Truffels eerste keer!

Hi iedereeeeeeen!!!
euhm ik ben van plan om binnenkort truffels te gaan gebruiken met een paar vrienden van mij..
maar ik heb hierover nog enkele vraagjes...
is het mogelijk dat je bij truffels kan blijven hangen?
heeft een truffel trip iets te maken met je serotonine bijvoorbeeld als je serotonine laag is dat je dan meer kans hebt op een bad trip.. (ik kom namelijk net uit een depressie en weet niet goed of mijn serotonine hoog genoeg is(of hoe je dit ook moet zeggen)).
wat zijn zoal de ergste dingen dat er kunnen gebeuren tijdens zo een trip?
wat kan ik doen om zo een aangenaam mogelijke trip te hebben...
hoeveel moet ik ongeveer nemen (gram)... ik weeg ongeveer 50kg en ik weet van mezelf dat ik redelijk gevoelig ben aan drugs vb bij xtc.. en kan ik dan ook het best vantevoren eten of beter niet?
Is het ook verstandig om het te nemen want ik weet van mijzelf dat ik een redelijk angstig persoon ben, redelijk snel emotioneel, soms het gevoel heb achtervolgd te worden euhm... bekeken te worden,....

echt iedereeen alvast bedankt voor het antwoorden op mijn vragen!! Ahja de reden waarom ik zo graag truffels zou willen uitproberen is omdat ik gelezen heb "op enkele forums waaronder deze" dat je na een trip een totaal ander beeld gaat krijgen over de manier van leven. Op dit moment ben ik redelijk kwaad over de manier van hoe wij leven en ik kan daar soms echt niet meer tegen... sorry dat ik zoveel persoonlijke dingen vertel maar ik wil gewoon zeker zijn dat er niets verkeerd loopt..

Thanx!!

Hoi!
Ten eerste denk ik dat je zelf moet bepalen of je, zo kort na een depressie, voor de eerste keer truffels gaat nemen. Het kan.nogal risicovol zijn omdat tijdens het trippen de depressie terug kan.komen wat kan leiden tot een bad-trip. Maar als je er nu een goed gevoel bij hebt en je je goed voelt kan je het nemen.

Belangrijkste dingen zijn toch wel set en.setting. Heb een goede voorbereiding: zorg voor een rustige,vertrouwde en comfortabele omgeving. Doe het met mensen die je vertrouwd en bij wie je je veilig voelt. Dan is een tripsitter, naar mijn mening overbodig. Zorg dat je genoeg eten en drinken hebt.

Neem de truffels het liefst op een lege maag.(het liefst minimaal 3 uur van te voren.niet eten). Voor de eerste keer wordt vaak een half portie (7.5 gram) aangeraden. En aangezien je er gevoelig voor kunt zijn, zou ik die 7.5 gram aanhouden. Wil je tijdens de trip meer, kun je altijd bijpakken :wink:

Dan kun je ook.nog denken aan de "packing": Ga de dagen voor de trip interessante docu's kijken, wandelingen door de natuur maken etc. Dit kan voor een mooiere trip zorgen.

Tijdens de trip kun je natuurlijk verschillende dingen.doen. Persoonlijk vind ik tv/gamen etc. verschrikkelijk on-interessant tijdens.mn trip. Ik ga liever naar buiten om een rondje te lopen (in een RUSTIGE omgeving), muziek luisteren (vooral goa en psytrance doen t goed bij.mij) of tekenen. Maar dat is natuurlijk bij iedereen.verschillend.

Zorg er in ieder geval voor dat je er veel zin in hebt en goed voorbereid bent. Dan is een kans op een "bad-trip" nihil. En zul je een mooie reis maken.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen :wink:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
MushRockker zei:
muziek luisteren (vooral goa en psytrance doen t goed bij.mij) of tekenen.

:rock: Dit doe ik nou ook altijd, die muziek is echt gemaakt om te trippen en tekenen is ook leuk en altijd heeeeeel mooi tijdens me trip maar als je de dag erna terug naar die tekening kijkt kan je je niet voorstellen dat je dit tijdens je trip zo mooi vond.
Zo had ik tijdens een trip een mega mooie tekening gemaakt en de dag erna kijk ik ernaar en het waren enkel gebogen lijnen en 3 driehoekjes :) terwijl op het moment leek het of ik echt kunst gemaakt had met 3D inzichten ( de perfectie zelve ).

Groet

wilsplug

Newbie
Toen ik las dat je een depressie had dacht ik: NIET DOEN.
Maar ik heb vandaag een trip gehad (van concerta ik weet niet of dat telt als drugs).
Ik besefte ineens hoe erg mijn ouders van mij houden en ik van hen.
Ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoelt als toen, maar kijk uit als de drugs uitwerkt voel je duidelijk(ik teminste wel) dat je steeds minder gelukkig word.
Mijn kijk op de wereld is veranderd maar niet zo hevig als ik dacht tijdens mijn trip.
Het is geweldig het is het waard in mijn geval maar ik weet niet of het zo slim is want om weer terug tekeren naar je normale zelf is niet leuk, ik denk niet dat dat slim is in jou geval.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
kan je van concerta trippen? nog nooit van gehoord...
nu bedoel ik wel trippen zoals trippen op knollen en paddo's...
dus kan concerta een psychedelisch effect hebben?

Italiano

Newbie
Ligt er maar net aan wat je trippen noemt? Concerta is methylfenidaat toch? Dus upper? Lijkt me niet te vergelijken met paddo's/lsd...

Bovenaan