Terugval in benzo's, controleverlies.

Zeehond

Badass junkie
Het gaat vandaag wel beter dan gisteren gelukkig. Spierspanning is wat gezakt; daardoor mijn stress en angst ook.

Zulke forse spierspanningen is voor mij ook weer nieuw. Daardoor raakte ik echt van slag en dacht ik echt HOE DAN.

Maar goed.

VANDAAG DAG 1 CLEAN VAN DE BENZO'S!

Zo ontzettend blij mee. Zo anders dan begin dit jaar. Nu ben ik er écht klaar mee. Geen achterdeurtjes meer.
Echt super goed gedaan, heel knap van je.
Gefeliciteerd en je mag trots op jezelf zijn 😍

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik val wellicht wat in herhaling. Inmiddels al 21 pagina's aan dit topic besteed.

Het is logisch dat ik me klote voel atm.

Even een peiling of het nog zinvol is om hier te sharen. Let me know.

Greetz
Als dat jou helpt, Raver, lekker blijven posten. Blijven wij gewoon lekker aanmoedigen, al duurt het nog honderd dagen!

You!
Will!
Feel!
Better!

♥️

_shikantaza

Badass junkie
Ik val wellicht wat in herhaling. Inmiddels al 21 pagina's aan dit topic besteed.

Greetz
Tuurlijk heeft het zin. Jij kunt je hart luchten en een belangrijke boodschap doorgeven - hoe lastig het is om van Benzo's af te komen. Ik ben echt met je begaan en dat zijn er meer. 😘

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Blijf vooral delen ! Als het jou goed gaat valt er de komende weken en maanden op dit valk weinig te delen, maar hou het vooral open voor moeilijke momenten.
Enorm gaaf dat je tot de grote NUL bent gekomen !
Enorm gaaf dat er ook op het vlak van benzo ontwenning en herovering van vrijheid een keer GOED nieuws is !

Voor jouw lichaam sta je er alleen voor.
Maar voor het luchten van jouw hart en steun, als is het maar een enkele 👍 of ..., kun je hier terecht.

RnB_fan

Bewuste gebruiker

Greetz
Zeker blijven delen, kerel! Ik reageer niet altijd meer in berichten, maar ik lees alles met je mee. Ik ben erg met je begaan, je doet het hartstikke goed en je hebt nog een hele weg te gaan!

Raver

Badass junkie
Duidelijk. Bedankt allemaal.

Inmiddels op dag 3 benzovrij.

Lig op dit moment totaal vermoeid op bed. Slaap al dagen beroerd en ik begin echt last te krijgen van "flanellen benen".

In andere woorden; slappe benen en een zeurend gevoel. Waarschijnlijk door de spierspanning en uitputting. Daarnaast kan ik dat gewoon niet loslaten; ik blijf maar piekeren erover haha.

Anxiety is hoog, veel zweten, derealisatie, spierspanningen, net alsof me hoofd in een vissenkom zit.

Het is ontzettend zwaar.

Gelukkig wel goed nieuws gekregen; ik mag nog wat langer blijven. Ik zal op me 13e dag clean de detox verlaten. En dan bijna 20 dagen van de wiet af.

Iemand herkenning in de flanellen benen? Gevoel van zwakte, slapte? Brrr ; het staat wel beschreven in de Ashton maar toch. Het voelt eng. Het verlies van conditie. Ik kan ondertussen wel voelen dat ik ook geen 18 meer ben en dat benzo afkick echt roofbouw op het lijf plegen is.

_shikantaza

Badass junkie
Iemand herkenning in de flanellen benen? Gevoel van zwakte, slapte? Brrr ; het staat wel beschreven in de Ashton maar toch. Het voelt eng. Het verlies van conditie. Ik kan ondertussen wel voelen dat ik ook geen 18 meer ben en dat benzo afkick echt roofbouw op het lijf plegen is.
Verlies van conditie / vermoeidheid zeker. Ik heb nog een hele tijd middagdutjes gedaan, zeker na fysieke of mentale inspanning.

Derealisatie ook. Het gevoel dat ik continu naar buiten kijk door een raam ipv rechtstreeks. Vond ik erg irritant maar ging over.

Flanellen benen ken ik niet. Wel restless legs. Ook echt naar.

Kalm an. 👍

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Verlies van conditie / vermoeidheid zeker. Ik heb nog een hele tijd middagdutjes gedaan, zeker na fysieke of mentale inspanning.

Derealisatie ook. Het gevoel dat ik continu naar buiten kijk door een raam ipv rechtstreeks. Vond ik erg irritant maar ging over.

Flanellen benen ken ik niet. Wel restless legs. Ook echt naar.

Kalm an. 👍
Restless legs heb ik ook megaveel lastig van. Flanellen benen ken ik niet. Eerder 'overspanning' dan 'onderspanning' hier. Lijkt me erg irritant.

_shikantaza

Badass junkie
Restless legs heb ik ook megaveel lastig van. Flanellen benen ken ik niet. Eerder 'overspanning' dan 'onderspanning' hier. Lijkt me erg irritant.
Hmm, nu je het zegt ben ik wel eens midden in de nacht wakker geworden na veel te veel Benzo's en toen had ik echt spierslapte. Ik was toen uit bed gekropen of gevallen en kon mezelf er maar met moeite weer in hijsen. Maar tijdens m'n afbouw nooit gehad. Wel heel eng trouwens, niet dat het toen midden in de nacht binnen kwam. Ik werd wel onder de blauwe plekken wakker en m'n wasrek lag op mysterieuze wijze in de kreukels... 🤔

Jazz35

Wijs gebruiker
Hmm, nu je het zegt ben ik wel eens midden in de nacht wakker geworden na veel te veel Benzo's en toen had ik echt spierslapte. Ik was toen uit bed gekropen of gevallen en kon mezelf er maar met moeite weer in hijsen. Maar tijdens m'n afbouw nooit gehad. Wel heel eng trouwens, niet dat het toen midden in de nacht binnen kwam. Ik werd wel onder de blauwe plekken wakker en m'n wasrek lag op mysterieuze wijze in de kreukels... 🤔
Oei! En dat die herinnering dan nu zo komt opborrelen... Had je anders nooit meer aan gedacht waarschijnlijk. 🤐😅 Ja, ik ken óók wel behoorlijke slapte na benzomisbruik, maar in de afbouw niet (afkloppen).

Raver

Badass junkie
Elke dag een nieuw hoofdstuk. Inmiddels zie ik dit als mijn dagboek.

Dag 4 clean.

Flanellen benen zijn nog aanwezig; ben inmiddels erachter wat het exact is. Het zijn stijve spieren in me benen. Daardoor voelt elke beweging als anders dan normaal.

Vandaag is echt de eerste dag dat ik voel dat ik nuchter begin te worden. De sluier van benzo's is eraf. Ik voel weer dingen. Vanochtend was t echt zo van ah zo voelt blijdschap!

Maar echt nog fors aan het ontwennen. Spanning op de borst, duizelig, spanning door me lijf, misselijk, heel snel emotioneel, wat verwarring.
De pijn op de borst met de duizeligheid en slapte was voor de arts hier een rede voor een ECG. Uiteraard niks uitgekomen. Zo intens is het dus.
Ik denk wel dat ik ondertussen een soort verdraagzaamheid heb gecreëerd tegen de ontwenningsverschijnselen.
Het is heel fors maar het lukt me om tot dingen te komen. Wel moet ik elke paar uur even op me kamer ontprikkelen zegmaar. Anders word ik overvallen door duizeligheid en slapte.

Slapen is wel flink ellendig; slaap een paar uurtjes en word dan weer wakker door een nachtmerrie. En dan wisselt zich af.

Máár ik vreesde zolang voor de 4e dag; nu is die aangebroken en merk ik dat ik de ontwenningsverschijnselen kan verdragen. Dat geeft me weer kracht om door te gaan voor vandaag. Morgen kan het zo weer anders zijn.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Elke dag een nieuw hoofdstuk. Inmiddels zie ik dit als mijn dagboek.

Dag 4 clean.

Flanellen benen zijn nog aanwezig; ben inmiddels erachter wat het exact is. Het zijn stijve spieren in me benen. Daardoor voelt elke beweging als anders dan normaal.

Vandaag is echt de eerste dag dat ik voel dat ik nuchter begin te worden. De sluier van benzo's is eraf. Ik voel weer dingen. Vanochtend was t echt zo van ah zo voelt blijdschap!

Maar echt nog fors aan het ontwennen. Spanning op de borst, duizelig, spanning door me lijf, misselijk, heel snel emotioneel, wat verwarring.
De pijn op de borst met de duizeligheid en slapte was voor de arts hier een rede voor een ECG. Uiteraard niks uitgekomen. Zo intens is het dus.
Ik denk wel dat ik ondertussen een soort verdraagzaamheid heb gecreëerd tegen de ontwenningsverschijnselen.
Het is heel fors maar het lukt me om tot dingen te komen. Wel moet ik elke paar uur even op me kamer ontprikkelen zegmaar. Anders word ik overvallen door duizeligheid en slapte.

Slapen is wel flink ellendig; slaap een paar uurtjes en word dan weer wakker door een nachtmerrie. En dan wisselt zich af.

Máár ik vreesde zolang voor de 4e dag; nu is die aangebroken en merk ik dat ik de ontwenningsverschijnselen kan verdragen. Dat geeft me weer kracht om door te gaan voor vandaag. Morgen kan het zo weer anders zijn.
Het gaat allemaal weer voorbij en je gaat je weer normaal voelen als je clean blijft. Geduld, beste vriend. Meer is er niet nodig om hier uit te komen :)

Laatst bewerkt:

Spyro

DF-koning
Duidelijk. Bedankt allemaal.

Inmiddels op dag 3 benzovrij.

Lig op dit moment totaal vermoeid op bed. Slaap al dagen beroerd en ik begin echt last te krijgen van "flanellen benen".

In andere woorden; slappe benen en een zeurend gevoel. Waarschijnlijk door de spierspanning en uitputting. Daarnaast kan ik dat gewoon niet loslaten; ik blijf maar piekeren erover haha.

Anxiety is hoog, veel zweten, derealisatie, spierspanningen, net alsof me hoofd in een vissenkom zit.

Het is ontzettend zwaar.

Gelukkig wel goed nieuws gekregen; ik mag nog wat langer blijven. Ik zal op me 13e dag clean de detox verlaten. En dan bijna 20 dagen van de wiet af.

Herkenbaar. Restless legs in combinatie met dat zwakke maar toch zeurende gevoel in de benen.

Blijf jezelf vertellen dat alles maar tijdelijk is ❤️

Ik ben trots op je, doorzetten!!

Jazz35

Wijs gebruiker
Klinkt zwaar, maar óók goed, eerlijk gezegd. Je schrijft het zelf al: je bent sterker dan je had verwacht. Dag vier alweer afgevinkt. BAM! The only way is (even more) up! Try and stay positive! ✨

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Het zal iig niet meer zo heftig worden als dat het geweest is. Maar slechte dagen gaan zeker nog komen. 😂

Wel een heerlijk gevoel ja!
Precies! Het dieptepunt heb je gehad. En slechte dagen ga je wel doorkomen en aankunnen nu. Je hebt al zó veel voor je kiezen gehad. Dat kún jij!

Raver

Badass junkie
Morgen ga ik met ontslag. Paar daagjes eerder dan gepland maar het is goed zo.

Ik heb het overwonnen. Zo voelt het gewoon. Bij deze ga ik stoppen met het delen op dit topic.

Bedankt allemaal voor het meelezen. Het is een ongelofelijk zware strijd geweest en dat is het nog steeds maar ik geloof er heilig in dat ik het ga redden.

Nooit meer benzo's voor mij. Begin dit jaar was ik gewoon té erg eraan toe om het vol te kunnen houden. Maar nu, ik wordt emotioneel bij het idee dat ik er écht vanaf ben.

Ik wist niet wat ik op me hals haalde toen ik dit topic opende. Ik dacht dat ik wist wat benzodiazepine ontwenning inhield maar damn, we weten inmiddels allemaal hoe dat is..

Nu rest het herstellen van de paws. Maar dat deel ik misschien nog wel een keer.

Ik wil het hoofdstuk bij deze afsluiten. Een hoofdstuk ook gaan afsluiten voor mezelf en het delen hier brengt me toch uiteindelijk weer terug naar een hele hele nare tijd.

Raver.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Ik begrijp de reden waarom je stopt met delen van de benzo oorlog.
Ik wens je alle sterkte toe voor het benzovrije leven!

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Morgen ga ik met ontslag. Paar daagjes eerder dan gepland maar het is goed zo.

Ik heb het overwonnen. Zo voelt het gewoon. Bij deze ga ik stoppen met het delen op dit topic.

Bedankt allemaal voor het meelezen. Het is een ongelofelijk zware strijd geweest en dat is het nog steeds maar ik geloof er heilig in dat ik het ga redden.

Nooit meer benzo's voor mij. Begin dit jaar was ik gewoon té erg eraan toe om het vol te kunnen houden. Maar nu, ik wordt emotioneel bij het idee dat ik er écht vanaf ben.

Ik wist niet wat ik op me hals haalde toen ik dit topic opende. Ik dacht dat ik wist wat benzodiazepine ontwenning inhield maar damn, we weten inmiddels allemaal hoe dat is..

Nu rest het herstellen van de paws. Maar dat deel ik misschien nog wel een keer.

Ik wil het hoofdstuk bij deze afsluiten. Een hoofdstuk ook gaan afsluiten voor mezelf en het delen hier brengt me toch uiteindelijk weer terug naar een hele hele nare tijd.

Raver.
Ik heb dit topic altijd gevolgd en vanaf begin af aan erg met je meegeleefd. Waarschijnlijk omdat ik destijds in de dezelfde situatie heb gezeten en me erg in je situatie en volhardendheid herken.

Ik ben hartstikke trots op je en het ga je goed, kerel!

Jazz35

Wijs gebruiker
Kan ik me heel goed voorstellen. Hoe veel moet je nog?
Ik had afgelopen week een paar zeer spannende gebeurtenissen waar ik helaas medicatie voor heb genomen (omgerekend 15 mg diazepam). Dus schema was weer lekker door de war. Zit nu weer gewoon op (omgerekend) 5 tot 7.5 mg per nacht.

Jazz35

Wijs gebruiker
Eind november ben ik klaar met mijn werkachtbaan, dan wil ik proberen december te gebruiken om helemaal clean te worden van de benzo's. 💪

Raver

Badass junkie
Ik had afgelopen week een paar zeer spannende gebeurtenissen waar ik helaas medicatie voor heb genomen (omgerekend 15 mg diazepam). Dus schema was weer lekker door de war. Zit nu weer gewoon op (omgerekend) 5 tot 7.5 mg per nacht.

Oke. Pittig allemaal.

Misschien kun je de aankomende periode een plan maken hoe je het gaat aanpakken. Eventueel inlezen in de Ashton Manual; daarmee bedoel ik niet specifiek de manier van afbouwen maar de ontwenningsverschijnselen. Ze heeft daar heel uitgebreid alles over opgeschreven.

Het heeft mij enorm geholpen er kennis over op te doen zodat ik weet wat ik kon verwachten en symptomen ook kon relativeren.

Je komt er ook wel; rustig aan!

Jazz35

Wijs gebruiker
Oke. Pittig allemaal.

Misschien kun je de aankomende periode een plan maken hoe je het gaat aanpakken. Eventueel inlezen in de Ashton Manual; daarmee bedoel ik niet specifiek de manier van afbouwen maar de ontwenningsverschijnselen. Ze heeft daar heel uitgebreid alles over opgeschreven.

Het heeft mij enorm geholpen er kennis over op te doen zodat ik weet wat ik kon verwachten en symptomen ook kon relativeren.

Je komt er ook wel; rustig aan!
Dank je, en goed idee! Ik ga het plan ook met mijn nieuwe behandelaar bespreken en opstellen. Moet ook niet zo miepen en het nu gewoon naar eens gaan DOEN.

Bovenaan