Truffels < 18 in smartshop?

Elektronik

Experimenterende gebruiker
Aangezien ik de zaterdag naar de smartshop in maastricht ga ging ik salvia kopen maar ik hoor nu ook over truffels. Dit is een soort paddo's? Behoren deze ook bij het minderjarigen verbod?

Oo en ff voor zekerheid 'k ben 15 kan ik salvia krijgen (en truffels hé :wink: )

thanks

DreamWeaver

Badass junkie
Als je 15 bent blijf je beter thuis. Psychedelica zijn niet voor pubers, de kans op schade is een stuk groter et cetera.

Elektronik

euhm... ik ben geen 14 jarige jongen meer dus behandel mij ook niet zo kben trouwens volgend week 16 , ik weet heus wel wat ik doe met drugs hoor, :wink: zo antwoord braafjes :smoke:

henkie84

Bewuste gebruiker
Ik denk eerlijk gezegd dat de gemiddelde smartshophouder je ze allebei niet mee zal geven. Hoe dit precies juridisch geregeld is, is mij onbekend. Paddo's (dus ook truffels) zijn bij wet niet verboden onder de 18, maar smartshops onderling hebben afgesproken dit niet aan minderjarigen te verkopen.

Overigens met een goede reden.

Pikachu

Wijs gebruiker
Salvia krijg je ook van je levensdagen niet mee... Als ik jou was zou ik gewoon nog twee jaar wachten, wil je dat niet dan moet je gewoon ff een meerderjarige vragen om het voor je te halen.

Edit: Nog niet eens 15 en dan al zo'n grote done lijst? Ik wil niet belerend klinken maar misschien kan je de zelfreflecterende werking van paddo's wel gebruiken om eens naar je drugsgebruik te kijken.

Ik weet er het fijne niet van maar al zo veel drugs gedaan die veel schade doen aan je lichaam op zo'n jonge leeftijd, lijkt me niet verstandig. Uiteraard ken ik jou niet, nog geef ik iets om je maar ik vind wel dat iemand dit even tegen je moet zeggen =p

HallucineerMeneer

Belezen gebruiker
ik kon ook op mijn 16de gewoon paddo's en salvia meekrijgen, der werd nooit naar id gevraagd, die kerel zei alleen dat ik ermee op moest passen :P
en gaf wat leuke tips

azgaza

Badass junkie
Op mijn 15e kon ik gewoon paddo's kopen, alleen dat is wel weer 3 jaar geleden en dus voor de hele media ongelukken hype, hoe het nu is zou ik niet weten. Of het aan of af te raden is ligt aan je mentale leeftijd, en al zal je denken dat die nu wellicht heel hoog is; over een paar jaar kan je terug kijken en dan is het allemaal maar heel relatief.
Als je het toch persé al weer proberen, doe adn de eerste keer niet meer dan een halve portie, en doe het met goede vrienden en het liefst een nuchter persoon. Als je familie enige geschiedenis van mentale problemen heeft: NIET DOEN. Het kan makkelijk goed gaan, maar het kán ook fout gaan, dus wees voorzichtig.

HallucineerMeneer

Belezen gebruiker
en uit ervaring weet ik dat veel jongeren die het hebben, het liefst gelijk het uurtje erna willen trippen
maar wacht gewoon op de juiste tijd, al duurt dat een half jaar

MissMarie90

ik kreeg vorig jaar gewoon truffels mee en was 16
wel had ik een oudere vriend bij misschien helpt dat ik weet het niet
verder zie ik er ook wel heel oud uit :P

wel heeft Dreamweaver gelijk tis schadelijker als minderjarige
maar tis zeker niet veel schadelijker dan dat je 21 bent
zolang je weet waar je aan toe bent, je goed voelt en je goed voorbereid
met een betrouwbare sitter enzo kan het wel
en idd als je het hebt gewoon wachten tot dat het goed voelt
desnoods drogen en half jaar bewaren

Lijp

Ik kreeg in amsterdam makkelijk mee, maar dat was nog voor dat domme wijf zich kapot sprong.

In de smartshop in deze buurt deden ze ook niet moeilijk, ik was toen nog geen 18, wel vroegen ze of ik er verstand van had, dus ik trots uitleggen hoeveel research ik had gedaan en ik kreeg gewoon mee.

KNIFTIGEKARELTJE

Bewuste gebruiker
Toen ik 15/16 was kreeg ik ook alles mee in de smartshops hier. Paddo's deden we toen best vaak erg leuke tijden beleefd :). Ik heb toen ook een keer Salvia gekocht maar toen kregen we van die smerige bladen we rookten het verkeerd ofzo geen effect ervan uit ellende maar paddo's gehaald bij een andere shop. En op de terugweg langs de smartshop waar we de Salvia gehaald hadden.
Het verhaal verteld dat Salvia niet werkt en toen hadden we van die aardige mevrouw van de smartshop een hele zak met paddogruis gekregen er zaten ook nog zwaar dikke koppen tussen oh wat hebben we lekker getript :).
Maarja toen was idd die Mediahype nog niet door van die achterlijke fransekutouristen die van nature alleen al omdat ze uit frankrijk komen psychisch niet goed in hun kop zijn zich van de brug afgooien.

Elektronik

jezus ik weet heus wel wat ik doe hoor. Ik bedoel ik ben 16 trouwens dan wil ik wel eens van jullie weten hoe oud jullie waren toen je begon met "iets" :wink:

azgaza

Badass junkie
Elektronik zei:
jezus ik weet heus wel wat ik doe hoor. Ik bedoel ik ben 16 trouwens dan wil ik wel eens van jullie weten hoe oud jullie waren toen je begon met "iets" :wink:

Ja ik ben zo hypocriet als de tyfus. Ik begon op mijn 15e met paddo's :)

Spor

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Dan word je net als Jcutter

Haha - Ik wou het al niet zeggen :wink:

Elektronik zei:
ik ben geen 14 jarige jongen meer dus behandel mij ook niet zo kben trouwens volgend week 16

jcutter123 zei:
Je antwoord is nogal: PUBERAAL!

Amen !

Ja ik was zelf 13 toen ik begon met blowen / xtc / speed / paddo's, en zal ik je es wat zeggen ? Dat was de grootste fout van mijn leven. Het is niet voor niets illegaal onder 18, geloof het of niet.

henkie84 zei:
Paddo's (dus ook truffels) zijn bij wet niet verboden onder de 18

In welk land woon jij dan ? Ik dacht dat Heythuysen ook onder Nederland viel ? :wink:

Pikachu zei:
Uiteraard ken ik jou niet, nog geef ik iets om je maar ik vind wel dat iemand dit even tegen je moet zeggen

Precies, we zijn hier op het forum om mensen te informeren. Desondanks zul je er toch wel niet naar luisteren, maar we hebben het op zijn minst gezegd

mimano zei:
zeg, staat er niet ergens als je het forum wil joinen dat je 16 jaar of ouder moet zijn?

Nee 13 geloof ik (tenmisnte op aaaaaaaaaaaaalle andere forums)

Elektronik zei:
ik weet heus wel wat ik doe hoor. Ik bedoel ik ben 16

Wouw jongens, hij is al 16 !! :wink: :beer:

& For the record, ik ben 20, heb sinds mijn 13e al een hele "did" lijst (zie het welke drugs heb je gebruikt topic als je t perse wil weten) en ik wou dat ik pas op mijn 21e achter de magie van drugs was gekomen.

Onthoud: iets wat je niet gehad hebt kun je ook niet missen !

En laat ons weten hoe het was natuurlijk

IkWilGeenGebruikersNaam

Belezen gebruiker
eyebeekaii zei:
henkie84 zei:
Paddo's (dus ook truffels) zijn bij wet niet verboden onder de 18

In welk land woon jij dan ? Ik dacht dat Heythuysen ook onder Nederland viel ? :wink:

Paddo's vallen onder de warenwet en zijn dus niet verboden onder de 18 jaar, alhoewel de meeste smartshops onder elkaar hebben afgesproken het niet aan minderjarigen te verkopen.

Spor

Wijs gebruiker
BigBadWeirdo zei:
Paddo's vallen onder de warenwet en zijn dus niet verboden onder de 18 jaar, alhoewel de meeste smartshops onder elkaar hebben afgesproken het niet aan minderjarigen te verkopen.

Misschien wel, maar afgezien daarvan, mag je (volgens mij toch echt wel wettelijk) pas vanaf 18 legaal in een smartshop, hier in de buurt in ieder geval... En dat is voor zover ik weet de enige plek waar je die dingen krijgt. Cola en worstebroodjes in de shop zijn ook niet illegaal voor minderjarige, maar ze mogen ze ook niet kopen omdat ze er niet binnen mogen.

Of ben ik nou echt zo scheef aan het denken ? :)

peace frog

ik maastricht moet je op veel plaatsen je pas laten zien, maar als je goed zoekt vind je er wel eentje
als je er al wat ouder uitziet dan je lijkt

IkWilGeenGebruikersNaam

Belezen gebruiker
eyebeekaii zei:
BigBadWeirdo zei:

Misschien wel, maar afgezien daarvan, mag je (volgens mij toch echt wel wettelijk) pas vanaf 18 legaal in een smartshop, hier in de buurt in ieder geval... En dat is voor zover ik weet de enige plek waar je die dingen krijgt. Cola en worstebroodjes in de shop zijn ook niet illegaal voor minderjarige, maar ze mogen ze ook niet kopen omdat ze er niet binnen mogen.

Of ben ik nou echt zo scheef aan het denken ? :)

Toenk nog 17 was ik ook in een smartshop en toen vroeg ik wat ik wel mocht kopen en dat waren alleen tippies :rolleyes: Dus volgens mij mag je wel naar binnen iig.

Albino

Bewuste gebruiker
Ik was 14 toen ik aan paddo's begon, ik trok het eigenlijk vrij gemakkelijk. Ik ging gewoon met goeie gedachten in de trip en vond het een leuke ervaring, vrienden van mij hadden gezegd dat ze 17 waren en kregen gewoon mee bij de smartshop hier.. Maar dat verschilt denk ik per shop hoe streng ze zijn.

Kaasaap

Ik ben nu 14 en zou heel graag aan de paddo's gaan, het liefst vandaag nog, maar ik doe het nog niet. Ik ben (best) wel volwassen in mijn manier van denken enz. , maar van ervaringen van andere mensen die zeggen dat ze het liever hadden genomen als ze wat ouder waren, lijkt het me toch slimmer om het iets later te doen. Wiet en hasj is toch ook leuk voor de periode ??-18 :)

space scientist

Wijs gebruiker
Kaasaap zei:
Ik ben nu 14 en zou heel graag aan de paddo's gaan, het liefst vandaag nog, maar ik doe het nog niet. Ik ben (best) wel volwassen in mijn manier van denken enz. , maar van ervaringen van andere mensen die zeggen dat ze het liever hadden genomen als ze wat ouder waren, lijkt het me toch slimmer om het iets later te doen. Wiet en hasj is toch ook leuk voor de periode ??-18 :)

kijk, dat is verstandig. Ikzelf was 18 toen ik voor het eerst paddo's nam, maar zelfs dan ben je geestelijk nog niet volgroeid.

Kaasaap

Al dit gelees en al die verhalen over paddo's maken me het toch wel een keer willen doen. Even een snel vraagje, zou je iets voelen van een kwart porsie?

Een kwart is wel heel weinig. Of je daarvan iets voelt is persoonsgebonden, misschien als je er gevoelig voor bent wel.

Anders begin je de eerste keer met een halve portie Mexicaanse. Dat is ook nog goed in de hand te houden.

TrippyShit

Badass junkie
Als die jongen denkt dat hij het aankan laat het hem dan lekker doen.
Ik was zelf ook 15, nu 16 genoeg getript ook lsd, en heb me PRIMA vermaakt, en nou nooit echt iets in nadelig effect ondervonden..

Bovenaan