syrup,purple drank,promethazine,codiene

edhardy

Newbie
Op het internet en in amerikaanse raps kom je deze nieuwe soort drugs vaak tegen.
Het is een mix van sprite(De frisdrank)ijs en hoestdrank met een mix van promethazine en codiene.
Het veroorzaakt een heel sloom gevoel en een extreme vrolijkheid(euforie).
Maar in Nederland hoor je er niks over,tenminste niet dat die het gebruikt heeft.
Dus is mijn vraag heeft iemand het hier weleens gebruikt?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik kreeg als kind van mijn moeder altijd een shot promethazine toegediend als we met de auto op vakantie naar Italie gingen. Het is ook een goed middel tegen reisziekte namelijk. Wat ik me er van kan herinneren, is dat ik tijdens zo'n reis van 17 uur alleen maar lag te slapen/suffen achterin de auto... Prima spul om op te pitten dus, maar of het ook leuk is als partydrug??

Flameon

Badass junkie
Promethazine is eigenlijk een allergiemiddel. Het kan idd ook worden gebruikt bij reisziekte.
Het heeft echter de bijwerking versuffend. Mede hierdoor wordt het vaak als kalmerings / slaapmedicatie gebruikt. Mensen die verslaafd zijn aan benzo's krijgen op mijn werk promethazine voorgeschreven, en ze slapen geloof ik goed erop.
Het slome gevoel van dat amerikaans drankje is dus denk ik wel te plaatsen.

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
In Amerika krijgt men Promethazine/Codeïne voorgeschreven bij weetikveel wat voor ziektes en kwaaltjes, daarom zit die Promethazine in Purple Drank. Mijn moeder was in December op vakantie in de New York (The Bronx, motherfuckerz) ziek geworden en toen kreeg ze dat ook voorgeschreven. Het zag er verleidelijk uit om het te proberen toen ik "codeïne" zag staan, maar heb het toch niet gedaan. We hadden ghetto-weed en drank, dus dat was genoeg.
Daarnaast kan je beter échte drugs gebruiken, ipv een huis-tuin-en-keukenmiddel uit de ghetto.

sjoerd101

Belezen gebruiker
Niet in die vorm, heb wel ervaring met codeine en promethazine los, niet in combinatie. Codeine is hetgeen wat voornamelijk de 'high' veroorzaakt, promethazine heeft niet echt recreatieve waarde geloof ik.
echt een nieuwe drug is het trouwens niet, het word al jaren gebruikt in de usa.
hoestdrank met codeine is in nederland trouwens alleen op recept verkrijgbaar, dus t zal hier ook nooit echt doorbreken zoals het in de usa doet denk ik. vraag me af of je uberhaubt iemand ga vinden die dit ooit gemaakt heeft.

Scralemonkey

Experimenterende gebruiker
Neuj, ik weet dat het niet nieuw is maar ik hoor er hier zo weinig over...
Hier in België schrijven ze dat nog relatief snel voor hoor, die met codeïne. Maar bevatte die allemaal ook promethazine?

Maar prom zou niet veel doen zeg je ? Dus enkel sprite en wat codeine ?
Precies daarom wil ik het is testen, zo'n hype in de usa en mensen scheef van zien gaan op youtube filmkes. Wil wel is zien of er daadwerkelijk iets aan is...

Ik had van een familielid wat promethazine tabletjes , en codeinepillen gekregen.
Had de verhouding van codeine tot promethazine die in de states werd gebruikt opgezocht ( staat me iets van bij dat er 180 mg codeine per 50 mg promethazine werd vermeld- maar ik kan me vergissen).
Pillen fijngestampt, en gemengd met wat fanta ( had geen sprite in huis) en er een guts siroop aan toegevoegd( in de states worden zuurtjes van het merk "jolly rancher"gebruikt).
goed gemixed ( ook al zakt een deel van de pillen naar de bodem van het glas).

Zorgde voor een erg giechelende en relaxzte high.
Voelde me zo kalm dat het improviseren op muziek veel beter lukte ( ook al neemt de kwaliteit af naarmate de roes tooneemt).

Na dik anderhalf uur spacen had ik zin in sigaretje gekregen , en merkte dat ik de tabak veel minder kon waarderen.
Heb van ellende er maar een joint overheen gerookt , die prettig viel ( kan er ook mee te maken hebben dat ik tot op dat moment 6 weken blow-pauze had genomen).

Sizzurp , het was wel geinig , maar realiseer je wel dat er al enkele doden bij gevallen zijn ( hard en chronisch gebruik)
Door de onmogelijkheid veel codeine te krijgen in dit land zal het wel meevallen , maar het risico bestaat dat bij een grote dosis codeine je vergeet te ademen..Bij alle opiaten nam ik graag een paar kopjes koffie om dat probleem een beetje voor te zijn.( ik gebuikte alleen codeine en opium - erg lastig te krijgen gelukkig die "ope")

Tegenwoordig al weer 8 maanden clean - alleen nog tabak en koffie, en soms een tabletje sanalgin , met enkele tabletten valeriaan- om een eventuele hyper-modus te bedwingen..Geen sizzurp of andere dope meer in mijn lijf :P

Rizay

Newbie
Ik gebruik het wel eens sizzurp.
Alleen ik mix het altijd met Codeine, Promethazine, (klein beetje) Whisky en het liefst als mixdrank fernandes of chubby.

Smaak is heel lekker smaakt precies naar chubby zelfs als je het mixt met cola.
Maar wel heeeeel erg zoet. (Heel slecht voor je tanden).

De effect is heel verschillend.
Als je het puur drinkt word je heel erg sloom ervan met een hele lichte euforie maar die sloomheid overheerst.
Als je het normaal mixt voel je er pas na een x aantal bekers.
Als je het 50/50 mixt dan voel je em al na een paar bekkertjes.

Je voelt je dan een beetje sloom (vergelijkbaar met wiet) alleen dan heb je wel zin om te praten. Euforie is redelijk niet te weinig maar ook niet heel veel. Het gevoel ervan is zeker lekker.

Hoe ik eraan gekomen ben is op vakantie in spanje nam 2 liter codeine en 2 liter promethazine mee. Jammer genoeg is het op.

JakobHC

Newbie
Ik wil dit al héél lang eens uitproberen. Gewoon eens op een avond met wat vrienden en een zo chill mogelijke sfeer creëren.

Weet iemand een concreet plan om aan promethazine en codeïne te geraken in België? Of is dit niet mogelijk?

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
promethazine kopen :confused: gaan jullie op reis :grin: :wave: btw is het bij jullie in nederland niet vrij te verkrijgen als reis tablet of allergie pil?
codeine zou ik nog begrijpen heb overlaats een flesj hoest siroop gaan halen 5mg/5ml en het flesje was 200ml heb het zowat helemaal opgedronken ( wat ik niemand kan aanraden op het einde ging ik bijna over mijn nek toen ik het stroopje moest doorslikken) met een boel bier, van de codeine niet veel gevoelt toch niet wat ik ervqn verwachtte, als je toch zo een roesj wil zou ik codethyline ( ethylmorphine niet te vergelijken met morphine maar eerder codeine )gaan halen weet niet of het in nederland vrij te verkrijgen is maar werkt beter dan een siroopje ( bij mij vroeger toch)

grtzz

Bovenaan