Tramadol de moeite waard?

yellow2020

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
Wat wil je bereiken voor effect?

Wat ben jij vroeg op voor de zondag! Maar waar ik naar opzoek ben is een lichte euforie en een algeheel gevoel van kalmte/zorgeloosheid. Maar ik begin nu hard te twijfelen of ik het wel moet doen want ik heb laatst oxycodon gedaan wat ik in eerste instantie niets aan vond vanwege de bijwerkingen, maar die worden langzaam wat minder en het lekkere gevoel komt steeds dichterbij. Al is het nog steeds niet echt helemaal geweldig. Het gevoel wat het geeft is namelijk wel prettig maar erg subtiel. Misschien komt dat naarmate je vaker gebruikt. Ik heb dus weer nieuwe besteld en daar ben ik niet blij mee.

Tramadol had voor mij dezelfde werking als oxycodon maar een stukje lichter, natuurlijk afhankelijk van de dosering. Ik zat op 150-200 mg voor een beetje goede rush (zorgeloos, mellow gevoel) Qua ontwenningsverschijnselen zijn ze voor mij hetzelfde. Oxy vind ik persoonlijk een veel prettigere werking hebben omdat het sneller werkt (directe afgifte) en wat heftiger is qua effect. Ik heb van beiden nog een aantal doosjes liggen maar ik merk dat ik altijd voor oxy ga :mrgreen:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
yellow2020 zei:
Wat ben jij vroeg op voor de zondag!

Of laat op zaterdag, net hoe je het bekijkt :grin:

yellow2020 zei:
Maar ik begin nu hard te twijfelen of ik het wel moet doen want ik heb laatst oxycodon gedaan wat ik in eerste instantie niets aan vond vanwege de bijwerkingen, maar die worden langzaam wat minder en het lekkere gevoel komt steeds dichterbij. Al is het nog steeds niet echt helemaal geweldig. Het gevoel wat het geeft is namelijk wel prettig maar erg subtiel. Misschien komt dat naarmate je vaker gebruikt.

Die bijwerkingen worden meestal minder als je het vaker gebruikt. Het is met Oxy niet zo dat je het een tijdje moet slikken voor het optimale effect, het geeft gelijk het effect wat het te bieden heeft. Is een snelwerkende pijnstiller met een halfwaardetijd van 2-4 uur, je bouwt dus daarom niet een spiegel op in je bloed of zo. Ik vermoed dus dat je daarbij voor het juiste effect een iets hogere dosis moet hebben. Misschien kan iemand met meer verstand hiervan even bijspringen want ik weet het niet zeker.

Tramadol werkt in ieder geval langer dan Oxycodon, maar is voor zover ik weet iets minder sterk.

yellow2020 zei:
Ik heb dus weer nieuwe besteld en daar ben ik niet blij mee.

Snap ik, oppassen.. Als je het in huis hebt pak je het makkelijker.

Rvhh

Newbie
Zeker wel de moeite waard!! Je word er heerlijk chill van, en de wereld houdt ff op met draaien :P

ik zit zelf aan de tramadol voor pijnklachten (hernia) en slik er 5 op een dag in totaal van 50mg per pilletje.. soms een extra pilletje hier en daar..

Blijkbaar wendt mijn lichaam er niet aan want elke keer weer word ik heerlyk high! ( niet dat ik dat erg vind!) Af en toe wel perioden ertussen van super misselijk! :kots:

Legaal en vergoed high worden... wat wil je nog meer ? :) Ik zeg doen !! :wink:

Fortex

Newbie
beste yellow2020,
zou je mij berichtje willen sturen aub ?
op me profiel zie men email waar je mij kan contacteren.
ik wil u wat vragen aub.

alvast bedankt

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Was nog wat slaperig, forumregels gelieve in acht te houden!

Anders zijn we gedwongen een ban te geven!

drugsgek

Experimenterende gebruiker
Tramadol info

Hallo ik ben een dagelijkse blower en had een maand geleden tramadol HCL 50mg gekregen van de dokter ivm rugproblemen.
Ik nam er meteen 2 omdat ik zin had om even pijnloos te zijn, en een dikke joint erbij gerookt en wonderbaarlijk gaf het een heel lekker effect.
Nog een keer met 3 geprobeerd en gaf ook een lekker effect.

Zijn er ook sterkere middelen die dit soort effect geven maar dan sterker? want ik vind het een heel lekker mellow effect geven en je word er heel rustig en roezig van.
Iemand tips voor wat sterkere middelen die een soort gelijk of beter effect geven wat niet erg schadelijk is?

Bedankt alvast voor de tips!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Re: Tramadol info

Hey

Heb het even samengevoegd, staan al de nodige antwoorden op je vragen gok ik :)

Fool

Badass junkie
Nouja, dat is dus het effect van verschillende opiaten. Pas maar op, das verslavend spul!

Mijn werveltjes zijn een beetje versleten en hiervoor kreeg ik van de huisarts in eerste instantie tramadol maar helaas t werkte niet, nu gebruik ik oxycodon en dat werkt wel degelijk maar is zeer verslavend maar geeft ook een lekker gevoel, een soort van rust :hearteyes: T geeft me de rust die ik eerder kreeg van de wiet waar ik nu een aantal dagen mee ben gestopt

ps pas op, t is zeer verslavend

drugsgek

Net weer 3 tramadol 50mg genomen, paar lekkere jointjes erbij.
Net ff een rit met de auto gemaakt, daar moet je wel mee oppassen heb ik gemerkt, want je bent echt wazig en reageert langzamer, autorijden is wel leuk onder invloed maar ik doe het niet meer ivm veiligheid.
Wel raar dat ze me daar niet voor hebben gewaarschuwd bij de apotheek...

Bijwerkingen heb ik nagenoeg niet, alleen jeuk maar is niet echt erg ( voelt best lekker )
En soms een shot van misselijkheid ( heb het 2x gehad dat ik 10 minuten even rustig moest ademen omdat ik elk moment kon kotsen )
Maar dat is na 10 minuten weer verdwenen en je voelt je weer lekker.
Dat rustig ademen doe ik zelf om het kotsen tegen te gaan ( ik kan echt niet tegen kotsen )

Het is wel verslavend heb ik gemerkt want het is toch wel een heel lekker roezig effect vooral icm met een jointje.
Dus doe er wel rustig mee aan, ik gebruik het eigenlijk ook niet voor de lol maar ik heb een soort van chronische hoofdpijn ( heel vaak hoofdpijn ) en tramadol werkt daar gewoon heel goed tegen, het roezige effect wat ik erbij krijg is natuurlijk wel een mooie bonus.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Met tramadol moet je niet achter het stuur stappen nee. Is ook verboden overigens, raar dat ze daar inderdaad niks van gezegd hebben. Het zou ook op het doosje moeten staan..

Je mag tenminste de eerste twee weken van gebruik niet rijden en daarna alleen als je geen bijwerkingen ervaart. Lijkt me overigens wel een chill middeltje om eens te proberen.

drugsgek

SmartieAndMe zei:
Met tramadol moet je niet achter het stuur stappen nee. Is ook verboden overigens, raar dat ze daar inderdaad niks van gezegd hebben. Het zou ook op het doosje moeten staan..

Je mag tenminste de eerste twee weken van gebruik niet rijden en daarna alleen als je geen bijwerkingen ervaart. Lijkt me overigens wel een chill middeltje om eens te proberen.
Ja idd ben normaal helemaal niet van de pilletjes enzo maar dit is wel een heerlijk chill middel.
Ik ga het nu pas over 2a3 weken OF als ik hoofdpijn heb gebruiken.

Tip, rook er wel een jointje/jointjes bij dat versterkt het effect en maakt het nog chiller.
En slapen is ook hemels, heb net 12 uur lopen slapen :wink:

Fool

Badass junkie
drugsgek zei:
Zou wel in de bijsluiter moeten staan, daarnaast mag je ook niet meer rijden na 'een paar jointjes'. :P

Fool

Badass junkie
Lager beginnen en rustig opbouwen afhankelijk van wat je voelt. De dosering hangt namelijk ook af van de mate waarop je tramadol metaboliseert en kun je dus niet zo gemakkelijk afleiden van je lichaamsgewicht.

LikeMAll

Newbie
Ik heb er veel over gelezen en ben geintereseerd geraakt. Ben sowieso een fan van recreatief gebruik van bewustzijnveruimende middelen. Heb wat tramadol weten te bemachtigen : 3 doosjes van 30 x 50mg en 1 doos van 100 x 100mg. Net met m'n vriendin 2x50mg ieder getikt. Ben benieuwd wat het gaat doen.

zaagmans

Bewuste gebruiker
drugsgek zei:
Net weer 3 tramadol 50mg genomen, paar lekkere jointjes erbij.
Net ff een rit met de auto gemaakt, daar moet je wel mee oppassen heb ik gemerkt, want je bent echt wazig en reageert langzamer, autorijden is wel leuk onder invloed maar ik doe het niet meer ivm veiligheid.

Bijwerkingen heb ik nagenoeg niet, alleen jeuk maar is niet echt erg ( voelt best lekker )
En soms een shot van misselijkheid ( heb het 2x gehad dat ik 10 minuten even rustig moest ademen omdat ik elk moment kon kotsen )
Maar dat is na 10 minuten weer verdwenen en je voelt je weer lekker.
Dat rustig ademen doe ik zelf om het kotsen tegen te gaan ( ik kan echt niet tegen kotsen )

Het is wel verslavend heb ik gemerkt want het is toch wel een heel lekker roezig effect vooral icm met een jointje.
Dus doe er wel rustig mee aan, ik gebruik het eigenlijk ook niet voor de lol maar ik heb een soort van chronische hoofdpijn ( heel vaak hoofdpijn ) en tramadol werkt daar gewoon heel goed tegen, het roezige effect wat ik erbij krijg is natuurlijk wel een mooie bonus.

Is 150mg een goede startdosis? Ik ben wel wat gewend, maar ik heb 0 tolerantie voor dit middel. Je ziet ook wel 200mg als startdosis. Laat eens wat weten?

Fool

Badass junkie
Zou niet te hoog beginnen, better safe than sorry. Dat spul kan nare complicaties opwekken. :wink:

zaagmans

Bewuste gebruiker
Tramadol ervaring

Gisteren om 1800 uur kwam ik thuis. Ik had me al voorgenomen om deze avond Tramadol te proberen. Ik had me al uitvoerig ingelezen. 150 tot 200mg zou een goede dosis zijn. Ook werd mij aangeraden om zelfs met 100 te beginnen. Ook werd misselijkheid vaak genoemd als bijwerking. Ik zou dat een lastige bijwerking vinden. Ook slapeloosheid zou een vaak voorkomende bijwerking zijn. Deze zou ik dan wel weer voorlief nemen.

Om 1800 uur kwam ik thuis. Ik twijfelde even wat ik zou doen. In verband met de mogelijke misselijkheid twijfelde ik of ik eerst wat zou eten of dat ik het op nuchtere maag zou proberen. Ik had namelijk wel heel erg honger. Zonder goed onderbouwde reden bedacht ik dat ik eerst 100mg zou pakken, eten zou gaan maken en tijdens het eten 50mg zou bijnemen.

Ik nam dus de eerste 2 capsules eerst. Er zit 50mg in 1 capsule, de eerste 100mg had ik op nuchtere maag genomen dus. Na een half uurtje was het eten klaar. Heb even flink wat gegeten en nam mijn 3e capsule.

Nu ongeveer 3 kwartier begonnen de eerste effecten zich aan te dienen. Gelukkig nog geen misselijkheid. Daar was ik wel blij mee. Lichtjes begon ik een wat zweverig stoned gevoel in mijn kop te krijgen. Een beetje lichte vaagheid. Geen body high. Ook begon ik me zorgeloos te voelen. Niets interesseerde me eigenlijk. Dit effect bouwde zich langzaam op.

Na een uur besloot ik dat ik het effect nog wat verder wilde pushen. Ik nam nog 1 capsule waardoor ik dus op 200mg zat. Volgens velen is dit the weet spot. Ik besloot dat het OK was om een glaasje rose in te schenken. Na weer een half uurtje/3 kwartier begon de zweverigheid zich nog verder uit te bouwen. Van wat ik uit verschillende reports en van fora geleerd heb, is Tramadol echt een middel dat je kunt "stapelen". Gelukkig was ik niet misselijk. Alleen maar een rustig, zweverig, wat vaag gevoel in mijn hoofd. Mijn lichaam werd niet warm, zoals je in vele rapports wel leest. Maar alles voelde OK. Ik heb wat doelloos TV gekeken en wat over internet gevolgen, maar de beelden kwamen niet echt binnen.

Na een uur heb ik nog 1 capsule genomen. Mijn totale dosis zat toen op 250mg. Ik besloot dat dat ook de laatste capsule zou worden. Na een tijdje had ik een behoorlijk mistig hoofd, maar geen seconde voelde het slecht. Ook totaal niet het gevoel dat ik de controle zou verliezen. De body high bleef voor mij uit. Af en toe was het heerlijk om even mijn ogen dicht te doen en weg te zweven op de muziek die ik aan het luisteren was.

De effecten bleven continu op eenzelfde level. Tramadol zou ook behoorlijk lang moeten werken. Ik besloot naar bed te gaan. Ik lag daadwerkelijk heerlijk en ben nog even op mijn telefoon wat gaan internetten. Dat heeft maar heel even geduurd en wonderwel ben ik probleemloos in slaap gevallen. Ik had over de hele avond denk ik ook zo'n 5 glazen rose op.

Om 7 uur werd ik wakker. Ik moest even wakker worden, maar ik merk dat de effecten nog steeds voelbaar zijn. Ik ben nog een klein beetje vaag en heb een wat wattig gevoel in mijn kop. Geen kater, integendeel zelfs, ik voel me nog erg aangenaam. Ik heb ook honger en heb zojuist even een lekker kopje koffie op. Zoals eerder gezegd: Tramadol is geen RC, het is een medicijn tegen middelzwaar tot zware pijn.

Conclusie:

Totaal heb ik 250mg genomen (LET OP: Mocht je ook Tramadol willen nemen, ga nooit boven de 400mg! Dit kan een beroerte veroorzaken. Ook al zijn er idioten bij die veel hoger gedoseerd hebben). Al met al moet ik toegeven dat ik het een prettige ervaring vond. Wat ik gemist heb is de "warme deken" die Tramadol zou moeten geven, maar het zweverige gevoel in mijn hoofd, de zorgeloosheid en het gevoel van algemene tevredenheid passen wel bij een morfine-achtig middel. Positief is dat ik ook niet misselijk geworden ben. Ik heb er ook 5 rose bij gedronken, dat ging prima bij mij. Toch denk ik dat je je niet helemaal lazarus moet zuipen bij dit middel. Ik denk dan dat je in slaap valt of dat het dan echt zo wazig wordt dat je dan van je appel af gaat, maar dat is een aanname). Verder wil ik ook nog even noemen dat 250mg niet representatief is voor een normale dosis. Wat dat wel is kan niemand zeggen, maar ik lees vaak dat 150 tot 200mg prima is. Ook zijn er kennelijk mensen die een bepaald enzym missen, waardoor Tramadol minder of helemaal niet werkt. Ik heb daar even kort wat over gelezen, maar niet uitgebreid. Maar pas daar mee op. Mocht Tramadol voor jou niet werken, niet blijven doorslikken, want waarschijnlijk gaat het dan nooit werken voor je. (edit: Hier staat er wat over geschreven: https://drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=252347)

Ik ben niet iemand die verslavingsgevoelig is, maar waar benzo's mij het wel moeilijk gemaakt hebben, heb ik totaal geen drang om nu meteen weer Tramadol te nemen. Misschien over een paar weken weer een keer, maar het is gewoon OK zo. Misschien dat het bij anderen wel zo is. Tramadol is ook niks voor op een feest. Maar thuis is het heerlijk.

RidaDav

Newbie
Heb net 2 pilletjes Zaldiar genomen (2X37g Tramadol, rest is paracetamol) en ben van de wereld. Betekent dit dat ik overgevoelig ben voor dit product? Lijkt wel zo als ik zie wat een recreatieve dosis is...:)

Fool

Badass junkie
Ligt eraan wat je met "van de wereld bedoeld", meeste mensen hebben geen gigantisch sterk effect van 74 milligram. :wink:

RidaDav

Newbie
"Van de wereld" was mss wat overdreven, maar kon toch heel moeilijk de zetel nog uit en viel constant in slaap, eigenlijk geen leuk effect. Nu, 8 uur later, voel ik me eigenlijk wel heel goed, het gevoel dat ik aan het naspacen ben van mdma...

Fool

Badass junkie
Klinkt eerlijk gezegd al een nogal extreme reactie, slik je toevallig SSRI's of andere medicatie? :P

RidaDav

Newbie
Nope, neem niets. Misschien gewoon omdat het de eerste keer is... kan goed begrijpen dat mensen hieraan verslaafd geraken. Is hier ook iets leuks mee te doen op feestjes?:)

Fool

Badass junkie
Het heeft wel wat leuke eigenschappen ja, maar pas wel op met de alcohol, zó onschuldig is tramadol niet en vooral in combinatie met (wat meer) alcohol kan je nogal gevaarlijke bijwerkingen krijgen. :wink:

Re: Tramadol info

drugsgek zei:
Hallo ik ben een dagelijkse blower en had een maand geleden tramadol HCL 50mg gekregen van de dokter ivm rugproblemen.
Ik nam er meteen 2 omdat ik zin had om even pijnloos te zijn, en een dikke joint erbij gerookt en wonderbaarlijk gaf het een heel lekker effect.
Nog een keer met 3 geprobeerd en gaf ook een lekker effect.

Zijn er ook sterkere middelen die dit soort effect geven maar dan sterker? want ik vind het een heel lekker mellow effect geven en je word er heel rustig en roezig van.
Iemand tips voor wat sterkere middelen die een soort gelijk of beter effect geven wat niet erg schadelijk is?

Bedankt alvast voor de tips!

Beter dan tramadol? O-Desmethyltramadol, Morfine, Oxycodon en Heroine. Dan heb je soortgelijke effecten maar dan meerdere malen sterker.

Jacky M

Newbie
Ik heb een tramadolverslaving, die reeds 7 jaar bezig is, maar heb het onder controle, slik ts 50 en 100mg per dag om geen ontwenningsverschijnselen te krijgen en normaal te functioneren. Ooit begonnen ivm rugklachten en deze verdwenen als sneeuw voor de zon, de eerste maal zal ik nooit vergeten, warm gevoel en heerlijke tintelingen over mijn lichaam, happy en sociaal. En kon er massas op blowen zonder mega stoned te worden.

Nu jaren later merk ik wanneer ik het neem, ik nog steeeds slechts van 50 a 100mg een energieboost krijg die paar uur duurd, niet overdreven maar echt aangenaam. Maar wanneer ik een joint opsteek is al dat gevoel ineenz weg en wordt ik moe en krijg koud enzo. Doseer ik bij, word ik er enkel vaag van, en krijg ik soort van spraakproblemen, echt raar. Stoppen zit er echt niet in want als ik oversla.....owee owee zal ik het wel geweten hebben.....daarom heb ik ze overal mee....just in case.

Best dat mijn dokter meegaand is, heb hem uitgelegd dat dit therapeutisch werkt voor mij en hij ziet er niet echt kwaad in, zo krijg ik direct 5 voorschriften ineens mee. Denk dat dit voor de rest van mijn dagen is...gelukkig kost dit slechts een appel en een ei.

Een half jaar kunnen stoppen destijds maar dan wel gabapentine genomen, wat na verder onderzoek wel schadelijker lijkt te zijn.

Let hier goed mee op mensen, eens je eraan vast hangt....
Probleem is dat je direct met 3 verslavingen zit, dopamine, noradrenaline en het analgetisch, pijnstillend effect.

Lijkt ook op wat heroineverslaafden meemaken, maar dan 10x minder. Die opiaten toch he...

BloeMKool

Newbie
Oké oké. Dit is een DF en dan gebruiken mensen dit voor de fun. Ik moet het gebruiken om de pijn te verduwen dus kijk je er anders tegen aan. Wel een mooi rapport van Zaagmans!

lukavlm

Newbie
kan heel goed in het eerste verhaal in komen, Maar 7 jaar aan 1X 100mgr ??,
ik gebruik na 6 maanden 3a4x 100 mgr

ja heerlijk chill heb veel schrik voor te ontwennen en ik betaal ze peper duur omdat mijn dokter ze niet voorschrijft ... kut probleem

straatmadelief

Belezen gebruiker
Mijn enkele ervaring met tramadol is dat ik het niet echt de moeite waard vind. Misschien echt bij gebrek aan beter. Maar waarom met dit soort middelen klooien als je met wiet en/of benzo's fijnere effecten bereikt, minder heftig voor je lichaam en je de volgende dag niet ontzettend wazig bent op een rottige manier?

Heb al redelijk wat tramadol genomen, Zoals al reeds vermeld is 150 a 200 mg een goede dosis (bij mij toch). Verwacht er idd geen te harde roes van. Heb gemerkt dat ik er het meeste van voel als ik ergens in de zetel of in bed lig. Zodra je teveel begint te bewegen (stappen, ..) verminderd de roes. Wat ik ook telkens weer heb is dat het de dag erna redelijk blijft door snoozen. :)

Bovenaan