Truffel thee in de koelkast?

Casserd

Newbie
Ik ben van plan om van het weekend truffels te gaan benuttigen. Nu maak ik er altijd thee van en willen we dit keer ‘s ochtends gaan trippen.

Nu wil ik vandaag alvast de thee gaan maken om het vervolgens 2 dagen in de koelkast te bewaren.
Kan je truffel thee 2 dagen in de koelkast bewaren? Is het dan handig om de truffels na het thee proces eruit te halen of haal je er meer uit als je deze erin laat zitten voor die 2 dagen in de koeling?

hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Mensen met hun truffel/paddo thee.. Vreet ze gewoon op man, werkt altijd 😝

Om en om, truffel, choco pinda. Merk je niks van de smaak.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoe vaak heb je truffels gedaan?

Ik denk zelf toch meer dan 30, 40 keer. Eerst at ik ze ook altijd op, maar dat begon me meer en meer tegen te staan. Thee is dan een uitkomst. :) Lang niet zo vies, makkelijk te maken, minder zwaar op de maag...

@Casserd
Durf het je niet te zeggen, maar ik zou voor de zekerheid de thee gewoon in het weekend maken. Is zo gedaan toch?

Casserd

Newbie

Om en om, truffel, choco pinda. Merk je niks van de smaak.

Wat Mindless zegt, op het begin gaat het wel maar op ten duur word het echt lastig. Als ik ze al ruik krijgt ik een braak neiging, eten is geen optie meer.

Durf het je niet te zeggen, maar ik zou voor de zekerheid de thee gewoon in het weekend maken. Is zo gedaan toch?

Opzich is de thee wel zo gemaakt, alleen zou het gemakkelijker zijn als de thee al klaar was. Vind het ook een risico om nu te maken en dan 2 dagen te bewaren. Tot nu toe vind ik het nog een te grote risico. Waarschijnlijk snijdt ik ze alvast zo klein mogelijk en zet ik er zaterdag ochtend gelijk thee van, scheelt weer wat snijwerk. Bedankt!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Opzich is de thee wel zo gemaakt, alleen zou het gemakkelijker zijn als de thee al klaar was. Vind het ook een risico om nu te maken en dan 2 dagen te bewaren. Tot nu toe vind ik het nog een te grote risico. Waarschijnlijk snijdt ik ze alvast zo klein mogelijk en zet ik er zaterdag ochtend gelijk thee van, scheelt weer wat snijwerk. Bedankt!
Heb je zo'n vol schema in het weekend dat je dan niet truffels kunt snijden? :tonguewink: Ik heb het idee dat je dan ook een risico neemt dat je truffels dan potentie verliezen.

Zelf prak ik ze altijd helemaal fijn met een vork. Gaat veel sneller en je drukt ze helemaal fijn. Paar minuutjes werk.

Casserd

Newbie
Heb je zo'n vol schema in het weekend dat je dan niet truffels kunt snijden? :tonguewink: Ik heb het idee dat je dan ook een risico neemt dat je truffels dan potentie verliezen.

Zelf prak ik ze altijd helemaal fijn met een vork. Gaat veel sneller en je drukt ze helemaal fijn. Paar minuutjes werk.
Dat valt gelukkig wel mee, geen afspraken of verplichtingen staan. Wil ze alleen zo vroeg mogelijk bereiden maar haastige spoed is zelden goed. Misschien toch beter om ze ‘s ochtends vroeg te bereiden dan. Zelf gebruik ik een truffel grinder en daarna nog met een mes fijn hakken. Zal eens proberen hoe een vork zijn werk doet.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Wat Mindless zegt, op het begin gaat het wel maar op ten duur word het echt lastig. Als ik ze al ruik krijgt ik een braak neiging, eten is geen optie meer.
Ik vind ze niet echt vies, soort zure walnoot met radijs bitter erin.

Wel een hele hap als je 30gram of meer eet ervan. Maar ik geef nog steeds de voorkeur aan opeten.

Casserd

Newbie
Ik vind ze niet echt vies, soort zure walnoot met radijs bitter erin.

Wel een hele hap als je 30gram of meer eet ervan. Maar ik geef nog steeds de voorkeur aan opeten.

als ik er niet zoveel moeite mee had dan zou mijn voorkeur ook naar eten gaan. Het blijft de beste manier om alles binnen te krijgen. De laatste 4x dat ik ze at Was het echt een strijd en al snel kwamen ze er weer uit. Sinds dien overgestapt op thee zetten en geen problemen meer. Stukken comfortabeler innemen, geen last van smaak, geur, misslijkheid of onprettig gevoel in de maag. Mijn portie zit meestal tussen de 20 en 30 gram, is maar net hoe ik me die dag voel. Op begin wel wat oefenen met thee zetten maar nu meeste wel geprobeerd en krijg ik altijd goede trips uit de thee. Vergelijkbaar met eten.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het kan natuurlijk zijn dat er een klein beetje psilo verloren gaat, maar mijn trips op truffel thee voelen niets minder potent dan mijn trips die ik had met gewoon truffels eten. Als er verschil is, zal dat heel klein zijn. Het gaat er mij om dat ik een volwaardige trip ervaring heb en dat lukt prima met thee.

Casserd

Newbie
Het kan natuurlijk zijn dat er een klein beetje psilo verloren gaat, maar mijn trips op truffel thee voelen niets minder potent dan mijn trips die ik had met gewoon truffels eten. Als er verschil is, zal dat heel klein zijn. Het gaat er mij om dat ik een volwaardige trip ervaring heb en dat lukt prima met thee.

hoelang laat jij je thee meestal trekken? Ikzelf zet wat water met de truffels op in een pannetje en laat hem op een laag vuurtje +30 minuten staan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
hoelang laat jij je thee meestal trekken? Ikzelf zet wat water met de truffels op in een pannetje en laat hem op een laag vuurtje +30 minuten staan.
Altijd 20 minuten met zo nu en dan roeren en zo nu en dan de gaspit even aan om geen koude thee te hebben.

Casserd

Newbie
Altijd 20 minuten met zo nu en dan roeren en zo nu en dan de gaspit even aan om geen koude thee te hebben.

20 minuten is voor mijn idee net te kort, speel dan liever safe met 30min. Heb altijd mn (elektrische)fornuis laag staan, kan dit geen kwaad? De truffels liggen op de bodem, wat dus met pan direct contact maakt met de hitteplaat?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
20 minuten is voor mijn idee net te kort, speel dan liever safe met 30min. Heb altijd mn (elektrische)fornuis laag staan, kan dit geen kwaad? De truffels liggen op de bodem, wat dus met pan direct contact maakt met de hitteplaat?
Voor mijn gevoel is het lang genoeg.

Zelf doe ik het vuur zo nu en dan heel zacht aan en blijf roeren zodat het absoluut zeker niet in de buurt van koken komt. Ik zou zelf het vuur (of in jouw geval je keramische/inductie plaat) niet constant aan willen laten staan, maar dat is maar mijn gevoel erbij.

Casserd

Newbie
Voor mijn gevoel is het lang genoeg.

Zelf doe ik het vuur zo nu en dan heel zacht aan en blijf roeren zodat het absoluut zeker niet in de buurt van koken komt. Ik zou zelf het vuur (of in jouw geval je keramische/inductie plaat) niet constant aan willen laten staan, maar dat is maar mijn gevoel erbij.
Bedankt voor de tips, ik ga het proberen zonder de inductie constant aan te houden. Zal zaterdag laten weten hoe het gegaan is.

Martinus

Wijs gebruiker
Ik heb ooit eens thee gezet en ik vind het nog even goor als de paddo's zelf. Je kan het wel sneller weg werken natuurlijk.
Had het gewoon gezet zoals je normaal thee zet. Water koken en dan de paddo's / truffels fijngemalen in een thee ei. Ongeveer 10 minuten was genoeg.
Ik had het daarna door een koffie filter laten lopen om het overige gruis weg te filtreren.

Omdat ik het niet meteen wou nemen had ik het in de vriezer bewaard. Ik had ergens gelezen dat iemand zo paddo thee voor lange tijden bewaarde.
Paar dagen later had ik het genomen. De trip kwam heel snel en sterk op. 10min na inname begon alles te dansen. Ik vond het niet fijn. Het kwam zo snel op dat het me een beetje verraste en voor ik het wist was het ook weer voorbij. Ik kan me weinig herinneren van de trip.

Ik eet het dus liever dan thee. Dan is de trip wat langer en heb ik meer tijd om in de juiste state of mind te belanden.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hmm, het komt bij mij wel sneller op met thee maar de trip heeft dan een normale duur. (5-6 uren)

Casserd

Newbie
Met thee komt het wel sneller op, soms kan dat wel erg desorienterend zijn. Zelf heb ik soms wat last van duizeligheid omdat de trip gelijk heftig begint maar dit trekt snel weer bij als je het laat gebeuren.
De smaak kan je maskeren door er een thee smaakje bij te doen, honing of wat ik vaak doe een cup a soep.
Misschien volgende keer iets langer laten trekken om je trip wat langduriger te maken. In mijn beleving is 10minuten erg kort, lijkt me niet dat alle psylo uit de truffel getrokken was. Zelf geen last van een ‘te korte’ trip, meestal 5 a 6 uur.

Casserd

Newbie
@Mindless afgelopen zaterdag de truffel thee gemaakt, had 10gr cosmic connectors en 10gr mothers finest. Was een goede trip, op begin even wat moeite met inschakelen door een onaangename lichamelijke sensatie van spierpijn. Gelukkig lukte het toch na klein half uurtje. Visueel was het mooi alleen had ik gehoopt op wat meer ademingen. Nu heb ik nog nooit echt veel visueel gehad van mothers finest, wel van de cosmic. In het donker de mooiste cleidoscopen. Ook mediteren gaat er goed op, zeker aanrader om met truffels te doen. Heb jij nog een favoriet van truffels? Ik ben nog opzoek naar mijn go to truffel.

FerdFatoehaus

Badass junkie
@Mindless afgelopen zaterdag de truffel thee gemaakt, had 10gr cosmic connectors en 10gr mothers finest. Was een goede trip, op begin even wat moeite met inschakelen door een onaangename lichamelijke sensatie van spierpijn. Gelukkig lukte het toch na klein half uurtje. Visueel was het mooi alleen had ik gehoopt op wat meer ademingen. Nu heb ik nog nooit echt veel visueel gehad van mothers finest, wel van de cosmic. In het donker de mooiste cleidoscopen. Ook mediteren gaat er goed op, zeker aanrader om met truffels te doen. Heb jij nog een favoriet van truffels? Ik ben nog opzoek naar mijn go to truffel.
Mijn favoriet is toch wel Hollandia tot nu toe. Erg veel visuals vooral. Maar ik gebruik het vooral recreatief.

Casserd

Newbie
Mijn favoriet is toch wel Hollandia tot nu toe. Erg veel visuals vooral. Maar ik gebruik het vooral recreatief.
Ik gebruik het ook voornamelijk recreatief. Het mediteren is iets wat ik voorheen probeerde en toch blijven hangen is. Hoor wel vaker dat hollandia een goede is. Heb je lichamelijk ook een hoge high of is het alleen visueel?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mijn go-to truffel is de Atlantis geworden. Niet omdat die nou zo bijzonder is, maar omdat de effecten tussen soorten voor mij niet zo lijken te verschillen en Atlantis 1 van de goedkopere soorten is. Onderlinge trips op dezelfde soort verschillen ook al, dus het is allemaal ook lastig te zeggen.

Er is wel 1 duidelijke uitschieter voor mij en dat is de Utopia. Nu komt die ook al in 22 gram dus dat is 7 gram meer dan normaal, maar het effect daarvan kwam in de buurt van mijn eerdere 40, 50 gram paddo trips. Supersterke truffel was dat en zo staat 'ie ook wel bekend. Hij is wel een stuk duurder maar dat was het imo in dat geval dik waard. Heb ook wel een paar keer Hollandia gedaan maar die waren niets sterker voor mij dan Atlantis dus nooit weer gekocht.

Casserd

Newbie
@Mindless De hollandia heb ik zelf nog niet geprobeerd, eigenlijk alleen nog maar de truffels van freshbox. Van die lijn springt bij mij de cosmic connectors en white diamands eruit. De andere zijn wel oké maar zullen niet snel een keuze van mij meer zijn. Ik zit te twijfelen tussen high hawaiian en de utopia om te proberen, wss allebei maar welke ik eerst zou gaan doen.
het is inderdaad lastig te zeggen wat voor trip je krijgt, verschilt per keer. Elke trip is net iets anders, het komt allemaal neer op je mindset.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Ik ben het volkomen eens met @Mindless, het gaat meer om de hoeveelheid dan om het soort. Daarnaast blijft het een natuurproduct waarvan het ene bakje nu eenmaal potenter is dan de andere, ondank het hetzelfde soort is.

Toch moet ik zeggen dat ik op purple rain een hele aparte space heb gehad. Heel liefdevol xtc gevoel gaf deze me. Dit is ook de enige truffel die uit hele kleine mini truffeltje bestaat. Zeker een aanrader als je eens iets anders wil proberen!

Zie de bovenste

02.-Freshbox-truffles.jpg

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless De hollandia heb ik zelf nog niet geprobeerd, eigenlijk alleen nog maar de truffels van freshbox. Van die lijn springt bij mij de cosmic connectors en white diamands eruit. De andere zijn wel oké maar zullen niet snel een keuze van mij meer zijn. Ik zit te twijfelen tussen high hawaiian en de utopia om te proberen, wss allebei maar welke ik eerst zou gaan doen.
het is inderdaad lastig te zeggen wat voor trip je krijgt, verschilt per keer. Elke trip is net iets anders, het komt allemaal neer op je mindset.
De truffels van freshbox ben ik niet bekend mee. Misschien eens proberen. :) En die purple rain ben ik nu ook wel benieuwd naar. :)

Casserd

Newbie
@Space 🕉 de purple rain is zeker wel benoemenswaardig, gaf mij ook een aparte space. Voor de ontdekker zeker eentje om uit te proberen. Die nog niet geprobeerd boven de 15gr, wel nieuwschierig hoe het bij 25 tot 30gr zou uitpakken.

met welke truffel heb jij de beste ervaring?

Space 🕉

Bewuste gebruiker
@Space 🕉 de purple rain is zeker wel benoemenswaardig, gaf mij ook een aparte space. Voor de ontdekker zeker eentje om uit te proberen. Die nog niet geprobeerd boven de 15gr, wel nieuwschierig hoe het bij 25 tot 30gr zou uitpakken.

met welke truffel heb jij de beste ervaring?
Ik denk toch wel de combi dragons en purple rain. Totaal 25 gram. 15 dragons en 10 gram purple rain. Dat was een mooie reis, vooral een hele diepe innerlijke reis.

Het bracht me op hele mooie plekken met gesloten ogen 💖

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik gebruik het ook voornamelijk recreatief. Het mediteren is iets wat ik voorheen probeerde en toch blijven hangen is. Hoor wel vaker dat hollandia een goede is. Heb je lichamelijk ook een hoge high of is het alleen visueel?
Het was de sterkste variant volgens de smartshop en 2,50 duurder dan de rest. Maar zoals @Mindless al zei gaat het misschien meer om de hoeveelheid. Ik heb er nog niet super veel ervaring mee dus dat durf ik niet te zeggen.

Maar het was visueel en een flinke bodyload in ieder geval. Kan ze zeker aanraden. Ik vond ze heftiger dan de keer ervoor met een bakje van 15 euro (volgens mij Atlantis oid)

Bovenaan