truffels door elkaar gebruiken

jori277

Newbie
ik had een pack met verschillende truffels van 120 gram en heb het al meer gedaan maar ik vraag me af als je ook verschillende zoorte truffels door elkaar ken eten?

Tufnut

Badass junkie
Ze bevatten allemaal dezelfde werkzame stof. M.i. worden de onderlinge verschillen overschat, maar misschien zit er -net als bij hasj- wel degelijk subtiel verschil in. Je kunt ze door elkaar gebruiken iig. Het zal blijken wat het effect is.

henkspenk

Newbie
laat horen wat het effect was, als je het doet!...
heb er nooit aan gedacht om verschillende soorten door elkaar te doen
maar ben nu wel nieuwschierig....

Einstein

Badass junkie
Er zijn mensen die wel degelijk verschil merken, ik zou dit verschil echter toeschrijven aan placebo en daardoor set & setting. De werkzame stof in paddo's is sowieso alleen psilocine (en zijn voorloper psilocybine, die echter eerst ook afgebroken moet worden tot psilocine). Moet geen probleem opleveren die dingen samen te pakken.

leppeh

Bewuste gebruiker
De verhoudingen alkalioides variëren wel tussen soorten, dus subtiele verschillen zijn wel mogelijk. Zelf merk ik er nooit echt wat van, voornamelijk placebo als je het mij vraagt.

Einstein

Badass junkie
De enige relevante alkaloïden zijn psilocybine en psilocine. Psilocybine is zelf niet eens psychoactief, geloof ik, het moet eerst worden afgebroken tot psilocine, de enige werkzame stof is dus eigenlijk psilocine. Daar zit dus, behalve qua dosering en eventuele zaken als bodyload en inslagtijd (die niet per se afhankelijk zijn van de psychoactieve werking), weinig verschil in.

Bovenaan