Toppen drogen

SmokeMe

Belezen gebruiker
Hallo mede-gebruikers :wave:

Een vriendin van mij heeft vandaag een aantal planten gekregen, weet iemand hoe die te knippen en drogen?

Ik heb gehoord dat in de meterkast een goede optie is maar ik woon in een studentenhuis dus dat lijkt me niet zo verstandig :)

Is het trouwens erg als sommige blaadjes een beetje geel zijn? Ik heb totaal geen verstand van planten, alleen van het roken ervan

Wacky

Badass junkie
Beste lees je heel wietforum.nl van voren tot achteren 2 keer, dan snap je alles van kweken op elke manier. Beetje moeite doen ervoor :)

Maargoed:
-Knip takken van de plant af
-Haal de grote bladeren van de plant af en doe die in de groene container (de bladeren die een steeltje hebben)
-Knip de kleine blaadjes die zonder steeltje uit de toppen groeien van de toppen af zodat je mooie, ronde, stevige toppen overhoud. Bewaar alles wat je er nu af knipt.
-Hang de takken met toppen 2 weken op zijn kop aan een lijntje op een droge donkere plaats. (handig dus om aan de onderkant van de tak een zijtakje te laten zitten)
-Gebruik je knipafval om wietboter, icolator, hasholie of wat dan ook van te maken.

Als je bij het knippen van je buitenwiet geen mooie ronde droge toppen kan maken omdat het allemaal maar losse fluffy mini topjes zijn kun je jezelf een hoop moeite besparen en het hele zootje als knipafval beschouwen :)

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Beste lees je heel wietforum.nl van voren tot achteren 2 keer, dan snap je alles van kweken op elke manier. Beetje moeite doen ervoor :)

Maargoed:
-Knip takken van de plant af
-Haal de grote bladeren van de plant af en doe die in de groene container (de bladeren die een steeltje hebben)
-Knip de kleine blaadjes die zonder steeltje uit de toppen groeien van de toppen af zodat je mooie, ronde, stevige toppen overhoud. Bewaar alles wat je er nu af knipt.
-Hang de takken met toppen 2 weken op zijn kop aan een lijntje op een droge donkere plaats. (handig dus om aan de onderkant van de tak een zijtakje te laten zitten)
-Gebruik je knipafval om wietboter, icolator, hasholie of wat dan ook van te maken.

Als je bij het knippen van je buitenwiet geen mooie ronde droge toppen kan maken omdat het allemaal maar losse fluffy mini topjes zijn kun je jezelf een hoop moeite besparen en het hele zootje als knipafval beschouwen :)

het bespaart je een hoop werk en plakkerige vingers als je enkel de grote bladeren afknipt,
de rest laat je enkele weken drogen en dan kan je heel makkelijk de kleinere blaadjes van de toppen halen..
tis maar een tip :stoned:
:wave:

Mike

Bewuste gebruiker
En pas even op waar je je afval weggooit. Je zal niet de eerste zijn waar de politie eventjes langskomt omdat een vuilnisophaler ze getipt heeft dat er wietafval in je bak zit. Ik stop het zelf liefst in de bak van een ander of ik gooi het op mijn werk in de container. :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SmokeMe zei:
Thanks!

Is het normaal dat het naar gras ruikt?

Je zei eerst dat je wel verstand had van het roken ervan? Dan moet je toch wel weten dat het niet naar gras ruikt? :grin:

Als je de planten zelf bedoelt, die horen ook naar wiet te ruiken maar misschien associeer je het met gras aangezien het allebei wel plantjes zijn :P

Bovenaan