Terugval in benzo's, controleverlies.

RosseGod96

Belezen gebruiker
Laatste loodjes, ongelofelijk zwaar hey.

Lukt me mentaal niet eens om hier alles op te sommen. Het is dan soms bijna niet te bevatten dat dit gevoel ook weer weg gaat he ?
Sterk man! Buiten dat ik 20 jaar geleden men pa verloren ben, is de benzo-ontwenning tot nu toe 1 van de zwaarste dingen die ik ooit meegemaakt heb. Ik voelde legit mijn voeten en handen niet meer voor een 6-tal maanden, alles was mistig en vaag en voelde on echt.

Maar even het positieve meegeven: het komt helemaal goed met je vent, pak het van dag tot dag. Je hersenen moeten wennen.

Veel succes kerel, you got this!

Raver

Badass junkie
Sterk man! Buiten dat ik 20 jaar geleden men pa verloren ben, is de benzo-ontwenning tot nu toe 1 van de zwaarste dingen die ik ooit meegemaakt heb. Ik voelde legit mijn voeten en handen niet meer voor een 6-tal maanden, alles was mistig en vaag en voelde on echt.

Maar even het positieve meegeven: het komt helemaal goed met je vent, pak het van dag tot dag. Je hersenen moeten wennen.

Veel succes kerel, you got this!

Thnx man!

Super sterk dat je het hebt doorstaan!

Besef komt nu ook wel binnen dat me leven er waarschijnlijk anders gaat uitzien dan voor het gehele benzo gedoe.

Het is ook voor mij op me vader zijn overlijden na het zwaarste wat ik ooit heb doorstaan. Mede doordat het zooo laanngggg duuuuurt allemaal!

GHB afbouwen 2 vingers in me neus in vergelijking met dit !

RosseGod96

Belezen gebruiker
Thnx man!

Super sterk dat je het hebt doorstaan!

Besef komt nu ook wel binnen dat me leven er waarschijnlijk anders gaat uitzien dan voor het gehele benzo gedoe.

Het is ook voor mij op me vader zijn overlijden na het zwaarste wat ik ooit heb doorstaan. Mede doordat het zooo laanngggg duuuuurt allemaal!

GHB afbouwen 2 vingers in me neus in vergelijking met dit !

Mag ik je wel vertellen, dat ik (omdat ik in shiften sta 12h dag/nacht) momenteel zo hier & dan, nog een rc benzo neem om effe mijn slaap door te halen (van nacht overschakelen naar dag).

Ik houd deze keer wel rekening met de half-waarde tijden vd benzo, sport, eten, en alles erop en eraan. Enkel wanneer ik het nodig acht en de melatonine onvoldoende baad heeft, durf ik te zondigen.

Maw: 1x om de week a 10 (of +) dagen zondig ik (indien nodig). Dit om gewoon effe terug naar een dagritme te kunnen schakelen.

Ik nam ze 2 jaar geleden, zonder te weten wat ontwenning was, als tictacs in. Met als resultaat: 1 week volledig kwijt aan een black-out, mijn moeders auto serieus beschadigd (bumper was aan het kletsen tegen de baan, zij was op vakantie), de reserve wagen beschadigd van de auto-reparateur, de kosten hiervoor (pittig, maar ik had meer verwacht), en vooral: het vertrouwen thuis dat ik kwijt was.

Als kers op de taart, een dag of 2 later: de eerste "schokken" in men hersenen, en al de andere mizérie wat bij ontwenning komt zien, wat ik toen niet wist. En vooral het ongeloof bij me op thuisfront (ik verwijt ze niets).

Ik wil maar gewoon zeggen: ik geloof in recreatief gebruik, maar wees op je hoede, zo'n ontwenning was persoonlijk voor mij een koek wat mentaal nog niets was vergeleken met men paniekaanvallen, depressie, en al de andere stempels die ik al ondervonden heb ...

Ze zouden volgens het internet benzo ontwenning deels vergelijken met alcohol ontwenning, wat buiten heroïne, bovenaan staat in het lijstje als 1 vd ergste ... (corrigeer me indien nodig aub).

Laatst bewerkt:

Manu76

Badass junkie
Het lijkt misschien eerst gek, maar het is veruit de makkelijkste optie om jezelf niet meer "over 3 maanden mag ik weer even" te geven.
Stoppen met Benzodiazepines is al zwaar genoeg misschien.
Zodra/ wanneer dat goed gaat is een periode/ een leven zonder wiet gebruik niet zo moeilijk.

Maar als benzoafbouw moeilijk gaat, zou ik niet teveel tegelijk aanpakken.

Succes @Raver en don't underestimate the power of nicotine.

Raver

Badass junkie

Per dag. Dag voor dag.
Voor nu omdat het m'n ontwenningsverschijnselen erger maakt. Ik geniet er niet meer van. Maar doorzetten is wel het plan.

Stoppen met Benzodiazepines is al zwaar genoeg misschien.
Zodra/ wanneer dat goed gaat is een periode/ een leven zonder wiet gebruik niet zo moeilijk.

Maar als benzoafbouw moeilijk gaat, zou ik niet teveel tegelijk aanpakken.

Succes @Raver en don't underestimate the power of nicotine.

Zeker zwaar genoeg. Dat is ook de rede dat ik er nog lang aan vast heb gehouden. Op dit moment voel ik me sterk genoeg om beide aan te pakken.

Tot slot Nicotine was ik al niet meer echt afhankelijk van. Kan me niet eens meer herrineren wanneer ik voor t laatst een sigaret heb gerookt. We zijn nu ruim 24 uur verder en mwah, nog steeds geen behoefte aan een sigaret. Het idee maakt me eerder misselijk haha.

Raver

Badass junkie
Misschien sla je meerdere vliegen in één klap!
Je bent goed bezig man!

Thnx !

Ik voel me wel leeg nu hahaha. Bijna naakt. 😂

Volgens mij zakt de ontwenning ook een beetje. Dag 10 inmiddels. Word vooral geteisterd door duizeligheid en balans problemen. Alsof de vloer ongelijk is. Of alsof m'n benen van pudding zijn. Het blijft toch ongelofelijk bijzonder hoeveel verschijnselen je kunt hebben. Wat voor invloed benzo's op je zenuwstelsel hebben is denk niet eens te bevatten.

Nog iets geks vandaag; ik sta in de supermarkt te bedenken welke groentes ik ga halen voor de volgende week. Tijdens mijn denkproces raak ik afgeleid, en voor dat ik t wist stond ik daar midden in het pad apathisch voor me uit te staren. Alsof ik even het contact met de realiteit verloor. Concentratie van een goudvis joh.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Thnx !

Volgens mij zakt de ontwenning ook een beetje. Dag 10 inmiddels. Word vooral geteisterd door duizeligheid en balans problemen. Alsof de vloer ongelijk is. Of alsof m'n benen van pudding zijn. Het blijft toch ongelofelijk bijzonder hoeveel verschijnselen je kunt hebben. Wat voor invloed benzo's op je zenuwstelsel hebben is denk niet eens te bevatten.

Nog iets geks vandaag; ik sta in de supermarkt te bedenken welke groentes ik ga halen voor de volgende week. Tijdens mijn denkproces raak ik afgeleid, en voor dat ik t wist stond ik daar midden in het pad apathisch voor me uit te staren. Alsof ik even het contact met de realiteit verloor. Concentratie van een goudvis joh.
Pfff ja, weleens een docu oid over benzo afkick gezien, velen hadden echt extréme verschijnselen.

En al die mensen dachten gewoon een onschuldig medicijn van de dokter te hebben gekregen.

Damius

Bewuste gebruiker
Thnx !

Niet gek, wel vervelend! Je bent de boel flink aan het resetten.

Dat je nog wiet / hasj kon roken vond ik sowieso al wonderlijk. Zelf word ik er super snel paranoia van (in mijn jeugd te veel geblowd). Een psychoactief middel als THC tijdens een benzo afkick lijkt mij verschrikkelijk. Hoe dan ook: petje af dat je ook met blowen gestopt bent. Aan het eind van de rit (en misschien wel vrij snel) zal het jouw frisser en helderder in je hoofd maken. Waarmee je weer beter weerstand biedt tegen de benzo's.

De Zandman

DF-koning
Toen ik voor de eerste keer uit de ontwenning kliniek kwam voor afkick van de benzo's, na 6 weken, heb ik nog lang daarna gevoeld dat de benzo's uit mijn lijf helemaal verdwenen waren. Dit is niet iets wat je even in een paar weken achter de rug hebt!

Raver

Badass junkie
Pfff ja, weleens een docu oid over benzo afkick gezien, velen hadden echt extréme verschijnselen.

En al die mensen dachten gewoon een onschuldig medicijn van de dokter te hebben gekregen.

Ja joh ongelofelijk!

Niet gek, wel vervelend! Je bent de boel flink aan het resetten.

Dat je nog wiet / hasj kon roken vond ik sowieso al wonderlijk. Zelf word ik er super snel paranoia van (in mijn jeugd te veel geblowd). Een psychoactief middel als THC tijdens een benzo afkick lijkt mij verschrikkelijk. Hoe dan ook: petje af dat je ook met blowen gestopt bent. Aan het eind van de rit (en misschien wel vrij snel) zal het jouw frisser en helderder in je hoofd maken. Waarmee je weer beter weerstand biedt tegen de benzo's.

Yes dat voel ik haha.

Het gaf me ergens afleiding van de klachten. Een soort pauze. Daardoor was t ook behoorlijk verslavend. Maar hoe lager ik gekomen ben hoe meer het me is gaan tegenstaan. Zal waarschijnlijk te maken hebben met de dosis ook van de Diazepam.

Het stoppen met blowen gaat het leven zeker gemakkelijker maken. Nu dag 2 en voel al een toename in energie. Dat gaat super snel. Sowieso rookte ik al geen wiet meer sinds dinsdag.

Toen ik voor de eerste keer uit de ontwenning kliniek kwam voor afkick van de benzo's, na 6 weken, heb ik nog lang daarna gevoeld dat de benzo's uit mijn lijf helemaal verdwenen waren. Dit is niet iets wat je even in een paar weken achter de rug hebt!

De jump naar 0 en de weken erna zijn het zwaarste van alles. De term "dan begint het pas" vind ik zelf niet heel toepasselijk. De afbouw voelt alles behalve als "dat het nog niet is begonnen".

PAWS zijn wel erger vaak bij snelle detox ontwenning. Hoe ik erbij zat na de detox in januari was echt sick gewoon. Kon helemaal niks joh.

Wel echt sterk dat je het hebt doorstaan Zandman! 🫡

Raver

Badass junkie
Nieuwe ontwikkelingen.

3 oktober moet ik me melden in de detox. Het laatste stukje ga ik in de detox afbouwen en doorstaan.

Ik ben op me breekpunt gekomen. Elk mens heeft zo zijn maximale draagkracht. De beslissing om te stoppen met blowen en roken bovenop de benzodiazepine ontwenning heeft me echt gebroken.

Gisteren weer met de huisartsenpost aan de lijn gehangen. Me zus over de vloer gehad; een Raver die zich geen raad meer wist. Vanochtend hulp gevraagd bij me arts en samen tot dit besluit gekomen.

De arts zag me zitten en vroeg of ik tot de detox even 5mg wilde slikken. Dat heb ik geweigerd; ik wil geen extra benzodiazepines nemen. Ben benieuwd wat jullie zouden doen in dit geval. 2 dagen extra 5mg zou geen groot probleem moeten vormen volgens Ashton. Maar idk met mijn zenuwstelsel wat bij het minste of geringste uit balans raakt...

Ik ben het zo ontzettend zat. Het is bizar wat voor uitdaging benzodiazepine afbouw is. 2.5mg is zo weinig nog; alles lijkt eruit te komen.

Tot zover. Een gebroken verdrietige Raver; maar hoopvol.

_shikantaza

Badass junkie
Nieuwe ontwikkelingen.

3 oktober moet ik me melden in de detox. Het laatste stukje ga ik in de detox afbouwen en doorstaan.

Ik ben op me breekpunt gekomen. Elk mens heeft zo zijn maximale draagkracht. De beslissing om te stoppen met blowen en roken bovenop de benzodiazepine ontwenning heeft me echt gebroken.

Gisteren weer met de huisartsenpost aan de lijn gehangen. Me zus over de vloer gehad; een Raver die zich geen raad meer wist. Vanochtend hulp gevraagd bij me arts en samen tot dit besluit gekomen.

De arts zag me zitten en vroeg of ik tot de detox even 5mg wilde slikken. Dat heb ik geweigerd; ik wil geen extra benzodiazepines nemen. Ben benieuwd wat jullie zouden doen in dit geval. 2 dagen extra 5mg zou geen groot probleem moeten vormen volgens Ashton. Maar idk met mijn zenuwstelsel wat bij het minste of geringste uit balans raakt...

Ik ben het zo ontzettend zat. Het is bizar wat voor uitdaging benzodiazepine afbouw is. 2.5mg is zo weinig nog; alles lijkt eruit te komen.

Tot zover. Een gebroken verdrietige Raver; maar hoopvol.
Kerel toch, ik voel met je mee. Is dit niet ook het moment om voor therapie te kiezen?

Over het terug gaan op 5mg - Ashton raadt het af. Dan zou je het stukje van 5 naar 2,5mg opnieuw van het begin moeten doen. Maar ik zie wel een kans, want het tempo van je afbouw is te snel geweest. Je bent heeeeel ver gekomen maar je krijgt nu toch de rekening gepresenteerd van het laatste stukje. Als de detox akkoord gaat met terug op 5mg en dan een tragere afbouw (laten we zeggen max 1mg per week maar liever nog trager) kan het de moeite waard zijn. Met een misschien voor jou teleurstellende voetnoot dat er een kleine kans is dat dat niet werkt. Want zo zijn Benzo's :(

Het is heftig man. Heftigste uit mijn hele leven. Goed dat je nu echt de hulpschreeuw hebt gemaakt en ook dat je jouw pijn hier met ons hebt willen delen. Het zijn zulke belangrijke dingen om te lezen.

Ik had nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen (die 12 stappen lui met hun God…) maar ik bid voor je.

Laatst bewerkt:

Manu76

Badass junkie
Ik heb het je wel vaker gemeld volgens mij. Als het teveel wordt en je zou 1 dag 5mg (of 4mg) nemen, dan kun je waarschijnlijk al makkelijker door op 2,5 mg.
Maar de stap van 5mg naar 2,5 mg in één keer was mogelijkerwijs gewoon een te grote stap. Geen drama, maar even corrigeren is dan wel aan te bevelen.

Raver

Badass junkie
Ik heb het je wel vaker gemeld volgens mij. Als het teveel wordt en je zou 1 dag 5mg (of 4mg) nemen, dan kun je waarschijnlijk al makkelijker door op 2,5 mg.
Maar de stap van 5mg naar 2,5 mg in één keer was mogelijkerwijs gewoon een te grote stap. Geen drama, maar even corrigeren is dan wel aan te bevelen.

Helaas wilde me arts daar niet in mee. Ik ben het verder volledig met je eens

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Zet 'm op! Jij komt er wel, écht. Nog één stapje, dan ben je er. Gaat jou lukken! Je kunt zo veel meer dan je denkt.

Ik heb jouw dagboek verder niet gevolgd tot nu toe maar las in het benzotopic dat je nou in de detox zit. Alleen dan niet voor het begin maar voor het laatste stukje. Echt rot dat je zoveel ontweningsverschijnselen hebt op zo'n lage dosis. Maar elk lichaam reageert anders. Goed dat je het zelf zo serieus neemt en het laatste gedeelte klinisch gaat doen. Alleen jammer dat ze het bij de detox zelf zo bagatelliseren naar jou toe. Hoe gaat het nu met het afkicken van de wiet? En is er al meer duidelijk over hoe ze het willen aanpakken vanaf morgen qua afbouwen? Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen 👍

Raver

Badass junkie
Zeker vervelend die ontwenningsverschijnselen. Het hangt ook sterk in verband met het inactieve leven wat ik leidde doordat ik zoveel wiet rookte. Ongezond eten; social media verslaafd; weinig bewegen; niet veel werken. De spanning is gewoon te hoog opgelopen.

Laatste loodjes zijn het zwaarste; ik heb het waarschijnlijk ook wel heftiger omdat kindling heb. Ben al meerdere keren afgebouwd van benzo's. Daar waar de eerste keren ook niet zo heftig waren als vandaag de dag.

Afkicken van wiet is ook best pittig. Zweten, vlagen van misselijkheid, nerveus en onrust.

Wat betreft het benzo afbouwen; waarschijnlijk zal dat gewoon in 2 keer gaan. Iig té snel maar goed het is het laatste stukje dus dat durf ik aan. Ik ben het zo verschrikkelijk zat. Wil er vanaf en ik zag mezelf niet buiten de detox die laatste jump maken. Hier kan ik me volledig focussen op de ontwenningsverschijnselen en de rest word voor me geregeld.

Ja zo'n inactieve levensstijl helpt niet mee dan. Maar ja ik lag voordat ik werd opgenomen in de detox al bijna 3 maanden als een zombie in bed zonder ook maar wat te kunnen doen. Alleen jij hebt wel een stuk langer geblowd natuurlijk. Dus daarom extra knap dat je dat ook meteen aanpakt 💪
Maar dat maakt het wel extra zwaar. Wel fijn dat jij daar in de kliniek je volledig op de ontwenningsverschijnselen kunt richten en verder alles voor je geregeld wordt. In de kliniek waar ik zat had je echt ontzettend veel taken die in de groep moesten gebeuren en die verdeelt werden onder de groepsleden.

Ik ben vanwege privé-omstandigheden eerder weggegaan toen, maar ik weet niet of ik het anders wel had volgehouden. Want ik was het echt niet gewend meer om wat te doen en om dan meteen voor 10 mensen alles te moeten doen is heel anders dan wanneer je thuis bent met alleen je partner.

Maar goed het is bij mij gelukkig goed gekomen met de ambulante detox daarna die nog 5 maanden geduurd heeft. Maar dat is achteraf gezien ook veel te snel gegaan met veel te grote stappen. Maar wat jullie ook al zeggen er wordt al heel snel gedacht dat er sprake is van junkgedrag als je aangeeft dat het te snel gaat en je even wilt stabiliseren.

En het rare bij mij was ook dat ik van tevoren mijn hele afbouwschema zelf moest opstellen terwijl ik niet eerder op deze manier afgekickt was. En ik wist toen nog helemaal niet van die Ashton manual helaas. Anders had ik het echt heel anders aangepakt. Maar ja ik wist niet beter en onderweg was er dus helaas niet echt bijsturing meer mogelijk. En aan het eind overleed nog mijn schoonmoeder heel plotseling binnen 2 weken nadat ze te horen kreeg dat ze kanker had. Maar ben ik toch maar stug doorgegaan nog twee weken omdat ik toch bijna klaar was.

De Zandman

DF-koning
Mijn opname om met benzo's te kunnen stoppen vergeet ik mijn leven lang niet...
Ineens van 30 mg temazepam naar nul,
En van de andere te weten temesta, oxazepam onder andere ook een flink gedeelte eraf zonder daarvoor diazepam te krijgen, (dit werd gedaan door een plaatsvervangende arts die net van de opleiding afkwam) maakte dat ik niet meer sliep en van het padje raakte.
Het dagprogramma was zwaar, in de avond om 21.00 uur waren er nog gesprekken....
En je was de hele dag bezig. Huishouden, schoonmaken, groepstherapieen, eten verzorgen, koffie zetten en nog veel meer.
De dag vegon om 06.30 uur, je nest uit.
Dan een buitenwandeling, waarna er werd gegeten.
Gelukkig kwam de verslavings arts weer terug, die mij 70 mg diazepam voorschreef en deze werd rap afgebouwd.
Het is mij gelukt om in 6 weken van de benzo's af te raken.
Het was de hel, waarin ik zat en dat is maar goed ook, ik zal het wel nalaten om weer met die benzo's te beginnen alhoewel ik toch een kleine terugval heb gehad in etizolam. 1 week 1 tabletje was alweer voldoende om 4 dagen plafonddienst te krijgen....
Wat een rotzooi is die benzo troep!
En dan laat men straks met het rc verbod die benzo's buiten schot. Onbegrijpelijk deze regering!

Mijn opname om met benzo's te kunnen stoppen vergeet ik mijn leven lang niet...
Ineens van 30 mg temazepam naar nul,
En van de andere te weten temesta, oxazepam onder andere ook een flink gedeelte eraf zonder daarvoor diazepam te krijgen, (dit werd gedaan door een plaatsvervangende arts die net van de opleiding afkwam) maakte dat ik niet meer sliep en van het padje raakte.
Het dagprogramma was zwaar, in de avond om 21.00 uur waren er nog gesprekken....
En je was de hele dag bezig. Huishouden, schoonmaken, groepstherapieen, eten verzorgen, koffie zetten en nog veel meer.
De dag vegon om 06.30 uur, je nest uit.
Dan een buitenwandeling, waarna er werd gegeten.
Gelukkig kwam de verslavings arts weer terug, die mij 70 mg diazepam voorschreef en deze werd rap afgebouwd.
Het is mij gelukt om in 6 weken van de benzo's af te raken.
Het was de hel, waarin ik zat en dat is maar goed ook, ik zal het wel nalaten om weer met die benzo's te beginnen alhoewel ik toch een kleine terugval heb gehad in etizolam. 1 week 1 tabletje was alweer voldoende om 4 dagen plafonddienst te krijgen....
Wat een rotzooi is die benzo troep!
En dan laat men straks met het rc verbod die benzo's buiten schot. Onbegrijpelijk deze regering!

Ja in zo'n soort gevangenis regime zaten wij ook in de kliniek. Alleen dan had je de eerste week geen inhoudelijke therapieën. Maar je moest wel al die taken doen waardoor je niet gewoon kon bijkomen van je ontwenningsverschijnselen. Wat op dat moment toch wel het belangrijkste is lijkt mij.

De Zandman

DF-koning
Ik vond de vele activiteiten, taken, het constant druk hebben juist een remedie tegen de ontwenning van die benzo's.
Het gaf afleiding van craving.

Bovenaan