thc/tabak afhankelijkheid

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
ik zit met het volgende probleem:
ik blow nu een jaar of 4/5, gemiddeld 2/3 keer in de week. laatste maanden dagelijks door mijn langzaam maar zeker groeiende tabaksverslaving. Het dagelijks paffen werd mij rap teveel/chaotisch/met lichte psychotische trekjes (hebben we dat niet allemaal een beetje?)

ik ben daardoor gestopt met tabak en rook nu automatisch minder wiet & hasj. ik probeer nu moedig om zoveel mogelijk met een pijpje te roken ondanks dat ik daarbij het helse genot van het 'joint roken' moet missen.

het probleem is, als ik een tijd geen tabak meer gerookt heb voel ik mij slecht en depri. het lijkt een winterdip, maar in de zomer heb ik dat ook ondervonden, dat ik een tijd stop met blowen en pas als ik na lange tijd weer een paar trekjes neem van een joint dat ik dan wakker wordt, weer blij, zorgeloos en euforisch kan zijn, en weer veel zin krijg om vanalles te doen.

ik leef dus met een haat liefdesverhouding met wiet & tabak, en ik vraag mij af waarom ik mij alleen goed kan voelen als ik rook, en waarom de afkick zo lang lijkt te duren.

Het lijkt logisch dat een tabaks afkick de oorzaak is, maar andere dingen wijzen erop dat ik mij zonder wiet echt niet goed voel. Het is ook zo dat als ik geblowt heb dat ik mij de volgende ochtend zeer goed zal voelen (naast de gebruikelijke dufheid)
als ik lange tijd stop met blowen (dat is naar mijn normen een week of 2 maar is ook al 2 maand geweest) vind ik het leven ook altijd een stuk oppervlakkiger, ik ben wel heel blij en joepie wat voel ik mij goed dat ik niet meer smoor en ik slaap beter en blabla maar als ik dan weer een joint rook dan heb ik het gevoel dat ik eindelijk weer wakker word en weer echt bewust lijk te zijn (ik overdrijf nu wel)

dus mijn vraag: hoe zit het met lange termijn afkicken van wiet en tabak

Extisi

Wijs gebruiker
Volgens mij is het afkicken bij tabak lichamelijk maar voor 3 dagen o.i.d.
Daarna zit het tussen je oren.
Maar dat vind ik persoonlijk onzin, want als je verslavingsgevoelig bent, zoals ik, dan duurt het langer dan 3 dagen.

Ik heb eigenlijk geen antwoord op jouw vraag..

cropp

Badass junkie
er zijn mensen die stoppen gewoon, en er zijn mensen die er maanden last van kunnen hebben, of na maanden zonder alsnog weer beginnen

je zult er wel even zoet mee zijn

Wacky

Badass junkie
Ondanks dat ik 13 jaar geblowt heb, en er al meerdere keren mee gestopt ben weet ik het niet.

Wat ik wel weet is dat veel mensen me zeggen dat ik aan de tabak verslaafd was en niet aan de wiet (natuurlijk omdat ze wiet willen verdedigen en er niet aan willen dat wiet echt verslavend is) en dat dat onzin is.

Ook denk ik dat wanneer jij jezelf ervan hebt overtuigd dat je jezelf minder goed voelt wanneer je gestopt ben met wat dan ook dat je jezelf minder goed voelt, dat dat dan ook zo zal zijn.
Of dat nu waar is of niet, op de lange termijn (de termijn je leven) lijkt het me veruit het beste om compleet te stoppen met beide. Zowel voor je mentale als fysieke gezondheid.

Dus gewoon doorzetten en niet te hard over nadenken of je je er beter of slechter mee gaat voelen. Misschien is het gewoon je eigen verslaafde geest die je besodemieterd en dat doet denken in een poging weer te beginnen :)

Sarz

Belezen gebruiker
DreamerOfDreams zei:
ik zit met het volgende probleem:
ik blow nu een jaar of 4/5, gemiddeld 2/3 keer in de week. laatste maanden dagelijks door mijn langzaam maar zeker groeiende tabaksverslaving. Het dagelijks paffen werd mij rap teveel/chaotisch/met lichte psychotische trekjes (hebben we dat niet allemaal een beetje?)

ik ben daardoor gestopt met tabak en rook nu automatisch minder wiet & hasj. ik probeer nu moedig om zoveel mogelijk met een pijpje te roken ondanks dat ik daarbij het helse genot van het 'joint roken' moet missen.

het probleem is, als ik een tijd geen tabak meer gerookt heb voel ik mij slecht en depri. het lijkt een winterdip, maar in de zomer heb ik dat ook ondervonden, dat ik een tijd stop met blowen en pas als ik na lange tijd weer een paar trekjes neem van een joint dat ik dan wakker wordt, weer blij, zorgeloos en euforisch kan zijn, en weer veel zin krijg om vanalles te doen.

ik leef dus met een haat liefdesverhouding met wiet & tabak, en ik vraag mij af waarom ik mij alleen goed kan voelen als ik rook, en waarom de afkick zo lang lijkt te duren.

Het lijkt logisch dat een tabaks afkick de oorzaak is, maar andere dingen wijzen erop dat ik mij zonder wiet echt niet goed voel. Het is ook zo dat als ik geblowt heb dat ik mij de volgende ochtend zeer goed zal voelen (naast de gebruikelijke dufheid)
als ik lange tijd stop met blowen (dat is naar mijn normen een week of 2 maar is ook al 2 maand geweest) vind ik het leven ook altijd een stuk oppervlakkiger, ik ben wel heel blij en joepie wat voel ik mij goed dat ik niet meer smoor en ik slaap beter en blabla maar als ik dan weer een joint rook dan heb ik het gevoel dat ik eindelijk weer wakker word en weer echt bewust lijk te zijn (ik overdrijf nu wel)

dus mijn vraag: hoe zit het met lange termijn afkicken van wiet en tabak

Ik herken mezelf heel erg in jouw verhaal. Ik blow zelf ook (zeer) regelmatig en vind het altijd lastig om er mee te stoppen. Af en toe als ik t gevoel heb dat t weer iets te ver gaat of puur om financiele redenen :rolleyes: las ik een 'pauze' in en stop ik een paar weekjes met smoken.
Precies wat je zegt; je slaapt beter, droomt weer en voelt je idd gewoon goed omdat het je lukt niet meer te smoken. Maar ik blijf altijd het gevoel hebben dat er gewoon een 'belangrijk' iets ontbreekt in m'n leven als ik ben gestopt..
Op jouw vraag kan ik je niet echt een antwoord geven, want ik ben sinds ik hard smoke nooit langer dan 2 maanden gestopt..

Achjah.. ik steek er nog maar eentje op :smoke:

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
mja ik heb er al veel aan gedacht om compleet te stoppen maar ik wil voorlopig nog geen afscheid nemen van wiet.
Ik rook nu wel allesinds stukken minder dan vroeger en ik ben ook overgeschakeld op hasj dieet. dit vind ik veel aangenamer en geeft een veel rustiger effect. en een toevallig aangeboden joint zal ik veel regelmatiger en zonder veel moeite afslaan aangezien dit maar zelfden hasj joints zijn.
Ik weet niet echt hoe het nu verder moet. ik vraag mij zelf af of ik rap nog eens een stop poging zal ondernemen nu ik weet (of denk te weten) waar ik mij dan mag aan verwachten.
mss in betere tijden!

paulXTC

Bewuste gebruiker
Extisi zei:
Volgens mij is het afkicken bij tabak lichamelijk maar voor 3 dagen o.i.d.
Daarna zit het tussen je oren.
Maar dat vind ik persoonlijk onzin, want als je verslavingsgevoelig bent, zoals ik, dan duurt het langer dan 3 dagen.

De eerste 3 dagen met stoppen met roken vind ik het makkelijkst, daarna word het pas zwaar.

Meerdere malen geprobeerd te stoppen met roken, en altijd op de derde dag en/of vierde dag krijg ik zooooo'n zin in een peukie.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
zo voel ik het ook.
trots als ik van tabak afblijf/en tegelijkertijd leeg van binnen.

eenmaal verslaafd aan tabak is er veel nodig om net zo happy te worden.
ben zelf op zoek geweest , en heb uit etrouwbare bron gehoord dat er een tabaksplant in amazonegebied is die rokers eran af hel[t.
een variant op de nicotine molecuul die verzadigend werkt , zou rokers op het cleane pad krijgen .
als ik iets meer weet laat ik het hier weten.

( ps ik rook al 20 jaar tabak , en realiseer me dat als ik niet ermee kap ik over 15 jaar dood ben.
ik heb 35 sigaretten p dag gerookt een paar jaar lang , en dat dacht ik ook niet toen ik mijn eerste ointje met tabak smookte : lekker : verslaving./.:P

Bovenaan