Tips voor truffels?

Sixx

Newbie
Hallo allemaal,

Na in de afgelopen jaren 5 pogingen gedaan te hebben met truffels, kom ik toch maar eens bij jullie aankloppen voor tips. Mijn probleem is dat truffels hooguit matige werking op mij lijken te hebben. Even een korte historie:

Trip 1: 's Avonds binnen met een vriend, 15g Golden Teachers per persoon. Een paar uur van tevoren een klein beetje gegeten. Resultaat: een enorme lachkick die zeker 2 uur duurde.
Trip 2: 's Middags aan de bosrand met 2 vrienden, een paar maanden namijn eerste trip. Ik heb 15g Dragon's Dynamite ingenomen. Ik had een auditieve trip (kon het volume van de vogeltjes dirigeren) en heb daarna zeker een half uur achter een struik zitten grommen naar een vriend die verderop op een boomstam stond. In mijn hoofd was ik een wolf. Ik snapte niet waarom mijn poten er zo raar uitzagen (als handen dus). :rolleyes:

Tot dusver mag ik niet klagen. De truffels leverden een aardige trip op. Nu dan..

Trip 3: 's Middags op de heide met 3 vrienden, een jaar na mijn vorige trip. Iedereen nam 15g Utopia. Ik had nog wat ontbeten, maar dat was alweer aardig wat uurtjes geleden. Behalve de body load heb ik niets gevoeld, net als de anderen. Waarschijnlijk een slechte batch dus.
Trip 4: Wederom 's middags met 3 vrienden naar de heide voor een rematch. Dit was één tot anderhalve maand na de vorige poging. Ook dit keer een licht ontbijt, uren voor inname van de truffels. Dit keer had ik 10g Mother's Finest (1 portie). Ik heb urenlang wat stoned rondgelopen zonder veel bijzonderheden. Er was één boom met rode besjes die mijn aandacht trok (tussen al het groen en paars van de heide viel dat rood erg op) en ik vond het verwarrend dat er verderop, onder aan een helling wat hardlopers langskwamen. De anderen hadden wel een goede trip.

Wat ons brengt bij vandaag, mijn vijfde poging.

Trip 5: Vanochtend om 11 uur nog eens een poging gedaan op nuchtere maag. Het was alweer anderhalf jaar geleden dat ik truffels nam. Dit keer in mijn eentje binnenshuis 15g Dragon's Dynamite genomen. In tegenstelling tot de voorgaande keren heb ik ditmaal eens de truffels heel fijn gesneden en thee ervan gezet (bijna 40 min laten trekken). Even voelde ik het effect opkomen, maar dat ebde weer langzaam weg. Ik heb muziek geluisterd met mijn ogen dicht en ogen open en ik heb nog wat gekeken naar de Graham Norton show. Uiteindelijk besloot ik (na 3 uur) dat het doodzonde was om met zo'n heldere hemel en stralende zon binnen te zitten en ben ik maar wat buiten rond gaan lopen.

Na de eerste 2 trips, die--afgezien van het "wolf momentje"--niet heel heftig waren, heb ik nauwelijks meer wat gemerkt. Ik heb me wat stoned gevoeld en daar hield het bij op. Visuele effecten, al was het maar de intensiteit van kleuren, heb ik nooit gehad. Nu vraag ik mij af hoe dit in hemelsnaam kan. :confused:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Lastig te zeggen waar het precies aan ligt, maar de een is er wat meer of minder gevoelig voor dan de ander. Waarom probeer je de volgende keer niet gewoon iets meer, bijvoorbeeld 20gr?

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat ik uit eigen ervaring, maar ook bijvoorbeeld bij academisch onderzoek terug zie, is dat sommige mensen soms een wat passieve houding hebben en de trip dan net iets extra's nodig heeft om te starten. Ze doen nu bijvoorbeeld onderzoek bij terminaal zieke patiënten op het gebied van psilocybine en depressie. Sommige patiënten nadat ze het toegediend krijgen zeggen vaker dat er maar weinig opmerkbaars gebeurd. Wanneer er dan muziek op wordt gezet worden oude herinneringen getriggert en begint de trip pas echt.

Uit deze meerdere onderzoeken maak ik op dat je tot een bepaalde emotionele toestand moet komen (doormiddel van muziek, maar kan met van alles) en door nieuwe emoties over de toekomst te creëren maar ook oude te herleven creëer je de dromende mindset.
Dit is ook de reden waarom psychedelica onder gecontroleerde omstandigheden zo sterk zijn in het verwerken van moeilijke stukken in je leven waar je eigenlijk geen tijd voor hebt gehad of aan hebt willen geven, en deze in een nieuw fris perspectief te zetten.

Een gouden regel die mij altijd werkt: Probeer voor een lange tijd eens niets te doen, je zult zien dat er dan veel meer dingen zichtbaar worden waar je je eerst niet bewust van was.
Probeer bijvoorbeeld voor 10-20min met ogen open te mediteren, als dat dan niet de correcte mindset creëert weet ik het niet.

Het kan zijn dat het je niks doet, maar daar ben ik zelf altijd erg sceptisch over. Misschien kan je een keer de lemon-tek uitproberen. Deze blijkt de werkzame stoffen waarvan je gaat trippen extra potent te maken, dus overschat het niet al te veel.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ElvenSpice zei:
Het kan zijn dat het je niks doet, maar daar ben ik zelf altijd erg sceptisch over. Misschien kan je een keer de lemon-tek uitproberen. Deze blijkt de werkzame stoffen waarvan je gaat trippen extra potent te maken, dus overschat het niet al te veel.
Ik heb veel ervaring met de lemon tek, dit moet echt niet onderschat worden. Als de TS de lemon tek gaat proberen, raad ik aan dat eerst eens met 10gr te doen. Voor mij persoonlijk maakte de lemon tek de doseringen vaak 2 keer zo potent. Mijn eerste keer lemon tek had ik het wel onderschat en nam ik 20gr, toen ben ik oa uit mijn lichaam getreden. Mijn report daarvan staat ook op dit forum: viewtopic.php?f=21&t=24696; inclusief het recept in de comments door een vriend van mij.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Eens met ElvenSpice. Bij psilocybine is er denk ik een cruciaal moment waarbij de trip echt losgaat. Dit is het moment wanneer je innerlijke kind naar boven komt. Je verwonderd je dan over iets (kan van alles zijn) en gaat dan mee in die verwondering. Ik zou zelfs zeggen dat de trip dan pas echt start en dat sommige mensen niet echt hebben getript als dat moment er niet is geweest. Je kunt met behulp van meditatie die verwondering een handje helpen, door ruimte of anders gezegd stilte te creëren in jezelf, waardoor je ontvankelijk wordt voor die verwondering. Of loop rond in je omgeving en bekijk aandachtig objecten. Zonder achterliggende agenda natuurlijk, het moet alsnog spontaan gebeuren. :wink:

Sommige mensen hebben er grote moeite mee om die jeugdige verwondering in zichzelf (terug) te vinden. Blijf je te rationeel, teveel nadenken volgens je normale denkpatronen, dan kan het gebeuren dat je niet echt in de trip komt.

De dosis is zwaar ondergeschikt aan die ontvankelijke mindset, maar je moet alsnog wel voldoende binnenkrijgen natuurlijk.

Sixx

Newbie
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nu wat aanknopingspunten die me verder kunnen helpen. In het te rationeel nadenken herken ik mij ook heel goed. Ik vraag mij af of mijn eerdere ervaringen mij niet ook in de weg staan. Als ik nu truffels neem verwacht ik al half dat er weinig gaat gebeuren.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Sixx zei:
Ik vraag mij af of mijn eerdere ervaringen mij niet ook in de weg staan. Als ik nu truffels neem verwacht ik al half dat er weinig gaat gebeuren.
Zo werkt dat niet. Als het goed werkt, werkt het goed. Het werkt niet minder goed omdat je er weinig van verwacht. Als je het zo gaat beredeneren, ga je al tegen het placebo effect aan zitten.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
De dosis is zwaar ondergeschikt aan die ontvankelijke mindset, maar je moet alsnog wel voldoende binnenkrijgen natuurlijk.
Eens hiermee, maar de dosis bij voldoende binnenkrijgen kan wel van persoon tot persoon verschillen. Ik merk dat ik met meer ervaring steeds met minder een goede en diepe trip kan hebben. Ik heb echter wel wat meer dan de gemiddelde gebruiker nodig qua dosis aangezien ik nogal groot en zwaar ben. Uiteindelijk is het dus wel een beetje een kwestie van de juiste dosis voor jezelf vinden.

Daarbij denk ik dat een hogere dosis voor mensen die er initieel niet ontvankelijk voor lijken kan helpen om toch die trip te forceren. Naar mate iemand dan meer ervaring krijgt kun je de dosis omlaag schroeven omdat je dan steeds beter weet hoe er het meeste uit te halen.

Bovenaan