tripreport MDMA

MLjah

Newbie
Oke dit is m'n eerste tripreport, ben geen schrijver maar ik wil dit echt even delen al is het maar om gewoon te kunnen neerschrijven.

Dit is soort van de eerste keer dat ik xtc gebruikt heb..
Ik heb al eens eerder een halve pil genomen in de stad, maar dit was totaal anders.

wat: een cola met half zakje (0.2g?) emma
één gele ferrari
paarse partyflocks (ik denk anderhalf, maar ben ik niet meer zeker van)

waar: hardcore/hardstyle feestje in Aarschot. Redelijk ver voor mij en dat was achteraf bekeken een groot nadeel.

Oke, hier begint dus mijn verhaal. We kwamen met een stuk of 5 vrienden aan op het feest en rond half 12 ging de cola erdoor samen met m'n vriendin, kort daarna heb ik de ferrari gedeeld met een andere vriend. Toen was het afwachten en niet veel later begonnen de eerste 'stuipjes' op te komen.
vanaf toen ging alles heel snel en wazig, maar toen het wat begon te minderen en mijn zicht weer normaal was besloot ik een paarse te nemen. Ik dacht immers dat de trip aan z'n einde aan het komen was (WRONG!)
ik had echt geen tijdsbesef meer en heb rare dingen ligge smsen naar vrienden en zelfs m'n vriendin. Maar omdat ik zo hard ging leek het alsof al de rest nuchter was (wat niet zo was) dus ik voelde me ergens eenzaam en het leek alsof iedereen naar me keek. maar een paar seconden erna stond ik weer te stampen en was mn hoofd helemaal leeg.
M'n pupillen waren groot, da's normaal, maar het leek echt alsof mn ogen er gingen uit springen, ik kon niet meer knipperen en mn ademhaling was heel hevig.
In het totaal heb ik ongeveel 7u aan een stuk strak gestaan en ik vond het op dat moment heel leuk. Maar toen de zaal aan het leeglopen was ging ik maar door, toen had ik er wel genoeg van.
Ik heb ondertussen volgens mij een paar keer moeten kotsen, maar dat is ook heel wazig.
Daarna hebben we besloten om naar huis te gaan en mn trip was eindelijk aan het stoppen. (dacht ik)

We gingen naar het station en ik heb in het totaal 2u gewacht op de juiste trein.
M'n hoofd was weer soort van in orde , maar ondertussen stonden m'n kaken en benen nogaltijd niet stil en ik begon het erg vervelend te vinden. elke keer als ik naar mn spiegelbeeld keek in het raam van de trein dacht ik: Ben ik dit?

Al bij al was dat allemaal nog het minst vervelende, want ik voel me op het moment echt depri en zie alles negatief.. Gelukkig weet ik dat het van de pillen komt dus ik hou me rustig, maar dit is alles behalve leuk.

Het is moeilijk te begrijpen omdat ik liever geen persoonlijke dingen ga vertellen en alles was voor mij heel wazig, maar ik heb het gevoel dat die nacht m'n kijk op het leven wel wat heeft veranderd.. of het komt door die afkick. Iemand die al iets gelijkaardigs heeft meegemaakt?

Mijn eerste en laatste keer mdma.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Jongen, MDMA is geen speelgoed... Je hebt gewoon te veel gehad. Zeker voor de eerste keer was het veel te veel. Had je het gehouden bij alleen een half pilletje, en misschien na een paar uur nog een beetje, dan was je nog helder gebleven en had je misschien wel de avond van je leven gehad. Ik denk dat MDMA wel de potentie heeft om je kijk op het leven te veranderen, maar of dit echt gebeurd is weet ik niet, ik zou eerst eens rustig bijkomen van de ervaring, zou nu nog geen conclusies trekken. Bij mij heeft MDMA zeker wel geestverruimend gewerkt. De ervaring zal hoe dan ook vast een behoorlijke indruk op je hebben gemaakt. :wink:

Zonde dat het je laatste keer is, want MDMA heeft echt zoveel betere dingen te bieden dan wat jij beschrijft. Maar misschien maar beter dat je ermee stopt, want als je er niet verantwoord mee om gaat is het een kwestie van tijd dat het een keer echt goed mis gaat natuurlijk (niet dat ik nou met de vinger wil wijzen want zelf ga ik er ook niet bepaald verantwoordelijk mee om, maar denk wel dat dat goed is om van jezelf te beseffen).

reverb

Bewuste gebruiker
Het is moeilijk te begrijpen omdat ik liever geen persoonlijke dingen ga vertellen en alles was voor mij heel wazig, maar ik heb het gevoel dat die nacht m'n kijk op het leven wel wat heeft veranderd.. of het komt door die afkick. Iemand die al iets gelijkaardigs heeft meegemaakt?

Mijn eerste en laatste keer mdma.

Afgezien van de dosis (altijd belangrijk voor alles wat te maken heeft met drugs en/of medicijnen), die veel invloed (negatief?) moet hebben gehad, kan ik bevestigen dat mdma je kijk op wie je bent, of zoals je leeft, kan veranderen. Waar ben je mee geconfonteerd, is het moeilijk te accepteren? De afkick stelt je inzicht eerder in een negatief daglicht, dat hoeft niet zo te zijn, zet dat uit je hoofd en benader je inzicht positief. Wat is er goed aan (op de lange termijn)?

Voor wat betreft de joint die je hebt gerookt, ja ook dat heeft invloed, maar ik zou zeggen dat is dan eerder een mindfuck geweest van het moment. Als je die gedachte nu nog hebt is dit echt iets wat naar boven is gekomen en waar je iets mee -mag- doen. :) Ik zou dat gevoel of die nieuwe kijk op je leven, proberen te verwoorden op schrift, of dit onderwerp met iemand bespreken die je vertrouwd. Het perspectief van de ander kan heel verhelderend zijn.

Tenslotte, als je toch nog een keer gebruikt van wat dan ook, minder is meer :wink: . Of nog een cliche, je bent nooit te oud om te leren ....

harry123

Bewuste gebruiker
Ja dat je je nu kut voelt eigen schuld dikke bult. Ken je grenzen. Je kan wel veel gebruiken, maar dan moet je een langere nacht hebben, en dan is het effect aan het eind ook niet meer zo leuk. Dan sta je alleen maar strak en is de euforie nergens te bekennen :P. En kans dat je helemaal verdooft, althans je huid. Is ook wel grappig :P

Bovenaan