Truffelpoeder

ThePhotographer

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal.

Ik dacht, ik laat dit even weten aan andere geïnteresseerden.

Sinds een paar jaar truffel ik soms. De laatste paar keer was het zo ontzettend vies dat ik en mijn tripmaat er een punt achter hebben gezet. Van de 7 a 8 keer zijn er maar twee of drie echt goede trips geweest en dit is stom.

Een jaar geleden, misschien wel langer terug, heb ik voor de laatste keer getript. Daarna een paar keer aan de XTC gezeten en dat is ook een hele ervaring. Echter, het bleef bij me hangen. Truffels, zo'n mooi spul dat stoppen vanwege de smaak de enige reden is om het niet meer te doen? Zonde. Kan niet. Dus ik bedacht wat.

Ergens in de donkere kelders van een (of dit) forum vond ik een post van een user die truffels had gedroogd in een schoenendoos, met een computerventilator e.d. Compleet eigenhandig dus.

Dit leek me wel wat. Ik op zoek naar een kleine USB-ventilator, maar nergens te vinden. Schoenendoos had ik ook niet, dus dat zou betekenen dat ik online moest aanschaffen. En toen dacht ik opeens: ik kan het ook wat professioneler aanpakken.

Ik kocht twee grow-kits (twee voor de prijs van 1) waardoor ik 120 gram truffels in mijn bezit had. Een Atlantis, en één Pandora (vergelijkbaar met Hollandia). Ik kocht een droogmachine online, waar je bijvoorbeeld gedroogde banaan voor in je yoghurt mee kan maken.

De truffels na opening drie dagen laten rusten, door elkaar shaken met water zodat het grootste gedeelte van het mycelium (de groeicultuur) los laat, zeeven en de stukjes truffel haal je er daarna zo uit. Deze heb ik in kleine stukjes/plakjes gesneden en in de droogmachine gedaan.

Na 8-12 uur waren ze gortdroog. De machine geeft op volle toeren tot ongeveer 40 a 50 graden aan, wat zou betekenen dat het de werkzame stoffen niet vernietigd kan hebben. De stukjes truffel heb ik vermalen in een koffiemolen. Het poeder stonk veel minder, en als ik het grof moet schatten, dan heb ik nu minimaal 80 a 90 gram aan truffelpoeder in mijn bezit. Genoeg voor een zeer zware trip voor 6 mensen. (Er vanuit gaan dat het poeder minder sterk is dan een verse truffel).

Ik heb de twee verschillende truffels wel door elkaar moeten mengen, uit praktische overwegingen. Het poeder zit dus tussen de sterkte van Atlantis en Pandora in.

Ik heb het nog niet geprobeerd trouwens. De tijd moet er rijp voor zijn en ik denk dat deze poeders erg lang meegaan. Dat hoop ik trouwens ook, anders is het erg zonde (maar wel een leermomentje rijker..)

Succes allemaal, ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.

- The Photographer -

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ben erg benieuwd! Klinkt als een hoop moeite, dus ik hoop dat het ook de moeite waard is :grin: Laat maar weten hoe het bevalt!

reverb

Bewuste gebruiker
Ik ben zeer benieuwd of dit voor je gaat werken en of je een goede sterkte hebt. Enige tijd geleden had ik een dezelfde overweging gemaakt. Ik houd niet van de smaak, ik weet niet wanneer ik kan truffelen, dus is de oplossing een aantal gram drogen en bewaren. Makkelijk in te nemen en altijd bij de hand.

Mijn batch lijkt veel te zwak, moet wel meer dan 12 capsules slikken.... :( Maar misschien heb ik de verhoudingen helemaal niet goed, jij hebt maar een kwart (90/120) tot een derde (80/120) gewichtsverlies als ik het goed lees. (Dus 24 capsules voor 20 gr gedroogd!)

Hoor graag, hoe en hoeveel je gaat innemen en hoe je de trip ervaart? Welke droog/nat verhouding ga je aanhouden?

Trip ze.
:)

Bovenaan