Thuis speed drogen

Skirre

Bewuste gebruiker
Allereerst wil ik even zeggen dat ik de zoekfunctie op dit forum al gebruikt heb maar toch heb ik nog een paar vragen.

Morgenavond kan ik 1,7g natte pep ophalen bij de dealer van een vriend van me en deze moet ik zelf nog drogen voor zaterdag avond. Probleempje is alleen dat ik dat thuis moet doen. Naast het feit dat ik geen idee heb hoe ik dit op mijn kamer moet doen, hoe lang het duurt en of je het kan ruiken moet ik er ook voor zorgen niemand er thuis iets van merkt.

Mijn vragen zijn;
Kan ik de natte pep op een cd leggen en dit in mijn kast neerleggen? (raam staat door de dag altijd open dus het is +/- 10 graden daar)
Heb ook gelezen over een bord opwarmen in de magnetron/oven/heet water en dan met een pasje erin hakken, dit is een optie als ik zaterdagmorgen misschien alleen thuis ben maar die kans is niet heel groot. Als dat wel het geval is; hoe lang duur dit ongeveer.

Op mijn kamer staat ook een bureaulamp die meer hitte uitstraalt dan een gemiddelde open haard maar dan zou ik het alsnog op een bord moeten leggen en op mijn kamer laten liggen.

En natuurlijk; hoe lang duren de verschillende manier :')

Beetje last minute werk maar ik ben vast niet de enige die in deze situatie zit.

Bij voorbaat dank voor de reacties
Skirre :wave:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Simpel, neem een schoon wit a4tje (niet met lijntjes erop, want dan heb je blauwe pep) en smeer het daarover uit met een pasje. Tien minuutjes wachten, dan eraf schrapen en op een nieuw a4tje of een droge plek uitsmeren en dan nog eens tien minuutjes wachten.

Daarna even hakken en meestal is het dan vrijwel droog. Niet met de magnetron gaan klooien enzo, je loopt alleen maar het risico dat je pep minder goed wordt en je wint er niet extreem veel tijd mee. Papier neemt veel vocht op dus dan is het zo gedaan.

Skirre

Bewuste gebruiker
Had al verwacht dat het zo simpel zou zijn :flushed: Laat wel weten hoe het gegaan is haha

Bedankt Smartie :)

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Pep, zeker natte pep, heeft een redelijk sterke en herkenbare geur, maar iemand die niet weet hoe pep ruikt zal het waarschijnlijk niet herkennen en als je raam zo vaak open staat zal de geur waarschijnlijk vrij snel vervliegen.

Skirre

Bewuste gebruiker
Wat zijn de meest gangbare afmetingen om een sealtje te vouwen?
Was van plan om er een te maken van gewoon printpapier. Vorige keer kreeg ik het in een envelopje van glossy papier maar toen was de helft van de pep rood.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Waarom niet gewoon in een plastic zakje? :grin: Lijkt me gemakkelijker..
Want bij sealtjes heb ik altijd het probleem dat alles eraan blijft plakken na een tijdje :flushed:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Printpapier neemt vrij veel ervan op en het gaat er op een gegeven moment doorheen. Daarnaast scheuren ze uiteindelijk.

Je kunt het beter in een stukje plastic doen en dichtdraaien bijvoorbeeld als je geen sealtjes hebt.

SirErick

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
Je kunt het beter in een stukje plastic doen en dichtdraaien bijvoorbeeld als je geen sealtjes hebt.
Je kan ook een (oude) flyer gebruiken aangezien flyers en sealtjes qua type papier vrijwel identiek zijn waardoor ze prima geschikt zijn om als sealtje verder te leven.

Skirre

Bewuste gebruiker
SirErick zei:
Ik heb een sealtje uitgevouwen en voor je opgemeten, hij is 9,5 x 9,5cm.

Dan ga ik vanmiddag even thuis kijken of de vierkante papiertjes dezelfde afmeting hebben
dankjewel :)

SmartieAndMe zei:
Printpapier neemt vrij veel ervan op en het gaat er op een gegeven moment doorheen. Daarnaast scheuren ze uiteindelijk.

SirErick zei:
Je kan ook een (oude) flyer gebruiken aangezien flyers en sealtjes qua type papier vrijwel identiek zijn waardoor ze prima geschikt zijn om als sealtje verder te leven.

Plastic zakje zat er de vorige keer bij maar de sluiting was een beetje kapot aan het einde van de avond :/ Ik denk dat ik een paar oude flyers ga zoeken om daar iets van te knutselen.

Bedankt allemaal :grin:

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Sealtjes kun je gewoon kopen bij sommige smartshops. Ze kosten bijna niks (bv 100 voor ongeveer €10), dan hoef je ook niet moeilijk te doen met zoeken naar iets dat geschikt kan zijn en sealtjes hebben vouwlijnen, wat het makkelijker maakt om er een envelopje van te maken. :wink:

ooscaar

Wijs gebruiker
Laatste keer had ik het met de föhn gedaan, op de laagste stand en dan in het gripzakje blazen. Het waaide ook niet weg ofzo, aangezien je alle lucht in het zakje blaast, dus de speed kan niet echt naar boven. Wel rustig aan doen voordat je de speed van het behang kunt gaan likken. In een paar minuten had ik meer dan de helft van het gewicht aan vocht eruit.

De hele kamer rook wel naar een methlab, dus raam open kan geen kwaad inderdaad :wink:

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Kan natuurlijk ook met de handdroger in de trein en dan op afstand in je zakje blazen.
Heb ik al een keer gedaan onderweg naar een feestje :)
Hahaha, vriend van me kwam dan erna het toilet binnen en zei "wat een chemische lucht hangt hier man" :mrgreen: :mrgreen:

Skirre

Bewuste gebruiker
ooscaar zei:
aangezien je alle lucht in het zakje blaast, dus de speed kan niet echt naar boven

:tearsofjoy: Als er continu lucht in een zakje wordt geblazen dat er maar aan één kant uit kan is de kans aanwezig dat je alles eruit blaast

Uiteindelijk heb ik het samen met een vriend op vrijdagavond om pakweg 1 uur 's nachts uitgesmeerd over een A4'tje (nog bedankt voor de tip Smartie :mrgreen: ). Voordat we het meeste uit het plastic zakje hadden was 75% al droog maar we hebben het nog even laten liggen. Pasje gepakt, los geschraapt van het papier en het was helemaal droog.
We hebben het niet gewogen en dus ga ik er maar blind vanuit dat ik ongeveer een gram over had :') maar voor de paar keren dat ik drugs koop maakt me dat ook niet zo heel veel uit.

Topnachtje gehad op zaterdag! Gister (donderdag) was ik weer zo goed als bijgeslapen want met elke dag om 7 uur opstaan gaat dat niet heel snel :rolleyes: .

ooscaar

Wijs gebruiker
Skirre zei:
:tearsofjoy: Als er continu lucht in een zakje wordt geblazen dat er maar aan één kant uit kan is de kans aanwezig dat je alles eruit blaast

Je weet wat ik bedoel :tearsofjoy: Het werkt in ieder geval, föhn op een laag standje en de lucht gaat langs de pep maar sleurt het niet mee. Als je snel moet zijn met drogen omdat je het niet de hele dag op de eettafel kan laten liggen is het in ieder geval een goede uitkomst.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Sja ik vind bovenstaand allemaal onzin, een hoop extra moeite voor een paar minuten tijdwinst. Op een papiertje is het met 10 minuten droog als je blijft hakken...

LoveQuality

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
Sja ik vind bovenstaand allemaal onzin, een hoop extra moeite voor een paar minuten tijdwinst. Op een papiertje is het met 10 minuten droog als je blijft hakken...

Inderdaad, hoeft zelf niet een papiertje te zijn. Gewoon op de tafel en dan is ie ook na 5-10min droog.
Maar zoals ik net zei met de handendrogen van de trein kan soms ook handig zijn als er geen tafeltje is in het toilet :wink:

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik heb pas twee keer natte speed gekregen. De eerste keer had ik het op de normale manier laten drogen maar het duurde erg lang. Dan moet ik wel zeggen dat ik niet heb gehakt. Tweede keer was het föhnavontuur wat dus wel goed werkte. Als je het laat drogen op papier, is het dan ook echt helemaal droog of trekt het toch nog vocht uit de lucht aan? Want anders is op papier wel de beste optie ja.

Skirre

Bewuste gebruiker
ooscaar zei:
Ik heb pas twee keer natte speed gekregen. De eerste keer had ik het op de normale manier laten drogen maar het duurde erg lang. Dan moet ik wel zeggen dat ik niet heb gehakt. Tweede keer was het föhnavontuur wat dus wel goed werkte. Als je het laat drogen op papier, is het dan ook echt helemaal droog of trekt het toch nog vocht uit de lucht aan? Want anders is op papier wel de beste optie ja.

zal vast nog wat vocht uit de lucht bijkomen maar in een normale woonkamer is het niet zo vochtig dat het gelijk weer pasta is. Op het feest waar is was daarentegen begon het papieren sealtje een beetje zacht te worden door de luchtvochtigheid maar dat is onvermijdelijk

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
De luchtvochtigheid thuis zal je speed niet nat maken hoor. Dan moet je echt wat aan de luchtvochtigheid doen want dan schimmelen je muren ook binnen no-time :tearsofjoy:

Skirre

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
De luchtvochtigheid thuis zal je speed niet nat maken hoor. Dan moet je echt wat aan de luchtvochtigheid doen want dan schimmelen je muren ook binnen no-time :tearsofjoy:

Haha nu ik het teruglees komt het over dat mijn pep nat werd, maar dit was niet het geval :flushed: :P

Bovenaan