tintelende tenen en vingers

chloeo

Newbie
hallo allemaal,

sinds ik ghb gebruik krijg ik erge last van tintelende vingers en tenen. slaap gevoel zeg maar.
tenminste ik denk dat het daar door komt.
tenen en vingers zijn dan ook spierwit en pijnlijk en koud.
hebben meer mensen hier last van?

bedankt!

azerty1987

Belezen gebruiker
dit is niet gevaarlijk, kan ook voorkomen bij ander drugs.. bloeddruk.spieren die lostkomen/vastkrampen.

ghb is tenslotte ook een verdover(singnalen worden niet goed doorgegeven) he, dus ook dat er nog is bij.

geen zorgen over maken, gewoon alles met maten gebruiken dan zal er geen probleem zijn.

underworld

Wijs gebruiker
dutchmarshal zei:
ghb is tenslotte ook een verdover(singnalen worden niet goed doorgegeven) he, dus ook dat er nog is bij.

geen zorgen over maken, gewoon alles met maten gebruiken dan zal er geen probleem zijn.
precies dat.

dvr

Newbie
Ik heb dit nu al 2 dagen lang, heb sinds zondag niet gebruikt maar het gevoel blijft.
Soms voel ik ook steken in mijn vingertoppen, en laat soms spontaan dingen vallen, hoe kan het dat dit aanhoud?

underworld

Wijs gebruiker
dvr zei:
Ik heb dit nu al 2 dagen lang, heb sinds zondag niet gebruikt maar het gevoel blijft.
Soms voel ik ook steken in mijn vingertoppen, en laat soms spontaan dingen vallen, hoe kan het dat dit aanhoud?
soort van ontwenningsverschijnselen, omdat je het te lang/vaak heb gedaan

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Kan komen door een verstoorde bloedsomloop en dat is helemaal niet zo onschuldig als de andere mensen hier beweren. Als het aan blijft houden, raad ik je toch aan om even langs je huisarts te gaan... Daar krijg je namelijk wel betrouwbaar advies van.

vaarklaas

Belezen gebruiker
Ik weet niet hoeveel GHB je gebruikt, maar zo te horen lijkt de GHB niet de moeite waard. Neem signalen van je lichaam altijd serieus. Het beste is om te kijken of het aan de GHB ligt, dus afbouwen en er even mee stoppen. Als blijkt dat die tintelingen er niet meer zijn dan weet je in ieder geval waardoor het komt. Of je dan verder gaat met GHB of niet, dat is aan jou..

dvr

Newbie
vaarklaas zei:
Ik weet niet hoeveel GHB je gebruikt, maar zo te horen lijkt de GHB niet de moeite waard. Neem signalen van je lichaam altijd serieus. Het beste is om te kijken of het aan de GHB ligt, dus afbouwen en er even mee stoppen. Als blijkt dat die tintelingen er niet meer zijn dan weet je in ieder geval waardoor het komt. Of je dan verder gaat met GHB of niet, dat is aan jou..

Ik heb meerdere signalen gekregen, zo kan ik niet meer slapen en krijg ik steeds schokken door mijn hart waardoor mijn armen ook mee bewegen. Verder heb ik savonds ineens dat ik spotaan helemaal tril. Ik stop er dus maar mooi mee voorlopig, mijn handen slapen ook nog steeds best irritant allemaal.

Vigilante

Wijs gebruiker
Je aders zijn dichtgeslipt of afgeknepen. Nu zijn je handen nog wit en koud. Later worden ze blauw, paars en uiteindelijk zwart. Niet lang daarna vallen ze eraf.

Je kan het hele gebeuren een stuk minder vervelend maken door ze er nu alvast zelf af te zagen. Anders zit je maar dag na dag te wachten..

W.F.L.

Badass junkie
Vermeld er wel eens de frequentie van je gebruik bij in het vervolg! Dat je tintelende tenen en vingers hebt kan wel degelijk komen door de verdovende effecten van de GHB als je die genomen hebt, dat heb ik ook wel al gehad en dat is vrij onschuldig. Maar als je last hebt van afkickverschijnselen + dit erbij dan is het inderdaad niet het effect van de GHB! Dus zo snel mogelijk langs de dokter gaan, als het een afgeknelde bloedsomloop is (ook als afkickverschijnsel?) dan kunnen zij er wat aan doen en jou helpen met afkicken. Je geeft ook helemaal niet aan dat je al gestopt was! En je mag niet zomaar stoppen met GHB als je het frequent gebruikt hebt want de afkick kan levensbedreigend zijn! Echt.. What the fuck..

dvr

Newbie
W.F.L. zei:
Vermeld er wel eens de frequentie van je gebruik bij in het vervolg! Dat je tintelende tenen en vingers hebt kan wel degelijk komen door de verdovende effecten van de GHB als je die genomen hebt, dat heb ik ook wel al gehad en dat is vrij onschuldig. Maar als je last hebt van afkickverschijnselen + dit erbij dan is het inderdaad niet het effect van de GHB! Dus zo snel mogelijk langs de dokter gaan, als het een afgeknelde bloedsomloop is (ook als afkickverschijnsel?) dan kunnen zij er wat aan doen en jou helpen met afkicken. Je geeft ook helemaal niet aan dat je al gestopt was! En je mag niet zomaar stoppen met GHB als je het frequent gebruikt hebt want de afkick kan levensbedreigend zijn! Echt.. What the fuck..

Het is dus dat ik niet 24/7 gebruikt heb maar toch wel regelmatig, hierdoor zou ik totaal geen idee hebben hoe ik kan afbouwen, want ik neem aan dat de afkickverschijnselen erger zullen worden als ik blijf gebruiken(afbouwen). Voel me wel ziek, maar hou het liever zo een weekje vol, wil ook niet dat iedereen het weet. Heb toch echt idee dat het wel goedkomt, steeds minder steken alhoewel mijn handen nogwel wat tintelen.
Dit is gekomen na mijn laatste keer gebruik. Ik heb toen om te kunnen slapen 4 dopjes genomen, en alsnog kon ik niet slapen. Hierdoor is dat tintelen begonnen.

vaarklaas

Belezen gebruiker
Het is erg risky om zomaar te stoppen na veel en regelmatig GHB gebruik.
De laatste keer was zondag? en op dit moment heb je het idee dat je lichaam hersteld? dan zou ik inderdaad niet te veel zorgen maken. Veel rust, gezond eten, op bepaalde moment van de dag wat lichaamsoefeningen. En dan een volgende keer goed overwegen of GHB de moeite waard is, want het is heftig spul..

Lizz

Belezen gebruiker
Ooow nu klikte ik op reageren...

Euhm, ja, .....

ik wachte af tot ''het tintelen''' overal begon, en sprong over op een 6pak bier. Dat leverde mij 16 uur ghb vrije uren en wat jij daar beschrijft is wel het begin van een einde, zoals ik het lees natuurlijk.....

Bij het uitwerken kan dat gebeuren, maar na 3 dagen zou ik jou juist meer beweging aan raden en de adertjes soepel houden in de vrisse lucht....is niet zo onschuldig allemaal.... :)

groetjes Iris

Lizz

Belezen gebruiker
Oh klopt ook, voeding, hoe onschuldig het ook mag lijken, is het geen dat ons op de been houdt , jahaaaaaaa.........

.......ik heb een jointje gerookt hahaha.....

Elohtibbar

Badass junkie
Goeie zet, ziek maar lekker uit en vertel het aan niemand. Vooral niet langs een arts gaan, schaamtegevoel is belangrijker dan je gezondheid, toch?

Seriously, *zucht*. Afkicken van GHB zonder hulp kan levensgevaarlijk zijn. Je gaat toch ook niet proberen om je eigen been te amputeren? Nou dan. Zoek. Professionele. Hulp.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Rabbithole zei:
Goeie zet, ziek maar lekker uit en vertel het aan niemand. Vooral niet langs een arts gaan, schaamtegevoel is belangrijker dan je gezondheid, toch?

Seriously, *zucht*. Afkicken van GHB zonder hulp kan levensgevaarlijk zijn. Je gaat toch ook niet proberen om je eigen been te amputeren? Nou dan. Zoek. Professionele. Hulp.

Schaamte is veel belangrijker joh !

Nee, ff serieus. Rabbithole heeft gelijk. Cold-turkey met GHB is inderdaad niet verstandig. En die arts gaat je echt niet raar bekijken hoor, je bent heus niet de enige...

J0rrit

Badass junkie
Vigilante zei:
Je aders zijn dichtgeslipt of afgeknepen. Nu zijn je handen nog wit en koud. Later worden ze blauw, paars en uiteindelijk zwart. Niet lang daarna vallen ze eraf.

Je kan het hele gebeuren een stuk minder vervelend maken door ze er nu alvast zelf af te zagen. Anders zit je maar dag na dag te wachten..

Bullshit. GHB dilateert de grootste hoeveelheid van de vaten, waardoor er dus MEER bloedstroom is. Het heeft alles ermee te maken dat GABA een inhiberende neurotransmitter is. Deze zorgt voor CL- instroom de cel in, waardoor het potentiaal afneemt, en hierdoor ook met grotere moeite (meer stimuli) en langzamer een actiepotentiaal wordt bereikt. Hierdoor werkt het dus verdovend. Waar precies alle GABA neuronen op uitkomen weet ik nog niet helemaal, maar ik denk op een groot deel van al je neuronale systemen in je hersenen. Hierdoor voelt het verdovend aan. Koude handen komen dan zeer wss doordat het ook je spieren verdoofd en er dus minder spiercontracties etc zijn, minder warmteproductie. Er is namelijk wél een grotere bloedstroom dus daar ligt het niet aan,

greets

Elohtibbar

Badass junkie
J0rrit zei:
Vigilante zei:

Bullshit. GHB dilateert de grootste hoeveelheid van de vaten, waardoor er dus MEER bloedstroom is. Het heeft alles ermee te maken dat GABA een inhiberende neurotransmitter is. Deze zorgt voor CL- instroom de cel in, waardoor het potentiaal afneemt, en hierdoor ook met grotere moeite (meer stimuli) en langzamer een actiepotentiaal wordt bereikt. Hierdoor werkt het dus verdovend. Waar precies alle GABA neuronen op uitkomen weet ik nog niet helemaal, maar ik denk op een groot deel van al je neuronale systemen in je hersenen. Hierdoor voelt het verdovend aan. Koude handen komen dan zeer wss doordat het ook je spieren verdoofd en er dus minder spiercontracties etc zijn, minder warmteproductie. Er is namelijk wél een grotere bloedstroom dus daar ligt het niet aan,

greets

Hahaha, je meent toch niet dat je die post serieus neemt hè? Over dat ze gaan afsterven en dat je ze moet amputeren, gaf dat geen hint?

J0rrit

Badass junkie
Rabbithole zei:
J0rrit zei:
Vigilante zei:

greets

Hahaha, je meent toch niet dat je die post serieus neemt hè? Over dat ze gaan afsterven en dat je ze moet amputeren, gaf dat geen hint?

Hahha, niet echt nee\, maar boven stond wel al paar keer beschreven dat het ging over vasoconstrictie. Daarbij komt verder dat ik wel eens heb gelezen en gezien op tv dat gebruikers van het goedje mephedrone bij overdoseringen wel eens echt last krijgen van blauweige ledematen,

greets

W.F.L.

Badass junkie
Dat GHB vaatverwijdend is wisten we al. Je geeft zelf aan dat er dan meer bloedstroming is. Vind je het dan normaal dat je handen wit en koud worden? Ik heb het van GHB (en andere downers) enkel warm gekregen tot nu toe. Het enigste waar ik dus koude ledematen van krijg is coke, en dat is een hele potente vasoconstrictor. Ligt dat ook aan de verdoving dan? Van GHB krijg ik het enkel warm namelijk.

Bovenaan