[Truffels] bang voor??

Dosier

Newbie
Hallo mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en ben zeer dankbaar voor alle tips en reports die me heel veel hebben geholpen bij mijn eerst keer truffels. Desondanks ging mijn trip niet helemaal zoals ik gehoopt had. Ik voelde de truffels eerst alleen met visuele vervormingen maar later kreeg ik ook zeer veel fysieke effecten en hierdoor werd ik om de eenofandere reden bang. Mijn trip switchte de hele tijd naar blij en bang en dit vond ik zeer jammer. Mijn medetripper vertelde me het effect te omarmen en niet te bestrijden maar toen ik dat probeerde voelde ik alles nog veel erger. Ik wil binnenkort nog een keer truffels doen alleen ik wil het niet echt zo intens in mijn lichaam voelen maar meer op de visuele vervormingen. Ik was echt erg verrast aangezien ik 10gr mexicana had en dat de ligste zou moeten zijn. Heeft iemand tips om je niet telkens zo bang te voelen want ik vond het trippen zelf erg leuk.

Gr stanly

Fool

Badass junkie
Er niet teveel mee bezig zijn, in een veilige rustige en vooral vertrouwde omgeving zijn. Houdt je afgeleid en zorg dat je je op je gemak voelt, ga zeker je dosering niet omhoog schroeven voordat je je bij deze dosering op je gemak voelt.

Kwestie van wennen aan de effecten, denk ik. :P

pointofview

Experimenterende gebruiker
Hee Dosier,

Ik denk dat dit typisch iets is van truffels. Ik heb het zelf nu twee keer gedaan, maar heb altijd van die up-down-up-down momenten gehad. Echt bang was ik daarentegen nooit. Waar ben je bang voor?

Als je wilt kun je mijn report eens lezen op de volgende link: viewtopic.php?f=21&t=53754

Dosier

Newbie
royzegtTRIPPEM zei:
Hee Dosier,

Ik denk dat dit typisch iets is van truffels. Ik heb het zelf nu twee keer gedaan, maar heb altijd van die up-down-up-down momenten gehad. Echt bang was ik daarentegen nooit. Waar ben je bang voor?

Als je wilt kun je mijn report eens lezen op de volgende link: viewtopic.php?f=21&t=53754
Heyy bedankt voor de reacties, het hele probleem is dat ik niet wist waar ik bang voor was omdat ik me goed had ingelezen over truffels wist ik dat vastkomen in trip niet mogelijk was etc... Miss was ik bamg dat mensen me zo zouden zien

pointofview

Dosier zei:
royzegtTRIPPEM zei:
Hee Dosier,

Heyy bedankt voor de reacties, het hele probleem is dat ik niet wist waar ik bang voor was omdat ik me goed had ingelezen over truffels wist ik dat vastkomen in trip niet mogelijk was etc... Miss was ik bamg dat mensen me zo zouden zien
Mijn laatste keer truffels was een aantal dagen geleden. Misschien herken je jezelf in de volgende situatie(s):

Ik gooide een tak in de modder, maar pas toen de tak de modder raakte, had ik in de gaten dat ik een tak had gegooid. Precies hetzelfde toen ik over het fietspad liep.. Pas toen ik 'door' had dat ik over het fietspad liep, had ik door dat ik daar overheen liep (terwijl ik er al een hele tijd overheen liep). Voor hetzelfde geldt bedacht ik me toen: '' Wat nou als ik midden over de weg loop zonder dat ik mezelf daar bewust van ben??" Ik kan begrijpen dat je hier bijvoorbeeld bang van kan worden (zonder dat je eigenlijk weet waar je bang voor moet zijn).

Ik vind truffels een hele vage drugs, ik begreep nergens niks meer van, maar was mezelf gelukkig wel bewust van het feit dat ik truffels had gegeten, en dat het daardoor kwam. Daarentegen heb ik ook gemerkt dat ik mijn gedachtegang heel erg moeilijk kan sturen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het heel erg afhankelijk is van je omgeving. Blaft er bijvoorbeeld uit het niks een hond naar je, kan je jezelf daar helemaal gek mee maken (Waarom blaft die hond? Weet die dat ik drugs op heb? Kunnen andere mensen het dan ook zien? Gedraag ik mezelf raar? Wat ben ik eigenlijk aan het doen?)

Al met al vond ik truffels een leuke ervaring, maar was het niks voor mij. Ik hoop dat dit verhaal je wellicht kan helpen met de drugs beter te snappen.

C. Ubensis

Ik voelde de truffels eerst alleen met visuele vervormingen maar later kreeg ik ook zeer veel fysieke effecten en hierdoor werd ik om de eenofandere reden bang.
Ik denk dat dit te maken zou kunnen hebben met je verwachtingen van de trip. Het kan zijn dat je de visuals verwacht (daar wordt over het algemeen ook het meest over gepraat), maar die fysieke effecten niet, en dat je daardoor als het ware overvallen wordt.

Over welke fysieke effecten heb je het precies? Out Of Body experience (ervaring dat jouw lichaamsdelen niet van jezelf zijn, er gewoon los bijhangen) Loomheid? Kleiner/groter worden van handen, benen, lichaamsverhoudingen?

Wanner ikzelf ergens bang van word in een trip of anderszins sterke emoties ervaar, probeer ik altijd na te denken over waar die angst vandaan zou kunnen komen, vooral de periode nadien in nuchtere toestand. Wat zou er kunnen spelen in mijn onderbewuste of in mijn alledaagse gedrag dat die emotie veroorzaakt? Ik zie trippen als een versterking van je gehele persoonlijkheid, je kan behoorlijk geconfronteerd worden met donkere kanten van jezelf. Maar je kan er dus ook goed lering uit trekken. Daarom vind ik dat trippen zo interessant, ook als het eens wat minder goed uitvalt..

Tijdens de trip moet je denk ik juist niet te veel nadenken daarover, maar je gewoon overgeven, niet proberen te verzetten tegen angst of andere negatieve emoties, maar ze proberen onder ogen te zien. Omarm de natuur (de truffel) en laat hem zijn werk doen. Negeren kan ook, je laten afleiden, maar dat hangt wel af van de hoeveelheid die je gebruikt hebt en van de setting (Is er wel genoeg afleiding aanwezig?)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Grtz

Dosier

Newbie
royzegtTRIPPEM zei:
Dosier zei:
royzegtTRIPPEM zei:
Hee Dosier,

Mijn laatste keer truffels was een aantal dagen geleden. Misschien herken je jezelf in de volgende situatie(s):

Ik gooide een tak in de modder, maar pas toen de tak de modder raakte, had ik in de gaten dat ik een tak had gegooid. Precies hetzelfde toen ik over het fietspad liep.. Pas toen ik 'door' had dat ik over het fietspad liep, had ik door dat ik daar overheen liep (terwijl ik er al een hele tijd overheen liep). Voor hetzelfde geldt bedacht ik me toen: '' Wat nou als ik midden over de weg loop zonder dat ik mezelf daar bewust van ben??" Ik kan begrijpen dat je hier bijvoorbeeld bang van kan worden (zonder dat je eigenlijk weet waar je bang voor moet zijn).

Ik vind truffels een hele vage drugs, ik begreep nergens niks meer van, maar was mezelf gelukkig wel bewust van het feit dat ik truffels had gegeten, en dat het daardoor kwam. Daarentegen heb ik ook gemerkt dat ik mijn gedachtegang heel erg moeilijk kan sturen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het heel erg afhankelijk is van je omgeving. Blaft er bijvoorbeeld uit het niks een hond naar je, kan je jezelf daar helemaal gek mee maken (Waarom blaft die hond? Weet die dat ik drugs op heb? Kunnen andere mensen het dan ook zien? Gedraag ik mezelf raar? Wat ben ik eigenlijk aan het doen?)

Al met al vond ik truffels een leuke ervaring, maar was het niks voor mij. Ik hoop dat dit verhaal je wellicht kan helpen met de drugs beter te snappen.
Jaaa dit!! Precies dit, ik was gewoon vergeten wat echt wat en wat nep was en telkens als ik er heilig van overtuigd dat iets echt was dacht ik weer dat het misschien vanuit hetstandpunt van de truffels logisch lijkt maar in het echt nergens op slaat. Ik wist gewoon niet meer wat echt en nep was.
Ik tripte binnen btw

Bovenaan