J0rrit zei:
Gast laat je opnemen ofzo? En verveel ons niet met je psychotische uitspattingen. Verder open inderdaad maar een nieuw topic over kwik en fluor, of beter nog, hou gewoon je mond erover iedereen weet het nu wel.
EN, autisme=sjamanisme? HAHHAH, gast jij bent echt knetter.
lees,,;;; ongelovig drugsgast;;;;blijkbaar kunnen gezonde mensen niet in sjamanisme geloven.
jij bent zoeen recreatief gebruiker zeker,, jij neemt producten,, je consumeert drugs voor plezier;;; ik ben sjamaan;; ik gebruik sacramenten, om als sjamaan te kunnen leven';
Het sjamanisme is een vorm van religie die is ontstaan door het uitkiezen van de meest nerveuze labiele personen, ,,
''In 1929 publiceerde Ksenofontov (the Cult of Madness in Ural-Altaic Shamanism),,
en (Zelenin) schreef in 1935 dat iemand die geestelijk gezond is onmmogelijk sjamaan kon worden,,
Deze mening was niet minder extreem dan wat er in west europa en noord amerika over werd geschreven,,,Tot zijn recente dood hield de grote psychoanalytisch antropoloog
Devereux vol dat Mohave sjamanen geestelijk ziek waren en hij schreef boeken met hoofdtitels als ; ;Krankzinnigheid door dromen van een krankzinnige godheid;
Ik was nog zo klein en me Bloedhersenbarriere nog niet ontwikkeld,
ik kreeg rake klappen daar in de buik van me moeder,
door die vuile tandarts met ze amalgaamvullingen,,
De sjamaan is een neuroot en een psychopaat,,
De sjamaan is een schizofreen en een autist,,
De sjamaan hoort stemmen en ziet visioenen;
De sjamaan is hysterisch en leeft in een andere wereld,,
De sjamaan is een charlatan en een geestenbezweerder,,
De sjamaan is de meest normale persoon in de samenleving,uiterst gevoelig voor de
stemmingen van anderen;
Gezien de moeilijke aard van het beroep sjamaan,,
kan men veronderstellen dat een byzondere persoonlijkheid is vereist,,
Maar wat die persoonlijkheid inhoud, kan van cultuur tot cultuur verschillen
In Siberische culturen was een grote emotionele en fysieke kracht vereist,,
Aan de andere kant kon de roeping bij de Sora worden opgelegd aan een
mager en huilerig kind die geesten kan zien,,
De speciale vermogens van de sjamaan kunnen vanaf de geboorte al in hem aanwezig zijn,,
In dat geval moeten ze naar boven worden gebracht,
De persoonlijkheid van de sjamaan word gevormd door de cultuur van de
samenleving en zijn sjamanistische perspectieven (karakter) (levenswijze)
Het is uiteindelijk de gekkegestoorde bekrompen samenleving die het
onderscheid maakt tussen het gedrag van de sjamaan en de gek,,,
De geestelijke kracht van de sjamaan komt voort uit een brede ervaring van geestesstoornissen.
De initiatie is een beheerst uitelkaar vallen wat altijd word gevolgd door reintegratie tot iets
nog krachtigers en een grotere heelheid.
Buiten de trance is de sjamaan een heel gewoon mens,
net als bij andere creatieve persoonlijkheden zijn sommige prikkelbaar of vreemd,