Tolerantie

Snoepautomaat

Experimenterende gebruiker
Hoe zit het nou precies met tolerantie van XTC gebruik. Ik had volgens mij ergens gelezen dat na 3 maanden stoppen je Tolerantie wel een aanzienlijk stuk vermindert is.

Klopt dit? Kan iemand me hier iets meer over vertellen?

3970

Wijs gebruiker
Er zullen nog wel meer mensen reageren, en ik weet het natuurlijk ook niet precies, maar ik heb gemerkt dat het van persoon tot persoon heel erg verschilt. Het ligt er ook aan hoeveel je op een avond (hebt) gebruikt, of je post- en preload, hoe gezond je leeft, sport, whatever.

Maar één advies dat ik iedereen geef die ermee begint; probeer er gewoon zo lang mogelijk tussen te laten, zeker 2-3 maanden. En probeer niet teveel op één avond (bij) te nemen. Het is vaak moeilijk om te laten, maar dat is de enige manier om de magie te behouden.

De volgende?

tomz0r

Badass junkie
Tolerantie kan met 2 dingen te maken hebben.
Het kan dat je het te vaak gebruikt hebt en je serotoninevooraad verminderd is. Sites melden dat het 1-4 maanden duurt voordat je serotonine van éénmalig xtc-gebruik weer op zijn top is. Als je de drug te vaak hebt gebruikt is dit langer. Persoonlijke ervaring met hoe lang je het best heb ik wel een beethe. Ik hield er altijd 2 maanden tussen en merkte dat de ervaring niet minder heftig werd, maar wel korter duurde naar mate ik het vaker deed. 2 maanden was voor mij dus te kort. Na een half jaar gestopt te zijn was dit weer terug.

Een tweede reden waarom je een pil als minder sterk ervaart is het psychische aspect. Je omgeving die anders is speelt hier een rol in. Maar ook een grote oorzaak is dat het speciale er af is. Je weet wat je kan verwachten. Dat maakt het minder leuk.

Twee goede redenen om een lange tussenpauze te houden dus, en dan heb ik het nog niet eens over de hersenschade die je daarmee beperkt. Hou het speciaal :)

Dimension4

Er treed wel degelijk tolerantie op, zoals met de meeste drugs :grin:

Heb het zelf ook tevaak achter elkaar gedaan. Nu besloten om een maandje of 3 te wachten.
Want dat speciale gevoel :hearteyes: , daar doe ik het voor :grin:

en dat raak je snel kwijt als je teveel gebruikt :(

J86

Bewuste gebruiker
inderdaad... merk vooral dat de magie korter duurt naarmate ik vaker binnen een tijd gebruik. 1 keer per maand is voor mij al teveel. ik wil nu zeker de 3 maanden weer halen voor de volgende keer. dan is het weer 90% magisch. de 100% van de 1e keer haal je denk nooit meer tenzij je een half jaar niet neemt en dan in 1 keer 200mg MDMA kristal ofzo.

EDIT:

En onthoud vooral.
Gezonder leven en voorbereid voor pillenavond zijn helpen ook gigantisch qua genieten en ook vermindering van schade. (Zie o.a Anti-neurotixiciteit sticky topic)

richelle

Belezen gebruiker
Als je vaker per mnd gebruikt heb je gewoon meer nodig per nacht, en ga je ongemerkt meer slikken, de laatste x zat er bij mij 6 mnd tussen en had ik aan 2 halfjes genoeg de hele nacht , terwijl als ik elke maand t doe, er gemakkelijk 3 naar binnen gooi op een nacht.
Maar de euforie zoals t was int begin , zo wordt t nooit meer ...

Snoepautomaat

Dus.. hoe lang duurt het voor je tolerantie vermindert is als je sinds.. maart 2007 ongeveer 250 pillen heb gebruikt? :flushed:

ParanoidAndroid

Ik heb in maart 2008 voor het eerst sinds 3 jaar wat genomen. Dat was toen een vingertje MDMA en ik ging toen ONGELOOFLIJK hard, niet normaal. Wildvreemde mensen knuffelen, klappertanden, enorme ogen met bijna alleen pupillen... :P Was echt abnormaal. De week erna hetzelfde verhaal met een blauwe dubbele mitsubishi. Toen een paar weken later nog iets genomen en die ervaring was al beduidend minder, en zoals vorige zeiden, dat love gevoel duurde inderdaad vooral korter. De eerste twee keer na die 3 jaar was het 1 grote love trip, maar de keren daarna merk je toch dat dat love gevoel sneller wegebt en je alleen dat wause overhoudt. Bijnemen heeft dan ook geen zin, word ik alleen maar wazig en wauser van en krijg hallucinaties etc.

Het lijkt net of je op dat moment gewoon voelt dat je serotonine opraakt, het moment dat dat love gevoel verdwijnt. Wat ik toen die eerste twee keer in 2008 meemaakte was echt ongelofelijk heftig, gedurende zeker 4 a 5 uur.

ik heb ook last van tolerantie hoor..
ik doe t nu.. denk ik 3 jaar ofso...
maar toch vrij regelmatig..
en ja... ik moet toch wel wat meer nemen
dan vroeger om t zelfde effect te bekomen

J86

Bewuste gebruiker
ParanoidAndroid zei:
Ik heb in maart 2008 voor het eerst sinds 3 jaar wat genomen. Dat was toen een vingertje MDMA en ik ging toen ONGELOOFLIJK hard, niet normaal. Wildvreemde mensen knuffelen, klappertanden, enorme ogen met bijna alleen pupillen... :P Was echt abnormaal. De week erna hetzelfde verhaal met een blauwe dubbele mitsubishi. Toen een paar weken later nog iets genomen en die ervaring was al beduidend minder, en zoals vorige zeiden, dat love gevoel duurde inderdaad vooral korter. De eerste twee keer na die 3 jaar was het 1 grote love trip, maar de keren daarna merk je toch dat dat love gevoel sneller wegebt en je alleen dat wause overhoudt. Bijnemen heeft dan ook geen zin, word ik alleen maar wazig en wauser van en krijg hallucinaties etc.

Het lijkt net of je op dat moment gewoon voelt dat je serotonine opraakt, het moment dat dat love gevoel verdwijnt. Wat ik toen die eerste twee keer in 2008 meemaakte was echt ongelofelijk heftig, gedurende zeker 4 a 5 uur.

ja ik kan het me voorstellen.. maarja 3 jaar wachten zie ik toch niet zitten -_-
wel ziek dat het zo lang duurt voor je weer een full love gevoel kan ervaren. zelfs met L-tryptofaan en 5HTP. Die 3 maanden is zeker geen overschatting. De echte 100% is misschien wel meer dan een half jaar. Alleen heb je na 3 maanden wel genoeg serotonine om lekker te kunnen trippen met love gevoel, alleen blijkbaar dus niet zo lang als na 3 jaar.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb ruim 9 jaar achter elkaar maandelijks tot wekelijks heel veel xtc gebruikt. Sinds een jaar of vier, komt het echter nog maar sporadisch voor dat ik iets slik (en dan zijn het geen pillen, maar kristallen). Laatst op Ruigoord had ik dus voor het eerst in iets van anderhalf jaar weer een echt ouderwets pilletje op (125 mg), ik ging er lekker op, maar toch heb ik nog steeds een vorm van tolerantie merkte ik. Volgens mij gaat die nooit meer helemaal weg bij mij. Best wel jammer..

Drientje

DF-koning
Flaffie zei:
Snoepautomaat zei:
Drientje zei:
Ga er maar vanuit dat jij een hele tijd beter geen pilletjes moet nemen

Ja, zover was ik zelf ook wel.. Maar wat is 'een hele tijd' ? :beer:
Ik denk zo'n 25 jaar.
Nou dat is zwaar overdreven. Ik denk dan wel in jaren. Ik heb mijn tolerantie ook naar de tyfus geholpen en ik denk dat het beste is dat je een half jaar tot 2 jaar geen xtc gebruikt. Waarschijnlijk heb je met een jaar of 2 de beste resultaten. When you abuse, you pay.

J86

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
Ik heb ruim 9 jaar achter elkaar maandelijks tot wekelijks heel veel xtc gebruikt. Sinds een jaar of vier, komt het echter nog maar sporadisch voor dat ik iets slik (en dan zijn het geen pillen, maar kristallen). Laatst op Ruigoord had ik dus voor het eerst in iets van anderhalf jaar weer een echt ouderwets pilletje op (125 mg), ik ging er lekker op, maar toch heb ik nog steeds een vorm van tolerantie merkte ik. Volgens mij gaat die nooit meer helemaal weg bij mij. Best wel jammer..

wauw... 9 jaar maandelijks tot wekelijks!?!?!?
dat je UBERHAUPT nog effect merkt....

en hoe ben je verder? veel last van geheugenverlies of andere aandoeningen? 9 jaar is echt heel erg lang als je zo extreem gebruikt ben dus wel erg benieuwd eigenlijk.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ben ok geloof ik. Heb het geheugen van een olifant en mijn IQ is nog niet zo lang geleden getest op 130. Daarnaast is vooral mijn EQ ver bovengemiddeld, ik doe het dus niet verkeerd geloof ik. Maar goed, ik ben ik en daar ben ik persoonlijk dus dik tevreden over. Alleen niet alle mensen zijn hetzelfde, dus reageren misschien ook weer anders. Ben soms best nieuwsgierig naar een kijkje in mijn hersenen, maar ik denk dat alles bij mij nog wel gewoon goed zit eigenlijk....

Ik heb idd behoorlijk veel xtc gebruikt, maar ben me er toch altijd wel heel goed van bewust geweest waar ik mee bezig was. Nam nooit zomaar iets, zonder me van te voren goed voor te laten lichten bijvoorbeeld. Ik zorgde altijd na gebruik, dat ik gezond at en mijn slaap pakte. Tuurlijk ben ik ook wel een paar keer op mijn bek gegaan, maar die dingen waren juist weer een wijze les voor me.
Ik ben een vrouw die van nature graag grenzen/avontuur opzoekt en experimenteert, maar daarnaast ben ik al van kleins af aan ook iemand die zeer bewust is van zichzelf. Dat is denk ik tegelijkertijd ook mijn kracht: ik weet/voel gewoon wanneer ik gas terug moet nemen. Het was ook niet moeilijk voor me om te stoppen met die pillen. Ben verder van de een op andere dag, na dik anderhalf jaar, gestopt met coke. Ik ben jarenlang een zware drinkster geweest, sinds twee jaar drink ik nog maar nauwelijks en ook mijn speedverslaving heb ik grotendeels overwonnen, ik vind dat ik mijn gebruik weer goed onder controle heb tegenwoordig.

Drugs veroorzaken iid hersenschade, maar het hangt dus, naar mijn idee, ook heel erg van de persoon af.

J86

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
Ik ben ok geloof ik. Heb het geheugen van een olifant en mijn IQ is nog niet zo lang geleden getest op 130. Daarnaast is vooral mijn EQ ver bovengemiddeld, ik doe het dus niet verkeerd geloof ik. Maar goed, ik ben ik en daar ben ik persoonlijk dus dik tevreden over. Alleen niet alle mensen zijn hetzelfde, dus reageren misschien ook weer anders. Ben soms best nieuwsgierig naar een kijkje in mijn hersenen, maar ik denk dat alles bij mij nog wel gewoon goed zit eigenlijk....

Ik heb idd behoorlijk veel xtc gebruikt, maar ben me er toch altijd wel heel goed van bewust geweest waar ik mee bezig was. Nam nooit zomaar iets, zonder me van te voren goed voor te laten lichten bijvoorbeeld. Ik zorgde altijd na gebruik, dat ik gezond at en mijn slaap pakte. Tuurlijk ben ik ook wel een paar keer op mijn bek gegaan, maar die dingen waren juist weer een wijze les voor me.
Ik ben een vrouw die van nature graag grenzen/avontuur opzoekt en experimenteert, maar daarnaast ben ik al van kleins af aan ook iemand die zeer bewust is van zichzelf. Dat is denk ik tegelijkertijd ook mijn kracht: ik weet/voel gewoon wanneer ik gas terug moet nemen. Het was ook niet moeilijk voor me om te stoppen met die pillen. Ben verder van de een op andere dag, na dik anderhalf jaar, gestopt met coke. Ik ben jarenlang een zware drinkster geweest, sinds twee jaar drink ik nog maar nauwelijks en ook mijn speedverslaving heb ik grotendeels overwonnen, ik vind dat ik mijn gebruik weer goed onder controle heb tegenwoordig.

Drugs veroorzaken iid hersenschade, maar het hangt dus, naar mijn idee, ook heel erg van de persoon af.

Ja dat blijkt dan inderdaad..
Goed om te horen dat zelfs na zulk extreem gebruik mensen nog goed terecht kunnen komen.
Wel grappig volgens de amerikaanse propaganda van vroeger zou je nu niet eens meer een vierkant blokje in een vierkant gaatje moeten kunnen stoppen :grin: (hersen gaten verhaal :rolleyes: )

Maar het zal per persoon ook wel flink verschillen idd.

Flaffie

Wijs gebruiker
Drientje zei:
Flaffie zei:
Ik denk zo'n 25 jaar.
Nou dat is zwaar overdreven. Ik denk dan wel in jaren. Ik heb mijn tolerantie ook naar de tyfus geholpen en ik denk dat het beste is dat je een half jaar tot 2 jaar geen xtc gebruikt. Waarschijnlijk heb je met een jaar of 2 de beste resultaten. When you abuse, you pay.

Het was ook overdreven bedoelt.

richelle

Belezen gebruiker
Heb nooit zo vaak zoveel gigantisch geslikt , nu bij elkaar een jaar of 8 aant gebruiken ,zeg maar.(1X IND DE 2MND) en ik denk toch dat je tolerantie dan inderdaad naar de klote is, en dat maybe als ik echt 2 jaar of zo niets zou slikken dan dat dat lovegevoel er weer ECHT zou zijn voor een keertje.

Neemt niet weg dat ik t toch te lekker vind om te zeggen ik kap definitief met xtc,(en wacht 2 jaar ) vind t Te lekker. Geeft iets extra,s op een feest en is voor mij een soort beloning na weer een maand of 2 alleen maar werken en no fun .

De herinneringen die je later wil hebben moet je NU maken :wink:

richelle

Belezen gebruiker
Heb ook nog geen gat in de hersenen :wink: herinner me echt de eerst keer nog als gister en functioneer normaal , en heb geen last van depressie,geheugenverlies of andere stoornissen.

Of dat geluk is of toeval..wie zal t zeggen, maar persoonlijk denk ik dat t wel los loopt met hersenbeschadigingen door te lang xtc gebruik..Wel als je 15 jaar elke week 5 tot 6 pillen in je mik gooit , dan verkloot je geest en lichaam.

Timaeus

Newbie
Even een oude draad oprakelen...
Heb een jaar lang minimaal éénmaal p/w XTC gebruikt, drie maanden wachten en met sublementen (L-Tryptofaan en 5-HTP) mijn serotine aanvullen. Daarna een capsule met 175mg kristal pure MDMA waarop ik redelijk goed ging. Dacht dat het weer snor zat maar de keer daarna was de tolerantie volledig terug.

Minimaal een half jaar wachten is idd een goed advies. Maar om tot mijn vraag te komen, weet iemand leuke alternatieven om de tijd tussendoor door te komen?
Heb coke (goede coke, waarvan je keel goed opzet), speed, allerlei bodybuilding pre-workout sublementen e.d. geprobeerd maar niets is echt heel boeiend.

Zat zelf te denken aan research chemicals zoals benzo fury (6APDB) en 5-IAI te denken, echter hebben ook die geloof ik serotine nodig. Ofwel, dat werkt ook niet.

Dus rock my world, wie o wie heeft een goed idee?? :rock:

Arizona

Bewuste gebruiker
Je kan eens op 2C- tocht gaan. check viewforum.php?f=37 eens op de verschillende 2C-xx. Je kan ook methylone, mephedrone gaan checken, deze zijn engiszins vergelijkbaar met het gevoel van MDMA.

Zo dan kan je weer vooruit succes!!

Timaeus

Newbie
Heb nu 1.5 gr methylone, vanavond eens kijken wat dat doet.
Kriebels in de buik, haha, ruikt precies als XTC... Maar eerst ff sportschool, dan met een paar meiden van mijn werk aan de dope :P

Thx for the advice, laat nog wel ff weten hoe het was.

Timaeus

Newbie
Prima shit, zowel snuiven als via capsule. 200mg is goede basis om te starten met capsules. Met snuiven gewoon pakken tot je lekker gaat... Beetje XTC met zwakke love effect, wel een beetje de coke high. Goed alternatief, pakt wel wat serotine (ong. 1/3 van XTC) maar vooral dopamine, maar an sich prima alternatief...

Space-monkey

Ik heb even een vraag;
Een vriend en ik (lesyouri en ik dus) hebben in korte tijd redelijk vaak mdma-pillen genomen, iedere keer ongeveer 2 tot 4 weken ertussen. Dit is veel te dicht op elkaar, en dat weten we, maar het probleem is dat 't lijkt alsof we een omgekeerde tolerantie opbouwen. :confused:

We raken steeds harder van de kaart terwijl de hoeveelheid niet meer wordt en dit gaat dan gepaard met korte-termijn geheugen verlies en dergelijke zaken. Kan iemand ons hier meer over vertellen? Komt dat door de frequentie in gebruik, of heeft 't een andere reden?
Andere vrienden die meededen hebben hier namelijk geen last van, en hun gebruik is niet minder dan dat van ons.

Bij voorbaat dank voor de reacties :grin:
Personal message mag ook:wink:

Bovenaan