toeval ?

eXeCuze

Bewuste gebruiker
soms heb ik van die momenten dat ik denk dat kan geen toeval zijn en dan denk ik sommige dingen gebeuren met een reden.
zoals gisteren we hadden examestunt ik zat buite met een maat van mij ff rustig jointje te roke en ik zeg zo tegen hem volgensmij gaat dit echt een vage dag worden en hij zegt tege mij ik zat net aan precies hetzelfde te denken. dit was al heeel vaag dat we op precies hetzelfde moment ook hetzelfde denken :openmouth: nou joint op terug naar school en raad eens zn vage dag geworden niet normaal stond bij de lift komt opeens de directeur aangelopen zegt hij tege mij soms maak ik me echt zorgen om jou . (waarschijnlijk omdat ik knoeper stoned was :P) mja en zulke gebeurtenissen heb ik vaker alleen kan ik er nu niet zo snel opkomen. hebben meer mensen het idee dat sommige dingen/alles met een reden gebeurd ?

Lana

Wijs gebruiker
Ze zeggen weleens, toeval bestaat niet.
Ik ben daar nog niet helemaal uit. Je zegt zo gauw: Goh, da´s toevallig.

Bijvoorbeeld, als je op vakantie bent in Spanje en je loopt daar een bekende tegen het lijf, dan zeg je, da´s nou ook toevallig.
Zoiets lijkt me dan ook wel echt toeval. Daar lijkt me geen reden aan zitten. Tenzij er een hele lovestory for life uitbloeit, dan zeggen we weer: dat had een reden, het moest zo zijn.

Ik en m´n moeder zeggen het laatste jaar continue alles hetzelfde op het zelfde moment. Dat vind ik niet toevallig. Dan zullen we wel gewoon een beetje hetzelfde zijn. Niet toevallig omdat we een bloedband hebben en bij mij is het puberige er nou ook wel vanaf dat ik alles tegen de draad in doe. Komt nu toch tevoorschijn dat we misschien wel meer op elkaar lijken dan ik dacht.

Je vrienden kies je min of meer ook automatisch uit op degene die een beetje hetzelfde als jou is en die bij je past, dezelfde denkwijze bijvoorbeeld.
Dan is het ook niet echt toevallig dat je weleens hetzelfde denkt op hetzelfde moment. Dan lijk je gewoon op elkaar denk ik.

Maar ik kan nou ook weer niet zeggen dat het allemaal met een reden gebeurt.
Dat vind ik ook bullshit, want ieder onschuldig iemand die vermoord wordt, wat is daar de reden dan van?

Jadi

Bewuste gebruiker
eXeCuze zei:
soms heb ik van die momenten dat ik denk dat kan geen toeval zijn en dan denk ik sommige dingen gebeuren met een reden.
zoals gisteren we hadden examestunt ik zat buite met een maat van mij ff rustig jointje te roke en ik zeg zo tegen hem volgensmij gaat dit echt een vage dag worden en hij zegt tege mij ik zat net aan precies hetzelfde te denken. dit was al heeel vaag dat we op precies hetzelfde moment ook hetzelfde denken :openmouth: nou joint op terug naar school en raad eens zn vage dag geworden niet normaal stond bij de lift komt opeens de directeur aangelopen zegt hij tege mij soms maak ik me echt zorgen om jou . (waarschijnlijk omdat ik knoeper stoned was :P) mja en zulke gebeurtenissen heb ik vaker alleen kan ik er nu niet zo snel opkomen. hebben meer mensen het idee dat sommige dingen/alles met een reden gebeurd ?
Haha, je was gewoon stoned :wink:

sjaartrol

Bewuste gebruiker
vroeger me mijn besta maat in de klas zeide we soms echt nét hetzelfde op zelfde moment...
of ook da we opeens allebei op zelfde moment onze portefeuille name, om allebei ineens ff int midden van de les ons geld te gaan telle...

kdenk eiglik da het een soort van onbewuste telepathie is, want het is ook enkel bij goei vriende da het gebeurt preceis, dus soms voelt ge elkaar zo goe aan, da ge onbewust weet wa er ga kome ofzo...

Flugeltje

Wijs gebruiker
Gewoon toeval. Als je er op gaat letten kan je er dingen bij gaan denken
It's your mind that create this world

azgaza

Badass junkie
Ik geloof dat het allemaal gewoon toeval is, ik heb ook mensen waarmee ik heel vaak het zelfde zeg, maar ik denk dat dat elkaar gewoon goed kennen en begrijpen is.

Osi`

Bewuste gebruiker
ik dacht aan iemand van dat die ne sms zou sturen, 5 seconden later maakt m'n gsm ne sms geluidje :') en jaja, het was nog die ene persoon nog wel.

toeval bestaat, het lot niet. Zo speciaal is toeval ook weer niet.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Als je erin gelooft dat alles om een rede gebeurt, Is het accepteren van dingen een stuk makkelijker.

Jammer dat ik er niet in geloof :openmouth:

Fishhead07

Wijs gebruiker
Lana zei:
Ze zeggen weleens, toeval bestaat niet.
Ik ben daar nog niet helemaal uit. Je zegt zo gauw: Goh, da´s toevallig.

Bijvoorbeeld, als je op vakantie bent in Spanje en je loopt daar een bekende tegen het lijf, dan zeg je, da´s nou ook toevallig.
Zoiets lijkt me dan ook wel echt toeval. Daar lijkt me geen reden aan zitten. Tenzij er een hele lovestory for life uitbloeit, dan zeggen we weer: dat had een reden, het moest zo zijn.

Ik en m´n moeder zeggen het laatste jaar continue alles hetzelfde op het zelfde moment. Dat vind ik niet toevallig. Dan zullen we wel gewoon een beetje hetzelfde zijn. Niet toevallig omdat we een bloedband hebben en bij mij is het puberige er nou ook wel vanaf dat ik alles tegen de draad in doe. Komt nu toch tevoorschijn dat we misschien wel meer op elkaar lijken dan ik dacht.

Je vrienden kies je min of meer ook automatisch uit op degene die een beetje hetzelfde als jou is en die bij je past, dezelfde denkwijze bijvoorbeeld.
Dan is het ook niet echt toevallig dat je weleens hetzelfde denkt op hetzelfde moment. Dan lijk je gewoon op elkaar denk ik.

Maar ik kan nou ook weer niet zeggen dat het allemaal met een reden gebeurt.
Dat vind ik ook bullshit, want ieder onschuldig iemand die vermoord wordt, wat is daar de reden dan van?

Je kiest inderdaad je vrienden zelf. Dus niet gek als je het zelfde denkt als een goede vriend /vriendin van je.

Maar ik denk dat iederen wel een situatie kent dat je echt denkt van jahoor dit kan bijna geen toeval zijn.

Maarja blijft een lastig te verklaren begrip :P Maar soms voelt het gewoon als geen toeval. Maarja of er een lot ofzo bestaan geen idee :grin:

Soms denk ik van wel. Dan denk je het heeft zo moeten zijn en soms denk ik van ja gewoon toeval :P

:wink:

emielr

Newbie
ik kwam ooit eens toe op een plek en moest direct aan een zekere persoon denken. Koml ik die 2 minuten daar tegen en zegt da die ook eengevoel had da ik daar ging toekomen.
Maar als je 1000dingen per dag doet is het gewoon logisch dat er eens 2 mensen toevallig aan het zelfde denken/doen.

Serenity

Badass junkie
sjaartrol zei:
vroeger me mijn besta maat in de klas zeide we soms echt nét hetzelfde op zelfde moment...
of ook da we opeens allebei op zelfde moment onze portefeuille name, om allebei ineens ff int midden van de les ons geld te gaan telle...

kdenk eiglik da het een soort van onbewuste telepathie is, want het is ook enkel bij goei vriende da het gebeurt preceis, dus soms voelt ge elkaar zo goe aan, da ge onbewust weet wa er ga kome ofzo...

Tering hé. ABN?

Toeval bestaat wel en niet. Ik weet het niet, vindt het aan de situatie liggen. Wel geloof ik een beetje in 'het lot'.
Ben het wel eens met Lana. :)

Fishhead07

Wijs gebruiker
Serenity zei:
sjaartrol zei:

Tering hé. ABN?

Toeval bestaat wel en niet. Ik weet het niet, vindt het aan de situatie liggen. Wel geloof ik een beetje in 'het lot'.
Ben het wel eens met Lana. :)

Hehe echt he moeilijk te lezen maarja.

Ik ben het met je eens ligt inderdaad aan de situatie. Maar blijft altijd lastig van ja het heeft zo moeten zien of wat een toeval tja of god dat nou echt zo heeft geplanned ofdat het nou gewoon toeval is.

Tja lastig :P zullen genoeg theorien over zijn maarja ik zou zeggen doe er je voordeel mee. Als er iets moois uit bloeid :grin: als je bijvoorbeeld op vakantie net de droomvrouw / man tegenkomt of een goede vriend ofzo ontmoet ja toppie toch.

Dus ja misschien bestaat er wel zoiets als het lot maar ik denk bijna alle gevallen puur toeval.

:)

Bovenaan