Ik zal het jammer vinden, als je definitief verdwijnt, @Raver .Maar 'n permanente ban is aannemelijk.
Goed van je, Raver! Ik overweeg het ook, eerst die van een maand, dan een permanente. Ik wens jou alle goeds toe!Mijn ban is aangevraagd. Bedankt voor alles DF. 🥰 Eerst 'n maandje , daarna kijk ik wat ik wil. Maar 'n permanente ban is aannemelijk.
Mijn ban is aangevraagd. Bedankt voor alles DF. 🥰 Eerst 'n maandje , daarna kijk ik wat ik wil. Maar 'n permanente ban is aannemelijk.
Fijn dat je toch blijft. Houd het klein en doe elke dag iets buiten je comfort zone. Je kunt veel meer dan je denkt 👍Zoals misschien wel is opgevallen ben ik nog steeds op het forum. Ik had wel een ban aanvraag gedaan maar bij nader inzien is harm reduction me ook veel waard. Voor nu iig.
Mijn excuses dan in ieder geval voor het aangeven dat ik een ban zou nemen en die niet is doorgegaan. Voortaan zal ik proberen minder impulsief te handelen.
Dit gezegd hebbende vond ik het wel even tijd voor een update over hoe het gaat.
Vandaag dag 24 dat ik clean ben van de Diazepam.
Begin vorige week voelde ik aan alles dat de acute ontwenningsverschijnselen waren weg getrokken. Het typerende ontwenningsgevoel was weg en het slapen ging steeds beter en gaat het nog steeds. Wel met behulp van Quetiapine nog.
Het zou wonderbaarlijk zijn als ik nergens meer last van zou hebben, dat is dus ook niet zo.
Ik merk een verhoogde staat van alertheid; anxiety en mijn emoties zijn alles behalve stabiel. Anxiety is een grote factor voor vele klachten is mijn ervaring.
Mijn draagkracht is nog niet zo hoog. Daarmee bedoel ik letterlijk dat ik snel moe ben en ik niet veel prikkels aankan. Doe ik teveel dan merk ik dat in de hoeveelheid klachten die ik heb. Vooral veel hoofdpijn, spierspanningen en visuele beperkingen.
Spierspanningen zitten vooral in mijn schouders en nek. Soms zo erg dat m'n hoofd ervan gaat trillen. Ik voel letterlijk dan een soort vibratie door mijn nek naar m'n hoofd stijgen. Je kunt me dan ook echt zien trillen. Puur door de enorme spanning in m'n nek en schouders.
Visuele beperkingen zijn heel breed. Vlekken zien in m'n ooghoeken, flitsen zien, maar ook verkeerde inschattingen. Soms is het net alsof m'n woonkamer groter lijkt dan die is; of dat iemand verder van m'n afstaat dan dat dat in werkelijkheid is.
Daarnaast heb ik soms ook last van balansproblemen. De vloer voelt ongelijk of het lijkt net alsof ik omval of ik mijn balans verlies.
Die balansproblemen veroorzaken veel anxiety en daarbij ook straatvrees. Ik vind het super spannend om de deur uit te gaan of iets te gaan ondernemen. Het lukt me wel maar vooraf zit ik er enorm tegenop te hikken. Ik blijf het liefst in m'n "veilige" omgeving. Om op die manier geen klachten te hoeven ervaren.
Maar het is een vicieuze cirkel want hoe langer ik binnen blijf deste hoger de spanning >>> meer spanning is meer klachten. Ik weet het zo goed maar het is lastig om dit te doorbreken. Ben met een psycholoog aan het werk om dit aan te pakken. Dmv exposure oefeningen.
Maar dit maakt het gehele proces niet gemakkelijker. Sporten, wandelen of iets ondernemen is plots niet meer zo vanzelfsprekend.
Dit zijn de meest voor de hand liggende klachten. Maar ik merk gewoon aan alles dat mijn brein een enorme optater heeft gekregen. Zo is m'n geheugen nog niet zoals t was, mijn cognitie is nog niet zoals t was enzovoort..
Ik heb veel drugs gebruikt en misbruikt. Maar geen enkele drug heeft me zo beschadigd zoals Benzodiazepines dat hebben gedaan.
Tot zover een update.
Raver.
Zoals misschien wel is opgevallen ben ik nog steeds op het forum. Ik had wel een ban aanvraag gedaan maar bij nader inzien is harm reduction me ook veel waard. Voor nu iig.
Mijn excuses dan in ieder geval voor het aangeven dat ik een ban zou nemen en die niet is doorgegaan. Voortaan zal ik proberen minder impulsief te handelen.
Allereerst: fijn dat je toch nog op DF bent!Man man man.
Vermoeidheid! Slapte! Het is net alsof ik volledig opgebrand ben.
Herkenbaar voor andere mensen die hun PAWS hebben doorstaan?
Yup. Ik was hartstikke moe, maar kon gek genoeg niet slapen overdag ondanks die vermoeidheid die recht achter m'n ogen leek te zitten. Slapte, hmm. Ik ben nooit heel sterk geweest.Man man man.
Ja, komt me zeker bekend voor. In de maanden dat ik stopte met THC toevoer, maar ook bij ontwenningsverschijnselen na stoppen of afbouwen van SSRI en Pregabaline.Man man man.
Allemaal heel erg herkenbaar, kerel. Het herstel van benzo's is zo enorm grillig. Het duurde bij mij wel een jaar, voordat ik bijna geen door jou benoemde 'waves' meer ervaarde. Om gek van te worden. Maar het gaat over. Volhouden!We tellen vandaag 40 dagen clean van de benzodiazepines.
Ups en downs.
Dat is mijn antwoord als ik zou moeten zeggen hoe het gaat.
Vorige week een goede week gehad. Weinig last van klachten en daardoor lukte het goed om dingen te doen die goed voor me zijn. Afspraken nakomen, gezonder eten, beweging (zwemmen, wandelen), vrienden zien en andere sociale activiteiten. Ik voelde me echt even bevrijd van de ellende en negativiteit. Dit duurde zo'n dag of 5 a 6; tot ik afgelopen weekend weer werd overvallen door een "wave".
Anxiety steeg weer; ik begon slechter te slapen; depressieve gevoelens, gevoelens van doelloosheid, suïcidale gedachtes en straatvrees. "Waar doe ik het toch allemaal voor" , "dit is mijn toekomst"
Ik schiet dan instant in mijn negatieve coping meganismes terecht kom. Ik begin slecht te eten; lig soms hele dagen op bed; besteedt mijn tijd aan sociale media zoals YouTube, Instagram en eindeloos vuurwerkfilmpjes bekijken of documentaires over iets wat me interesseert.
Tot ik een punt bereik waarop ik de concentratie daar niet meer voor kan vinden omdat ik letterlijk ongevoeloos raak door alles wat ik al gezien heb. Dan begin ik vaak aan suikers te denken.
Maar de realiteit is dus gewoon dat ik niet wil worden geconfronteerd met de klachten die ik ervaar als ik een wave heb. Cognitief ben ik dan een wrak; wat zich uit in brainfog, niet op woorden komen, soort verwardheid, "het even niet meer weten". Verder andere klachten zoals nachtzweten, hartkloppingen, kortademigheid, pijn op diverse plekken, spierspanningen en spiertrekkingen, duizelingen. En mijn emoties zijn enorm heftig; ik voel me het ene moment emotioneel, dan weer geïrriteerd en soms voel ik weer NIETS. Helemaal niets, vlak, gevoelloos. Dan komen de suïcidale gedachtes naar voren. Voel me dan zo ver verwijderd van wie ik was vóór deze benzo ellende.
Het verschil tussen een window en wave is dus levensgroot. Ik ben er duidelijk gewoon nog niet en dat weet ik ook. Alleen valt er zoveel winst te behalen in de manier hoe ik er mee om ga. Het lukt me niet altijd even goed om de juiste keuzes te maken.
Tot zover. Hopelijk kruip ik gauw weer een beetje richting een window.
Raver
We tellen vandaag 40 dagen clean van de benzodiazepines.
Ups en downs.
Vorige week een goede week gehad. Weinig last van klachten en daardoor lukte het goed om dingen te doen die goed voor me zijn. Afspraken nakomen, gezonder eten, beweging (zwemmen, wandelen), vrienden zien en andere sociale activiteiten. Ik voelde me echt even bevrijd van de ellende en negativiteit. Dit duurde zo'n dag of 5 a 6; tot ik afgelopen weekend weer werd overvallen door een "wave".
Anxiety steeg weer; ik begon slechter te slapen; depressieve gevoelens, gevoelens van doelloosheid, suïcidale gedachtes en straatvrees. "Waar doe ik het toch allemaal voor" , "dit is mijn toekomst"
Ik schiet dan instant in mijn negatieve coping meganismes terecht kom. Ik begin slecht te eten; lig soms hele dagen op bed; besteedt mijn tijd aan sociale media zoals YouTube, Instagram en eindeloos vuurwerkfilmpjes bekijken of documentaires over iets wat me interesseert.
Tot ik een punt bereik waarop ik de concentratie daar niet meer voor kan vinden omdat ik letterlijk ongevoeloos raak door alles wat ik al gezien heb. Dan begin ik vaak aan suikers te denken.
Maar de realiteit is dus gewoon dat ik niet wil worden geconfronteerd met de klachten die ik ervaar als ik een wave heb. Cognitief ben ik dan een wrak; wat zich uit in brainfog, niet op woorden komen, soort verwardheid, "het even niet meer weten". Verder andere klachten zoals nachtzweten, hartkloppingen, kortademigheid, pijn op diverse plekken, spierspanningen en spiertrekkingen, duizelingen. En mijn emoties zijn enorm heftig; ik voel me het ene moment emotioneel, dan weer geïrriteerd en soms voel ik weer NIETS. Helemaal niets, vlak, gevoelloos. Dan komen de suïcidale gedachtes naar voren. Voel me dan zo ver verwijderd van wie ik was vóór deze benzo ellende.
Het verschil tussen een window en wave is dus levensgroot. Ik ben er duidelijk gewoon nog niet en dat weet ik ook. Alleen valt er zoveel winst te behalen in de manier hoe ik er mee om ga. Het lukt me niet altijd even goed om de juiste keuzes te maken.
Raver
Hoe moeilijk het ook is, het gaat over. Heb je een dagbesteding die je er van zou weerhouden om te doomscrollen in passiviteit enzo?We tellen vandaag 40 dagen clean van de benzodiazepines.
Ups en downs.
Raver
Misschien is dit dan wel een geruststellende gedachte: je weet dat je je ook weer beter gaat voelen én dat het voorbij gaat.Het verschil tussen een window en wave is dus levensgroot
Hoe moeilijk het ook is, het gaat over. Heb je een dagbesteding die je er van zou weerhouden om te doomscrollen in passiviteit enzo?
En hoe zit het met verslavingszorg of andere therapie eigenlijk?
Allemaal heel erg herkenbaar, kerel. Het herstel van benzo's is zo enorm grillig. Het duurde bij mij wel een jaar, voordat ik bijna geen door jou benoemde 'waves' meer ervaarde. Om gek van te worden. Maar het gaat over. Volhouden!
Sounds good 👍Ik ben bezig met mijn reïntegratie. Verder haal ik veel ontspanning uit zwemmen of wandelen. Als ik dat dus ook daadwerkelijk toe. Laatste paar dagen gaat t wel weer wat de betere kant op.
Momenteel onderweg naar werk voor 6 uurtjes.
Ik heb 2 keer per week ambulante detoxgroepen gevolgd en ik zie elke week mijn psycholoog voor CGT en exposuretherapie.
Zeer herkenbaar! Alles wat je noemt heb ik nu na 5 maanden clean van de benzo (en de rest) ook nog steeds.We tellen vandaag 40 dagen clean van de benzodiazepines.
Ups en downs.
Raver
Ik ben bezig met mijn reïntegratie. Verder haal ik veel ontspanning uit zwemmen of wandelen. Als ik dat dus ook daadwerkelijk toe. Laatste paar dagen gaat t wel weer wat de betere kant op.
Idd. Het herstel van een benzo verslaving duurt een flinke tijd.Ze zeggen dat het minimaal een jaar duurt voordat alles een beetje is herstelt.
Als ik het goed heb val je ook vaak terug in blowen na clean worden van andere middelen. Heb je daar nu moeite mee of ben je daar ook wel vanaf nu?
Gij bent goed bezig💪🏽🙏🏽Dat was inderdaad wel vaak het geval. Gelukkig nu geen moeite mee. Wil lekker clean zijn!
Gelukkig ben ik dat inmiddels niet meer!Gruwelijk grillig. Maar fijn dat voor mij dat het iig herkenbaar is en ik niet gek word haha.
Ik zag je ooit beschrijven dat je bang was voor hersenschade. Ik snap nu echt volledig wat je bedoelde.
Soms is de brainfog zo intens. Het is net alsof ik mijn intelligentie ben verloren. Bizar.
Maar je houdt het goed vol, @Raver!76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
Maar je houdt het goed vol, @Raver!
Met het verlopen van de tijd zal het beter gaan en dat weet jij ook
Sterkte!
Bij mij duurde het ook erg lang, de geestelijke ontwenning....
Sterkte kerel.
Maar schouderklopje dat je toch al 76 dagen nee hebt kunnen zeggen!
Maar inderdaad zeg, wat ongelofelijk knap van jou @Raver !! ♥️