Emmetje zei:
Ik moet over 3 weken naar de tandarts en heb 3 zaterdag achter elkaar coke gebruikt. Kan dit kwaad voor je gebit / behandeling bij een tandarts?
grts
Hm cocaine is zeker weten slecht voor het gebit. Het hoeft misschien niet meteen direct je tanden aan te tasten maar vroeg of laat komen vanzelf wel problemen. Dat hangt natuurlijk ook af of je gewoon altijd goed je tanden nog poetst en flost!
Maar een tandarts zal het niet zo snel merken dat je hebt gebruikt een paar weken geleden.
Als je zo nu en dan eens gebruikt zal het gebit niet zo heel snel aantasten..
Wel als je echt een verslaafde ben (of geweest) en regelmatig gebruikt. Het gebit raakt dan zo zwaar aangetast dat de meeste tanden en kiezen afbreken en/of ontstekingen zijn in de mond en uiteindelijk tanden of kiezen eruit moeten worden gehaald omdat het niet meer te redden is. (Dit kan voorkomen na jarenlang gebruik van cocaine/crack)
Deze bovenstaande dingen kom ik dus wellis tegen op mijn werk.. maar vaak zie ik deze patienten ook niet zo vaak omdat deze patienten allemaal geld problemen hebben en daarom ook weinig zie bij de tandarts
Mocht je de dag voordat je naar tandarts gaat toch gebruiken en je wilt verdoving is het verstandig om het gewoon even te melden voor je eigen bestwil. Zij geven dan speciale verdoving(citanest) maar dat het werkt hetzelfde. Zij mogen het ook niet aan bekende of je ouders vertellen over je gebruik omdat zij hebben geheimhoudingsplicht.
Wat betreft bijwerkingen bij andere(normale) verdovingen weet ik ook niet precies.
Groetjes,
Tandarts assistente