Testcentrumuitslag interpreteren

Fool

Badass junkie
Hallo allemaal,

Laatst heeft een kameraad van mij een pilletje van een batch getest op 180 milligram MDMA (door te meten, niet te versturen naar het lab).

Ze wisten op het testcentrum te vertellen dat de betreffende pil 180 milligram bevatte, maar dat de spreiding van gele bitcoins tussen de 140 en 208 milligram zit. Betreft dit de spreiding van 'onze' batch of zijn dit verschillende batches en zitten alle pillen uit 'onze' batch rond de 180 milligram? :)

Ik hoop dat iemand hier wat meer duidelijkheid over kan verschaffen, want ik weet het niet zeker.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wow da's een flinke spreiding :openmouth: Als ze in het testcentrum kunnen vertellen welke pil het is door alle kenmerken te bekijken (het randje, de stevigheid, de exacte vorm van het logo, dikte, breedte, kleur, spikkels enz.) dan kunnen ze jouw batch herkennen. Die spreiding die genoemd wordt is dus in die specifieke batch.

180mg is het gemiddelde van jouw batch. Maar het kan dus in jouw geval aardig variëren. Voorzichtig doseren!

EDIT

De kans bestaat natuurlijk dat de producent zijn tweede batch zo exact hetzelfde gemaakt wordt, dat het gezien wordt als dezelfde pil. Dan kun je ook een grote spreiding krijgen, maar die kans is niet zo groot.

Opsturen naar het lab geeft je duidelijkheid over de pil die je opstuurt, maar dan weet je nog steeds niet met zekerheid of alle pillen dezelfde sterkte hebben.

Fool

Badass junkie
Hmm ja oke, bedankt voor je antwoord!

Ik vindt het dan alleen raar dat ze toch vrij zeker konden zeggen dat er ongeveer 180 milligram inzat, want hij had niet gezegd dat dat een gemiddelde was.

Jammer, maar helaas :(

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het gemiddelde van 140 en 208 is 174mg de theorie klopt dus wel, maar ik zal nog even navragen bij TC of er iets meer uitleg over gegeven kan worden. Ik kom er nog ff op terug!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Net iemand gesproken, is inderdaad een gemiddelde zoals ik zei. Het kan dus zijn dat er meerdere batches met dezelfde stempel gemaakt zijn maar vermoedelijk is het gewoon een slechte productie waardoor de spreiding zo groot is.

Je kunt er dus niet op rekenen qua dosering, het enige wat je kunt doen is heel voorzichtig doseren. Naar het lab opsturen heeft dus ook geen zin, als je dan als uitslag 175mg krijgt is de kans nog steeds aanwezig dat je andere pillen veel sterker of minder sterk zijn.

Pil ook even opgezocht, spreiding ligt inderdaad tussen de 143mg en 207mg en wordt aangemerkt als een pil waar je extra voorzichtig mee moet zijn.

Pech dus!

Fool

Badass junkie
Aah oke, bedankt voor de uitgebreide hulp. Wordt gewaardeerd! Volgende keer maar andere pilletjes scoren :P

Bovenaan