Tom Boonen

shadad

Newbie
... heeft zich ook es vergrepen aan onze goeie vriend, de witte sloper. :rock:

Nu is mijn vraag: kan je met een coke habit aan topsport doen? Of bewijst het feit dat Boonen nog goed rijdt, dat het een één/twee/...-malig gebruik was?

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Toen Boonen nog een belofterenner was, gebruikte hij ook al af en toe coke. Ik heb dat toch enkele jaren geleden gehoord van iemand die in dezelfde gemeente woont en soms met hem ging feesten. Ik weet natuurlijk niet of het waar is want ik heb Boonen nooit zien snuiven. Maar ja. Volgens mij kan dat zeker. Als je erin slaagt om het bescheiden te houden. En inderdaad, zijn topniveau en alle controles die ze aan de lopende band moeten ondergaan, bewijzen volgens mij toch al dat hij geen junk is.

Flameon

Badass junkie
Bij minimaal gebruik en daarbij goede leefomstandigheden denk ik dat het wel moet kunnen. Zoals snuifdoos al aangeeft zal het wel geen junk zijn geweest, gezien de controles die die mannen moeten ondergaan.

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
echt belachelijk dat ze er zo'n big deal van maken op het nieuws, etc.. hij hoeft toch geen verantwoording af te leggen over z'n gebruik? >.<

Wacky

Badass junkie
MiNiMaLiSDope zei:
echt belachelijk dat ze er zo'n big deal van maken op het nieuws, etc.. hij hoeft toch geen verantwoording af te leggen over z'n gebruik? >.<
van coke ga je harder fietsen.

Psy High

Belezen gebruiker
Ik had vroeger ook al gehoord van een dorpgenoot van Boonen dat hij af en toe xtc zou nemen. Eerst geloofde ik het niet, maar toen hij in club Space was toen de politie daar binnenviel wist ik genoeg. Iedereen die club space kent wist genoeg :grin: .

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
kiekert zei:
Wacky zei:
MiNiMaLiSDope zei:
No way, no way.

zo ver was ik ook wel. hij gebruikte niet tijdens een wedstrijd maar gwn in het weekend op feesjes, zijn gebruik kon dus geen invloed hebben gehad op zn prestaties

:wave:

Detroit303

Bewuste gebruiker
Psy High zei:
Ik had vroeger ook al gehoord van een dorpgenoot van Boonen dat hij af en toe xtc zou nemen. Eerst geloofde ik het niet, maar toen hij in club Space was toen de politie daar binnenviel wist ik genoeg. Iedereen die club space kent wist genoeg :grin: .

Hehe, was bij in de space tijdens die inval? :grin: Wat een pech!
Het was me daar toch ook wel een grellige keet.. Benieuwd of dat terug open gaat.

HDA

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
MiNiMaLiSDope zei:
van coke ga je denken dat je harder fiest en er over opscheppen tegen je collega's en vrienden :grin:

KiewKiew

Newbie
hmm
opgeblazen verhaal enzo...
je moest ééns weten hoeveel mensen en wie er allemaal coke gebruikt, denk dat je nog zal verschieten :wink:
Kheb ooit is een reportage gezien waarin ze vertelden dat er zelf cocaine sporen gevonden waren in het parlement (BE)

nuja, Boone heeft waarsch wel is gebruikt, sow ? hij is bekend dus blazen ze het verhaaltje wat op en smijten ze het in het nieuws en maken er reportages over, is goed voor hun kijkcijfers

ik vin het maar een trieste bedoening... :kots:

acidboy

Badass junkie
Idd... waarschijnlijk is het allemaal totaal uit zijn verband/context gerukt en is Boonen ineens een junkie, of iemand die al jaren met 'doping' aan het rijden is.

Bovendien vind ik het altijd zo apart..... van coke ga je namelijk waarschijnlijk slechter fietsen (na herhaaldelijk gebruik), dus hij heeft vooral zichzelf ermee. Waarom dan nog zeiken over schorsingen etc. ?

Flameon

Badass junkie
KiewKiew zei:
ik vin het maar een trieste bedoening... :kots:

Inderdaad. Ze doen nu alsof die man dagelijks aan de coke zit. Komt puur en alleen omdat hij bekend is, goeie kijk en leescijfers en das kassa voor die van de media

Detroit303

Bewuste gebruiker
Tja, zolang hij de weg van Pantani niet opgaat.

En voor de rest mag hij lekker doen wat hij wil. Intereseert mij geen fluit, zolang hij maar blijft winnen. :P

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Vandaag verklaart hij "dat er iets in zijn drank gedaan" was. Vind ik nu wel bijzonder zwak van 'm, omdat hij begint te liegen, de drugs weer eens een slechte naam geeft terwijl hij zelf de schuld is, en daar nog zo'n drugsmythe bij gebruikt. Er zijn meerdere mensen die het gezien hebben, en die weten dat hij af en toe gebruikt. waarom dat zwak excuus? Voor opa en oma Boonen terug goed te laten slapen?

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Denk niet dat coke het echt voor je zal doen als topsporter. Het is wel zo dat het stimulerend werkt en je er een onoverwinnelijk gevoel van krijgt wat je kan helpen om een prestatie te leveren. Maar uiteindelijk komt het bij veel sporten en vooral wielrennen aan op de fysieke gesteldheid en/of fitheid van de sporter. En het lijkt mij niet dat coke hier dan het uitgelezen middel voor is.

belg_limburger

Experimenterende gebruiker
Varry zei:
Psy High zei:

Hehe, was bij in de space tijdens die inval? :grin: Wat een pech!
Het was me daar toch ook wel een grellige keet.. Benieuwd of dat terug open gaat.

Jaaaa de space dat waren tijden!
2005-begin2006 ik zie TOMMEKE nog voor mij staan met zijn glimmende oogjes. Ik wist genoeg!
Had dat toen aan men vader verteld die een enorm wielerliefhebber is.
Geloofde het niet.
Tot dat die vorig jaar in het nieuws kwam en dan dit jaar nog maar is.

Spijtig hij zou een voorbeeld figuur moeten zijn voor al die kleine wielrennertjes
Maar dat is hij dus niet echt!

volgens mij is er geld aan verdiend en is er een talent verloren gegaan, grote bull ish dat de staat van ons land weerspiegelt

dzN

Belezen gebruiker
een vriend vn me vertelde dat tom boonen waarschijnlijk expres coke heeft gebruikt. Coke blijft namelijk niet lang in je bloed. Coke zorgt er voor dat er bepaalde stoffen in het lichaam afbreekt.

Bv je bent zat en snuift een lijntje coke: je bent terug nuchter.

Nou misschien hetzelfde met de doping die hij gebruikte. Hij gebruikte regelmatig en gebruikte regelmatig ook coke voor dit af te breken.

Coke erger als doping ? denk het niet .

nou ja , ze vertellen veel!

:confused:

plopkoek

Bewuste gebruiker
Tja, Als hij in het weekend lijntje wil weg snuiven, moet hij zelf weten !

De resten worden altijd terug gevonden...dus hij koerst nooit onder invloed

Detroit303

Bewuste gebruiker
Ja idd, wat hij in zijn vrije tijd doet, boei mij geen reet.
De enige die echt recht op klagen heeft is zijn sponser, die op die manier in een slecht daglicht wordt gebracht. Verder kan je blijven lullen over voorbeeldfuncties enz. maar hij blijft ook maar een normale mens..

psych-out

Bewuste gebruiker
volgens mij deed Tommeke dat maar af en toe,
Tommeke heeft geld en stress wat kan daar tegen helpen ==) cocaine
ik snap die jongen wel.

Detroit303

Bewuste gebruiker
Ik word er misselijk van hoe de media dit opklopt! Jongens toch, hét hoofdpunt op het journaal, komop zeg!

partyspacer

Experimenterende gebruiker
<[/quote]
van coke ga je harder fietsen.[/quote]

Tuurlijk niet, het feit dat coke een upper is betekend nog niet dat hij er harder van gaat fietsen.
Zo'n rit duurt 5 uur, dan moet ieder half uur een lijn pakken...

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Tjah, wat wil je. Ik las overlaatst een interview waaruit af te leiden was hoe fucked-up zijn privé leven was door alle stress en media aandacht. Die man ziet zijn vrouw om de twee weken.

Zuipt die jongen hem plat staat hij de volgende dag in een of ander kutboekje à la story.

Je zou voor minder lekker een lijntje pakken, valt niet op en nog enige vorm van ontspanning.

Toch vind ik dat er iets louche aan de zaak is:

- of hij is hooked aan coke dat hij zelfs na zijn eerste blunder (een tour missen is een ramp voor een wielrenner) blijft gebruiken. Want geef toe: het is al zijn problemen niet waard.

- of hij heeft iets te verbergen, zoals iemand hiervoor al zei. Dat coke bepaalde stoffen afbreekt in het lichaam. Zulke mensen komen in contact met de beste sportartsen, en de chemische ontwikkeling blijft niet stilstaan. Kijk maar naar producten zoals cera: epo van de derde generatie. Daar zijn veel sporters mee betrapt door een controle van een urinestaal van jaren geleden.

Maar ik heb wel een gevoel dat Boonen clean rijdt.

Irie

Belezen gebruiker
Wat wel heel erg frappant was:

op de Belgische televisie: "Tom Boonen zijn coke-verslaving blablablablabla"
op de Nederlandse televisie: "Tom Boonen zijn coke-gebruik".

Wat maar weer eens aantoont hoeveel misverstanden er nog leven in ons landje, waar men in Nederland toch een heel stuk verder staat (en breder 'durft' te kijken).
Jammer, maar helaas realiteit ...

(zie je .. ik kan ook positief zijn over nederland, alleen niet als het op eten aankomt, doch dit geheel terzijde! :wink: )

Bovenaan