toch besloten levenslang op metha te blijven :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

pammetje82

Bewuste gebruiker
Na alle inspanningen, bloed zweet en tranen heb ik mezelf tot een punt van 12,5 mg gekregen. Zit nu een week op 7,5 en heb me daardoor zo vreselijk gevoeld dat ik nog liever zelfmoord pleeg dan dat ik naar 0 ga. En dat meen ik serieus. Man hoe erg slecht kan een mens zich voelen zeg pffff. Ik ben dus weer teruggegaan naar 12,5 omdat ik het echt niet meer trok. Jammer maar helaas. Heb ook met de verslavingsarts afgesproken dat ik waarschijnlijk levenslang op deze dosis zal blijven. Ook omdat ik al psychische klachten heb van nature en deze echt 10x zo erg worden tijdens de afbouw.

Hoe slecht is dit? Ik heb heel veel gelezen op verschillende forums over mensen die zich zoveel beter voelen als ze helemaal van de methadon afzijn en dat nooit beseften toen ze eraan zaten. Veel mensen zeggen dat het alle ellende waard is omdat het je weer gevoelens teruggeeft die je tijdens methadongebruik nooit ervaren hebt / weggedrukt worden.
Misschien dat ik het ooit weer probeer maar weet hoe langer je eraan zit hoe moeilijker om er vanaf te komen. En ik had nooit gedacht dat ik me zo vreselijk ellendig zou voelen van de stap naar 7,5. Maarja de arts zegt ook dat het helemaal niet slecht voor je is om je leven lang aan de metha te blijven. Ik vind het geen fijn idee, maar ik kan gewoon niet anders ben ik bang.
Zijn er nog meer mensen hier die voor deze keuze hebben gekozen? Of ik zou graag ervaringen van mensen horen die wel van de methadon af zijn gekomen en of het echt zo is dat je je dan zoveel beter voelt dan met?
Het voelde gewoon als zon gigantische opluchting toen ik weer 12,5 kreeg.

misslinda

Bewuste gebruiker
je hebt echt al heel veel bereikt het afgelopen jaar en dat het nu allemaal even te veel word om het helemaal af te bouwen kan ik me heel goed voorstellen alleen om je leven lang aan de metha te blijven lijkt me geen goed idee. het is en blijft kut spul die ondanks alles toch een grote invloed op je leven zullen hebben. en is het niet zo dat je lichaam gaat wennen aan deze hoeveelheid en dat je in de loop van je leven steeds meer nodig gaat hebben? tenmiste dat hoorde ik van iemand die begonnen was op 40mg en na 11 jaar op de 140mg zit omdat hij steeds last krijgt van afkick verschijnselen. en er zitten gewoon risico's aan het gebruik die je toch niet heel je leven wilt hebben. en ja minder zin in sex pijn in spieren en gewrichten klinken ook niet echt fijn vind ik.

dus als ik jou was had ik het nu zo gelaten maar het niet helemaal opgeven voor de rest van je je leven je hebt nog zo'n lang leven voor je. nu voel je je slecht dus lijkt dit de beste oplossing maar als het puntje bij het paaltje komt is het voor ieder mens het beste om nergens van afhankelijk te zijn en gewoon nuchter goed in je vel te zitten.

en ja ik heb denk ik totaal geen idee hoe jij je voelt nu, maar ik zou het zonde vinden na alles wat je al bereikt heb dat je deze tijd niet helemaal af kunt sluiten. :flushed:

pammetje82

Bewuste gebruiker
hej linda alles goed? haha leuk je weer eens te spreken. Ja wat jij zegt over pijnlijke spieren en gewrichten dat gebeurd alleen als je gaat afbouwen. Je kunt gewoon op dezelfde dosis blijven voor altijd zonder omhoog te moeten omdat je afkickverschijnselen krijgt. Als die persoon waar jij het over hebt steeds omhoog moet tot aan 140 mg dan zal ie ws heroine bijgebruiken of heel veel trek hebben. Het is namelijk niet zo dat je van methadon steeds meer nodig hebt. xx

misslinda

Bewuste gebruiker
ja hier gaat wel goed, vond eigenlijk alleen zonde om dit te lezen.
vandaar dat ik even moest reageren sorry
je bent nog in de bloei van je leven je hoort nu te genieten in je leven.
maar goed misschien kan jij wel beter genieten als je op lichte dosis blijft.
heb er eigenlijk ook geen verstand van

pammetje82

Bewuste gebruiker
ja het is ook zonde maar het is gewoon momenteel niet te doen om verder te gaan. Ik heb rust nodig en slaap en ben het ziek zijn zo zat! Ws probeer ik later wel verder te gaan maar nu zie ik dat echt niet meer zitten. en de arts vind het ook een verstandig besluit om tijdelijk te pauzeren. Het is bijna onmogelijk om van methadon af te komen.

pammetje82

Bewuste gebruiker
ik weet het, levenslang is ook wel heel lang he haha. Als ik er weer een btje bovenop ben waag ik misschien wel de cold turkey methode. Dan ben ik wel 4 maand ziek ofzo maar dan ben ik er wel in 1x vanaf.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heb voor mezelf ook besloten voor een langere tijd methadon te nemen. Heb zelf niet echt het idee dat methadon mijn lijf aantast of dat het echt schadelijk ervoor is. Van alle verslavingen is opiaatverslaving één van de weinige middelen waar je bij verstandig gebruik zo goed als geen lichamelijke schade oploopt. Er zitten ook voor mij steeds meer nadelen aan de methadon maar ze wegen bij lange na nog niet op tegen de voordelen. Denk dat het ook heel belangenrijk is hoe iemand er naar kijkt en ermee omgaat.

Als ik jou was zou ik me er gewoon bij neerleggen en proberen te stabiliseren. Het leven weer op orde krijgen en een goede daginvulling zoeken tenzij je die als hebt. En dan na een tijdje weer kijken wat je met je medicatie doet en in de tussentijd je niet te druk proberen te maken dat je methadon gebruikt. Bij mij heeft dit gewerkt en inmiddels ben ik zover om af te bouwen ben van 140mg naar 125mg gegaan. Een jaar geleden had ik dit nog niet voor mogelijk gehouden. Sterkte ermee!!!

pammetje82

Bewuste gebruiker
ja bedankt willem voor je reactie, linda ook natuurlijk. ik leg me er idd tijdelijk bij neer ja tot ik weer een beetje opgeknapt ben. Sinds ik weer terug ben op 12,5 is er zon last van mn schouders gevallen en kan ik eindelijk weer redelijk slapen, eten en lig ik niet meer de hele dag op de bank. En ik moet idd ook dagbesteding vinden, heb nu tactus-reclassering en daarvoor werk ik een paar middagen of ochtenden in de week. Dus als ik stabiel genoeg ben wil ik ook gaan kijken naar een full-time baan zodat ik weer een btje geld heb. Maarja ben ook wel tevreden, ben 5 maand clean nu van de dope en van basecoke en dat was het grootste doel van mijn opname. Dat ik nu even stabiliseer neem ik voor lief. Later voel ik me vast weer sterk om de grote stap naar 0 te maken.
Jammer maar helaas heb ik ook een benzo-verslaving en kan dus ook niet echt de scherpe randjes eraf halen met pammetjes. Maar dat zie ik later wel. Nu eerst RUST!!! :P

misslinda

Bewuste gebruiker
Ik bedoel het niet verkeerd allemaal hoor, je mag zeker al voor groot deel tevreden zijn met wat je al bereikt hebt. Ik heb je leren kennen toen je nog van alles en nog wat nam. En je bent echt heel erg veranderd in positieve zindus zeg dit als een vriendin.

Ik snap heel goed datje nu even rust wilt alleen zo als Willem zegt je er bij neer leggen ben ik niet echt mee eens. Bedoel na 1 of 2 maand rust had ik het toch weer proberen op te pakken nu zit je er nog midden in. Je weet niet hoe je leven er over een jaar uit ziet misschien heb je al wel een vriendin of ze is al zwanger en wanneer moet je dan nog de tijd vinden om na 0 te gaan?? Van uit stel komt vaak afstel en misschien omdat ik je toch redelijk goed ken (denk ik) hoop ik echt dat je als je weer aangesterk bent de kracht vind om door te zetten. Na alles wat je al gehad heb verdien je het gewoon om er helemaal van af te komen en als ik je zou kunnen helpen zou ik het zo doen heb echt respect voor je echt

Nouja dat wou ik nog even zeggen en ik bedoel het goed maar neem nu eerst maar je rust dat heb je verdiend

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat ik met erbij neerleggen bedoel is dat iemand gewoon beter de tijd kan nemen als het op een lichamelijke opiaat verslaving aankomt. En een groot aantal mensen blijkt met een onderhoudsdosis veel beter te functioneren dan telkens detox terugval detox terugval enz.

misslinda

Bewuste gebruiker
willemvaag zei:
Wat ik met erbij neerleggen bedoel is dat iemand gewoon beter de tijd kan nemen als het op een lichamelijke opiaat verslaving aankomt. En een groot aantal mensen blijkt met een onderhoudsdosis veel beter te functioneren dan telkens detox terugval detox terugval enz.

oke sorry in mijn oren klinkt het als opgeven.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als iemand een tijdje aan de opiaten heeft gezeten maakt het lichaam aanzienelijk minder lichaamseigen opiaten aan. Methadon en subox kunnen dan als vervanging worden genomen. Op een bepaald moment en dat is soms als heel snel functioneert het lichaam niet meer zonder hetzelfde als bij alcohol eigenlijk. Maar opiaten zijn op zich relatief weinig schade aan in het lichaam maar het is gewoon behoorlijk verslavend. Dankzij de methadon heb ik de kans gekregen mijn leven om te gooien en te stabiliseren. Tegenwoordig is het oké om een tijdje methadon te nemen om je leven op te bouwen vooral als iemand al 10 jaar verslaafd is. Veel mensen denken dat je met methadon gelijk moet afbouwen maar dat is het domste wat iemand kan doen. Veel arsten zullen je ook wat adviseren eerst een paar jaar te stabiliseren omdat de kans van slagen dan aanzienelijk groter is. Met methadon bouwt iemand geen tolerantie op tenzij die andere opiaten bijgebruikt. De voordelen van methadon worden zwaar onderschat omdat het drugs is in de ogen van veel mensen. Methadon is het enige medicijn wat als decennia lang voor verslaving wordt gegeven en wat werkt, niet als oplossing maar als hulpmiddel. Uiteindelijk moet iemand het ook nog zelf doen en het kan je enkel ondersteunen.

Hier heb je twee links naar een documantaire waar een arts dingen over methadon uitlegt!!

Deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=udhE338yaOM&feature=relmfu
Deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=jchbkA5Rofw&feature=relmfu

En wie een verslaving forceert komt er nooit vanaf op een enkeling na!!

misslinda

Bewuste gebruiker
Dus omdat het weinig mensen lukt moet hij zich er zich ook maar bij neerleggen?
Een verslaving is echt wel te verslaan als je maar sterk bent, als je het echt wilt.
Waar een wil is is een weg en die weg zal niet makkelijk zijn maar hij is er wel.

Filmpjes kan ik niet kijken nu, zit bij me moeder op verjaardag.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je begrijpt me verkeerd denk ik wat ik ermee wil zeggen is dat wanneer iemand stabiel is op de methadon deze een vele grotere kans heeft om te slagen. Bijvoorbeeld mezelf ik gebruik dagelijks methadon hierdoor ben ik er stukken beter aan. Nu heb ik de kans om mijn problemen aan te pakken terwijl ik mij nog goed voel. Het werkt gewoon veel beter om iemand te behandelen als deze methadon gebruikt en stabiel is dan iemand die constant ziek is en nergens zin in heeft. Heb met veel heroine gebruikers gepraat en de meeste die methadon als onderhouds medicatie kregen waren vanaf dat punt clean van de heroine. Veel ontwikkelen weer een nieuwe verslaving ernaast maar dat zou ook gebeuren zonder methadon.

Mijn idee is dat ze iemand beter kunnen stabiliseren en aan zijn problemen werken dan pas gaan afbouwen. Dan is het de slagingskans veel hoger. Lichamelijke verslaving kun je niet vergelijken met geestelijke verslaving dat heb ik wel door de jaren heen geleerd. Het is niet dat ik het middel probeer goed te praten maar ik wil gewoon duidelijk maken dat er een hoop mensen wel baat bij hebben en er supergoed op functioneren. Ik zie mijn verslaving als een ziekte en methadon is een medicijn wat het makkelijker maakt om ermee om te gaan en het aan te pakken.

pammetje82

Bewuste gebruiker
Ja linda ik snap wel dat je het goed bedoeld ook wel echt bedankt daarvoor... maar na bijna 15 jaar verslaafd te zijn geweest is het echt heel moeilijk ik heb het vooral over de geestelijke problemen die ik krijg door de methadonafbouw die zijn bij mij echt ernstig. Ik had de hele week paniekaanvallen, extreme spanning en extreme depressie waarbij ik dagelijks met zelfmoordneigingen rondliep. Om nog maar niet te spreken over het niet slapen voor nachten achter elkaar, niet kunnen eten / drinken, constant een ijskoud gevoel, hoofdpijn, koud zweet , gewricht en spierpijn en diarree. En als ik nou wist dat het een week zou duren dan was het te overzien geweest. Maar een methadonafkick kan MAANDEN duren. Dat kan ik momenteel gewoon niet meer aan. Ik heb methadon ook erg onderschat. Dacht dat het met rustig afbouwen best te doen zou zijn. Maar dat is het echt niet. Maarja je kent me! Dus je weet dat ik nu ff een klotetijd heb en gewoon ff weer sterk moet worden en misschien dat ik dan wel probeer over te stappen op suboxone. Ik weet alleen niks over suboxone. Werkt dit hetzelfde als methadon? even lang? is het makkelijker om daarvan af te komen? misschien dat iemand de positieve punten van suboxone kan vertellen? Bedankt voor alle input!

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Neem gewoon de tijd ervoor haastig spoed maakt zelden goed. Ben zelf eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die suboxone gebruiken. Heb gehoord dat suboxone een mildere ontwenning geeft maar weet er zelf niet het fijne vanaf.

misslinda

Bewuste gebruiker
Ja ik weet hoe klote tijd je hebt, maar ik geef om je weetje ik weet wat je droom is ( tenminste wat je droom was toen) en ik hoop zo dat je die kan verwezenlijken echt dat verdien je!

En ja verder heb ik totaal geen idee hoe het allemaal precies voelt enzo omdat ik het gelukkig niet mee gemaakt heb. Maar in mijn ogen is een leven zonder drugs beter als op een onderhouddosis maar misschien denk ik er wel te makkelijk over.

En sorry Willem ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal mee gemaakt heb en misschien is dit voor jou persoonlijk de beste manier van leven. Maar het kwam beetje over alsof het beter is om met methadon te leven als om er proberen vanaf te komen. Maar in mijn oren klinkt het gewoon niet logisch maar dat zal wel komen doordat ik het niet zelf het ervaren maar sorry

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Maakt niet uit zeg dan altijd maar iedereen is anders en dat is maar goed ook anders zou het allemaal behoorlijk saai worden.

MarkV

Experimenterende gebruiker
Voor mij persoonlijk werkt methadon perfect.
Ik gebruik al 30 jaar (sinds mijn 18e) methadon en voel me er prima bij; je kan er 100 mee worden volgens de vele artsen en begeleiders die ik in al die jaren ontmoet heb.
Ik vind de werking nog altijd erg prettig, dat aangename ontspannende opiatengevoel zeg maar.
Verder geslaagd in het leven, nieuwe motor en BMW cabrio onder m'n kont, het 1x per week bij de apotheek afhalen staat mijn (goede) leven niet in de weg. Heb ook gewoon opleidingen gedaan vroeger toen ik nog dope er bij gebruikte. Er zijn er meer zoals ik, maar weinigen maken hun habit openbaar, ze blijven liever onder de radar.
Als je het niet weet merk je niks aan me :wink: .
Rook sinds 5 jaar geen tabak meer (daarom na 25 jaar ook van de ene op de andere dag gestopt met blowen-geen centje pijn overigens dus hier geen interessant ''hoe ik 'afkickte' van de wiet verhaal''; stoppen met shag was echt lastiger ) , leef verder vrij gezond dus ik zie geen probleem. Nogmaals, dat is voor mij persoonlijk. Ik heb geen behoefte om te stoppen (waarom zou ik) :grin:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
En wat ik eerlijk gezged verwacht is dat er een hoop mensen zijn die gewoon goed functioneren met methadon en bedankt voor het delen van je reactie. DrNeedle hoelang ben je al gestopt met de dope?

MarkV

Experimenterende gebruiker
Ik heb van m'n 18e tot en met mijn 30e dope gebruikt (geshot) ; de laatste jaren van gebruik ging de lol er af vanwege een bijkomende benzodiazepinen verslaving (da's pas echt troep, een hel van een afkick ook) en ben toen met alles gestopt (behalve tabak en blowen) en overgegaan op een onderhoudsdosis methadon 18 jaar geleden.
Sindsdien ''clean'' :)

Heroine gebruik was voor mij was een unieke, leerzame periode en echt spijt heb ik dan ook niet (dat horen mensen nooit graag maar het is de waarheid); pas de laatste paar jaar overtroffen de negatieve ervaringen de positieve wat mij uiteindelijk deed besluiten te stoppen met illegale opiaten .
Met base (coke) heb ik nooit problemen gehad; lekker als het voorbij kwam maar voor mij niet verslavend; ik zei zelfs wel eens ''nee bedankt'' als het mij vanwege werk oid niet uitkwam.
Iedereen is uniek; wat voor de een werkt of gevaarlijk is, hoeft het voor de ander niet per se te zijn; zo woonde ik indertijd samen met mijn vriendin die af en toe mee gebruikte (heroine) maar nooit verslaafd is geraakt.
Het gebruik/experimenteren van/met harddrugs is wel spelen met vuur uiteraard.

misslinda

Bewuste gebruiker
oke zo als ik jullie nu begrijp gebruiken jullie het als een medicijn ipv een drugs.
maar wat ik dan niet begrijp he waarom je niet "beter"wilt worden.
je kan een goed leven hebben maar je bent afhankelijk van metha stel de wetgeving in Nederland word anders en het word niet meer voorgeschreven wat voor leven heb je dan??
dan blijft er niks over van je "goede"leven.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Niemand geneest van verslaving mensen kunnen er alleen mee leren omgaan. Voor de één is er meer voor nodig als een ander, iedereen is anders. Methadon geeft geen roes maar het zorgt ervoor dat ik niet meer ziek ben en gewoon kan functioneren. De wetgeving zal in dat opzicht echt niet zomaar veranderen daar ben ik niet zo bang voor. Zowel pech kilo's lopramide inslaan en daar de juiste dosis van vinden, ik bedenk wel iets waardoor ik niet ziek hoef te zijn.

misslinda

Bewuste gebruiker
willemvaag zei:
Niemand geneest van verslaving mensen kunnen er alleen mee leren omgaan. Voor de één is er meer voor nodig als een ander, iedereen is anders.

dat is niet waar er zijn zat mensen die "genezen"van een verslaving.
ik ben zelf ook tijd lang verslaafd geweest aan roken en heb er nu totaal geen behoefte meer aan.
zoals ik al eerder zei als je maar wilt dan kan je er van af komen.
een verslaving zit voor een groot deel in je hoofd, je denkt dat je het nodig hebt in je leven maar dat is niet zo. en een lichamelijke verslaving dan is het ook lastig door de afkick verschijnselen maar ook daar kan je door heen komen.

het kan zijn dat het je leven momenteel beter maakt maar op den duur zal dat veranderen ik vind echt dat jullie er zo makkelijk over praten alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Roken en methadon is niet elkaar te vergelijken op een bepaald moment kan een lichaam niet zonder een bepaalde stof. Als je niet lichamelijk afhankelijk bent geweest dan kun je dat niet voorstellen hoe het is om te ontwennen. Nog voordat je helemaal afgebouwd/gestopt bent ben je al zo ziek dat je net zo lief jezelf van kant maakt geloof me. Je ergste griep en dat keer 10 dat is hoe het ongeveer aanvoelt als je echt goed ziek bent. En dat duurt geen week of 2 nee dat duurt maanden. En alle psychische ellende die erbij komt kijken. Methadon is niet eens zo schadelijk als bijvoorbeeld speed of cocaine. Elke arts zal toegeven als je het hem vraagt dat je met methadon 80 kan worden zonder complicaties.

Er zijn meerdere studies en onderzoeken op internet te vinden waaruit blijkt dat iemand met methadon gewoon goed kan functioneren net als elk ander persoon. Voor de methadon had ik geen leven kon nog geen dag zonder obsessief drugsgebruik voorbijgaan. Heb eindelijk de kans gekregen om de dingen te doen waar ik de laatste 10 jaar niet aan toe ben gekomen. Hadden ze mij deze kans niet gegeven dan zat ik nog steeds heroine te roken en waarschijnlijk inmiddels te shotten en god weet op wat voor manieren drugs tot me te nemen. Er zijn zoveel redenen waarom ik hiervoor heb gekozen en heb 13 opnames nodig gehad om te realiseren dat het niet anders is. Als je 10 jaar van je leven kwijt bent geraakt aan drugs dan is methadon een zegen van boven, eindelijk de rust waar ik jaren naar snak. Die rust krijg ik niet als ik stop dan begint de ellende in mijn kop weer van voor af aan.

En dit zijn de laatste woorden die ik aan het overtuigen besteed vindt het genoeg heb mijn punt gemaakt naar mijn mening. Mijn excuses als ik nogal bot en op mijn teentjes getrapt reageer want ik weet gewoon dat dit voor mij werkt en afkicken detox enz niet. Weet zelf dat ik de goeie kant opga en als ik methadon nodig heb om schade te beperken dan is dat maar zo. Het hele idee achter methadon is dat de verslaafde weer de kans krijgt om te herstellen en schade te beperken.

misslinda

Bewuste gebruiker
je hoeft je excuses niet aan te bieden hoor zo bot is het niet :wink:

ik moet denk ik eerder me excuses aanbieden omdat ik waarschijnlijk geen idee heb waar ik over praat en er heel anders tegen aan kijk misschien wel te makkelijk. dus sorry daarvoor.

(en dat roken en methadon niet te vergelijken zijn snap ik ook wel, dat ging alleen over het feit dat een verslaving wel te genezen is)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Kan het allemaal aan de ene kant ook goed begrijpen waarom je er zo over denkt het is ook niet normaal. Zelf weet ik niet eerlijk gezegd ook niet beter dan te gebruiken of iets te moeten nemen om me goed te voelen. Heb het zelf er ook wel naar gemaakt dat wel. Komt allemaal wel weer goed.

rudolf

Bewuste gebruiker
Ik ben zelf van de morfine over gegaan op de methadon (80mg) en ik moet ook gaan kijken naar een onderhoudsdosering voor de rest van me leven.

Natuurlijk ben ik daar ook niet blij mee , maar liever dat als grote problemen en ziek zijn/pijn hebben.

Ik weet precies hoe je je voelt en het is klote , maar de rest van je leven op zo'n kleine dosering is zeker wel te doen.

pammetje82

Bewuste gebruiker
oke mensen allemaal erg bedankt voor de reacties. de topic titel "levenslang" hoeft natuurlijk niet echt levenslang te betekenen. Op het moment dat ik het topic schreef zat ik middenin het ziek zijn en was ik het gewoon zo beu dat ik besloot me nooit meer zo ziek te hoeven voelen. En als ik weer wat aangesterkt ben (ik voel me niet meer ziek sinds afgelopen vrijdag, toen is mn dosis weer omhoog gegaan) dan zal ik vast wel weer een poging wagen om er iig weer 5 mg af te doen of misschien 2,5 om het allemaal wat dragelijker te maken.

Maar voor nu aansterken en even weer van t leven genieten. En idd zoals rudolf zegt 12,5 mg valt mee dat zijn geen enorme hoeveelheden. Rudolf ik wens jou ook veel succes toe met het vinden van een juiste onderhoudsdosering! En idd volgens mijn arts word je er ook net zo oud mee als dan dat je geen methadone zou nemen. Succes iedereen!

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je neemt jezelf in iedergeval door om een relatief lage dosering te nemen dat vindt ik zoiezo al slim. Denk zelf ook regelmatig om af te bouwen de laagst mogelijke dosis dat ik niet ziek ben en gewoon kan functioneren. Hoe minder hoe beter en het voordeel het loopt allemaal niet weg. Jij ook sterkte ermee en als je uiteindelijk helemaal kan stoppen beter toch maar alles gewoon op zijn tijd.

misslinda

Bewuste gebruiker
pammetje82 zei:
Maar voor nu aansterken en even weer van t leven genieten. En idd zoals rudolf zegt 12,5 mg valt mee dat zijn geen enorme hoeveelheden. Rudolf ik wens jou ook veel succes toe met het vinden van een juiste onderhoudsdosering! En idd volgens mijn arts word je er ook net zo oud mee als dan dat je geen methadone zou nemen. Succes iedereen!

als je maar geniet in je leven dat is het belangrijkste!
succes met het aansterke

xxx

pammetje82

Bewuste gebruiker
Nou het is weer zover! Ik ben weer zo gek om verder te gaan afbouwen haha :grin:. Ff een weekje lekker kunnen bij-eten, sporten en me gewoon normaal kunnen voelen was heerlijk. En het geeft me meteen weer de kracht om verder af te bouwen. Heb 4 dagen niet kunnen posten vanwege dat mn internet wegwas. Ik ben deze keer niet met 5 mg naar beneden aangezien ik dat vorige keer niet trok. Heb nu gekozen om van 12,5 naar 10 mg te gaan en ik moet zeggen dat zelfs dat verrassend afschuwelijk voelt :( Mn spanning en nerveusheid zijn enorm en mn emoties zijn oncontroleerbaar, en daar komt nog koorts bij van 39,2 graden, het de hele dag IJS en dan ook echt IJSkoud en tegelijkertijd warm hebben met 24-uurs kippenvel en enorme zweetbuien erbij. Ook kan ik niet fatsoenlijk slapen (wat indommelen een paar uur per nacht, al 4 nachten achter elkaar) en ook bijna niet eten. Ben ik dan zo verdomde gevoelig voor die afbouw of wat is dit? Ik begin de moed al weer te verliezen ook al zit ik al op dag 4 van 10 mg.
:( PLEASE HELP! Hoe kan ik dit gevoel laten stoppen zonder weer methadon nemen. Heb de neiging te gaan scoren maar dit wil ik echt niet!

pammetje82

Bewuste gebruiker
heb trouwens ff een nieuw topic geopend omdat ik graag in een dagboek wil bijhouden hoe het gaat en zodat mensen met misschien wat kunnen helpen met tips en adviezen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
pammetje82 zei:
heb trouwens ff een nieuw topic geopend omdat ik graag in een dagboek wil bijhouden hoe het gaat en zodat mensen met misschien wat kunnen helpen met tips en adviezen.

Alle begrip voor natuurlijk en wens je veel succes en sterkte met het afbouwen, heb zelf geen ervaring met opiaat afhankelijkheid, maar kan als ik je berichten lees duidelijk opmaken dat methadon ook geen schatje is..

Nogmaals geen ervaring met opiaat afhankelijkheid; maar de regel geld voor meerdere middelen(drugs / medicatie etc.) soms na langer gebruik om het langzaam en gestaag af te bouwen. Een oude dokter van me wou me van 40mg diazepam naar 10mg zetten.. Heb zelf bij moeten halen en een andere arts in vertrouwen moeten nemen. En me les wel geleerd ervan maar goed das een heel ander verhaal. Blij dat ik daar vanaf ben, en wens jou ook die vrijheid toe!

Nogmaals sterkte met de afbouw je kan het wel, je moet het alleen echt willen en het komt echt voor elkaar!
Vooral niet forceren het afbouwen kan namelijk een averechts effect hebben zoals je al weet.

pammetje82

Bewuste gebruiker
Ja een diazepam verslaving ken ik helaas ook maar al te goed. Sterker nog ik ben nog steeds verslaafd eraan. zit nog op 10 mg / dag maar ben in de kliniek afgebouwd van 80 mg diazepam overdag en 45 mg flurazepam voor de nacht. Flurazepam gebruik ik helemaal niet meer. Dat werd meteen omgezet naar 120 mg diazepam per dag ipv 80. Flurazepam heeft zon lange halfwaardetijd en is zo sterk hypnotisch dat je er de hele dag als een zombie bijloopt. Maar ik weet dus ook hoe hel het is om van een benzo-verslaving af te komen of af te bouwen. bij mij deden ze het gelukkig wel geleidelijk aan. Heb er 8 maand over gedaan. Toch vind ik de methadon-afbouw vele malen zwaarder dan de benzo-afbouw

misslinda

Bewuste gebruiker
Het leven is tekort om ziek te zijn, als je ook gelukkig kan zijn met!
Ik neem alles terug wat ik hier voor gezegt heb. Waarom zou je de tijd die je hier bent verspillen aan ziel zijn en je kut voelen. Het kan zo over zijn en wat heb je dan gehad??

Sterkte met het afkicken maar blijf ook genieten

Liefs linda

misslinda

Bewuste gebruiker
ja, op zekere hoogte ben ik veranderd.
ik geloof nog wel dat een leven zonder methadon het beste zou zijn maar als je je goed voelt en lekkerder in je vel zit met een verantwoordelijke dosis dan is dat denk ik beter als je verschrikkelijk rot voelen.

je leeft maar 1 keer en je moet eigenlijk elk moment proberen te genieten van het leven. het is over voordat je het door hebt. je kan zo morgen niet meer wakker worden. dat is af gelopen woensdag met een hele goede vriend van mijn gebeurd. Dinsdag avond nog hele avond gepraat over facebook en woensdag ochtend staat er op facebook van zijn zusje RIP dus dat heeft me ogen geopend.

dus sorry voor mijn zwart witte gedachten.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
We moeten het denk ik gewoon allemaal als een leerproces zien het hele leven, alles is kostbaar dat besef ik me de laatste maanden ook steeds meer. Vooral naar mijn ouders ik heb een goede band met hun en woon ook gewoon bij ze maar de tijd vliegt en iedereen wordt steeds ouder. Dus elk moment wat ik heb wil ik benutten in het optimale en in mijn eigen situatie weet ik dat methadon voor mij werkt. Het is niet de oplossing maar het maakt alles wel een stuk makkelijker. Ben blij dat je hier in Nederland de keus hebt in zoveel opzichten of je dingen wel neemt of niet neemt.

En pammetje ik denk dat je beter kan afkicken in een juiste setting met juiste begeleiding want thuis stoppen lukt weinig mensen helemaal. Plus tijdens een opname in een goede kliniek kunnen ze je detox aangenamer maken met medicatie . Clonidine geven ze denk ik ook niet zomaar als je geen hartklachten hebt want het is eigenlijk bloeddrukverlager. Neem je tijd hiervoor en denk alles goed door en bespreek het met een verslavingsarts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan