• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Trip 8#

Falsifica

Newbie
Hallo mensen!

Ik ga vanavond mijn 8e trip doen. Deze keer hebben we gekozen voor 3 man, de omgeving als mijn kamer en de porties zijn zo verdeeld:
2x 15 gram Royal Beluga (Heftige limited editions)
1x 10 gram Dolphins (standaard)

Van de truffels maken we soep. Omdat 15 gram voor mij te hoog gegrepen is met de vieze smaak.

Op mijn kamer bevinden zich:
- Kaarsen
- Muziekinstallatie met tripmuziek (oa royksop, trentemoller, spinvis, etc)
- Een tv met ruis
- Een spiegel
- Een levensechte poster
- Neon breek-lichten
- Darkroom (kleine inloopkast die pikdonker is)
- Een grote bank, meerdere plaatsen om te zitten

We starten vanavond rond 11 uur. Daarna zal ik ergens morgenmiddag de report posten!

Falsifica

Newbie
Jazeker de trip is nu voorbij. Het is nu vooral mellow hier, de aftereffects.

Dit was de heftigste trip tot nu toe! Extreem ziek! De visuals knalde derin. Naja nu het verloop dan:

We hebben de truffels gegeten als cup-a-soup. Dat duurde bij mij langer dan de rest. Maar nog geen minuut later sloegen ze al in. De feeling was gewoon gelijk aanwezig.
Mijn kamer bevind zich 2 etages hoger, dus het was de sigaret wegtippen en de trap op stormen.

De eerste uren waren gewoon heel erg intens. We hadden vrijwel meteen de eerste doos breek-lichten aangebroken (van de 2). Die lichten waren dus verspreid op de kamer. De standaard shit werd daarmee uitgevoerd. Rondzwaaien, rondgooien, buigen, etc.
De visuals verspreiden zich atm over de gehele kamer. Het krioelde van lichtjes, in patronen die voor mij uitzagen als botten, of voetjes, of beestjes.

Na 2 uur volop onze ogen uitgekeken te hebben, hebben we toch moeite gedaan naar beneden te lopen en het weer te bezichtigen. Het regende. Het was heerlijk. We hadden toen wel geen muziek, het tikken van de regen maakte nieuwe muziek.
Ondertussen had ik het idee mezelf compleet verloren te zijn. Voor mijn gevoel was ik op 5 plaatsen tegelijk (in het huis van familie, in de bibliotheek, etc). Heel vreemd. Alsof ik een ander mens was. Alsof ik geen individu meer was, en zo filosofeerde ik door, tot ik een zou zijn met het grotere geheel.
De andere 2 hadden de waterpijp aangezet. Wat ook vage effecten gaf.

Toen we later weer naar boven gingen, zijn 2 van de 3 allebei even in de darkroom gaan zitten. Waaronder ik ook. De figuren die mij daar omarmden zagen eruit als nostalgische knex-figuren. Wat opzicht best lachen is, als je erover nadenkt hoe fucked up jouw gevoel voor werkelijkheid dan is.

---- Ik schrijf het zsm af, mijn hoofd heeft atm te veel informatie om op te schrijven. (op de middag zien jullie de rest verschijnen)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Dat was wel een heel snelle inslag, ik denk dat dat toch een beetje placebo-effect is geweest in het begin. :)

Falsifica

Newbie
[We waren rond 12 uur begonnen, gezien 2 van de 3 eerst naar de film "The Inception" zijn geweest. En dat liep dus uit. (Ik was een van die 2) Film is btw een aanrader]

Bij deze, de tripreport.

Dit was de heftigste trip tot nu toe! Extreem ziek! De visuals knalde derin. Naja nu het verloop dan:

[0]
We hebben de truffels gegeten als cup-a-soup. Dat duurde bij mij langer dan de rest. Maar nog geen minuut later sloegen ze al in. De feeling was gewoon gelijk aanwezig.
@Sublimo: Dit idee had ik eerst ook. Ik gaf me dan ook pas over aan de feeling, toen een van de andere 2 aangaf dat hij het al voelde. Die persoon doet er normaal 15-30 minuten over om er iets van te voelen.
Mijn kamer bevind zich 2 etages hoger, dus het was de sigaret wegtippen en de trap op stormen.

[1]
De eerste uren waren gewoon heel erg intens.
We zaten met zijn drieen op de bank naar de poster te kijken. De starwars "Stormtrooper" leek eruit te breken. Zijn details liepen door op de muren langs de poster.
De kaarsen werden door een vriend van mij aangemaakt, wat een hele andere sfeer in de kamer gaf. Veel beter dan de lichten aanmaken.

[2]
We hadden vrijwel meteen daarna de eerste doos breek-lichten aangebroken (van de 2). Die lichten waren dus verspreid op de kamer. De standaard shit werd daarmee uitgevoerd. Rondzwaaien, rondgooien, buigen, etc.
De visuals verspreiden zich atm over de gehele kamer. Het krioelde van lichtjes, in patronen die voor mij uitzagen als botten, of voetjes, of beestjes.

[3]
Na 2 uur volop onze ogen uitgekeken te hebben, hebben we toch moeite gedaan naar beneden te lopen en het weer te bezichtigen. Het regende. Het was heerlijk. We hadden toen wel geen muziek, het tikken van de regen maakte nieuwe muziek.
Ondertussen had ik het idee mezelf compleet verloren te zijn. Voor mijn gevoel was ik op 5 plaatsen tegelijk (in het huis van familie, in de bibliotheek, etc). Heel vreemd. Alsof ik een ander mens was. Alsof ik geen individu meer was, en zo filosofeerde ik door, tot ik een zou zijn met het grotere geheel.
De andere 2 hadden de waterpijp aangezet. Wat ook vage effecten gaf. Toen een ervan besloot erin te blazen, in plaats van ervan te genieten, gaf de rook die uit de pijp kwam een vreemde nieuwe visual.

[4]
Toen we later weer naar boven gingen, zijn 2 van de 3 om de beurt even in de darkroom gaan zitten. Ik als 2e. De figuren die mij daar omarmden zagen eruit als nostalgische knex-figuren. Wat opzicht best lachen is, als je erover nadenkt hoe fucked up jouw gevoel voor werkelijkheid dan is.

[X]
"Ik schrijf het zsm af, mijn hoofd heeft atm te veel informatie om op te schrijven."
De reden dat ik dit schreef, was omdat ik net klaar was met de trip en nog in de mellow zat. Mijn voorhoofd voelde heel warm aan, mijn hoofd had veel te voorduren gehad.

[5]
Daarna werden de kaarsen uitgeblazen, een van de 3 had een lampje bijzich. Een laserlampje met verschillende patronen die je kon draaien. Hij scheen hiermee op mijn plafond en hier hebben we voor lange tijd naar zitten kijken.

[6]
Toen ik opstond, kwam ik in een sfeer waarin ik slechts een andere keer (trip 2) ben gekomen. Wij associeren de truffel-trip als een zoektocht naar je pure zelf. Een andere van de 3 had dan ook constant het idee "Hoger te staan dan zichzelf" en bevestigde dit ook. Hij praatte metaforisch over zichzelf.
Ik heb eindelijk voor mijzelf duidelijk gemaakt dat de truffels je slechts op weg helpen naar jezelf. Het is een zoektocht, en geen garantie het te vinden. Je pure vorm is niet tastbaar. De visuals lieten mij een silhouette van een gezicht zien. Met daarnaast 2 grijze andere gezichten. De middelste, was lichter dan de rest. Ik associeer dit met de Pure Ik. De andere 2 als 2 Ego's. Goed en Kwaad misschien. Het duurde maar heel kort.

In trip 2 had ik mijn ogen gesloten, en zag ik hoe ik hing in een eindeloos universum. Met een silhouette van een persoon voor mij. Met een glazen muur ertussen, ik kon het toen ook niet grijpen.

[7]
Toen we gingen roken uit mijn raam keek ik hoe de regen tegen de grond kletterden. En merkte ik hoe de visuals langzaam minderden. Het einde van de trip.

Playlist Trip 8:
The Birth And Death Of The Day -- Explosions In The Sky
Instrumental Rock: Lekker nummer, vooral voor de philosophische aspecten. Zoals velen zeggen, suggereerd het nummer naar de antree van God, als hij binnenstapt in het midden van het nummer.

Becoming Insane -- Infected Mushrooms
Psychedelic: Buitengewoon goed, vooral het laatste stuk waarin het nummer opbouwd.

Packed Like Sardines In A Crushed Tin Box -- Radiohead
Alternative Rock: Relaxend nummer, goed voor wanneer je enkel pas de feeling hebt. Om rustig op gang te komen.

Church Of Nonsense (Original Mix) -- Daniele Papini
Techno: De constante opbouw maakt het onoverzichtelijk. Wat onder het trippen heel interessant is. De visuals gaan mee met de muziek. Ook de gesprekken komen op het hoogtepunt als de muziek ook op het hoogtepunt komt.

Montecore -- Pivot
Alternative: Gewoon goed, verassende geluidseffecten.

No Turning Back -- Gui Boratto
Techno: Meegaande vibe.

Dagen Van Gras, Dagen Van Stro -- Spinvis
Pop: Mooie afwisseling. Af en toe is dat wat je nodig hebt in een trip. Van harde muziek naar zacht.

A Higher Place -- Royksopp
Electronic: Een van de beste tripnummers ooit. Vooral geschikt als je je even afzonderd.

Another Version Of Truth -- Nine Inch Nails
Industrial Rock: Niet aan te raden. Dit was een test om te kijken hoe ik hierop reageerde. Maar er zit te weinig beat in voor een goed trip-nummer.
--> Het enige nummer dat tegen viel.

Charge -- Trentemoller
Minimal: Deze is dan wel weer zeer aan te raden. Beetje de efteling geluiden.

Airwave - Alone In The Dark -- DJ Tiesto
Trance: Heel aggressief. Heb meerdere malen het idee gehad dat de bomen (als je het op open terrein doet) gaan bewegen met het nummer. Zeer heftig dus, meer bedoeld als je als 2 uur erop hebt zitten.

The Leopard (Extrawelt Remix) -- Minilogue
Minimal: Beste plaat die ik ooit random op youtube gevonden heb. Deze staat standaard in de lijst met gedraaide nummers onder de trip. Hij bouwt constant op. Met weer vreemde geluiden in het midden.

Surface To Air -- Chemical Brothers
Big Beat(Electronic/Techno): Heel interessant nummer wat inspeelt op de auditieve vormen van de trip. Het heeft mij onder de trip laten denken dat er tekst aan het einde van het nummer zit. Maar heb het niet meer terug kunnen vinden.

Toen de mellow aanbrak, zijn we overgestapt op Dub Fx. Mooie verandering.

Op een na, raad ik iedereen aan deze nummers te verzamelen.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Je hebt het echt prachtig beschreven ! :hearteyes:

Welk nummer moeten we dan niet verzamelen volgens jou ?

Harderstyles

Bewuste gebruiker
Erg mooi report. Ga zondag waarschijnlijk voor de eerste keer truffels nemen, zijn er nog gouden tips, dingen die ik juist wel/niet moet doen?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Harderstyles zei:
Erg mooi report. Ga zondag waarschijnlijk voor de eerste keer truffels nemen, zijn er nog gouden tips, dingen die ik juist wel/niet moet doen?

Het natuurlijke empathogenen topic staat er vol mee. :wink:

Bovenaan