Truffel weekend

ManPaardKrokodil

Bewuste gebruiker
Hallo, iemand ervaring met een commercieel truffel weekend? Er lijken er diverse te worden aangeboden voor een innerlijke reis en dergelijke, vaak met speciaal zelf gekweekte truffels. Ik kreeg een tip om het eens te proberen, maar ben benieuwd naar ervaringen en wellicht tips welke ok zijn en welke beter te mijden.

ljuv

DF-koningin
Hallo, iemand ervaring met een commercieel truffel weekend? Er lijken er diverse te worden aangeboden voor een innerlijke reis en dergelijke, vaak met speciaal zelf gekweekte truffels. Ik kreeg een tip om het eens te proberen, maar ben benieuwd naar ervaringen en wellicht tips welke ok zijn en welke beter te mijden.
Ik word hier ook altijd ontzettttttend door gepakt, maar uiteindelijk nooit gedaan. Rationeel gezien niet aan mezelf te verkopen dat ik zo’n bedrag uitgeef aan spirituele kwakzalverij. Zeker niet nu het echt in meervoud aangeboden wordt tov paar jaren terug. Maar emotioneel gezien trekt die spiritualiteit en het gebruiken in groepsverband met zo’n intentie me heul interessant. Ik volg t topic even.

Laatst bewerkt:

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Nu lijkt het mij zelf niets om met onbekende mensen truffels te doen en zou ik liever met een naaste m'n zelf gekweekte paddo's eten. Maar goed, dat is een mening en voor iedereen anders.

Wat zijn je beweegredenen om ervoor naar iemand toe te gaan? Als je behoefte hebt aan professionele begeleiding kan het zeker een goede keus zijn lijkt me.

• Like
Waarderingen: ljuv

ManPaardKrokodil

Bewuste gebruiker
Nu lijkt het mij zelf niets om met onbekende mensen truffels te doen en zou ik liever met een naaste m'n zelf gekweekte paddo's eten. Maar goed, dat is een mening en voor iedereen anders.

Wat zijn je beweegredenen om ervoor naar iemand toe te gaan? Als je behoefte hebt aan professionele begeleiding kan het zeker een goede keus zijn lijkt me.
Tja, heeft te maken met verwerking en ptss. En als je al veel gepraat hebt en niet heel veel verder komt, ga je naar alternatieven kijken. Mdma en lsd zijn ook weer erg in de belangstelling voor professionele hulpverlening. Maar gaat nog wel even duren voordat een mainstream behandeling is. Toen kwamen deze weekenden ter sprake. Maar ik ben ook wel sceptisch, vandaar mijn vraag. Anderzijds beetje begeleiding kan wel prettig zijn als zo'n trip heftig wordt.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Tja, heeft te maken met verwerking en ptss. En als je al veel gepraat hebt en niet heel veel verder komt, ga je naar alternatieven kijken. Mdma en lsd zijn ook weer erg in de belangstelling voor professionele hulpverlening. Maar gaat nog wel even duren voordat een mainstream behandeling is. Toen kwamen deze weekenden ter sprake. Maar ik ben ook wel sceptisch, vandaar mijn vraag. Anderzijds beetje begeleiding kan wel prettig zijn als zo'n trip heftig wordt.
Is het in groepsverband of alleen met een begeleider? Dat laatste kan ik jouw geval wel een uitkomst bieden denk ik.

Een trip met dezelfde intenties kan evt ook met een naaste als tripsitter, mocht je het niet met een vreemde willen doen.

ljuv

DF-koningin
Dan zou ik eerder kijken/googlen naar truffeltherapie. Volgens mij inderdaad nog niet door gecertificeerde psychs, maar wel met een heel andere intentie dan die weekeinden die worden aangeboden. Ik zou die weekeinden bijvoorbeeld meer zien als persoonlijke (spirituele) ontwikkeling, dus ook wel werken aan jezelf maar meer “het goede” nog meer versterken. Jij bent meer opzoek naar hoe je trauma’s kan verwerken met behulp van psychedelica, toch?

Ook hier heb ik al zoveel naar gekeken maar het nooit aangedurfd😂 Maar is wel veel over te vinden, ook aan reviews.

MK-ULTRA

Bewuste gebruiker
Je kan ook eerst een dag ceremonie doen, zijn ook wel overdag. Dan kun je in de ochtend beginnen en thuis slapen. Zelf ook wel gekeken naar dit soort ceremonies, 1x een san pedro ceremonie bijgewoond, vond de groep en begeleiders niet erg prettig en onprofessioneel (voor zover je dit kan verwachten tijdens een ceremonie?) dus nu wat huiveriger.

Casrus

DF-koning
Zelf ook wel gekeken naar dit soort ceremonies, 1x een san pedro ceremonie bijgewoond, vond de groep en begeleiders niet erg prettig en onprofessioneel (voor zover je dit kan verwachten tijdens een ceremonie?) dus nu wat huiveriger.
Hoe dat zo?

Bij mijn Ayahuasca-workshop vond ik hun mening over mijn homoseksualiteit achterlijk (dat dit door misbruik op jeugdige leeftijd zou komen... onzin bij mij)
-maar ja, het was in Drenthe, wat wil je?- maar de rest leken ze wel erg goed te doen.

Laatst bewerkt:

MK-ULTRA

Bewuste gebruiker
Hoe dat zo?

Bij mij Ayahuasca-workshop vond ik hun mening over mijn homoseksualiteit achterlijk (dat dit door misbruik op jeugdige leeftijd zou komen... onzin bij mij)
-maar ja, het was in Drenthe, wat wil je?- maar de rest leken ze wel erg goed te doen.
De "shamaan/ceremonieleider" was best nonchalant over zijn rol en zei bijna letterlijk dat hij ook maar wat deed, wat mij niet echt een veilig gevoel gaf om er goed in op te gaan. Er was een dude die de aandacht telkens trok met hoe hard hij ging en dat hij steeds meer wou, denk dat met een iets serieuzere benadering van organisatie daar minder ruimte voor zou zijn. Ja dat wat je zei over hun visie op homoseksualiteit vind ik ook raar, sommige mensen denken te weten hoe zaken zijn, terwijl er altijd zoveel factoren zijn die iets bepalen. Lastige balans tussen wat ik aangaf, de "eerlijkheid" van dat we het allemaal niet weten, en denken het exact te weten. Daarbij is ieder individu anders en de een is beter bestand tegen zulke invloeden. Zelf kan ik best achterdochtig zijn, slecht van vertrouwen in medemens/onbekenden. Dit zorgt er voor mij voor dat ik wel een bepaalde mate van respect nodig heb in een ceremoniële setting, en van te voren is dit via mail/telefonisch contact soms lastig te bepalen. Ga vast weer eens een poging doen. Hoop dat jouw eventuele toekomstige reizen ook meer vanuit gelijkwaardigheid mogen gaan!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb me vroeger ooit aangemeld bij de gewijde reis voor een ayahuasca-weekend.
Na wat e-mails heen en weer te hebben gestuurd met de begeleidster, kwam ik erachter dat ze compleet incapabel was om een groep trippende mensen te begeleiden/sturen. Bij de eerste mails kwam ze naar voor als een zweverige warme vrouw. Toen ik tot in detail ging doorvragen werd het grimmiger, ze omzeilde de vragen die ik stelde en kon geen sluitend antwoord geven op toch wel belangrijke vragen. Bij latere e-mails kwam naar voor dat het geld belangrijker was dan het welzijn van de deelnemers, het was al duur en daarbovenop verzon ze dingen die ze moest aanrekenen waardoor het nog duurder werd. Toen ik mijn bedenkingen bij dit alles uitte werd ze plots een kille onvriendelijke persoonlijkheid. Er werd mij verteld dat ik iemand ben waarvoor ayahuasca niet geschikt is... Omdat ik te kritisch ben? Omdat ik geen mentale/lichamelijke ziektes heb? Door deze ervaring gaat het nooit nog in me opkomen onder begeleiding te trippen op ayahuasca. Als je gaat trippen onder begeleiding dan ben je kwetsbaar en geef je al je vertrouwen aan de begeleider... dat is niet niks. Heel blij dat ik dit niet doorgezet heb.

ManPaardKrokodil

Bewuste gebruiker
Ik denk vooral... geen vragen stellen... naïef overkomen...vanaf de eerste minuut zeggen dat je ze 100% vertrouwd. Misschien is dat de binne

Heb me vroeger ooit aangemeld bij de gewijde reis voor een ayahuasca-weekend.
Na wat e-mails heen en weer te hebben gestuurd met de begeleidster, kwam ik erachter dat ze compleet incapabel was om een groep trippende mensen te begeleiden/sturen. Bij de eerste mails kwam ze naar voor als een zweverige warme vrouw. Toen ik tot in detail ging doorvragen werd het grimmiger, ze omzeilde de vragen die ik stelde en kon geen sluitend antwoord geven op toch wel belangrijke vragen. Bij latere e-mails kwam naar voor dat het geld belangrijker was dan het welzijn van de deelnemers, het was al duur en daarbovenop verzon ze dingen die ze moest aanrekenen waardoor het nog duurder werd. Toen ik mijn bedenkingen bij dit alles uitte werd ze plots een kille onvriendelijke persoonlijkheid. Er werd mij verteld dat ik iemand ben waarvoor ayahuasca niet geschikt is... Omdat ik te kritisch ben? Omdat ik geen mentale/lichamelijke ziektes heb? Door deze ervaring gaat het nooit nog in me opkomen onder begeleiding te trippen op ayahuasca. Als je gaat trippen onder begeleiding dan ben je kwetsbaar en geef je al je vertrouwen aan de begeleider... dat is niet niks. Heel blij dat ik dit niet doorgezet heb.
Tja, precies dat. Makkelijk geld verdienen met anderen zijn of haar zwakheden. Ik hoop eigenlijk nog een paar echt positieve ervaringen te lezen, maar mijn verwachtingen zijn niet te hoog gespannen

Ik heb een hele goede ervaring gehad met een truffelceremonie. Ben daar naar toe gegaan op aanraden van een vriend.
Voor de ceremonie liep ik 4 maanden met depressieve klachten en vlak er na waren deze als sneeuw voor de zon verdwenen. Alsof mijn hersenen een soort reset hadden gehad. Het is wel in een keer een klap met geld, maar voor mij was het het zeker waard.
Ik mag hier volgens mij geen namen noemen maar wellicht dat het wel mag via pb?

Het enige jammere is, is dat ze geen uitspraken doen over de dosering (is hun goed recht ook natuurlijk). Ik wil het nu zelf gaan doen namelijk en dat betekent dat ik zelf de dosering moet gaan achterhalen.
Daar kreeg ik het in thee vorm, en heb over de hele dag 3 kopjes thee gekregen. Maar ik had niet het idee dat het later bijnemen echt heel veel toevoegde aan de trip zelf. Ik had wel het idee dat ik tijdens de trip enorm dicht bij "de bron" in de buurt was (om het op een spirituele manier te zeggen). Tering wat ging ik hard daar😂.

Vandaag ga ik na iets meer dan 3 maanden een poging doen om de ceremonie na te bootsen met truffels van de smartshop

OtherShore

Badass junkie
Mdma en lsd zijn ook weer erg in de belangstelling voor professionele hulpverlening.
Het is één ding om dit te doen onder begeleiding van professionele hulpverlening, een heel ander om dit is doen onder begeleiding van… nou ja, zomaar iemand die een truffel weekend organiseert. Daar heb je helaas geen papieren voor nodig. Niet dat papieren alles zijn, maar je snapt denk ik wat ik bedoel: er zit geen kwaliteitscontrole op. Gezien de ernst van je klachten (ptss is niet niks) zou ik voorzichtig zijn.

ManPaardKrokodil

Bewuste gebruiker
Ik heb een hele goede ervaring gehad met een truffelceremonie. Ben daar naar toe gegaan op aanraden van een vriend.
Voor de ceremonie liep ik 4 maanden met depressieve klachten en vlak er na waren deze als sneeuw voor de zon verdwenen. Alsof mijn hersenen een soort reset hadden gehad. Het is wel in een keer een klap met geld, maar voor mij was het het zeker waard.
Ik mag hier volgens mij geen namen noemen maar wellicht dat het wel mag via pb?

Het enige jammere is, is dat ze geen uitspraken doen over de dosering (is hun goed recht ook natuurlijk). Ik wil het nu zelf gaan doen namelijk en dat betekent dat ik zelf de dosering moet gaan achterhalen.
Daar kreeg ik het in thee vorm, en heb over de hele dag 3 kopjes thee gekregen. Maar ik had niet het idee dat het later bijnemen echt heel veel toevoegde aan de trip zelf. Ik had wel het idee dat ik tijdens de trip enorm dicht bij "de bron" in de buurt was (om het op een spirituele manier te zeggen). Tering wat ging ik hard daar😂.

Vandaag ga ik na iets meer dan 3 maanden een poging doen om de ceremonie na te bootsen met truffels van de smartshop
Kijk, dat klinkt dan weer positief. Mooi hoor. En tja, als je zo hard gaat, lijkt het me juist toch wel lekker dat er begeleiding bij is. Zeker als je depressieve klachten hebt. Dan zou ik bang zijn om de verkeerde kant op te trippen. Zeker als beginner.

Bovenaan