins mooi geschreven!
...
Trouwens, je hoeft niet christelijk te zijn om in een hemel te geloven hoor. :wink: (niet dat ik in een hemel geloof)

Drientje

DF-koning
ExceptionalInsight zei:
Kees Klapkaak zei:
Rammelslakje zei:
Jawel , dit volgens mij niet erg verstandig omdat het gas vriezend koud is
Again; Nee. Als het in de bus zit, is het al uit de patronen en een stuk minder koud.
Klopt, als je even wacht met inhaleren dan kan het geen kwaad. Jullie hebben het allemaal mis. In uit je bol staat duidelijk dat je het gas niet rechtstreeks uit de cilinder moet ademen. Cilinder als van een hele grote die gebruikt wordt in de levensmiddelen industrie. In die cilinder zit vloeibare No2 en is dus eigenlijk hetzelfde als uit een patroon, ze bedoelen dat je niet je lippen rechtstreeks op de cilinder moet zetten omdat het gas direct van vloeibaar naar gas gaat, hetzelfde dus wat er gebeurt als je een patroon in je slagroombus draait. Gezien direct uit de bus weer een stap verder is dan direct uit een cilinder en het gas het fantastische vermogen heeft bijna direct aan te passen aan de omgevingstemperatuur is het niet gevaarlijk uit een slagroombus in te ademen

Praktisch is een tweede, je kan het gas niet circuleren dus zal ik altijd een ballon boven bus verkiezen.

Soma

Bewuste gebruiker
Thuis inhaleer ik soms direct van de fles om daarna rustig in een ballon in en uit te ademen. Is veel stiller dan dat je dat gas meteen in een ballon spuit :wave:

Bovenaan