Tolerantie en slaappillen

Rob

Newbie
Hoy ik ben nieuw op dit forum en ik heb al 2 vragen.

1:
Ik ben 15 jaar en heb 1 uur geleden 3 biertjes genomen en ik word daar al aardig dronken van. Ik moet morgen stage lopen. Ik gebruik slaappillen van 20 mg ratiopharm (zoiets), voor mijn slaapproblemen. Er staat dat je voorzichtig moet zijn met alcohol. Is het verantwoord om zo'n pill als ik ga slapen (over een half uur) in te nemen?

2:
Verdwijnd tolerantie van alcohol?

thank yar,
Rob

flash kieke

Wijs gebruiker
Ik zou het niet doen als ik jou was.
Ik zou gewoon proberen te gaan slapen.Met dat beetje alcahol zal je wel lekker kunnen slapen denk ik.

Maar heb een slechte ervaring gehad met slaappillen en alcahol.
Wel wat meer dan jij hebt gebruikt,maar toch.
Ik zou voorzichtig zijn als ik jou was.

En er staat niets voor niets dat je er voorzichtig moet met zijn om het te combineren met alcahol

:)

Bal0n

Badass junkie
Ratiopharm is een bedrijf dat medicijnen maakt, dus geen specifiek medicijn. Ik denk dat het een benzodiazepine is, en alcohol en benzo's gaan heel slecht samen.

A

Anonymous

Gast
Die gaan wel goed samen hoor, maar je vergeet wat er gebeurd is de volgende dag.

Jeller

Badass junkie
alcahol heb je getypt om precies te zijn.. kzou die 2 alleszins nie me elkaar combineren, en als je het al een beetje voelt zal je wle goed kunne slapen van de alcohol normaal gezien

Rob

Newbie
Van Alcohol alleen kan ik vaak niet eens slapen. Van die slaappillen word ik trouwens ook al dronken maar meer lichamelijk, coardinatie & en kan nie meer goed lopen, als ik niet binnen een half uur ga liggen. Ik had 'm die dag toch ingonomen, geen problemen.

Owja, en weet iemand mijn 2e vraag?

PharmaPhreeK

Belezen gebruiker
*Officieel* moet je benzos en alcahal niet mengen, maar iedereen weet natuurlijk dat je het tegenovergestelde moet doen dan wat op de gele stickers op het doosje staat.

Elektronik_dynamite

Badass junkie
PharmaPhreeK zei:
*Officieel* moet je benzos en alcahal niet mengen, maar iedereen weet natuurlijk dat je het tegenovergestelde moet doen dan wat op de gele stickers op het doosje staat.
vergeet niet dat benzo's en alcohol 1 van de middelen zijn die bij zelfmoord pogingen worden gebruikt :wink:

maar opzich moeten benzo en alcohol als je het goed weet te doseren samen gaan en weten waar de grens ligt

PharmaPhreeK

Belezen gebruiker
als je zelfmoord wil plegen moet je van een gebouw afspringen.
Als dat nodig moet zijn met slaappillen, zou je eerst een paar flessen whiskey moeten atten en daarna snel een paar dozen benzos erachteraan. volges mij heb je dan nog steeds grote kans dat je het overleeft omdat je alles uitkotst als het je teveel wordt.

Elektronik_dynamite

Badass junkie
als je eerst die benzo's neemt stuk of 10 en je gaat dan flink zuipen heb je zo kans op een O.D. en je voelt niet dat je tever gaat omdat je je grenzen niet goed aanvoelt.
dat heb ik al wel meegemaakt namelijk, en wat het kotsen betreft valt wel mee
en paar flessen whiskey is wel erg overdreven

PharmaPhreeK

Belezen gebruiker
Ik heb welleens eerst veel valium gehad, en dan proberen te zuipen maar halvewege mijn eerste biertje ging ik al knock out.
Als je echt dood wilt meot je eerst vet lam zijn (paar flesse whiskey is overdreven) en dan een heleboel benzos. Dan zit je goed, want die pillen werken pas na 20 minuten ofzo, en dan slaat het allemaal in een keer in,yeah!

Elektronik_dynamite

Badass junkie
PharmaPhreeK zei:
Ik heb welleens eerst veel valium gehad, en dan proberen te zuipen maar halvewege mijn eerste biertje ging ik al knock out.
Als je echt dood wilt meot je eerst vet lam zijn (paar flesse whiskey is overdreven) en dan een heleboel benzos. Dan zit je goed, want die pillen werken pas na 20 minuten ofzo, en dan slaat het allemaal in een keer in,yeah!
valium naar wat ik heb gehoord als je het onder je tong laat oplossen werkt het na 10 minuten
en dormicum (mijn favo) werkt na een kwartier tot half uur.
maar als je de benzo's wegspoelt met b.v. goldstrike dan lukt het je wel om door te zuipen aangezien het toch pas na een tijdje werkt en de benzo ook
maar alleen al het feit dat jij na wat benzo's en 1 biertje al out ging zegt in feite al genoeg

Soma

Bewuste gebruiker
Dus het is gevaarlijk om 30 mg diazepam te combineren met ongeveer 10 biertjes in ongeveer 5 uur?

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
zizz, als je perse dood wil met medicatie is in principe een benzo een slechte keuze. De meeste mislukte zelfmoordpogingen zijn door benzo's. Die zijn niet zo erg toxisch. Beter zou zijn als je ze al niet neemt, een antidepressiva zoals prozac. Daar een doos van en voor mij een fles wodka. Nog beter zijn barbituraten, maar die mogen niet meer verkocht worden. Tenzij je een hond met epileptie hebt, heb ik ergens vernomen. Maar dat zijn dan weer de verkeerde. Phenobarbital is blijkbaar nog op de markt.
En 30 mg Diaze op 10 pinten: zelfde als altijd.... leeftijd, gewenning, conditie, vermoeidheid, wat je gegeten hebt, de verjaardag van je hamster.... spelen allemaal een factor.
Maar is al kantje boord.

Soma

Bewuste gebruiker
Oh...

Het was de eerste keer dat ik valium nam. En normaal drink ik ook niet zoveel, maar met die pillen was het wel ongelooflijk lekker. Ik vind het zelfs beter dan XTC. En ik voelde me ook niet echt zat btw. Misschien was ik dat wel, maar het voelde niet zo. Ik voelde me gewoon ongelooflijk goed. Ik ben wel na mijn laatste valium als een blok in slaap gevallen voor mijn maat zijn appartement en ben uiteindelijk in een bed wakker geworden. Maarja, ik zal in 't vervolg wel wat voorzichtiger zijn.

Frances.

Newbie
Om even Robs andere vraag nog te beantwoorden:
Tolerantie van alcohol kan verdwijnen als je afkickt, natuurlijk. Daar moet je je best voor doen, het gaat niet vanzelf weg.

Bovenaan