Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik had altijd al slaapproblemen, maar na een heftige tijd (die redelijk gedocumenteerd is hier in mijn topic "Opname ronde 2", de suicide neigingen heb ik er niet in geschreven maar het was allemaal kantje boord) incl psychoses en blijvende traumas sliep ik helemaal niet meer.

Om die reden ben ik binnen klinische opname gestart met ADHD medicatie en slaapmedicatie.

Ik zeg er meteen bij, wat voor mij werkt hoeft niet voor jou/een ander te werken, en hoe ik reageer op medicatie hoeft niet voor jou of een ander die dit leest te gelden.

ADHD Medicatie:
Ik ben binnen de kliniek begonnen met Concerta, werkzame stof is Methylfenidaat.

Je krijgt niet direct de dosis die voor jou passend is, ik werd "ingesteld".

Met andere woorden, ik begon met een lage dosis van 18mg, tijdstip van inname 08:00

Dan is het wachten op de "Rebound", heg moment dat het uitwerkt. In mijn geval werd ik neerslachtig, moe, geaggiteerd en hoofdpijn.

Mocht je uiteindelijk ook de keuze maken voor medicatie en vergelijkbare symptomen ervaren, dat hoort er bij!

Gedurende een periode van 4 weken us op basis van mijn feedback de dosis verhoogd, totdat ik de voor mij ideale dosis bereikte, namelijk tweemaal daags (08:00 1e inname - 13:00 2e inname) 36MG Concerta.

Ik zeg ook heel duidelijk Concerta, vanwege het volgende:

Het komt voor dat Concerta niet leverbaar is, en dan geven ze je bij de apotheek vervangende medicatie met alsnog de werkende stof Methylfenidaat.

Voor mij echter pakte dat verkeerd uit, het is simpelweg niet hetzelfde en maakte mij zeer instabiel. Voorij maakte het echt een gigantisch verschil, dus mijn tip is dan ook echt voor Concerta te gaan indien je de keuze voor medicatie maakt.

Daarnaast word Concerta niet vergoed door de meeste verzekeraars, daardoor betaal ik zelf mijn medicatie, a zo'n 125 euro per maand. Maar dat is het dubbel en dwars waard.

Voorbij ging er een wereld open sinds ik medicatie neem voor mijn adhd.

Ik wou er nooit aan beginnen, mijn jointje was mijn medicatie riep ik altijd.

Echter, ik heb nu rust in mijn hoofd. Ik maak taken af, ik ben productief en mischien nog wel het belangrijkste, ik durf te zeggen dat ik gelukkig ben, iets wat ik sinds de middelbare school niet meer ben geweest.

Dat heeft te maken met meerdere factoren, maar de basis is voor mij wel echt mijn medicatie.

Slaapmedicatie:
Om te slapen heb ik binnen klinische opname eerst Promathizine gekregen, een hoestdrank met sufheid als side effect.

Werkte even, maar is een inslaper en geen doorslaper.

Daarom heb ik Mirtizapine 15mg gekregen.
Van origine een antidepressiva, echter wederom sufheid/slapen als side effect.

Ik neem het 30min voor ik naar bed ga, en vanaf moment van inname ga ik weg van schermen/mobiel.

Persoonlijk ga ik dan buiten in de tuin zitten (of in de schuur als het winter is🥶) om met nog een aantal sigaretten de dag af te sluiten.

Op een gegeven moment krijg ik zo'n knikkebol gevoel 😅, dat is het moment dat ik naar bedje ga.

Als ik het precies goed time, val ik dan binnen half uur in slaap.

Als ik weet dat het nog even "gezellig" word in bed, dan doe ik pas daarna mijn medicatie innemen. Anders ben ik over het punt dat het werkt heen, en moet ik een 2e nemen, iets wat ik liever niet doe.

Ik doe namelijk mijn medicatie op gezette tijden/routines en wijk daar niet vanaf.

Stabiliteit in alles is echt heel belangrijk.

Conclusie:

Conclusie van dit geheel is voornamelijk dat ik lang van stof ben😂.

Zonder dollen, medicatie kan echt helpen! Echter is dit persoonsafhankelijk en je moet je er bij neer leggen dat je de rest van je leven medicatie zal slikken.

Echter, als je kan kiezen tussen een leven vol verslaving of medicatie voor adhd en slapen, dan is voor mij de keuze snel gemaakt.

Mocht je dat overwegen, overleg goed met je behandelend (verslavings)arts en neem de tijd.

Zeker met Methylfenidaat is het de eerste periode niet direct geweldig vanwege de rebounds etc, en je moet je wel echt aan de dagelijkse dosis houden.

In mijn geval heeft mijn vriendin de eerste 6mnd de medicatie in beheer genomen, de verleiding tot overdosisering is namelijk bij veel mensen aanwezig.

Ook ik had er een handje van, het is heel makkelijk te misbruiken "voor wat extra energie".

Succes! 🙏
Wauw nice en thanks voor je uitgebreide reactie ! Herken veel hoor want zoals ik er anderhalf jaar terug bij zat had ook echt niet langer moeten duren of ik zat hier niet hyper de pieper hier te reagerenenenenen.

Misschien moet ik dat dan wat langer de kans geven want tja ik ben mezelf niet als ik toegeef alles al zelf geprobeerd te hebben 🤫. Alle stofjes weet ik wel bij naam en de werking. Heb niet voor niks (nu niet meer) bijna 200 verschillende stofjes in huis want was daarin een verzamelaar al vanaf mijn 15de.
Ik ben ondertussen namelijk ook al 41 jaar .... tjah het kost niks dat ouder worden alleen wat gebreken blabla voor ik van onderwerp verander:
Waarbij ik dus dacht dat die methyl shit voor mij dus niet het juiste middel is waarbij Dex of lisdex mij direct PERFECT hielp. vanaf 15mg deed precies zijn ding.
Geen neiging tot meer nemen, tijdens niet het gevoel dat ik wat op had, maar wel op het einde van de dag zien wat ik allemaal wel gedaan had EN EN EN totaaaal geen dip of rebounds oid. Dat was echt een wereld wat voor mij open ging maar heb begrepen dat dex niet of nauwelijk meer wordt voorgeschreven min of meer vanwege de misbruik potentieel wat ik mij eerlijk gezegd niet echt met methylfenidaat kan voorstellen vanwege de bijwerkingen bij wat hogere doseringen.... (?).... maar ook hierin kan ik het mis hebben hoor of is gewoon puur persoonlijk.

Zo helpt speed mij ook prima maar daar ga ik me gauw vies door voelen en hoe gek het ook klinkt buiten opiaten en benzo ( en ja wiet dan) ben ik ondanks mijn verslavingsgevoeligheid nooit de mist ingegaan met enig middel. Sterker nog men sloeg hun drugs vaak bij mij op van speed coke en noem maar op want zonder enige moeite kan ik van alles makkelijk af blijven. Zo heb ik vele grammen speed in huis maar al weken amper tot niet aangeraakt.
Wat dat betreft ben ik misschien gewoon een rare want om coke als voorbeeld te geven kan ik dat ook gewoon thuis hebben liggen (tegenwoordig helemaal) en lange tijden bewaren terwijl ik het gerust lekker vind.... Heb overigens zeker nog iets van 50+ substanties in huis waarvan zeker meer dan 40 jaren niet eens aangeraakt te hebben.... Oh en GHB moet ik niet teveel van thuis hebben want daar kan ik ook wel wat lastig vanaf blijven als ik dat zo binnen handbereik heb liggen. Ook vroeger in mijn tiener en twintiger jaren gebruikte ik gerust vaak eerlijk is eerlijk maar waar iemand zo een gram speed weg tikte in een avond (of twee) kon ik daar zo weken mee doen. Maar gebruikte het dan wel weer meerdere dagen in de week dan een ander die in 1 dag een hele gram weg tikte/snuifde.

De middelen die je noemt voor slaap staat me wel tegen persoonlijk. Antidepressiva heb ik een soort trauma van overgehouden alleen bij het woord al. Heb rond mijn 20ste eens een ssri gehad (gek genoeg vergeet ik elke keer de naam ondanks 100x gehoord te hebben) en dat is het enige moment (al kwam dat gevoel anderhalf jaar terug erg dichtbij dit) in mijn leven geweest dat ik daadwerkelijk wilde slapen zonder wakker te worden om het niet triggerend te zeggen. Maar verder geen ervaring met Mirtizapine.

ehm ehm ehm twee zinnen terug had ik nog een boekwerk wat ik wilde zeggen maar loop even vast ........ poef in 1x blanco 😅😅😅... gekke kop ook van me .... ehm

ja dus ja ehm ben zeker verslavingsgevoelig maar echt voor alleen enkele middelen wat vele niet helemaal zullen geloven behalve de personen die me al wat langer kennen. Mijn anti drugs ex zelfs heeft op een geven moment gezegd en toegegeven dat waarvan zij dacht dat onmogelijk was voor een verslaafde bij mij toch echt zo is.... kan van alles afblijven behalve van de wiet en was niet voor niks dat ik mijn hele leven mezelf beloofde nooit aan de benzo of opiaten te gaan wat ergens toch fout is gegaan waarvan ik wel weet maar dan wordt dit verhaal niet meer om doorheen te komen want zoals je denk ik wel merkt ben ik ook wat lang van stof (kuch) en met enige moeite probeer ik niet te veel van hak op de tak te springen.

---

Buiten dit moet ik nu al wel toegeven dat drang naar een stickie wel aan het groeien is (zacht uitgedrukt).... Weet dat ik het niet moet doen maar maak me nu al zorgen over de aankomende slecht tot slapelose nacht maar zoals iedereen weet zit hier geen aan of uit knop op. Was het maar zo simpel dus eerlijk is eerlijk...... wat ik een paar berichten terug zei dat ik geen trek heb behalve in peuken kan ik nu alweer gaan bijstellen want dat stickie.. my god ... wat zou dat nu lekker zijnnnnn zuijnnn zijjnnnn.... gelukkig komt er een maatje zo langs waar ik straks me restje wiet aan kan geven want nu lukt het nog maar ik zie me er zo eentje draaien na waty uurtjes woelen in bed vnvd.... dus dat moet gauw mn huis uit GAUW.... het roept.. ook nog een heeel lief roept het me.... ooo lieve mezelf... kom me even ruiken,,, kom me even brokkkelen ... kom me maar in de fik steken,, proef me !
Als je goed luisterd kan misschien jij het zelfs horen vanuit mijn kastje hier 😅😅😅

Denk dat ik je morgen ofzo wel even een pm stuur om wat met elkaar 1 op 1 te babbelen en zelfs als je er open voor staat voor een belletje ofzo want denk dat ik aankomende week wel een metgezel nodig heb .... Zie mij nou.... ik vraag hulp ipv ik weet alles beterrrrr.... weet ik natuurlijk ook maar toch... ik zie groei in mezelf... no hard feelings als je geen tijd zin of behoefte hebt hoor dan vind ik wel iemand anders maargoed moet nu toch ergens stoppen dus laat het hier even bij.... Heeeeeel erg bedankt voor je reacite en moeite en tijd die je me gegeven hebt..... en/... onee zou stoppen

Fijne avond ieder !

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Wauw nice en thanks voor je uitgebreide reactie ! Herken veel hoor want zoals ik er anderhalf jaar terug bij zat had ook echt niet langer moeten duren of ik zat hier niet hyper de pieper hier te reagerenenenenen.

Misschien moet ik dat dan wat langer de kans geven want tja ik ben mezelf niet als ik toegeef alles al zelf geprobeerd te hebben 🤫. Alle stofjes weet ik wel bij naam en de werking. Heb niet voor niks (nu niet meer) bijna 200 verschillende stofjes in huis want was daarin een verzamelaar al vanaf mijn 15de.
Ik ben ondertussen namelijk ook al 41 jaar .... tjah het kost niks dat ouder worden alleen wat gebreken blabla voor ik van onderwerp verander:
Waarbij ik dus dacht dat die methyl shit voor mij dus niet het juiste middel is waarbij Dex of lisdex mij direct PERFECT hielp. vanaf 15mg deed precies zijn ding.
Geen neiging tot meer nemen, tijdens niet het gevoel dat ik wat op had, maar wel op het einde van de dag zien wat ik allemaal wel gedaan had EN EN EN totaaaal geen dip of rebounds oid. Dat was echt een wereld wat voor mij open ging maar heb begrepen dat dex niet of nauwelijk meer wordt voorgeschreven min of meer vanwege de misbruik potentieel wat ik mij eerlijk gezegd niet echt met methylfenidaat kan voorstellen vanwege de bijwerkingen bij wat hogere doseringen.... (?).... maar ook hierin kan ik het mis hebben hoor of is gewoon puur persoonlijk.

Zo helpt speed mij ook prima maar daar ga ik me gauw vies door voelen en hoe gek het ook klinkt buiten opiaten en benzo ( en ja wiet dan) ben ik ondanks mijn verslavingsgevoeligheid nooit de mist ingegaan met enig middel. Sterker nog men sloeg hun drugs vaak bij mij op van speed coke en noem maar op want zonder enige moeite kan ik van alles makkelijk af blijven. Zo heb ik vele grammen speed in huis maar al weken amper tot niet aangeraakt.
Wat dat betreft ben ik misschien gewoon een rare want om coke als voorbeeld te geven kan ik dat ook gewoon thuis hebben liggen (tegenwoordig helemaal) en lange tijden bewaren terwijl ik het gerust lekker vind.... Heb overigens zeker nog iets van 50+ substanties in huis waarvan zeker meer dan 40 jaren niet eens aangeraakt te hebben.... Oh en GHB moet ik niet teveel van thuis hebben want daar kan ik ook wel wat lastig vanaf blijven als ik dat zo binnen handbereik heb liggen. Ook vroeger in mijn tiener en twintiger jaren gebruikte ik gerust vaak eerlijk is eerlijk maar waar iemand zo een gram speed weg tikte in een avond (of twee) kon ik daar zo weken mee doen. Maar gebruikte het dan wel weer meerdere dagen in de week dan een ander die in 1 dag een hele gram weg tikte/snuifde.

De middelen die je noemt voor slaap staat me wel tegen persoonlijk. Antidepressiva heb ik een soort trauma van overgehouden alleen bij het woord al. Heb rond mijn 20ste eens een ssri gehad (gek genoeg vergeet ik elke keer de naam ondanks 100x gehoord te hebben) en dat is het enige moment (al kwam dat gevoel anderhalf jaar terug erg dichtbij dit) in mijn leven geweest dat ik daadwerkelijk wilde slapen zonder wakker te worden om het niet triggerend te zeggen. Maar verder geen ervaring met Mirtizapine.

ehm ehm ehm twee zinnen terug had ik nog een boekwerk wat ik wilde zeggen maar loop even vast ........ poef in 1x blanco 😅😅😅... gekke kop ook van me .... ehm

ja dus ja ehm ben zeker verslavingsgevoelig maar echt voor alleen enkele middelen wat vele niet helemaal zullen geloven behalve de personen die me al wat langer kennen. Mijn anti drugs ex zelfs heeft op een geven moment gezegd en toegegeven dat waarvan zij dacht dat onmogelijk was voor een verslaafde bij mij toch echt zo is.... kan van alles afblijven behalve van de wiet en was niet voor niks dat ik mijn hele leven mezelf beloofde nooit aan de benzo of opiaten te gaan wat ergens toch fout is gegaan waarvan ik wel weet maar dan wordt dit verhaal niet meer om doorheen te komen want zoals je denk ik wel merkt ben ik ook wat lang van stof (kuch) en met enige moeite probeer ik niet te veel van hak op de tak te springen.

---

Buiten dit moet ik nu al wel toegeven dat drang naar een stickie wel aan het groeien is (zacht uitgedrukt).... Weet dat ik het niet moet doen maar maak me nu al zorgen over de aankomende slecht tot slapelose nacht maar zoals iedereen weet zit hier geen aan of uit knop op. Was het maar zo simpel dus eerlijk is eerlijk...... wat ik een paar berichten terug zei dat ik geen trek heb behalve in peuken kan ik nu alweer gaan bijstellen want dat stickie.. my god ... wat zou dat nu lekker zijnnnnn zuijnnn zijjnnnn.... gelukkig komt er een maatje zo langs waar ik straks me restje wiet aan kan geven want nu lukt het nog maar ik zie me er zo eentje draaien na waty uurtjes woelen in bed vnvd.... dus dat moet gauw mn huis uit GAUW.... het roept.. ook nog een heeel lief roept het me.... ooo lieve mezelf... kom me even ruiken,,, kom me even brokkkelen ... kom me maar in de fik steken,, proef me !
Als je goed luisterd kan misschien jij het zelfs horen vanuit mijn kastje hier 😅😅😅

Denk dat ik je morgen ofzo wel even een pm stuur om wat met elkaar 1 op 1 te babbelen en zelfs als je er open voor staat voor een belletje ofzo want denk dat ik aankomende week wel een metgezel nodig heb .... Zie mij nou.... ik vraag hulp ipv ik weet alles beterrrrr.... weet ik natuurlijk ook maar toch... ik zie groei in mezelf... no hard feelings als je geen tijd zin of behoefte hebt hoor dan vind ik wel iemand anders maargoed moet nu toch ergens stoppen dus laat het hier even bij.... Heeeeeel erg bedankt voor je reacite en moeite en tijd die je me gegeven hebt..... en/... onee zou stoppen

Fijne avond ieder !
Gelukkig ben ik niet de enige die lange lappen tekst schrijft😜💪.

Pmen mag je altijd zoals ik eerder al zei, bellen doe ik niet aan.

Meer om wat afstand te houden, ondanks dat ik naar een jaar clean toe ga heb ik mijn handen nog behoorlijk vol aan mijzelf haha, ondanks dat ik m'n verslaving onder controle heb ben ik een behoorlijk complex persoon 😂.

Maar mocht je ergens tegenaan lopen omtrent adhd etc mag je altijd om sturen😊🙏

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Gelukkig ben ik niet de enige die lange lappen tekst schrijft😜💪.
Tjah en dan houden we ons nog in waarschijnlijk, tenminste ik wel 🤪🥳
Pmen mag je altijd zoals ik eerder al zei, bellen doe ik niet aan.
Oh Lol sorry my bad, zal ik hoogstwaarschijnlijk overheen gelezen hebben dan haha
Meer om wat afstand te houden, ondanks dat ik naar een jaar clean toe ga heb ik mijn handen nog behoorlijk vol aan mijzelf haha, ondanks dat ik m'n verslaving onder controle heb ben ik een behoorlijk complex persoon 😂.
Ja begrijp ik direct. Maar dit zal uiteindelijk voor iedereen gelden hoor ook voor mensen zonder adhd oid. Tenminste ... dat denk ik....
Maar mocht je ergens tegenaan lopen omtrent adhd etc mag je altijd om sturen😊🙏
Waardeer ik enorm maar denk niet dat ik echt het geduld daarvoor heb... ook dat zal ik opnieuw moeten leren ben ik bang ... geduld.... pfff geduld... kan ik dat kopen ergens?

Nee maar ik vind wel een ander slachtoffer hoor dat m'n geratel aan kan 😅

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dacht ik toch echt een uurtje terug moe genoeg te zijn om te gaan slapen maar zodra ik ook maar in het heerlijke bedje lag... je raadt het al... Klaaaaarwakker 😅 .... nog maar een filmpje dan maar ofzo 🤷‍♂️

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
OMG omg Ohhh Myyy Goooddddd !!!!
Het is dat ik het geluk heb dat ik nachtmerries nooit als nachtmerries ervaar (en dus ook nooit heb gehad) maar holymoly wat ik allemaal heb meegemaakt in mijn super realistische dromen vannacht... is echt te ziek voor woorden🥴

Ik vind het eigenlijk nog enger om ze te delen dan hoe ik de dromen zelf heb ervaren. Maar zal het heel heeel kort in milde vorm omschrijven want anders denkt echt iedereen dat ik rijp ben voor het gesticht of dat ik een psychopaat ben oid....

Gelukkig zijn er in het verleden de Hellraiser films uitgebracht want dat scheelt mij het omschrijven van de details van de mensen/figuren die in mijn droom voorkwamen.
hellraiser.jpg
Deze figuren haalde van alles met mij uit waarbij ik niet kon bewegen omdat een heel dikke Baron Vladimir Harkonnen (komt er redelijk dichtbij hoe die eruitzag maar dan met een vleugje hellraiser uiterlijk) achtig persoon op mij lag om mij vast te houden.

Er werd in mij gesneden, ik werd mishandeld op allerlei manieren waar ik dus niet te veel woorden aan vuil wil maken.
Ik kreeg daarbij ook nog eens een slaapverlamming tussendoor waarbij ik dus min of meer wakker was maar me nog niet kon bewegen. Want toen ik dus min of meer wakker was, lag die baron-achtige figuur nog wel op mij. Maar ik kon wel even rondkijken in mijn kamer, terwijl ik in de droom in een soort kerkerachtige omgeving lag.
Toen ik weer dieper in slaap viel en de droom doodleuk verderging met alle niet met woorden te beschrijven handelingen, werd ik hier en daar toch wel wat zweterig zeg maar, haha. Dit ging voor mijn gevoel dagen door, langzaam, met pijnlijke en toch wel vernederende handelingen.

Ik werd pas écht wakker toen ze aan mijn jonge heer begonnen te… ehm, bespaar maar weer de details… bezig gingen.

Drijf en drijfnat zwetend werd ik wakker en kon niks anders dan zeggen: OMG, Holy Moly, Moly Holy, wat heb ik in godsnaam meegemaakt???!!!
By far nooit zoiets als dit in een droom meegemaakt. The fuck zeg….. 🥵

Heb uiteindelijk maar iets van 4 uurtjes geslapen, wat overigens redelijk normaal en lang is sinds de eerste detox 14 mnd terug... maar jeetje zeg…

Ik weet ook verder niet wat het is… waarom ik nachtmerries eigenlijk nooit zozeer als nachtmerries zie of als zodanig bij mij binnenkomen met grote angsten of iets dergelijks. Praktisch nooit enge dromen gehad in mijn leven en voor mij nooit het woord nachtmerrie waardig, al kwam deze dan wel iets in de buurt.
Want als ik soms beschrijvingen lees of hoor van anderen die voor hun super angstige dromen/nachtmerries zijn, dan was dit een lvl x10 hoger of zo.

Moet ik mij nu zorgen maken dat ik nooit echt angst ken in dromen? Vooral met een droom als vannacht?... Dat vind ik haast nog enger dan de droom zelf…

Nou ga ik dit topic niet veranderen naar een droomdagboek, maar ook dit is part of the proces natuurlijk. Na jaren blowen is het zeer bekend dat je zeer levendige dromen gaat ervaren als je gestopt ben met blowen. Dit wist ik en hoort er nou eenmaal bij… maar dit!!? 😱

Ik kan me alles nog in detail herinneren en het was allemaal zo.. ehm tjah… realistisch. Jeetjemineetje… wat staan de komende nachten mij te wachten?? 😂

Kijk erg uit naar de volgende levendige dromen, maar hoop ik toch wel op wat meer plezierigererere dromen…

Ben wél blij dat ik 4 uur heb kunnen slapen, wat dus voor mij redelijk goed en lang is.
en kwa trek is het goed geen peuken in huis te hebben ander ging er eentje in de hens bij het heerlijke bakkie koffie.

Nou dat dit was wel weer even voor deze ochtend.
Fijne dag lezers !!!!

Dub Soldier

Experimenterende gebruiker
Benieuwd hoe het nu met je gaat en wat die adhd-therapie inhoudt. Je lijkt me vrij jong dus ik denk dat je goede vooruitzichten hebt qua herstel. Hou vol man, zet m op! Don't go my way. Nu met mn 66 jaartjes geef ik de moed zolangzamerhand op qua 'clean'worden/zijn. De energie daarvoor is op lijkt het wel. Heb me er min of meer bij neergelegd dat ik voorlopig weer aan de methadon ben. Ik schrijf binnenkort elders op het forum wel wat meer over wat me bezighoudt. Maar vwb adhd, hewb ik mn psych gevraagd of ik een officiele test mocht doen om te onderzoeken of ik het heb. Een vriendin had het wel eens gezegd, o.a. omdat ik met speed, coke of xtc op in slaap val. Ok, uitslag van de test was 'positief' Het drukke is er wel grotendeels van af, dus add (alhoewel soms...). Vroegah, ja ja opa vertelt, vroegah was ik een 'druk kind' zoals dat toen heette. Dat werd 'lastig' gevonden. Het kuttige is dat ik nu beter snap waarom dingen in mijn leven daardoor zijn gegaan, vervelende dingen die met adhd medicatie en/of therapie veel beter zouden hebben uitgepakt (waarschijnlijk). Vooral werken en school zijn regelmatig een hel geweest. Fijn voor je dat je hulp krijgt om er leren mee om te gaan. Hoop voor je dat het ook lukt met de dope. Zoniet, hier geen schaamte. We weten allemaal hoe het is en veroordelen elkaar niet daarvoor.

Dub Soldier

En nu trouwens nog wakker om 2 uur 6 minuten. Kan wel slapen, maar wil het niet, mag niet van mezelf. Waarom? Traumashit, mezelf straffen, dat soort dingen...Ben hier nou toch dus hier maar wat op papier kwakken. Ben laatste 2 weken wel obsessief bezig met vinden van een normale woning. Ben deze studio na 8 jaar helemaal zat. Geen aparte slaapkamer, voor de tigste keer een conflict met buurvrouw over mijn muziek (wanden zij hier van papier). Bewoner die hietr net zolang woonde 2 weken geleden overleden. Als buren nog uren lang bij zn lichaam gerookt, gezdronken (ik niet, drink al lang ziet meer). Hij mocht al 1,5 jaar niet meer drinken, zn nieren en maag helemaal kapot gezopen. Was de laatste weken toch weer behoorlijk ziek ondanks de nuchterheid. Was in het ziekenhuis, maar wilde daar niet blijven tegen medisch advies in. Ach, hij wilde gewoon thuis sterven. Nog zn 62e verjaardag gevierd en paar dagen later op zaterdagmiddag komt zn neef langs en was ie echt nèt overleden. Zn lichaam was nog warm. Das 2 weken geleden. Wer waren niet dik bevrioend, maar hij was een goeie gast en ik maakt paar keer in de week altijd even een praatje om te vragen hoe het met m ging. Hij wist ook van mijn situatie. Mis m toch een beetje, en zo'n gek idee dat ie er niet meer is. Geloof dat we de dag voor zijn dood nog gepraat hadden. Toch nog te jong, 62...

En zit met een probleem. Zaterdag technofeest van Intercell in De Binnenplaats (Amsterdam Sloterdijk). Gaven ze afgelopen week zomaar 150 extra, gratis tickets weg aan mensen die er al 1 of meerdere hebben gekocht. Heb er eentje gescoord. En nu sta ik zo in de verleiding om die aan ex-vriendin te sturen die 2,5 jaar geleden met me brak. Is heftig geweest, veel aan vooraf gegaan en ik heb er eerlijk gezegd heel veel last van. Ben nog steeds kapot, zo erg dat ik nu weer hulp heb gezocht. Dact dat ik erover heen was, maar 2 maanden geleden, geen idee waarom, kwam ze weer in mn kop en is daar gebleven. Denk nu steeds, 'zal ik dat kaartje sturen' maar dan vanaf een e-mail alias? Zal wel stom van me zijn. Sorry dat ik jullie daarmee lastig val. Voel me wel behoorlijk kut al met al.

En ben voorlopig al 4 of 5 maanden gestopt met 'herstel'groepen. Tis nu net wel of allerlei ellende zichtbaarder is geworden. Niet meer die noise van 'fellows en fellas' waarvan velen de amateurpsycholoog en verslavingsdeskundige uithangen. Alleen geinteresseerd zijn in hoe lang je clean bent en in welke stap je zit. En besef ook dat ik veel teveel intieme en persoonlijke dingen heb gedeeld. Zaken die soms gewoon tégen je gebruikt worden. Begin nu pas te snappen (heeft wel ontzettend lang geduurd zeg) dat ik veel te 'eerlijk'ben geweest. Al die eerlijkheid wordt afgestraft heb ik helaas weer mogen ervaren. Is al begonnen toen ik kind was, want moest van papa en mama. En vervolgens straf kreeg voor mijn eerlijkheid. Maar nu, tsja ik wil en probeerde eigenlijk al heel lang zo eerlijk mogelijk te zijn want dat hoort zogenaamd bij herstel. Niemand, mn hele leven niet trouwens, die me eens zei dat ik moet kiezen wat ik tegen wie zeg. Persoonlijke informatie strategisch te delen. Ben dus al zooo lang eenm people pleaser en naief. Deel ook veel te makkelijk allerlei shit van me met mensen die ik nauwelijks ken, zogenaamd om 'open'te zijn of voor te komen. Nu ik me bewust een tijd heb afgezonderd van die groepen, begin ik eindelijk wat lessen te leren, die op heel bescheiden wijze probeer toe te passen. Was broodnodig maar wel confonterend, zwaar, heel eenzaam bij vlagen. Er komt veel verdriet ook weer naar boven. Ierts wat ik nu ook heb ingezien is datg ik uit misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel mijn hele leven altijd maar klaar sta en stond omdat ikdat geleerd heb van mijn disfunctionele ouders. En 3 of 4 weken geleden op een zaterdagmiddag besefte ik opeens dat er nu NIEMAND voor mij klaar staat. Hulp zoeken vind im heel moeilijk en heb ik geprobeerd in die groepen. Maar ik kan me niet zomaar makkelijk binden met jan en alleman. Verbinding vindt ik ook heel erg moelijk. Ik dacht m.n. gedurende die methadon afkick in het begin van dit jaar dat ik misschein weer een paar mensen had leren kennen met wie ik een vriendschappelijke relatie dacht te hebben opgebouwd. En dus om hulp vroeg en die vervolgens niet kreeg...Zal het allemaal wel weer fout hebben gedaan natuurlijk en te hoge verwachtingen hebben gehad. Naief en onschuldig als ik ben.

Daarmee worstel ik ook. Sorry, nogmaals sorry dat ik dit deel hier. Verlang naar een leuke (techno)vriendin tussen de 35 en 50. Boven de 50 en mijn eigen leeftijd? Nou nee, erg onaantrekkelijk. Zeg het maar zoals ik het voel. Heb dus voor het eerst van mijn leven een datingprofiel aangemaakt. Maar chatten kost weer poen, je zit maar zo vast aan een ongewenst abonnement Heb best ook matches van mogelijk leuke vrouwen. Hoeft niet perse voor seks alhoewel dat ook wel weer eens fijn zou zijn. Iemand die mij eens vasthoud. En af en toe technofeestje te doen, mèt drugs.

Kijk, daar ga ik met mijn eerlijkheid. Zeg nu weer van alles hier. Laat het toch staan. Moet het kwijt.

Probeer me te concentreren op huizenjacht en kijken naar auto's. Als het allemaal meezit dan kan ik die nl eindelijk weer aanschaffen! En dan eind dit jaar maar weer eens op vakantie na bijna 10 jaar.

Nog 1 sigaretje en toch maar even liggen. Zucht...

Brakka Mang

Badass junkie
En nu trouwens nog wakker om 2 uur 6 minuten. Kan wel slapen, maar wil het niet, mag niet van mezelf. Waarom? Traumashit, mezelf straffen, dat soort dingen...Ben hier nou toch dus hier maar wat op papier kwakken. Ben laatste 2 weken wel obsessief bezig met vinden van een normale woning. Ben deze studio na 8 jaar helemaal zat. Geen aparte slaapkamer, voor de tigste keer een conflict met buurvrouw over mijn muziek (wanden zij hier van papier). Bewoner die hietr net zolang woonde 2 weken geleden overleden. Als buren nog uren lang bij zn lichaam gerookt, gezdronken (ik niet, drink al lang ziet meer). Hij mocht al 1,5 jaar niet meer drinken, zn nieren en maag helemaal kapot gezopen. Was de laatste weken toch weer behoorlijk ziek ondanks de nuchterheid. Was in het ziekenhuis, maar wilde daar niet blijven tegen medisch advies in. Ach, hij wilde gewoon thuis sterven. Nog zn 62e verjaardag gevierd en paar dagen later op zaterdagmiddag komt zn neef langs en was ie echt nèt overleden. Zn lichaam was nog warm. Das 2 weken geleden. Wer waren niet dik bevrioend, maar hij was een goeie gast en ik maakt paar keer in de week altijd even een praatje om te vragen hoe het met m ging. Hij wist ook van mijn situatie. Mis m toch een beetje, en zo'n gek idee dat ie er niet meer is. Geloof dat we de dag voor zijn dood nog gepraat hadden. Toch nog te jong, 62...

En zit met een probleem. Zaterdag technofeest van Intercell in De Binnenplaats (Amsterdam Sloterdijk). Gaven ze afgelopen week zomaar 150 extra, gratis tickets weg aan mensen die er al 1 of meerdere hebben gekocht. Heb er eentje gescoord. En nu sta ik zo in de verleiding om die aan ex-vriendin te sturen die 2,5 jaar geleden met me brak. Is heftig geweest, veel aan vooraf gegaan en ik heb er eerlijk gezegd heel veel last van. Ben nog steeds kapot, zo erg dat ik nu weer hulp heb gezocht. Dact dat ik erover heen was, maar 2 maanden geleden, geen idee waarom, kwam ze weer in mn kop en is daar gebleven. Denk nu steeds, 'zal ik dat kaartje sturen' maar dan vanaf een e-mail alias? Zal wel stom van me zijn. Sorry dat ik jullie daarmee lastig val. Voel me wel behoorlijk kut al met al.

En ben voorlopig al 4 of 5 maanden gestopt met 'herstel'groepen. Tis nu net wel of allerlei ellende zichtbaarder is geworden. Niet meer die noise van 'fellows en fellas' waarvan velen de amateurpsycholoog en verslavingsdeskundige uithangen. Alleen geinteresseerd zijn in hoe lang je clean bent en in welke stap je zit. En besef ook dat ik veel teveel intieme en persoonlijke dingen heb gedeeld. Zaken die soms gewoon tégen je gebruikt worden. Begin nu pas te snappen (heeft wel ontzettend lang geduurd zeg) dat ik veel te 'eerlijk'ben geweest. Al die eerlijkheid wordt afgestraft heb ik helaas weer mogen ervaren. Is al begonnen toen ik kind was, want moest van papa en mama. En vervolgens straf kreeg voor mijn eerlijkheid. Maar nu, tsja ik wil en probeerde eigenlijk al heel lang zo eerlijk mogelijk te zijn want dat hoort zogenaamd bij herstel. Niemand, mn hele leven niet trouwens, die me eens zei dat ik moet kiezen wat ik tegen wie zeg. Persoonlijke informatie strategisch te delen. Ben dus al zooo lang eenm people pleaser en naief. Deel ook veel te makkelijk allerlei shit van me met mensen die ik nauwelijks ken, zogenaamd om 'open'te zijn of voor te komen. Nu ik me bewust een tijd heb afgezonderd van die groepen, begin ik eindelijk wat lessen te leren, die op heel bescheiden wijze probeer toe te passen. Was broodnodig maar wel confonterend, zwaar, heel eenzaam bij vlagen. Er komt veel verdriet ook weer naar boven. Ierts wat ik nu ook heb ingezien is datg ik uit misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel mijn hele leven altijd maar klaar sta en stond omdat ikdat geleerd heb van mijn disfunctionele ouders. En 3 of 4 weken geleden op een zaterdagmiddag besefte ik opeens dat er nu NIEMAND voor mij klaar staat. Hulp zoeken vind im heel moeilijk en heb ik geprobeerd in die groepen. Maar ik kan me niet zomaar makkelijk binden met jan en alleman. Verbinding vindt ik ook heel erg moelijk. Ik dacht m.n. gedurende die methadon afkick in het begin van dit jaar dat ik misschein weer een paar mensen had leren kennen met wie ik een vriendschappelijke relatie dacht te hebben opgebouwd. En dus om hulp vroeg en die vervolgens niet kreeg...Zal het allemaal wel weer fout hebben gedaan natuurlijk en te hoge verwachtingen hebben gehad. Naief en onschuldig als ik ben.

Daarmee worstel ik ook. Sorry, nogmaals sorry dat ik dit deel hier. Verlang naar een leuke (techno)vriendin tussen de 35 en 50. Boven de 50 en mijn eigen leeftijd? Nou nee, erg onaantrekkelijk. Zeg het maar zoals ik het voel. Heb dus voor het eerst van mijn leven een datingprofiel aangemaakt. Maar chatten kost weer poen, je zit maar zo vast aan een ongewenst abonnement Heb best ook matches van mogelijk leuke vrouwen. Hoeft niet perse voor seks alhoewel dat ook wel weer eens fijn zou zijn. Iemand die mij eens vasthoud. En af en toe technofeestje te doen, mèt drugs.

Kijk, daar ga ik met mijn eerlijkheid. Zeg nu weer van alles hier. Laat het toch staan. Moet het kwijt.

Probeer me te concentreren op huizenjacht en kijken naar auto's. Als het allemaal meezit dan kan ik die nl eindelijk weer aanschaffen! En dan eind dit jaar maar weer eens op vakantie na bijna 10 jaar.

Nog 1 sigaretje en toch maar even liggen. Zucht...
Die dating sites waar je kan chatten dat geld kost is allemaal oplichterij pas daar mee op.

En wees een beetje realistisch met je wensen/eisen. Als je geen miljonair bent zal je op jouw leeftijd niet snel een mooie vrouw van onder de 50 scoren🥸

Je zit redelijk vast in het verleden volgens mij, kijk hoe je meer in het hier en nu kan komen. Wordt zo een hele negatieve spiraal anders. En laat je ex voor wat het is. Klinkt als het begin van een slechte film😉

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Die dating sites waar je kan chatten dat geld kost is allemaal oplichterij pas daar mee op.
Ik ben daar eens door gescammed. Was zo boos toen dat ik niemand meer vertrouwde :tongueclosed:. Waren toen een paar vrouwen daar die zeiden dat zij wel echt waren want je kon daar als echt persoon ook op die site ofzo en ze wilden afspreken maar ik was zo pissed dat het niet meer hoefde van me.

Pfff online dating voor een man in het algemeen... Liever niet. Als 66 jarige al helemaal van wegblijven ja. Al zouden ze je willen voor je geld: dat wil je toch ook niet? Beter meer natuurlijk in het echt iemand tegenkomen.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Je lijkt me vrij jong
Tja relatief jong met mn 41 jaar maar wel uit de tijd dat het ook nog "een druk kind" genoemd werd ipv adhd :wink:

Maar ja ik ben ook benieuwd wat die therapie allemaal gaat inhouden en of later de medicatie is wat ik zoek en of nu nog mis. Is allemaal nog maar zien.
Het gaat in ieder geval voor nu stukke beter en kom zelfs hier en daar al in beweging ipv alleen in mijn hoofd.

Afgelopen nachten verliepen een stuk rustiger dan bij mn vorige post met die bizarre droom maar wel weer erg kort. Echt verder dan 4 uur slaap per nacht kom ik nog steeds niet helaas. Zal nog tijd nodig hebben of misschien met de therapie en medicatie dat ik nog wat actiever (lichamelijk) ga worden waardoor ik 's avond wat makkelijker en beter slaap. Is allemaal nog even afwachten en doorbijten.
Zal later proberen je volgende wat langere bericht te lezen en te reageren.

Verder is de blije manie er wel een beetje af en voel ik me al iets meer baseline zeg maar. Zal het slaap tekort ook wel zijn dat af en toe wat opbreekt.
Dus gewoon door waar ik gebleven ben met 1 stap te gelijk... (ja zeg dit eigenlijk meer tegen mijn zelf voor ik weer teveel stappen ga nemen of stappen ga overslaan)....

Vandaag naar de stacaravan om mn schuurtje af te breken die op instorten staat. Dus er gaat vandaag in ieder geval wat gebeuren... moet nog wel van me stoel of kunnen komen maar heb nou eenmaal al afgesproken dus moet wel haha

Fijne dag allen !

Laatst bewerkt:

Dub Soldier

Gaat wel lukken dat schuurtje. En zoniet dan is het ook goed. Bij mij werkt het zo dat ik een taak, of iets dat moet gebeuren wegens noodzaak, eindeloos kan uitstellen. En dan krijg ik vaak zomaar op een dag plotseling de geest (en energie). Dan lukt het me. En ik heb van ergotherapie opgestoken dat ik niet een heleboel verschillende dingen achter elkaar moet doen. Ergens aan beginnen en tijdig stoppen als de vermoeidheid of irritatie toeslaat is ook iets dat ik probeer toe te passen. Soms is er ok wel eens een reden voor uitstel die ik niet wil erkennen. Dat moet dan eerst uit de weg. En -in mijn geval- dingen plannen en voorbereiden omdat ik eigen kunnen nog wel eens overschat 🤣

Dub Soldier

Jullie hebben wel gelijk vwb die datingsites. Sta er voor het eerst in mijn leven financieel echt heel goed voor. Zal idd ook vrouwen aantrekken die daar misbruik van willen maken. Heb goddank nog niks betaald omdat mijn instinct me wel zei dat ik mogelijk op gevaarlijk terrein terecht kan komen. Luister alleen soms slecht naar mn instinct. Dat ik in het verleden leef, ja mogelijk. Wil ik niet maar ik heb heel veel moeite om de dingen die gebeurd zijn van me af te zetten. Ik weet in theorie dat ik gewoon moet genieten van elke dag en niet teveel vooruitkijken. Alleen de praktijk is weerbarstig. Vandaar dat ik weer hulp heb gezocht om zaken te gaan verwerken. En niet alleen vrouwen gedoe maar ee zijn ook dingen in mijn jeugd en opvoeding gebeurt die mij nog steeds zeer negatief beïnvloeden. Zeker ook qua vrouwen en relaties. Work in progress zullen we maar zeggen. Ik pak morgen dat feest. Lekker dansen. Even de remmen eraf. Ga zo alvast een Uber reserveren. Wil comfortabel heen en terug naar Amsterdam gaan morgen. Leuke activiteit om naar uit te kijken!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Nou kleine korte update:
Groeps therapie is een week opgeschoven wegens ziekte afgezegd. Nou was ik toevallig zelf ook een beetje ziek dus heel slecht kwam het niet uit eelijk gezegd.

Heerlijk weekend gehad bij mn stacaravan lekker tussen de bossen gewandeld met een goed maat van me 2 dagen.
Nu morgen maar eens bellen wanneer ik met eventuele medicatie kan beginnen want daar heb ik dan weer niks van gehoord.
Dacht dat dit vandaag zou gebeuren maar wisten ze niks van en bellen me morgen terug als mijn toegewezen verslavingsarts er weer is.

Heb de afgelopen dagen wel een beetje een dip gehad. Grotendeels door het griepje en slecht slapen maar gaat na en door afgelopen weekend alweer veeeele malen beter gelukkig.

Nu nog maar even afwachten dus op de daadwerkelijke vervolg stappen die nog even een extra week op zich hebben laten moeten wachten

Bovenaan