The Social Dillema

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
The Social Dilemma net gezien.
was al redelijk op de hoogte.. maar voel desalniettemin een beetje misselijk.

ik heb geen smartphone
en zit nog nauwelijks op facebook.. mede door DF, lol.
met internet thuis was ik ook vrij laat.
sinds dat ik dat wel heb is mijn creativiteit achteruit gegaan.
bevestiging van bepaalde dingen online is ook wel een dingetje.
de hoeveelheid tijd die ik er aan besteed evenzo.

de effecten op de wereld zijn eng.
ik vrees voor kinderen van toekomst die niet anders gekend hebben.

iemand deze documentaire ook gezien?

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
DF is ook gewoon social media vind ik.

Hele confronterende docu idd. Ik kan helaas gezien m'n werk niet zonder social media.

ja, qua verslaving zeker.. kvoel de dopamine wel gaan bij notificaties.
heeft minder ( tot geen) dat 'manipulatieve' van andere platforms.. althans.. nee toch?
shout out naar de sponsors @Azarius @Waterpijp-bong.nl en @Bongify 😅😉😘

ja, ik wil op een gegeven moment wel een plan verzinnen om drastisch minder online te zijn.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Ik keek deze zonet. Ik zal de documentaire zelf nog even kijken.

joetsie

Badass junkie
The Social Dilemma net gezien.
was al redelijk op de hoogte.. maar voel desalniettemin een beetje misselijk.

ik heb geen smartphone
en zit nog nauwelijks op facebook.. mede door DF, lol.
met internet thuis was ik ook vrij laat.
sinds dat ik dat wel heb is mijn creativiteit achteruit gegaan.
bevestiging van bepaalde dingen online is ook wel een dingetje.
de hoeveelheid tijd die ik er aan besteed evenzo.

de effecten op de wereld zijn eng.
ik vrees voor kinderen van toekomst die niet anders gekend hebben.

iemand deze documentaire ook gezien?
Heb even gekeken tot de helft ongeveer.......Bedoel jij mischien je bent je prive kwijt.Zelf heb ik ook geen smart phone,kon daar niet mee overweg,Heb een tablet al voor de tweede keer kapot,dus ik app niet.Mijn oudste kleinzoon vroeg(maar oma hoe doe je het dan als je pech op de weg hebt/???)Ik zei gewoon ik heb een mond en vraag de weg(wat al tal van keren is gebeurd)Kleinzoons zitten op de middelbare school,en zijn verplicht een smart phone te hebben.Thuis zitten ze te gamen.Mijn kleindochter van 4 jaar weet al spelletjes te vinden op de tablet.Tja dat is de toekomst.Wij waren ook laat met internet.Moest er niets van weten!Toen een monitor waar mijn zoon met floppies mario bross speelde.Je houd het niet tegen.Ik heb ook geen internet bankieren en blijf dit zolang het kan volhouden!

Lizz

Belezen gebruiker
Heb hem ook gezien, maar niets nieuws onder de zon (voor mij dan). Bij FB zag ik al ver voor die docu al onder privacy ''mijn activiteiten buiten Faceboek''. Bank, winkels, echt alles stond er. Dat schakelde ik uit en check na iedere update. Google ook, zat een corona app op en ook alles wat ik verder aan activiteiten online uitspook. Heb ik ook uitgezet en altijd checken na updates. Na de docu gingen mijn likes alleen naar kattenfilmpjes en zulks. Resultaat: voorgesteld voor jou ''kattevoer, gratis dokterbezoek voor de oudere kat, kattenbenodigheden etc.''. Feest voor mijn katten :) Snoepjes, gratis samples enzo.

Internet kan best nuttig zijn, maar niet voor ieder wissewasje. Ben ook zwaar tegen 5G, dat zijn radar frequenties en slecht voor alles dat leeft. Een algopritme is wel te omzeilen, maar die stralingen niet. Kijk maar naar mijn zielige wiet avatar....:wink:

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Heb hem ook gezien, maar niets nieuws onder de zon (voor mij dan). Bij FB zag ik al ver voor die docu al onder privacy ''mijn activiteiten buiten Faceboek''. Bank, winkels, echt alles stond er. Dat schakelde ik uit en check na iedere update. Google ook, zat een corona app op en ook alles wat ik verder aan activiteiten online uitspook. Heb ik ook uitgezet en altijd checken na updates. Na de docu gingen mijn likes alleen naar kattenfilmpjes en zulks. Resultaat: voorgesteld voor jou ''kattevoer, gratis dokterbezoek voor de oudere kat, kattenbenodigheden etc.''. Feest voor mijn katten :) Snoepjes, gratis samples enzo.

Internet kan best nuttig zijn, maar niet voor ieder wissewasje. Ben ook zwaar tegen 5G, dat zijn radar frequenties en slecht voor alles dat leeft. Een algopritme is wel te omzeilen, maar die stralingen niet. Kijk maar naar mijn zielige wiet avatar....:wink:

goeie van het checken na updates..
zit alleen op fb om een paar mensen, internationaal, niet kwijt te raken.

ja?..je plantje doet het slecht wegens straling zeg je?

Bovenaan